تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 18 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):كوتاه كردن ناخن، از آن رو لازم است كه پناهگاه شيطان است و فراموشى مى آورد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805706171




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ثبت یک لحظه، مرا عاشق عکاسی‌ کرد


واضح آرشیو وب فارسی:خبر آنلاین: فرهنگ > تجسمی  - گفت‌وگوی گاردین با عباس کیارستمی درباره مجموعه عکس‌های «باران». عباس کیارستمی فیلمساز سرشناس سینمای ایران بهار امسال نمایشگاهی از عکس‌های رنگی خود را در ایران به نمایش گذاشت. آثار به نمایش درآمده در این نمایشگاه منتخبی از مجموعه عکس‌های کیارستمی شامل «پنجره‌ای رو به حیات»، «باغ سعدآباد» و «باران پشت شیشه» بودند. عکس‌های مجموعه آخر از پشت شیشه باران خورده جلوی یک اتومبیل گرفته شده است. کیارستمی در گفت‌وگو با گاردین درباره مجموعه «باران پشت شیشه» و علائق خود در زمینه عکاسی صحبت کرده است. در این گفت‌وگو سؤال‌ها حذف شده و تنها پاسخ‌های کیارستمی را می‌خوانیم. عباس کیارستمی در یک نگاهتولد: 1940، تهران ـ تحصیلات: رشته هنرهای زیبا، دانشگاه تهران ـ گزیده فیلم‌ها: «کلوز آپ» 1990، «طعم گیلاس» 1997، «ده» 2002. او بیش از 70 جایزه سینمایی در کارنامه دارد شامل نخل طلای جشنواره کن 1997 برای «طعم گیلاس» ـ منابع الهام: «نور: بزرگترین نقاش و عکاس تمام دوران. ما در هر لحظه زندگی خود تصاویر مختلف می‌بینیم.» ـپروژه رؤیایی: «این روزها در ایتالیا روی یک فیلم کار می‌کنم. وقتی فیلمبرداری تمام شد دوربینم را بر می‌دارم و می‌روم و از تپه‌ها و نور عکس می‌گیرم.» من هیچ‌وقت واقعاً عکاسی را یاد نگرفتم. در سال‌های انقلاب ایران ساختن فیلم غیرممکن بود. من از شهر فرار کردم و به حومه پناه بردم. شروع کردم به عکس گرفتن و آنها را به عنوان نوعی هدیه برای مردم شهر می‌بردم. می‌توانستم از طریق عکاسی چشم‌اندازها را به آنها نشان بدهم. من حومه شهرها را به خود شهرها ترجیح می‌دهم. این مسئله در مورد فیلم‌های من هم مصداق دارد. بیش از آنکه درباره شهر فیلم ساخته باشم درباره جوامع روستایی و روستاها فیلم ساخته‌ام. ایده عکس‌های مجموعه «باران» از مدت‌ها پیش در ذهن من بود. سال‌ها از پشت شیشه جلوی اتومبیل خود به بیرون نگاه و چشم اندازهای روستایی، قطرات باران و تأثیر نور روی آن را تحسین می‌کردم، اما آن زمان از فیلم استفاده می‌کردم و به سختی می‌توانستم برای بهتر شدن فیلم‌ها نور مناسب را پیدا کنم. با از راه رسیدن دوربین‌های دیجیتال به خودم گفتم: الان دیگر می‌توانم روی این ایده کار کنم. می‌توانم با نور خیلی کم حتی هنگام رانندگی، کار کنم. با یک دست فرمان ماشین را می‌گرفتم و با دست دیگر عکس می‌گرفتم، اما هرچند نباید بگویم، ولی دوست ندارم مروج بد رانندگی کردن باشم. به این نکته توجه داشتم که ما نمی‌توانیم به آنچه مقابلمان هست نگاه کنیم، مگر داخل یک قاب باشد. بنابراین از شیشه جلوی ماشین به عنوان قاب استفاده کردم و برف‌پاک‌کن را نزدم تا باران پاک نشود. می‌خواستم باران روی شیشه بماند. چیزهایی را که در عکس‌ها می‌بینیم - قهوه‌ای مایل به زرد، سبز، سیاه - مدیون نور هستیم. این انعکاس نور روی قطعات باران است که به عکس‌ها ظرافت می‌دهد. البته جنبه‌های فنی دوربین‌های دیجیتال باعث می‌شود بهتر از آن استفاده کنیم، اما از آن فراتر نوعی جسارت و بی‌پروایی به شیوه عکاسی ما می‌دهد.  عکاسی دیجیتال تمام‌نشدنی است. احساس نمی‌کنید پس از 24 یا 36 شات فیلمتان تمام می‌شود. می‌دانید تا جایی که بخواهید می‌توانید جلو بروید. می‌توانید نتیجه کار را به سرعت ببینید و متوجه می‌شوید که آیا ایده اولیه‌تان ارزش ادامه کار را دارد یا نه، تا چه حد می‌توان آن را اصلاح یا بهتر کرد. عکاسی با فیلم به فکر بیشتر نیاز دارد. باید مطمئن باشید و پیش از شروع کار زمان خود را دقیق‌تر تعیین کنید. می‌گویند در آغاز کلمه بود، اما به عقیده من در آغاز همیشه یک تصویر بوده است. وقتی به یک مکالمه فکر می‌کنم می‌بینم همیشه با تصاویر آغاز می‌شود. و آنچه مرا عاشق عکاسی می‌کند ثبت یک لحظه است، چیزی کاملاً زودگذر. شما عکس می‌گیرید و یک ثانیه بعد همه چیز عوض شده است. گاردین / 29 جولای 




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: خبر آنلاین]
[مشاهده در: www.khabaronline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 289]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن