تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 8 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):ای على! عقل چيزى است كه با آن بهشت و خشنودى خداوند رحمان به دست مى‏آيد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1813035692




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تاخیر در نشست جنبش عدم تعهد در قاهره و احضار کاردار ایران


واضح آرشیو وب فارسی:عصر ایران: تاخیر در نشست جنبش عدم تعهد در قاهره و احضار کاردار ایران قرار بود متکی برای شرکت در نشست جنبش عدم تعهد ضمن سفر به قاهره با وزرای خارجه مصر و کوبا نیز دیدار کند.

مصر  با احضار کاردار ایران، تاخیر در برگزاری نشست جنبش عدم تعهد در قاهره را اعلام کرد.   به گزارش عصر ایران به نقل از خبرگزاری ها، قرار بود نشست ترویکای جنبش عدم تعهد روز دوشنبه آینده با حضور منوچهر متکی وزیر امورخارجه ایران در قاهره برگزار شود .   براساس بیانیه وزارت خارجه مصر، خانم وفاء بسیم معاون وزیر خارجه مصر دیروز چهارشنبه با احضار کاردار ایران در قاهره از وی درباره اظهارات اخیر متکی درباره سران کشورهای عربی توضیح خواست.   وزیر امور خارجه کشورمان اخیرا گفته بود سران کشورهای عربی حاضر در مذاکرات مستقیم صلح میان سران اسرائیل و فلسطین، خیانتکار هستند. وی در اظهارات خود به طور مشخص نام کسی را به زبان نیاورده بود.   حسنی مبارک رئیس جمهور مصر و عبدالله دوم پادشاه اردن قرار است در مراسم آغاز مذاکرات مستقیم صلح میان سران اسرائیل و فلسطین در واشنگتن شرکت کنند. بسیم همچنین به مقام ایرانی گفت که در سایه این اتفاق، نشست پیش روی ترویکای جنبش عدم تعهد در قاهره و با حضور متکی به زمان دیگری واگذار شده است. قرار بود متکی ضمن سفر به قاهره با وزرای خارجه مصر و کوبا نیز دیدار کند.   براساس بیانیه وزارت خارجه مصر، تصمیم گرفته شد تا نشست برنامه ریزی شده ترویکای جنبش عدم تعهد در قاهره به زمان دیگری موکول شود و در حاشیه نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک برگزار شود.   روابط دیپلماتیک میان تهران و قاهره پس از پیروزی انقلاب اسلامی ایران ، قطع شد و هم اکنون روابط میان دو کشور در سطح دفاتر حفاظت از منافع در پایتخت های دو کشور است.   گفتنی است مصر پیش از این ضمن همکاری در تقویت محاصره علیه مردم نوار غزه، تاکنون از صدور روادید برای نمایندگان پارلمان ایران برای سفر این کشور و ورود به نوار غزه نیز خودداری کرده است.   حسنی مبارک رئیس جمهور مصر نیز در اعمال فشار بر تشکیلات خودگردان فلسطینی برای پذیرش انجام مذاکرات مستقیم با اسرائیل نقش اساسی را داشته است.   گفتنی است مذاکرات مستقیم سران فلسطین و اسرائیل با انتقادهای گسترده ای از سوی جنبش مقاومت اسلامی (حماس) و مقامات برجسته جنبش فتح و سازمان آزادیبخش فلسطین (ساف) رو به رو است.





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: عصر ایران]
[مشاهده در: www.asriran.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 306]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن