واضح آرشیو وب فارسی:سایت ریسک: درآمد ساخت یک بازی؟ sdm 18 مهر 1389, 21:59چند تا سوال:rose: :1) درآمد یا سود بازی هایی مثل machinarum یا مینی گیم هایی که با فلش میسازن چقدره؟ 2)چه نرم افزارهای دیگه ای هست که میشه باهاشون بازی های دو بعدی(و خیلی کم استفاده از اشکال 3 بعدی) ساخت که محیط طراحی گرافیکی خوبی مثل فلش داشته باشه خلاصه به سادگی بازی ساختن در فلش باشه؟ 3) این درسته که کارهای طولانی با فلش حجم زیادی(خیلی بیشتر از حد انتظار) تولید میکنه؟ Mehrdad 155 19 مهر 1389, 17:48با سلام خدمت شما 1)بازی ای مثل ماشیناریوم با بازی های کوچک و مستقل (در اصطلاح indie game )خیلی فرق می کنه.اولی یه بازیه کاملا تجاری با پک و جعبه و ملزومات است که تو فروشگاهها گذاشته می شه و اینجور بازی ها با کپی رایت کامل ارائه می شن.و درآمد بسیار خوبی هم دارن.الان بازی سازی یه تجارت درجه 1 تو دنیاست(نه تو ایران.اینجا کپی رایت برا اینجور کارها نیست).کسانی که اینجور بازیها را می سازن علاوه بر دادن سریال موتور بازی ساز مثل فلش باید سریال دیگر محصولات را هم که باهاش بازی را ساختن بدن.مثل فتوشاپ و مکس و غیره..تا بازیشون پابلیش بشه.در غیر این صورت قوانین بسیار جدی و سختی براشون اعمال می شه وحکم زندان و غیره هم داره. اما در مورد بازی های کوچیک و مینی گیم ها برای فروش از طریق اینترنت و دانلود(نه برای فروشگاهها) فقط ارائه ی سریال برنامه کفایت می کنه و سریال دیگر برنامه ها نیازی نیست.درآمد این بازی ها هم خوبه.کافیه شما یه paypal بسازی و کنار بازیت قرار بدی.به ازای هر دانلود مبلغی به صندوق پولیت ریخته می شه(همون paypal) حساب کن 1000 نفر بازیت را دانلود کنن.ببین چقدر گیرت میاد.البته ساختpaypal توایران ممکن نیست.اگه هم از راههای مختلف مثل وی P ان بسازی, باز هم مشکل برداشت پول را داری.ایران تحریم اقتصادیه. 2)بازی سازی با فلش کار ساده ای نیست.من اولین باره این جمله را می شنوم .اگه برای شما ساده است واقعا تبریک می گم.بهرحال... اگه با فلش می خوای بازی بسازی من یه تاپیک ساختم و بازی ساز های فلش را معرفی کردم.لینک زیر: 8C%D 8%AF اگه به غیر از فلش می خوای برو به لینک زیر : توضیح کنار هر برنامه داده شده.یه کم که زبانت خوب باشه متوجه میشی که هر برنامه چه نوع بازی ای می سازه. اگر هم خواستی, بیشتر در مورد بازیه مورد علاقه ات که می خوای بسازی توضیح بده, تا بگم از چه برنامه ای استفاده کن. 3) من درست این سوالتو متوجه نشدم.اگه منظورت سایز فاینال برنامه است که می شه با راههایی اونو کم کرد.فلش با خروجی swf کمترین حجم ممکن برای ساخت یه بازی را می ده و می شه با اکسترنال کردن فایلهای درونی بازی حجم exe نهایی را پایین آورد.و حتی فریم ریت خوبی هم ازش گرفت.برخلاف تصور همه که می گن فلش تو فریم ریت کم می آره و پخش نهایی کند میشه.که اصلا اینطور نیست. سوالی داشتی اگه بلد بودم در خدمتم.شاد باشید - مهرداد armanbm 21 مهر 1389, 10:19سلام خدمت دوستان گل. ببخشید کم تر پست میدم. فلش خوبه واسه مینی گیم اما بازی دست حسابی بخوای باهاش بسازی کاملا کم میاره. مثلا اگه یه عکس خوب بخوای بزاری که باس بیتمپ باشه و بهش کد بدی کم میاره. اگه تعداد اشیا تو صفحه زیاد بشه کم میاره و.... اگه مثل من دنبال سرعتی و و برنامه نویس خوبی هستی من موتور های اوپن سورس بازی رو بهت پیشنهاد میکنم مثل همین box2d که تو انجمن فلش هم هست اما برای سی++ ش که خیلی عالیه. سرعت در حد تیم ملی. اما باید ز یه موتور گرافیکی دیگههم واسش استفاده کنی مثل hge که خوب جفت اینا یادگیریش حوصله میخواد و وقت می بره اما واقعا لذت بخش هم هست. خوب اگه دنبال بازی سازی به روش ساده هستی. برای دوبعدی 2d turqe game builder و Game Maker شاخ هاس بازی سازی دوبعدی هستن. اولی با قیمت حدود 125 دلار که اگه سورس رو هم بخری 300 دلار در حالی که دومی با 25 دلار میتونی بخریش و لذت ببری. اولی مال یه کمپانی معروف و قدرتمند و صاحب موتور سه بعدیه turqe game engine هست. و کار با اون موتور دوبعدی آینده ی استفاده از این موتور سه بعدی رو هم نوید میده. زبون اسکریپت نویسی ساده و مشابه سی++ داره. اگرچه من باهاش زیاد کار نکردم اما جاهای زیادی خوندم که این موتور باگ زیاد داره یعنی کار حرفه ای نمیشه باهاش ساخت و همش قیافست و در حقیقت از گیم میکر خیلی ضعیف تر هست. گیم میکر یا همون موتور دومی که معرفی کردم وسط یک استاد دانشگاه ساخته شده خیلی سادست ولی بازی های واقعا خوبی در سیطح دوبعدی و حتی سه بعدی رو ازش دیدیم . زبون برنامه نویسی مخصوص به خودش رو داره که بازم شبیه سی++ هست. از دمو های این برنامه ساخت بازیی به خوبی Gta 2 هست. با موتور های بازی سازی سه بعدی مثل UDK یا Unreal Game engine و quest3d هم میشه بازی دو بعدی ساخت. اولین بازی ساخته شده با موتور فوقا لعاده قدرتمند UDK هم دو بعدی بود. این udk واسه یاد گیری مجانی هست اما اگه بخای بازیش رو بفروشی باید قسمت های گزافی به شرکتش بدی یا بخشی از سودت اونا رو شریک کنی. اگه بهبازی سازی علا قه داری پنج شنبه ها شبکه ی آموزش ساعت حدود 6 تا 7 یک برنامه داره که مهمون های بازی ساز ایرانی رو دعوت میکنه. گرچه تا حدی خاله بازیه . اما گاهی موضوعات مفیدی بحث میشه که خیلی بدرد میخوره. باز سوالی بود در خدمتم. armanbm 21 مهر 1389, 10:21آقا مهرداد واقعا و فوقالعاده ممنون میشم اگه بگین چه تکنیک هایی واسه بالا بردن سرعت فلش وجود داره. آیا بازی فلشی میشناسین که آبجکت های سنگین داشته باشه؟ ماشیناریوم که گرافیک سنگینی نداره. مثلا بازی اول شخص مثل دووم رو ساختن اما اون گرافیکش غیر قابل تحمل هست. ... evt 21 مهر 1389, 11:051) درآمد یا سود بازی هایی مثل machinarum یا مینی گیم هایی که با فلش میسازن چقدره؟در آمد این بازی ها ، از بازی های تجاری سنگین کمتر است . اما مزیت عمده این بازی ها هزینه تولید بسیار پایین ترایست که دارند . در مجموع در بعضی از موارد سود خالص بازی های فلش ، آن لاین و mmo رقم بسیار بالا و قابل توجه است . این درسته که کارهای طولانی با فلش حجم زیادی(خیلی بیشتر از حد انتظار) تولید میکنه؟بازی های طولانی که با فلش تولید می شوند حجم معقولی دارند و اینگونه نیست که نسبت به سایر بازی ها ، حجم بیشتری داشته باشند . بازی ماشینریوم به طور مثال 400 مگابایت هست . در مورد پرفرمنس هم ، از فلش نباید انتظار زیادی داشته باشی و برای سبک های خاصی ، پرفرمنس مناسبی داره . مثل سبک پلتفرمر و کلیک و پوینت . برای اطلاعات بیشتر به مقالات زیر می توانی مراجعه کنی : توسعه بازی با ادوبی فلش پلتفرم () کارگاه بررسی و ساخت بازی در فلش () Mehrdad 155 21 مهر 1389, 19:04آقا مهرداد واقعا و فوقالعاده ممنون میشم اگه بگین چه تکنیک هایی واسه بالا بردن سرعت فلش وجود داره. آیا بازی فلشی میشناسین که آبجکت های سنگین داشته باشه؟ ماشیناریوم که گرافیک سنگینی نداره. مثلا بازی اول شخص مثل دووم رو ساختن اما اون گرافیکش غیر قابل تحمل هست. ... با سلام ببینید.فلش تا زمانی که شما تصویر ثابت با تعدادی کاراکتر داشته باشید تو فریم ریت کم نمی آره.هر چقدر هم می خواید اونها را انیمیت کنید.اما این در حالتیه که scene شما حرکتی نداشته باشه.یعنی عملیات پارالکس انجام نگیره.اگه انجام بگیره اونوقت دیگه بستگی به تعداد آبجکت و انیمیشن های صحنه داره که اگه زیاد باشه صحنه تیک می خوره و وضعیت فریم ریت درب و داغون می شه.تا اونجایی که می دونم فقط با اکسترنال کردن فایلها و پایین آوردن حجم اسپرایت ها می شه سرعت را کنترل کرد.box2d پدر cpu را در می آره.گرچه عملکردش عالیه. آرمان جان ماشیناریوم به خاطر پس زمینه های بسیار قوی و سنگینش معروفه.وگرنه برنامه نویسی ساده ای داره.چون در حد کلیک و اشاره است.اتفاقا من پارالکس اونو روی یه سیستم خوب , دقیق بررسی کردم.یه خورده تیک می زد....بازی هایی مثل 3 doom را به هیچ عنوان نمی شه با فلش ساخت. یه بازی فلش معروف هست به اسم samorost .این گرافیکش مثل ماشیناریوم است.یه نگاهی بنداز ببین خوشت می آد.frame rate را هم بهش دقت کن: من ترجیحا یه تاپیک برای معرفی چند انجین خوب دو بعدی و سه بعدی باز می کنم و کنارشون توضیحاتی میدم گرچه اول مدیران سایت باید اجازه بدن.چون این تاپیک ارتباطی به فلش نداره. فعلا چند انجین و نرم افزار خوب 2 بعدی خدمتتون می گم تا بعد نظر مدیران انجمن را ببینم. 1)Torque game Builder 2) Game maker 3) Multimedia fusion 4) Hge 5) Construct موفق باشید - مهرداد سایت ما را در گوگل محبوب کنید با کلیک روی دکمه ای که در سمت چپ این منو با عنوان +1 قرار داده شده شما به این سایت مهر تأیید میزنید و به دوستانتان در صفحه جستجوی گوگل دیدن این سایت را پیشنهاد میکنید که این امر خود باعث افزایش رتبه سایت در گوگل میشود
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: سایت ریسک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 2569]