تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 21 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):هر کس ماه رمضان یک آیه از کتاب خدا را قرائت کند مثل اینست که درماههاى دیگر تمام قر...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1814954040




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

امضاي سه تفاهم نامه همكاري بين ايران و بلغارستان


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: امضاي سه تفاهم نامه همكاري بين ايران و بلغارستان


سياست‌خارجي- همشهري آنلاين:
سه تفاهم نامه همكاري در بخش‌هاي حمل ونقل، فناوري ارتباطات و اطلاعات و گردشگري با حضور وزاري حمل و نقل ايران و بلغارستان بين دو كشور امضا شد.

به گزارش اداره كل روابط عمومي وزارت راه و ترابري، محمد رحمتي وزير راه وترابري ايران در جلسه اختتاميه در شانزدهمين كميسيون مشترك همكاريهاي اقتصادي، علمي، فني و فرهنگي بين جمهوري اسلامي ايران و بلغارستان گفت:هيات بلغاري در اين سفر ملاقات هايي را با معاون اول رئيس جمهور، معاون رئيس جمهور و رئيس سازمان گردشگري و ميراث فرهنگي و مدير عامل ايران خودرو داشته اند.

وي با ابراز خرسندي از نتايج مثبت اين كميسيون مشترك اقتصادي اظهار داشت: پس از مذاكرات مشروح و بررسي راهكارهاي توسعه روابط دو جانبه طرفين در زمينه حمل و نقل جاده اي، هوايي، دريايي و ريلي، انرژي، تجارت و اقتصاد، دخانيات، سرمايه گذاري، فناوري اطلاعات و ارتباطات، گردشگري و كشاورزي به بررسي و تبادل نظر پرداختند.

وزير راه و ترابري در ادامه يادآور شد: بلغارستان با توجه به اينكه عضو اتحاديه اروپا است و پس از تركيه كانال ورودي از آسيا به اروپا به شمار مي آيد از اهميت بالايي برخوردار است. از سوي ديگر در زمينه حمل و نقل بايد از بلغارستان عبور كنيم تا به ساير كشورهاي اروپايي برسيم كه اين امر براي ما مهم است.

وي افزود:از سوي ديگر آسيا براي دستيابي به كشورهاي آسيايي به ويژه در شرق آسيا به تعامل با ايران نياز دارد از اين براي توسعه همكاري موافقت نامه اي براي ارائه تسهيلات براي تردد كاميون‌ها، ترانزيت و ويزاهاي مربوط براي رانندگان بين دو كشور داشته ايم.

رحمتي از ديگر مذاكرات اين اجلاس به عبور خط گاز از بلغارستان و در ادامه به كل اروپا اشاره كرد

همچنين وي گفت: با توجه به بازديدي كه اين هيات از كارخانه ايران خودرو داشته است آنها تمايل خود را براي خريد سمند اعلام كردند.

پترموتافچيف وزير حمل و نقل بلغارستان كه به دعوت وزير راه به كشورمان سفر كرده است در اختتاميه شانزدهمين كميسيون مشترك همكاريهاي اقتصادي، علمي، فني و فرهنگي بين جمهوري اسلامي ايران و بلغارستان تصريح كرد: كميته حمل و نقل ايران و بلغارستان سپتامبر 2008 (شهريور 1387) در صوفيا برگزار خواهد شد.

وي با خرسندي از توافق هاي انجام شده در اين كميسيون مشترك اقتصادي خاطرنشان كرد: كميته هاي مشترك در زمينه موضوعات مختلف اقتصادي در آينده تشكيل خواهد شد تا روابط هر چه سريعتر گسترش يابد و بلغارستان مي تواند با تهيه تفاهم نامه همكاري اقتصادي با ايران روابط اقتصادي خود را با جمهوري اسلامي ايران گسترش دهد.

پترموتافچيف بر فعاليت كميه انرژي وآمادگي شركت هاي گاز دو طرف براي گسترش مبادلات تاكيد كرد و در پايان از وزير راه و ترابري كشورمان دعوت كرد تا در هفدهمين كميسيون مشترك در صوفيا شركت كنند.

در شانزدهمين كميسيون مشترك همكاريهاي اقتصادي، علمي، فني و فرهنگي بين جمهوري اسلامي ايران و بلغارستان دو طرف بر مبادلات اطلاعات حمل و نقل در زمينه جاده اي، ريلي تاكيد و خواستار برگزاري كميته مشترك همكاريهاي دريايي و بندري دو كشور و خواهر خواندگي بنادر دو كشور شدند.

همچنين طرفين موافقت كردند تا هفدهمين اجلاس كميسيون مشترك اقتصادي بين دو كشور در سال 1388 (2009) در صوفيا برگزار شود.

لازم به ذكر است هيات بلغارستاني در اين سفر بر حق مسلم جمهوري اسلامي ايران بر استفاده صلح آميز از انرژي هسته اي تاكيد كردند.

تاريخ درج: 25 ارديبهشت 1387 ساعت 17:57 تاريخ تاييد: 25 ارديبهشت 1387 ساعت 18:48 تاريخ به روز رساني: 25 ارديبهشت 1387 ساعت 18:44
 چهارشنبه 25 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 211]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن