واضح آرشیو وب فارسی:سایت ریسک: بازی سازی و آینده ی آن ... majid.net 01 آبان 1389, 10:35سلام دوستان :green: چند تا سوال داشتم ... :rose: من تا الان بیشتر به بازی سازی به چشم یه تفریح و سرگرمی نگاه میکردم، ولی خب اگه قرار باشه به همین دید نگاه کنیم و بریم جلو و آخرش چیزی ازش در نیاد که فایده ای نداره :cry: یعنی تنها فایده ای که داره ما علم خودمون رو نسبت به بازی سازی بالا بردیم که البته این خودش خیلی خوبه ولی .... سوال من اینجاس که آیا الان شرکت هایی هستن که گروه های بازی سازی رو ساپورت کنن و حاضر باشن محصولاتشون رو انتشار کنن ؟! یا حتما خود بازی سازا باید سرمایه دار باشن و خودشون خودشون رو ساپورت کنن ؟ :cool: با توجه به نمایشگاهی که امسال دایر بود و من دیدم که تعداد بازی های ایرانی داره روز به روز بیشتر میشه فکر کنم که این کار از آینده ی خوبی برخوردار باشه، شاید الان زیاد خریدار نداشته باشه ولی چند سال دیگه که به این مسئله بیشتر اهمیت میدن حتما خریدار داره :mad: توی این تاپیک دوست دارم در مورد بازی سازی و آینده ی اون بحث کنیم و ببینیم آیا واقعا ارزش داره که وقت بزاریم روی این مسئله یا نه لطفا نظرتون رو بگید :oops: Mehrdad 155 01 آبان 1389, 18:53درود بله شرکتهایی هستن که اینکار را می کنن : بنیاد ملی بازی های رایانه ای - تبیان - کانون پرورش. اما قرارداد بستن با اونها کلی دنگ و فنگ می خواد.کلی هم اذیت می شی. پیشنهاد : اگه واقعا علاقه مندی, سوادتو در زمینه ی بازی ساختن ببر بالا . در هر زمینه که می تونی (برنامه نویسی - طراحی بازی - جلوه های بصری و ...).الان هم فکر انتشار بازیت را نکن.اینجا کپی رایتی وجود نداره. فقط و فقط فعلا کار کن .برای خودت.وقتی دیدی می تونی از پس یه بازی بر بیایی تنهایی , یا با یکی 2 نفر شروع کن.فقط یادت نره که: خلاقیت و نوع آوری حرف اول را می زنه بعد می تونی بازیت را یا خودت یا به کمک اسپانسر ها منتشر کنی.کسی منکر کار بد نیست. با آرزوی موفقیت - مهرداد omidd 1315 07 آبان 1389, 14:30موافقم maya 2011 28 بهمن 1389, 22:06سلام ما 7 نفر هم دانشگاهی هستم قصد گیم نویسی داریم و با نرم افزار Xna کار می کنیم اما مشکل بزرگی که در این قسمت داریم حرکت بخشیدن به کاراکتر هست اگه کسی در این مورد چیزی بلده کمک کنه ! ممنون:rose: smoke_unity 29 بهمن 1389, 22:44ساخت بازی یه مطلب جداست و انتشار بازی یه بحث دیگه داره.الان هم تو ایران به بازی ساز ها اهمیت نمیدن. برای مثال شما اگه برنامه نویس باشی و بری بنیاد بگی با من قرارداد ساخت بازی ببندید اولا میگن بازی که ساختی یا نیمه کاره هست یا ... رو بیار و ما بعدا ببینیم چی میشه.برای همین اول شما باید بری داخل یک گروه بازی سازی که اونم دو حالت داره اول اینکه گروه داوطلبی هست که مطمعنا خراب میشه یا اینکه کار اخر افتضاح در می یاد.چون یه مدل ساز حرفه ای نمی یاد که برای مردم مفتی کار کنه ببین حالا یارو میخواد قرارداد ببنده شاید پولش روبده.و دوم اینکه بره تو یه شرکت خصوصی یا دولتی که فکر کنم شرکت هایی که نیروی برنامه نویس یک گیم انجین میگیرند کمتر ازنصف انگشتان یک دست هستند.و بیشتر شرکت ها برنامه نویس دایرکت ایکس میگیرند.جالب اینجاست که کمترین اموزش یا کتاب به زبان فارسی رو داره.من نمیدونم بنیاد این بودجه هایی رو که میگیره بخش ناچیزش رو برای خرید و ترجمه کتابهای بازی سازی مثل دایرکت ایکس یا اوپن جل و ... نمیکنه.یا حداقل یه مرکز اموزشی نمی زنه کسایی که بلد هستند بیاند به دیگران هم اموزش بدهند.اونوقت از ایران انتظار میره بازی های در حد mw2 بیرون بدن.پس فعلا بازی سازی رو به عنوان یک شغل نگاه نکنید.مطمعا باشید موقعی بازی سازی تو ایران پیشرفت میکنه که یکی از بازی سازان مستقل و سردرد برنامه نویسی کشیده ای از بچه های همین سایت یا دیگر سایت های بازی سازی به اون بالا بالاها و بنیاد برسند. سایت ما را در گوگل محبوب کنید با کلیک روی دکمه ای که در سمت چپ این منو با عنوان +1 قرار داده شده شما به این سایت مهر تأیید میزنید و به دوستانتان در صفحه جستجوی گوگل دیدن این سایت را پیشنهاد میکنید که این امر خود باعث افزایش رتبه سایت در گوگل میشود
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: سایت ریسک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 544]