تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):برترین عبادت مداومت نمودن بر تفکر درباره خداوند و قدرت اوست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816425295




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

انتقاد استاندار و رئيس شوراهاي استان تهران از اعضاي شوراي شهر


واضح آرشیو وب فارسی:همشهری: انتقاد استاندار و رئيس شوراهاي استان تهران از اعضاي شوراي شهر


ديدگاه- گروه شهري:
« شوراي شهر تهران نسبت به دولت بي‌مهري مي‌كند، حال آنكه اين شوراها هستند كه بايد همراه با دولت حركت كنند»

اين ادبيات استاندار تهران پس از شنيدن اظهارات برخي از اعضاي شوراي شهر تهران است. «برخي افراد در اين شورا با انجام مصاحبه‌ها و گفته‌هاي غيركارشناسي به‌دنبال متوقف كردن مديران دولتي در انجام خدمات بيشتر و بهتر به مردم استان هستند كه ما اين افراد را خيرخواه شوراها ندانسته و آنان را از خود طرد مي‌كنيم»؛ اين هم هشدار رئيس شوراي استان تهران است.

واكنش مسئولان دولتي به اعضاي شوراي شهر تهران پس از آن صورت گرفته كه برخي از اعضاي شوراي شهر در آستانه روز شوراها از مسئولان دولتي انتقاد كرده و با صراحت لهجه بيشتري از اختلافا ت سياسي كه مسائل شهري را تحت‌الشعاع قرار داده، سخن به ميان آوردند. گويا اين صراحت لهجه برخي از اعضاي شوراي شهر چندان هم به مذاق استاندار و رئيس شوراي استان تهران خوش نيامده و معترض هستند كه اعضاي شوراي شهر با اين اظهارات تنها خواسته‌اند اختلاف‌افكني كنند.

البته آنچه اين دو مسئول دولتي در پاسخ به اعضاي شوراي شهر گفته‌اند، قابل تامل است.
گرچه هيچ‌گاه رواج‌گرفتن اين اختلافات نه به نفع شهر است و نه شهروندان اما اين سؤال در افكار عمومي ايجاد شده كه چرا چند گفت‌وگوي ساده اعضاي شوراي شهر تهران و گفتن برخي ناگفته‌ها تا اين حد براي برخي از نهادها ناخوشايند است تا آنجا كه اينگونه از زبان استاندار تهران لب به انتقاد مي‌گشايند.

گويا خسرو دانشجو اظهارات اخير برخي از اعضاي شوراي شهر در گفت‌وگو با رسانه‌ها را در مورد نگاهشان به دستگاه‌هاي دولتي شنيده و به همين دليل 15 عضو شوراي شهر تهران را به خاطر اين ديدگاه مورد انتقاد قرار داده است. از طرفي خبرگزاري ايسنا روايت كرده كه خسرو دانشجو حتي به 15 عضو شوراي شهر تهران نصيحت كرده كه اين شوراها هستند كه بايد همراه با دولت حركت كنند.

استاندار تهران گله‌مند است كه اين دولت نيست كه بايد با شوراي شهر هماهنگ كار كند بلكه اين شوراها هستند كه بايد همراه با دولت حركت كنند؛«‌صفا و صميميت و همدلي كامل براي خدمت‌رساني بهتر و بيشتر بين شوراها و مسئولان اجرايي برقرار است و اين عزيزان با حمايت يكديگر و تلاش پيگير و شبانه‌روزي سعي در انجام وظايف خود دارند و در ملاقات‌هاي بسيار زيادي كه چه با مسئولان اجرايي و چه با اعضاي شوراها داشته‌ام، همگي بر اين باورند كه فضاي مناسبي براي خدمت رساني ايجاد شده است.»

البته استاندار تهران پذيرفته كه مشكلاتي هست اما تاكيد داشته كه مي‌توان آنها را با همدلي رفع كرد. در همين جلسه رئيس شوراهاي اسلامي استان تهران هم به لحن گلايه‌آميز شوراي شهر سوم تهران اعتراض كرده است؛« متأسفانه تعدادي از اعضاي شوراي اسلامي يك شهر بنا دارند، دولت و مجموعه شوراها را در مقابل يكديگر قرار دهند.» حتي وي هشدار هم داده است؛«برخي افراد در اين شورا با انجام مصاحبه‌ها و گفته‌هاي غيركارشناسي به‌دنبال متوقف‌كردن مديران دولتي در انجام خدمات بيشتر و بهتر به مردم استان هستند كه ما اين افراد را خيرخواه شوراها ندانسته و آنان را از خود طرد مي‌كنيم.»

وي در انتقاد به شوراي شهر تهران، حتي سخنان اعضاي شورا را تنش‌آفرين خوانده است؛«از مجموع 2 هزار و 400 عضو شوراهاي اسلامي استان تهران، برخي از افراد كه تعدادشان به تعداد انگشتان يك دست هم نمي‌رسد، به‌دنبال اينگونه تنش‌آفريني‌اند كه ما آنان را از خود نمي‌دانيم و در اينجا اعلام مي‌كنم كه استانداري و مسئولان اجرايي و بدنه دولت نهم در اين مدت نهايت همكاري و حمايت را نسبت به شوراهاي اسلامي شهر و روستا در استان تهران اعمال كرده‌اند.»

