تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):سخن طیب و پاکیزه را از هر که گفت بگیرید،‌ اگر چه او خود،‌ بدان عمل ن...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815388475




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

كلينتون در ويرجينياي غربي پيروز شد


واضح آرشیو وب فارسی:تابناک: كلينتون در ويرجينياي غربي پيروز شد
تركيب جمعيتي ويرجينياي غربي، به گونه‌اي است كه احتمال پيروزي اوباما در آن ناچيز بود. 95 درصد ساكنان اين ايالت سفيد پوست، از خانواده‌هاي محافظه‌كار و كارگري هستند.
هيلاري كلينتون، سناتور دمكرات در انتخابات مقدماتي حزبي در ايالت ويرجينياي غربي به پيروزي رسيد.

رسانه‌هاي آمريكايي، لحظاتي پس از پايان رأي‌گيري در اين ايالت، از پيشتازي او در برابر باراك اوباما، ديگر داوطلب نامزدي رياست‌جمهوري حزب دمكرات خبر دادند.

نظرسنجي‌ها در روزهاي پيش از برگزاري انتخابات مقدماتي حزبي روز سه‌شنبه در ايالت ويرجينياي غربي، از پيشتازي خانم كلينتون با اختلاف بسيار از آقاي اوباما خبر داده بودند.

در اين حال، به رغم شكست باراك اوباما در اين ايالت، او همچنان در رقابت‌هاي مقدماتي براي به دست آوردن نامزدي رياست‌جمهوري حزب دمكرات از خانم كلينتون جلوتر است.

اوباما از نظر تعداد ايالت‌هايي كه در آنها پيروز شده است، تعداد آراي به دست آمده، كرسي‌هاي به دست آورده در گردهمايي ملي حزب دمكرات و تعداد نمايندگان انتصابي شركت كننده در اين گردهمايي كه از او اعلام حمايت كرده‌اند، نسبت به خانم كلينتون برتري دارد.

يكي ديگر از برتري‌هاي اوباما نسبت به كلينتون، برخورداري از منابع مالي بيشتر است، چراكه ستاد انتخاباتي هيلاري كلينتون، بيست ميليون دلار بدهي دارد.

پيروزي خانم كلينتون در انتخابات مقدماتي در ويرجينياي غربي، اهميت چنداني ندارد، زيرا هيأت اعزامي اين ايالت به گردهمايي ملي حزب دمكرات تنها 28 عضو دارد و در صورتي كه خانم كلينتون بخش عمده‌اي از آنها را به خود اختصاص دهد، باز هم از نظر كرسي‌هاي به دست آورده در اين گردهمايي از اوباما عقبتر است.

البته ويرجينياي غربي از ايالت‌هاي سرنوشت‌ساز در انتخابات رياست‌جمهوري ماه نوامبر است و خانم كلينتون اميدوار است با پيروزي در اين ايالت، بتواند اين پيام را به نمايندگان انتصابي حزب دمكرات كه نقش مهمي در انتخاب نامزد رياست‌جمهوري اين حزب دارند، منتقل كند كه او نسبت به اوباما در برابر كانديداي جمهوري خواه از بخت بهتري برخوردار است.

تركيب جمعيتي ويرجينياي غربي، به گونه‌اي است كه احتمال پيروزي اوباما در آن ناچيز بود. 95 درصد ساكنان اين ايالت سفيد پوست، از خانواده‌هاي محافظه‌كار و كارگري هستند.

كلينتون و اوباما براي به دست آوردن نامزدي حزب دمكرات به 2025 كرسي از هيأت‌هاي نمايندگي ايالت‌ها به گردهمايي ملي اين حزب كه در پايان اوت برگزار مي‌شود، نياز دارند.

هيچ كدام از اين دو كانديدا تاكنون موفق به به دست آوردن اين رقم نشده‌اند و به حمايت نمايندگان انتصابي براي به دست آوردن آن نياز دارند.

باراك اوباما در دو هفته گذشته، حمايت 24 نماينده انتصابي جديد را به دست آورده و براي نخستين بار در رقابت‌هاي مقدماتي پنج ماه گذشته توانسته از اين نظر از خانم كلينتون جلو بزند.

مرحله بعدي انتخابات مقدماتي حزبي هفته آينده در ايالت‌هاي اورگان و كانزاس برگزار مي‌شود.
 چهارشنبه 25 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تابناک]
[مشاهده در: www.tabnak.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 190]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن