واضح آرشیو وب فارسی:سایت ریسک: کمک. برنامه برای ساخت متریال میشناسید؟ vrb_3d 25 آبان 1389, 11:46سلام دوستان برنامه ای داشتم که وقتی عکس بهش میدادی بقیه شکافهای متریال(bump,specular,displace) رو بهت میداد می خواستم ببینم که رفقا با این برنامه کار کردند؟(متاسفانه از روی سیستم پاک شد،اسمش رو هم نمیدونم!!!):shock::shock::shock: borhani59 25 آبان 1389, 21:50سلام pix plant shader map pro crazybump xnormal njob یا علی vrb_3d 27 آبان 1389, 09:48خیلی ممنون همشهری! من با برنامه اولی کار کردم. شما خودت با کدوم کار کردی؟ borhani59 27 آبان 1389, 15:35سلام خواهش میکنم دوست عزیز و همشهری. :rose: خب میدونی که pixplant پلاگین فتوشاپ هست و با پیش نمایش سه بعدی امکان تصور نتیجه رو تا حدی بهت میده. این از همه دم دست تره.. در مورد بقیه هم با shader map pro زیاد کار نکردم ولی crazybump ظاهر جالبی داره و ظاهرا کرک سالمی ازش نیست. njob هم یک برنامه مجانی و بدون تنظیمات زیاده. xnormal مجانی و open source و پیشرو در زمینه انواع روابط مدل و حجم هست و همه مپ های سه بعدی رو براساس مدل میسازه و حتی بر حسب مپ low و high (توپولوژی) مپ رو اصطلاحا bake میکنه (تغییر دو حجم رو به صورت مپ نرمال یا دیسپلیس خروجی میده) برای تبدیل مپ ها به هم و تصحیح لبه ها که درز تکسچر نندازه هم پلاگین فتوشاپ داره که منظورم اون بود. علاوه بر اینها به تازگی یه اسکریپت فتوشاپ هم اومده به نام nDo که امکانات جالبی رو در فتوشاپ CS4 به بعد میده.nvidia هم پلاگین نرمال بامپ داره که خیلی ها از اون استفاده میکنند. حقیقتش کاملا تست نکردم کدوم از همه بهتره ولی من خودم دوست دارم از نرمال واقعی استفاده کنم که بر حسب حجم سه بعدی جنریت شده باشه چون درست تر و واقعی تر خواهد بود. توی چند تا تاتوریال هم دیدم که بهترین نحوه استفاده از نرمال مپ ترکیب هوشمندانه اونها با همه به طوری که محاسن و حجم نمایی هر دو با هم ترکیب بشه. یا علی mostafa 008 27 آبان 1389, 16:00برا مکس هم هستن... borhani59 28 آبان 1389, 06:57سلام برا مکس هم هستن... درباره سوال آقامصطفی خب اگه سوال باشه (؟) در برنامه های سه بعدی ما مپ ها رو از خود حجم میگیریم نه از یه مپ دو بعدی دیگه. برای اصلاح کار دوبعدی هم من خودم هیچ برنامه ای رو به قدرت فتوشاپ سراغ ندارم. نمیدونم منظورت چیه ولی در مکس از unwrap میشه مپ نرمال گرفت یا shade مپ. از render to texture هم انواع مپ رو میشه گرفت. پلاگین texporter هم چند مپ از جمله نرمال میده (البته نرمالش یه کم ضعیف و باید تو فتوشاپ تقویتش کرد). اگه هم منظورتون ایجاد مپ های سه بعدی هست مثل زیبراش یا مودباکس که نرمال رو نقاشی میکنی فکر میکنم در مکس 2011 در viewport canvas باشه ولی من تست نکردم. بعید نیست در این قسمت تبدیل عکس به نرمال هم داشته باشه. یا علی سایت ما را در گوگل محبوب کنید با کلیک روی دکمه ای که در سمت چپ این منو با عنوان +1 قرار داده شده شما به این سایت مهر تأیید میزنید و به دوستانتان در صفحه جستجوی گوگل دیدن این سایت را پیشنهاد میکنید که این امر خود باعث افزایش رتبه سایت در گوگل میشود
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: سایت ریسک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 1652]