نگراني از چه؟

البته نكته قابل تامل در اظهارات استاندار و رئيس شوراي استان تهران اين است كه هر دو گلايه‌مند از اين موضوع هستند كه چرا اعضاي شوراي شهر تهران در گزارش عملكرد خود به شهروندان خبر دادند كه به اين دليل برخي از مشكلات تهرن رفع نشده كه دستگاه‌هاي دولتي نه‌تنها همكاري نمي‌كنند بلكه در برخي مواقع به‌طور وضوح رودر‌روي شهر تهران و مسئولانش قرار مي‌گيرند؛ اظهاراتي كه در كنار خود روايتي از برخي مسائل شهري و حاشيه‌هاي آن هم داشته و همين امر سبب شده تا مسئولان دولتي گلايه‌مند از طرح اين مباحث در سطح رسانه‌ها باشند.

به‌عنوان نمونه رسول خادم در اين هفته به‌صراحت عنوان كرد كه به‌طور كلي شوراهاي سوم دچار مصلحت‌گرايي شده و به خاطر فشارهايي كه به آنها وارد مي‌شود، عملا در يك دوران انفعال به سر مي‌برند. رئيس كميسيون برنامه و بودجه شوراي شهر از دستگاه‌ها و افرادي سخن به ميان آورده كه به اجبار از شوراها مي‌خواهند كه نظرات آنها را اعمال كنند. مهندس چمران نيز با روايتي متفاوت‌تر از تلاش‌هايي براي رايزني با مسئولان دولتي سخن به ميان آورده بود تا بتوانند مشكلات تهران را راحت‌تر حل‌و فصل كرده و از ورود آن به حاشيه‌هاي بيهوده جلوگيري كنند. گرچه در اين گفت‌وگو‌ها هيچ‌يك از اعضاي شوراي شهر به‌صراحت از فرد يا نهاد خاصي سخن نگفته بودند اما گويا همين ميزان صراحت در گفته‌هاي اعضاي شوراي شهر هم براي مسئولان دولتي دور از انتظار بوده و اين رفتار را تعبير به بي‌مهري كرده‌اند.

اين در حالي است كه به يقين حتي اگر اعضاي شوراي شهر تهران از برخي از ماجراهاي حاشيه‌اي كه مسائل شهر را گرفتار كرده، سخني گفته‌اند تنها از سر دلسوزي بوده و خواسته‌اند حداقل در گزارش عملكرد يكساله خود به شهروندان تهراني اطلاع دهند كه اگر مسائلي در راهروهاي پيچ‌درپيچ گرفتار شده، آنها از رايزني گرفته تا رفتار قاطعانه تلاش مي‌كنند به نحوي امور را اداره كنند كه شهروندان نفعش را ببرند.

هيچ كدام از اعضاي شوراي شهر هم به يقين به‌دنبال به تصوير كشيدن يك فضاي آشفته و رودررويي مسئولان دولتي و شهري نبوده‌اند. از طرفي در گفته‌هاي اعضاي شوراي شهر آنچه به‌وضوح به چشم مي‌خورد روايت‌هاي يكسان آنها از پيچ‌وخم‌هاي بودجه حمل‌ونقل است. تقريبا تمام اعضاي شوراي شهر تهران در مورد دلايل دريافت نكردن اتوبوس و بودجه مترو به برخي از اختلاف نظرها اشاره كردند و در عين حال تاكيد بر اينكه شوراي شهر هنوز نااميد نشده و تلاشش را براي دريافت اعتبارات تهران و سهم حمل‌ونقل عمومي ادامه خواهد داد.

با اين حال مشخص نيست كه گفتن برخي از حقايق كه مناقشه‌آميز هم نبوده چرا به مذاق مسئولان دولتي خوش نيامده و از روايت حقايق از زبان نمايندگان مردم در شوراي شهر متعجب و ناراحت شده‌اند.

به هر حال اعضاي شوراي شهر تهران شايد حق شهروندان تهراني دانسته‌اند كه اينگونه ساده و راحت با آنها از مشكلات شهرشان بگويند تا شايد آنها هم مسئولانشان را درك كرده و ديگر هزاران سؤال بي‌جواب در مورد حمل‌ونقل و بودجه و امثال آن نداشته باشند.

تاريخ درج: 12 ارديبهشت 1387 ساعت 13:32 تاريخ تاييد: 18 ارديبهشت 1387 ساعت 01:36 تاريخ به روز رساني: 12 ارديبهشت 1387 ساعت 15:48
 چهارشنبه 25 ارديبهشت 1387     





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: همشهری]
[مشاهده در: www.hamshahrionline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 348]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن