واضح آرشیو وب فارسی:عصر ایران: پليس با مراكز خالكوبي غير مجاز برخورد ميكند وي در رابطه با انگيزه اغلب افرادي كه خالكوبي ميكنند، بيان داشت : دو دليل عمده براي اين كار وجود دارد يك گروهي از افراد همواره مي خواهند خاص و منحصر به فرد بودن خود نسبت به بقيه را بهگونه اي نشان دهند و دوم افرادي هم با خالكوبي قصد دارند عضويت و وابستگي خود به يك دارو دسته و فرهنگ خاص را به نمايش بگذارند. معاون اجتماعي تهران بزرگ اعلام كرد: پليس به عنوان ضابط قضايي در چهار چوب جرايم ضد عفت، اخلاق عمومي و يا دخالت غيرمجاز در امور پزشكي و بهداشتي چناچه گزارشي دريافت و يا مصاديقي را مشاهده نمايد برخورد ميكند.به گزارش فارس، سرهنگ رضا غنيلو معاون اجتماعي تهران بزرگ با اشاره به تعريف خالكوبي گفت: خالكوبي به معناي حك كردن تصوير، طرح و نوشتههاي دايمي روي پوست است كه اين كار با استفاده از سوزن و وارد كردن جوهر به زير پوست انجام ميشود.وي اظهار داشت: گفته مي شود تقريباً 20 درصد افراد 18 تا 30 ساله در كل دنيا خالكوبي دارند كه پيش بيني ميشود ظرف چند سال آينده اين مقدار با توجه به گسترش رفتارهاي نمايشگرانه و هويت طلبي افزايش يابد و برخلاف تصور عمومي بيش از 65 درصد كسانيكه در جهان خالكوبي ميكنند، زن هستند.سرهنگ غنيلو افزود: كساني كه در ايران خالكوبي ميكنند صنف خاصي ندارند و مخفيانه و زيرزميني كار ميكنند البته اين كارشان دليل دارد و خودشان هم ميدانند كه بنابر اعلام وزارت بهداشت خالكوبي يا هر نوع اقدام مشابه آن مثل تاتو در آرايشگاهها و ديگر اماكن در صورتي كه زير نظر پزشك و مورد تأييد آنها نباشد جرم و ممنوع اعلام شده است.معاون اجتماعي تهران بزرگ گفت: خالكوبي در زمانهاي نه چندان دور راهي براي ابراز علاقههاي فردي بوده است، اما اين روزها همه اين نگارگري هاي پوستي از شكل سنتي خارج شده و به شكل مد اجتماعي در آمده و براي بعضي از جوانان مقلد و سطحي نگر به غلط شايد به عنوان يك پرستيژ اجتماعي و متاسفانه نشانهاي براي به روز بودن افراد تلقي ميشود.وي در رابطه با انگيزه اغلب افرادي كه خالكوبي ميكنند، بيان داشت : دو دليل عمده براي اين كار وجود دارد يك گروهي از افراد همواره مي خواهند خاص و منحصر به فرد بودن خود نسبت به بقيه را بهگونه اي نشان دهند و دوم افرادي هم با خالكوبي قصد دارند عضويت و وابستگي خود به يك دارو دسته و فرهنگ خاص را به نمايش بگذارند.سرهنگ غني لو افزود: در زمانهاي بسيار دور براي اينكه افراد يك قبيله ميان ساير قبايل شناخته شوند از يك نماد ويژه كه معمولاً توسط بزرگ قبيله انتخاب ميشد استفاده ميكردند، با اين تعريف انتظار ميرفت با ورود به دوران مدرن و گسترش شهرنشيني ديگر جايي براي بروز آيين ها و رسومات قبيلهاي باقي نمانده باشد اما متاسفانه آن طور كه از شواهد پيداست انگار اين روزها فرقههاي نوظهور با انواع و اقسام آيين هاي متنوع جايگزين آن ها شدهاند.معاون اجتماعي تهران بزرگ گفت: شكستن هنجارهاي فرهنگي گوشهاي از پيامدهايي خالكوبي بر روي جوانان ماست، همچنين عوارض جسمي كه اين كار بر روي پوست باقي ميگذارد وگاهي جبرانپذير نيز نخواهد بود، ديگر معضل خالكوبيها و تاتوها توسط افراد غير صالح ميباشد زيرا اگر حساسيتهايي مانند كهير درمان نشود منجر به بيماريهايي چون تنگي نفس و رنگ پريدگي شده و مهمتر اينكه همه اين عوارض در صورتي است كه اين كار با رعايت حداقلهاي بهداشتي انجام شود كه معمولا هم اين طور نيست. در مراكز غير مجاز و زير زميني اين عدم رعايت نكات بهداشتي به بيماريهايي چون هپاتيت، كزاز و حتي ايدز منجر ميشود.وي مهمترين عامل رواج اين پديده را در جامعه ما كمكاري نقش تربيتي و نظارتي خانوادهها و دستگاههاي فرهنگي - اطلاع رساني عنوان كرد و بيان داشت: پليس به عنوان ضابط قضايي در چهار چوب جرايم ضد عفت، اخلاق عمومي و يا دخالت غيرمجاز در امور پزشكي و بهداشتي چناچه گزارشي دريافت و يا مصاديقي را مشاهده نمايد برخورد ميكند.سرهنگ غنيلو افزود: در صورت اثبات اتهام در اين خصوص با نظارت مقامات قضايي و هماهنگي بازرسان بهداشت نسبت به پلمپ واحد متخلف از طريق اداره اماكن عمومي اقدام ميشود.
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: عصر ایران]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 154]