تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 11 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زبان مؤمن، در پشت دل اوست و دل منافق، در پشت زبان او، زيرا مؤمن هرگاه بخواهد سخنى ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820028548




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

برنامه هاي فرهنگي،هنري شصتمين سالگرد مقاومت مردم فلسطين اعلام شد


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: برنامه هاي فرهنگي،هنري شصتمين سالگرد مقاومت مردم فلسطين اعلام شد
فرهنگ و هنر
معاون امور مطبوعاتي وزارت ارشاد ، برنامه‌هاي دردست اجرا توسط نهادها و سازمان‌هاي مردمي و انقلابي به مناسبت شصتمين سال مقاومت مردم فلسطين در مقابل اشغالگري رژيم صهيونيستي را تشريح كرد.

عليرضا ملكيان درباره اين فعاليتها گفت: درنمايشگاه بين‌المللي كتاب امسال، شاهد حضور پرشور سازمانهاي غيردولتي مدافع مردم فلسطين بوديم و علاوه بر اختصاص غرفه‌اي به كتابهاي منتشر شده درباره فلسطين، نمايشگاه پوستر و عكس شصت سال مقاومت و برنامه‌هايي از قبيل اجراي سرودهاي حماسي توسط گروه سرود مقاومت لبنان و حضور شخصيت‌هاي سياسي فلسطين و گروه‌هاي مقاومت در محل نمايشگاه اجرا و نشست‌هاي تخصصي با موضوع فلسطين نيز در محل نشستهاي جانبي نمايشگاه كتاب تدارك ديده شد.

وي درباره ديگر فعاليت‌هاي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي گفت: روابط عمومي وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي نيز پوستري را كه سرنوشت محتوم و رو به زوال رژيم صهيونيستي را به تصوير كشيده است منتشر كرده است.

ملكيان خاطرنشان كرد: معاونت هنري وزارت ارشاد نيز اقدام به برپايي نمايشگاه آثار نقاشي با موضوع فلسطين از ‪ ۲۵‬تا ‪ ۲۷‬ارديبهشت ماه كرده است كه اين نمايشگاه در تالار وحدت از ‪ ۹‬تا‪ ۲۱‬در معرض ديد عموم قرار دارد.

وي افزود: معاونت هنري ارشاد همچنين در نظر دارد كه سوم و چهارم خرداد يازدهمين جشنواره تاثر ملي مقاومت را با محوريت فلسطين و با حضور هنرمندان كشورهاي ايران، لبنان و فلسطين برگزار كند.

دبير ستاد كميته فرهنگي و هنري حمايت از مقاومت فلسطين، به چگونگي فعاليت‌هاي سازمان فرهنگي و هنري شهرداري تهران پرداخت و گفت: سازمان فرهنگي و هنري شهرداري برنامه‌هاي متنوعي را در حال اجرا دارد كه برپايي نمايشگاه عكس فلسطين در موزه امام علي(ع) از ‪ ۲۴‬ارديبهشت تا دوم خرداد، مسابقه نقاشي ويژه كودكان با موضوع -كودك فلسطين خانه ندارد، نمايش فيلم هاي انيميشن و اجراي برنامه‌هاي ويژه با موضوع مقاومت مردم فلسطين در تمامي فرهنگسراها، اختصاص تبليغات محيطي و شهري با همين موضوع در سطح شهر تهران و برگزاري مسابقه داستان كوتاه توسط دانش آموزان از جمله برنامه هاي تداراك ديده شده اين سازمان است.

وي افزود: معاونت فرهنگي و اجتماعي وزارت علوم و تحقيقات و فناوري نيز به مناسبت شصتمين سالگرد اشغال فلسطين برگزاري سلسله جلسات سخنراني، برگزاري نمايشگاه، همايش و مسابقه را در دانشگاههاي سراسر كشور از ‪۱۷‬تا ‪ ۲۵‬ارديبهشت را در دستور كار قرار داده و تهيه طومار با امضاي دانشجويان و اساتيد در حمايت از مظلوميت مردم فلسطين و محكوميت جنايات اسرائيل هم از ديگر برنامه هاي اين وزارتخانه است.

همچنين همايش فتح غريب، نمايشگاه عكس، انتشار كتاب شصت سال اشغالگري و جنگ ‪ ۳۳‬روزه مقاومت، مسابقه كتابخواني، مسابقه كتاب دانشوران صهيون، مسابقه بين المللي انيميشن محو اسرائيل از ديگر فعاليتهايي است كه در دانشگاههاي اصفهان، ياسوج، يزد، تهران و شاهرود انجام مي شود.

معاون امور مطبوعاتي و اطلاعرساني درباره فعاليتهاي بنياد شهيد و امور ايثارگران گفت: اين بنياد به ساخت مستند تلويزيوني قبله اول در ‪ ۱۰‬قسمت به سه زبان انگليسي، عربي و فارسي، چاپ پوستر شصت سال اشغال در تيراژ ‪۴۰‬ هزار و به دو زبان، چاپ نقشه فلسطين و كتاب الكترونيك پايداري اقدام كرده است.

همچنين تجمع بزرگداشت شهداي ‪ ۶۰‬سال مقاومت فلسطين، روز پنج شنبه ‪۲۵‬ ارديبهشت به همت اين بنياد و با حضور كليه اقشار و اصناف در ميدان فلسطين تهران برگزار مي‌شود. برنامه هايي مانند اجراي سرود توسط گروه فلسطين، قرائت شعر و دكلمه برنامه هاي متنوع فرهنگي و هنري، نمايشگاه كاريكاتور - اميه حجي روشن كردن شمع در ميدان به صورت نمادين و ارتباط ماهوارهاي زنده با امام جماعت مسجدالاقصي و سخنراني ايشان براي حاضرين در ميدان فلسطين از جمله برنامههاي تجمع روز پنجشنبه بنياد شهيد و امور ايثارگران است.

دبير ستاد فرهنگي هنري حمايت از مقاومت فلسطين به فعاليت وزارت آموزش و پرورش اشاره كرد و گفت: برگزاري برنامه هاي ويژه فلسطين، توزيع پوستر و ارائه برنامه هاي متنوع براي دانشآموزان در سراسر كشور از جمله فعاليتهايي است كه در آموزش و پرورش انجام مي شود.

ملكيان درباره فعاليتهاي شوراي سياست‌گذاري ستاد انتفاضه تبليغات اسلامي گفت: ساخت تيرزهاي تلويزيوني، برگزاري همايش و نشست علمي ويژه با حضور ‪۳۰‬ نفر از كساني كه درباره تاريخ فلسطين داراي آثار و تاليفات هستند و تجليل از اين نويسندگان از فعاليت‌هاي اين شوراست. همچنين شوراي هماهنگي تبليغات اسلامي به مناسبت شصتمين سالروز اشغال فلسطين حدود پانزده مقاله تحقيقي درباره فلسطين را از نظرگاه‌هاي مختلف به محققين و اساتيد سفارش داده است.

وي درباره فعاليتهاي كميته حمايت از انقلاب اسلامي مردم فلسطين، هماهنگي در انجام فعاليتهاي مردمي را از مهمترين ويژگي اين كميته برشمرد.

ملكيان گفت: تشكيل جلسات مشترك با مجمع تقريب مذاهب و تهيه نقشه فلسطين و تهيه و چاپ تمبر يادبود از جمله فعاليتهايي است كه با اهتمام اين كميته و همكاري دستگاههاي ذيربط در حال انجام است.

معاون امور مطبوعاتي وزارت ارشاد در پايان اعلام كرد: رژيم صهيونيستي از درون پوسيده است و علاوه بر اختلافات داخلي و مفاسد فراواني كه در ميان اعضاي هيات حاكمه اين رژيم نژاد پرست وجود دارد، ناامني نسبت به آينده، اوضاع بد اقتصادي و از همه مهمتر رويگرداني ملتها و افكار عمومي جهان به واسطه جنايات اين رژيم در حق كودكان، زنان و سالخوردگان، آينده تاريكي را براي سردمداران اين رژيم رقم زده است.

وي افزود: خوشبختانه امروز روشنفكران آزاد انديش و انديشمندان برجسته و مستقل به ماهيت تروريستي اين رژيم پي برده‌اند و اين رژيم با مستمسك قرار دادن شصت سال ترور و جنايت سعي دارد مانند كسي كه درحال غرق شدن است به هر وسيلهاي چنگ زند. حملات اين رژيم به غزه و محاصره مردم مقاوم اين ديار حاكي از دست و پا زدنهاي اين رژيم ورشكسته است و آينده قطعا به نفع اين رژين نخواهد بود.

گفتني است، در پي مصوبه كميته حمايت از انقلاب اسلامي مردم فلسطين مبني بر تشكيل ستادي در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامي به منظور هماهنگي در خصوص برنامه هاي فرهنگي و هنري به مناسبت شصتمين سالگرد مقاومت مردم فلسطين در برابر خيانتها و جنايات صهيونيستي، اين ستاد با حضور نمايندگان صدا و سيما، وزارت علوم، تحقيقات و فناوري، شوراي سياستگذاري ائمه جمعه، وزارت امور خارجه، وزارت آموزش و پرورش، سازمان فرهنگي و هنري شهرداري، ستاد انتفاضه شوراي هماهنگي تبليغات، سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامي، بنياد شهيد و امور ايثارگران و موزه هنرهاي معاصر فلسطين تشكيل شد كه با همدلي، همراهي و اهتمام موجود بين نهادها و مسئولان در دفاع از جريان مقاومت و مقابله با زورگوييهاي رژيم اشغالگر برنامه‌هاي متعددي نيز انجام شده يا خواهد شد.

---> ايرنا.
 چهارشنبه 25 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 300]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن