تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 10 مهر 1403    احادیث و روایات:  حضرت زهرا (س):از دنیای شما سه چیز محبوب من است: 1- تلاوت قرآن 2- نگاه به چهره ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1819604448




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

سفير سوريه در چين:آمريكا واسراييل عامل همه ناامني‌هادرجهان هستند(‪۲‬وآخر)


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: سفير سوريه در چين:آمريكا واسراييل عامل همه ناامني‌هادرجهان هستند(‪۲‬وآخر)
پكن -. . . سفير سوريه در چين درادامه پاسخ به پرسشهاي خبرنگارايرنا درباره اتهامات آمريكا مبني بر دخالت ايران در امور داخلي ديگر كشورها گفت :" ما معتقديم ايران يك كشور دوست و بسيار مهم براي كشورهاي منطقه است.

" محمد خير الوادي " گفت: حمايت‌هاي ايران از مقاومت اسلامي در لبنان و مبارزات ملت فلسطين ، در راستاي عمل به وظايف ديني واسلامي اين كشور است و اين به منزله دخالت در امور داخلي ديگر كشورها نيست.

وي تصريح كرد : جمهوري اسلامي ايران در امور داخلي هيچيك از كشورهاي عربي دخالت نكرده است و ادعاهاي آمريكا در اين زمينه كذب محض است.

" محمد خير الوادي " گفت:ادعاي آمريكا مبني بر دخالت ايران در امور داخلي كشورهاي خاورميانه درحالي مطرح مي‌شود كه افكارعمومي به روشني‌مي‌داند كه سياست‌هاي آمريكا در خاورميانه موجب ايجاد تنش و ناآرامي در اين منطقه شده است.

وي گفت:اتهامات آمريكا عليه ايران،تلاشي براي سرپوش نهادن به جنايات اسراييل و شكست سياست‌هاي واشنگتن است.

سفير سوريه در چين گفت : تا زمانيكه اسراييل وجود دارد و دخالت‌هاي آمريكا در منطقه ادامه مي‌يابد ، هرگز منطقه خاورميانه طعم صلح ، آرامش و امنيت پايدار را نخواهد چشيد.

وي به لشكركشي‌هاي آمريكا به عراق و افغانستان اشاره كرد و گفت:
آمريكاييها به بهانه دمكراسي به عراق حمله كردند و امروز اين سئوال جدي مطرح است كه بعد از پنج سال از اشغال عراق ، دمكراسي مورد ادعاي آمريكا كجاست ؟
وي گفت : ترديد نبايد كرد كه آمريكا با هدف چپاول ثروت ومنابع عراق ، تحكيم پايه‌هاي نفوذ استكبار در منطقه و حمايت از رژيم صهيونيستي اقدام به اشغال عراق كرده است.

" محمد خير الوادي " در پاسخ به اين پرسش كه به عنوان يك ديپلمات كهنه كارعرب ، راه حل اساسي مشكل منطقه و فلسطين را چه مي‌داند؟ گفت :
ملت فلسطين بايد به حقوق كامل خود برسد ، حق آنها در تاسيس يك دولت ملي به پايتختي قدس شريف بايد استيفا شود و تمامي آوارگان فلسطيني به سرزمين و وطن خود بازگردند.

وي گفت : بدون تحقق اين حقوق ، هيچ راه حلي مشكل بحران خاورميانه را حل نخواهد كرد.

سفير سوريه در چين گفت : مادامي كه تجاوزات اسراييل ادامه يابد ، هيج راه حلي معنا ندارد و به نظر من بايد همه ملتهاي عربي در خاورميانه به حقوق خود برسند.

وي گفت : آمريكا نيز بدنبال حل مساله فلسطين نيست . سياست آمريكا اين است كه منطقه را دائما در حال بحران و مشكل نگه دارد تا به اهداف شوم خود برسد.

اين ديپلمات سوري " استراتژي مقاومت " را تنها راه حل مساله فلسطين دانست و گفت : بايد فرهنگ و روحيه استقامت و مقاومت در همه‌كشورهاي مسلمان ترويج داده شود.

وي درعين حال به ملت‌ها و دولت‌هاي عربي توصيه كرد كه فريب راه حل هاي آمريكايي را نخورند چرا كه راه حل‌هاي آمريكايي با هدف تثبيت و قدرتمند شدن اسراييل مطرح مي‌شود.

وي همچنين درپاسخ به سئوالي درباره حوادث وتحولات اخير لبنان گفت :
آمريكا نبايد در مساله لبنان دخالت كند و مسائل لبنان بدون دخالت خارجي بايد حل و فصل گردد.

وي گفت : ايران و سوريه اعلام كرده‌اند كه آنچه در سوريه و لبنان اتفاق افتاده است يك مساله داخلي است اما آمريكا با اعزام ناو نظامي خود در حال تحريك اسراييل و ساير همپيمانان خود در منطقه براي وارد كردن فشار بر ارتش لبنان براي ايستادگي درمقابل مقاومت است .

سفير سوريه در چين گفت : آمريكا بدنبال ايجاد يك جنگ داخلي در لبنان است .

وي ، سياست‌هاي غرب به رهبري آمريكا درباره مساله هسته‌اي ايران را گزينشي و دوگانه دانست و گفت : برخورداري از انرژي صلح آميز هسته‌اي حق مسلم ايرانيان است .

" محمد خير الوادي " در ادامه پاسخ به پرسشهاي خبرنگار ايرنا در پكن درباره مساله هسته‌اي ايران گفت : ما حق ايران را در داشتن فناوري صلح آميز هسته‌اي به رسميت مي‌شناسيم و اين حق با قوانين بين‌المللي منافاتي ندارد .

" جمهوري اسلامي ايران از دولت‌هاي مهم منطقه است و پيمان ان پي تي را امضا كرده است . ايران همچنين همكاري خوبي با آژانس بين‌المللي انرژي اتمي داشته و تاكنون هيچ قانوني را نقض نكرده است."
وي گفت : برنامه‌هاي هسته‌اي ايران كاملا غيرنظامي است و ترديدي در اين مساله وجود ندارد.

وي افزود : فشارهاي غرب به رهبري آمريكا عليه ايران درحالي صورت مي گيرد كه اسراييل داراي صدها كلاهك اتمي و بمب‌هاي كشتار جمعي است.

سفير سوريه در چين اين سئوال را مطرح كرد كه چرا آمريكا و جهان در برابر سلاح‌هاي اتمي اسراييل سكوت اختيار كرده اند؟
" محمد خير الوادي " اضافه كرد : جمهوري اسلامي ايران به همه پيمان هاي منع سلاح اتمي پايبند است و اجازه بازرسي به بازرسان سازمان بين المللي انرژي اتمي را داده است .

وي گفت : خطر سلاح اتمي اسراييل يك خطر بالفعل است و چرا دنيا چشمان خود را در برابر زرادخانه‌هاي رژيم صهيونيستي بسته است .

اين ديپلمات عرب با انتقاد از سياست‌هاي دوگانه غرب و آمريكا درباره ايران گفت : كشورهاي غربي و آمريكا مخالف دستيابي كشورهاي اسلامي به دانش و تكنولوژي هسته‌اي هستند.

وي همچنين ادعاهاي آمريكا درباره همكاري هسته‌اي ميان كره شمالي و سوريه را رد كرد و گفت : ادعاهاي آمريكا در اين خصوص ، كذب محض است.

وي افزود : سوريه و كره شمالي بايكديگر همكاري مي‌كنند اما طرفين هيچگونه همكاري هسته‌اي ندارند.
 پنجشنبه 26 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 162]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن