تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):خداى عزوجل به موسى وحى كرد: اى موسى در هيچ حالى مرا فراموش نكن و به ثروت زياد شاد نش...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816664308




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مردم آبادان و خرمشهر خواستار عملي شدن وعده دولت درتسري منطقه آزاداروند شدند


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: مردم آبادان و خرمشهر خواستار عملي شدن وعده دولت درتسري منطقه آزاداروند شدند
داخلي. اقتصادي. منطقه آزاداروند.

مردم شهرهاي آبادان و خرمشهرخواستارعملي شدن وعده دولت درافزايش محدوده منطقه آزاد اروند به اين دو شهرشدند.

تعدادي از شهروندان آباداني و خرمشهري در گفت وگو با خبرنگارايرنا وعده هاي رييس جمهوري درجمع مردم اين شهرها را يادآور و بر عملي شدن سريع آنها تاكيد كردند.

يك شهروند آباداني گفت: اظهارات رييس جمهوري در زمينه تسري منطقه آزاد اروند بارقه‌اي ازاميد را در دل مردم روشن كرد.

"مينا خليفي" افزود: عملي شدن اين وعده مي‌تواند بسياري از مشكلات مردم شهرهاي آبادان و خرمشهر را كه برگرفته از فقر اقتصادي آنان است را رفع نمايد.

ديگر شهروند آباداني گفت: مسوولان كه خود را وامدارمردم آبادان و خرمشهر مي دانند با عملي كردن بسياري از قولهاي داده شده ازجمله تسري منطقه آزاد اروند مي‌توانند بخشي از دين خود را به اين مردم ادا كنند.

"حسين فاطمي" افزود: رفع معضل بيكاري در اين شهرها با فعال شدن منطقه آزاد اروند تا حدود زيادي مرتفع مي‌شود و اين مساله زماني محقق خواهد شد كه محدوده نهايي اين منطقه مشخص شده باشد.

يك شهروند ديگر خرمشهري گفت: تقسيم كردن شهرهاي آبادان و خرمشهر به منطقه جمعيتي و صنعتي آن هم با فنس چيزي نيست كه مردم اين دو شهرانتظار دارند.

"مليكا جابروندي" افزود: مردم از دولت مي‌خواهند براي كاهش و يا رفع مشكلات، آنها را ياري كند.

يك كارشناس مسايل اقتصادي درآبادان گفت: در زمان حاضرمشكل اصلي منطقه آزاد اروند فنس كشي نشدن محدوده منطقه آنهم در محدوده شهري است كه آنهم بدليل مخالفت، مقاومت‌ها و واكنشهاي مردم تاكنون صورت نگرفته است.

"سعيد حق شناس" افزود: فنس‌كشي نشدن منطقه نيز اجراي پروژه‌هاي مربوط به اين منطقه را با مشكل روبرو كرده است.

وي اظهار داشت: انتظارات مردم با توجه به وعده رييس جمهور در جمع مردم آبادان و خرمشهر مبني بر تسري محدوده منطقه آزاد اروند براي دو شهربرهمين اساس متمركز شده است.

نماينده مردم خرمشهر در مجلس شوراي اسلامي گفت: جانمايي منطقه آزاد اروند در شهرهاي خرمشهر و آبادان با وضعيت موجود قطعا مسايل و مشكلات اقتصادي، اجتماعي و سياسي در منطقه ايجاد خواهد كرد.

"مصطفي مطور زاده" افزود: انتخاب نقاطي از بافتهاي مسكوني دو شهرستان و ضرورت جداسازي اين نقاط از ساير مناطق مسكوني به طور يقين سبب ايجاد شكاف اجتماعي مي‌گردد.

او اظهار كرد: اين امر پديده مطلوبي را در منطقه حساس و مرزي كشور بدنبال نخواهد داشت بنا براين با علم به پيامدهاي منفي تعيين محدوده با وضعيت موجود همه‌ي مسوولان در عرصه‌هاي اقتصادي و اجتماعي منطقه و استاني به دنبال تغيير وضعيت منطقه به لحاظ مكاني هستند.

وي تصريح كرد: به دنبال سفر رييس جمهوري به شهرهاي خرمشهر و آبادان و قول صريح و شفاف وي در جمع مردم و اهتمام خاص ايشان براي اصلاح وضعيت مكاني منطقه موجب شد تا مردم براي رسيدن به آن لحظه شماري كنند.

او با اشاره به اينكه رييس جمهور اعتقاد عميقي به رفع محروميت از شهرهاي خرمشهر و آبادان دارد خاطر نشان كرد: ايشان بارها در اين رابطه تاكيدات صريحي رابه مسوولان در جهت جبران توسعه نيافتن اين منطقه داشته‌اند نماينده مردم خرمشهر در مجلس شوراي اسلامي گفت: انتظار مي‌رود كه رييس جمهور با استفاده از اختيارات شخصي اين مساله را به نحوه مطلوبي حل و فصل كند.

نماينده مردم آبادان در مجلس شوراي اسلامي نيز گفت: انتظار مي‌رفت تا با تحقق وعده رييس جمهوري در جمع مردم شهرهاي آبادان و خرمشهر براي تسري منطقه آزاد اروند به شهرهاي ياد شده مشكلات اقتصادي ناشي از فقر و محروميت از اين مناطق پاك شود.

"عبدالله كعبي" افزود: محدوده فعلي منطقه آزاد اروند نمي‌تواند در جهت رفاه و خدمات رساني به شهروندان تاثير گذار باشد.

او اظهار كرد: تسري منطقه آزاد اروند مي‌تواند امكانات مورد نياز جهت رونق و توسعه اقتصادي ، گردشگري و توريست را در منطقه موجب شود.

وي خواستار عملي شدن وعده رييس جمهوري جهت احقاق حقوق مردم شهرهاي آبادان و خرمشهر شد.

امام جمعه آبادان نيز گفت: دولت بايستي هرچه سريعتر ضمن مشورت با كارشناسان و مسوولان محلي وضعيت منطقه آزاد اروند را روشن كند.

حجت‌الاسلام "سيد علي دهدشتي" افزود: منطقه آزاد اروند بايستي هرچه سريعتر به تحرك خود برسد تا مردم بتوانند از بار فشارهايي كه تنها از بركت نام منطقه آزاد عايدشان شده است، گذر كنند.

او با اشاره به اينكه مردم شهرهاي آبادان وخرمشهر به رغم گذشت سالها از پايان جنگ تحميلي نتوانسته‌اند طعم خوش خوب زندگي كردن را بچشند اظهار كرد: انتظار مردم شهرهاي آبادان و خرمشهر در تحقق وعده رييس جمهوري براي تسري منطقه آزاد اروند ،انتظاري به حق است.

وي از ضعف مديريتي به عنوان يكي از مشكلا ت اصلي و اساسي شهرنام برد و تصريح كرد: مسوولان محلي، استاني و هيات دولت بايستي با يك همگرايي و لحاظ كردن مصالح منطقه‌اي، استاني و كشوري همراه با نگاه حمايتي منطقه‌اي دولت در جهت تعيين تكليف اين منطقه تلاش كنند.

او همچنين با اشاره به موضوع انجام كارهاي كارشناسي در خصوص مساله منطقه آزاد اروند ازسوي كارشناسان هيات دولت گفت: مصالح ملي نبايد ناديده گرفته شود و دولت با اتخاذ تصميم منطقي و درست در جهت رفع مشكلات مردم تلاش كند.

ك/‪۴‬
 چهارشنبه 25 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 230]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن