تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 15 آبان 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):زكات دانش، آموزش به كسانى كه شايسته آن‏اند و كوشش در عمل به آن است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

موسسه خیریه

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

زانوبند زاپیامکس

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

قیمت سرور dl380 g10

تعمیرات پکیج کرج

لیست قیمت گوشی شیائومی

خرید فالوور

پوستر آنلاین

بهترین وکیل کرج

بهترین وکیل تهران

اوزمپیک چیست

خرید اکانت تریدینگ ویو

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

نگهداری از سالمند شبانه روزی در منزل

بی متال زیمنس

ساختمان پزشکان

ویزای چک

محصولات فوراور

خرید سرور اچ پی ماهان شبکه

دوربین سیمکارتی چرخشی

همکاری آی نو و گزینه دو

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1826249091




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

آموزش Flash CS5 از +1 -


واضح آرشیو وب فارسی:سایت ریسک: آموزش Flash CS5 از +1 FlashBank 12 مهر 1389, 22:42به نام یگانه خالق زیبا یی ها . با سلام به همه ی دوستان در (به قول خودمون MO ) . هدف از راه اندازی این تاپیک ارائه ی یک مرجع از آموزش Adobe Flash Professional CS5 در این سایت و مورد استفاده برای تمامی کاربران می باشد . دوستان زیادی قبل از من اقدام به راه اندازی این بخش ها نموده اند که اگر از آموزش های آنها در این قسمت استفاده شود حتما با نام آنها قرار داده خواهد شد . نکته : آموزش با جزئیات کامل قرار داده شده و برای دوستانی که در این کار حرفه ای هستند شاید کسل کننده باشد . خب دیگه زیاد حرف نمیزنم و میرم سر اصل مطلب یعنی شروع آموزش Flash از +1 تا بینهایت نکته ای در باره نام تاپیک ذکر کنم که منظور از آموزش Flash Cs5 از +1 ، وقتی میگیم آموزش Flash از صفر باید چگونگی نصب اونو هم آموزش بدیم و من چون نصب اونو آموزش نمیدم اسم آموزش رو +1 گذاشتم یعنی دقیقا از بعد از نصب Adobe Flash Cs5 . این آموزش به طور دقیق از ابتدا شروع شده و این به این معنی می باشد که دوستانی که تا کنون با نرم افزار Flash کار نکرده اند نیز می توانند از این آموزش استفاده کنند و شروعی باشه برای پا گذاشتن به بزرگراه Adobe Flash . در مورد تاریخچه نرم افزار Flash اکثر دوستان بخوبی میدونن و اونایی هم که آشنایی چندانی با تاریخچه این برنامه ندارند میتوانند در همین انجمن جستجو کنند و به نتیجه دلخواه خود برسند . مقدمه ی کوتاه : همان طور که میدانید فلش نرم افزاری قدرتمند برای خلق نمونه آثار سمعی و بصری (دیداری و شنیداری ) می باشد . با استفاده از این نرم افزار شما میتوانید انیمیشن های بسیار زیبا و پیچیده طراحی کنید و براحتی آن را در صفحات وب قرار دهید ، میتوانید به صورت دستی ( در کامپیوتر شخصی خود ) از آن استفاده کنید ، می توانید یک وب سایت تمام فلش طراحی کنید و... پس حتما تعجب میکنید که بگم این همه کار رو می توانید با همین ابزارهای فلش انجام بدین . البته با بالا رفتن نسخه های فلش کمی پیچیدگی در این برنامه و ابزار های اون بالا رفته .این رو هم در نظر داشته باشید که شما دوستان نیازی به یادگیری یکباره همه ی این ابزار ها نخواهید داشت و به مرور زمان و تمرین از این گزینه ها استفاده خواهید کرد . در این فصل شما با ابزار های ساده در فلش ، پنل ها ، منطقه های مختلف فلش آشنا خواهید شد و به یاری خداوند میتوانید شروع به ساخت اولین پروژه فلش خود کنید . نکته : ( شما میتوانید برای آشنایی بیشتر با ابزار ها و پنل ها از مسیر Help>>FlashHelp استفاده کنید .) شروع کار با فلش : شما می توانید به طرق مختلف برنامه فلش را اجرا کنید ، این روش های مختلف اجرا به نوع سیستم عامل شما نیز بستگی خواهند داشت . به طور معمول برنامه Flash CS5 را میتوان از مسیر زیر اجرا کرد : در ویندوز : C:Program FilesAdobeAdobe Flash Cs5flash.exe (میتوانید یک Shortcute بر روی دسکتاپ خود قرار دهید ) اگر بخواهید فلش را به سه بخش اصلی تقسیم بندی کنید (همان طور که در تصویر مشخص شده ) به Stage-TimeLine-Panels Dock تقسیم بندی خواهد شد . در این تصویر شما میتوانید نوار ابزار ها و منو ها رو هم بطور خلاصه وار مشاهده نمایید . در مکینتاش : Macintosh HDApplicationsAdobe Flash Cs5Adobe Flash Cs5 می توانید برنامه فلش را با کشیدن به قسمت دسترسی سریع در مکینتاش اضافه کنید . در این بخش چند روش دیگر را در ویندوز های مختلف بررسی خواهید کرد : در ویندوز ویستا – Seven : Start Menu..All Programs..Adobe Flash Professional Cs5 در ویندوز Xp : StartAll programsAdobe Flash Professional Cs 5 برای علاقه مندان به دسترسی های تایپی هم میتوانند از جستجو در Xp و یا تاپپ نام فلش در ویستا و Seven استفاده کنند. بعد از اجرای برنامه فلش و نمایش صفحه ی خوش امد گویی با تصویر زیر روبرو خواهید شد . به طور خلاصه شما در این قسمت میتوانید یک کار جدید را آغاز کنید و یا از کار های گذشته ی خود استفاده کنید .گزینه ها در این صفحه برای شما دسته بندی شده اند حتی گزینه هایی قرار داده شده اند که میتوانید با استفاده از انها به سایت اصلی Adobe دسترسی داشته باشید . اگر میخواهید با هربار اجرای برنامه فلش با این صفحه مواجه نشوید از گزینه ی Don’t Show Again استفاده کنید . ادامه آموزش در درس بعدی . (با عرض پوزش به خاطر غلط املایی اگه هست و یا استفاده از زبان عامیانه ) PDF آموزش پیوست شد [email protected] با تشکر : صیفوری FlashBank 13 مهر 1389, 20:36به نام یگانه خالق زیبایی امروز 13/7/89 در این درس به بررسی صفحه ی اول برنامه فلش خواهیم پرداخت بعد از اینکه با پنجره اولیه فلش روبرو شدید : هنگامی که شما بر روی هر یک از گزینه های قرار داده شده در این صفحه کلیک کنید ، صفحه بسته شده و به بخش انتخابی شما نقل مکان خواهید کرد . گزینه ی Create From Template : اگر شما هر یک از زیر گزینه های این قسمت را انتخاب کنید یک قالب از پیش تعریف شده برای شما به نمایش در می آید ،همان طور که گفتم این قالب ها از قبل طراحی شده اند و این عمل باعث ان میشود که شما راحت تر به طراحی صفحات خود بپردازید . ( در درس های آینده در این مورد بیشتر توضیح خواهم داد ) گزینه ی Open a Recent Item : آخرین اسناد استفاده شده و یا ایجاد شده توسط شما به این لیست اضافه می شوند . به کلیک بر روی هر کدام از گزینه ها به پروژه مورد نظر دسترسی پیدا خواهید کرد . با کلیک بر روی پوشه ی Open شما میتوانید از طریق جا به جایی بین پوشه ها به فایل مورد نظر خود دسترسی پیدا کنید . گزینه ی Create New : با کلیک بر روی هر یک از گزینه ها شما می توانید به پروژه ای با ان خواصیت ذکر شده در نام آن دسترسی پیدا کنید . به دلیل بهتر بودن و کارایی بیشتر اکثر مواقع از گزینه ی Action Script 3.0 استفاده می شود . تعریف : Action Script یک زبان برنامه نویسی برای ایجاد انیمیشن های فلش می باشد . نسخه ی فعلی این زبان Action Script 3.0 می باشد و پروژه های انجام داده شده در این دوره آموزش نیز با استفاده از این نسخه می باشد . ( شما میتوانید از زبان Action Script 2 نیز که کمی قدیمی تر است استفاده کنید . ) گزینه ی Extend : با کلیک بر روی این گزینه مرور گر شما باز شده و از فلش های لینک شده و یا به اشتراک گذاشته شده استفاده می شود . شما با استفاده از این گزینه می توانید اجزای سازنده فلش ، صدا ها و سایر ویژگی ها را دانلود کنید و در انیمیشن فلش خود استفاده کنید . گزینه ی Learn : در این گزینه ی نمونه لینک هایی قرار داده شده که به طور مستقیم به سایت Adobe متصل می باشند و شما را در اموزش بهتر یاری میکنند. در مبحث اول چند معرفی ساده از فلش همانند سمبل ها ، نمونه ها و خطوط زمانی می باشد . در قسمت پایین نیز گزینه هایی کاربردی برای تلفن همراه و یا سایت ها قرار داده شده . ( با استفاده از منو ها نیز میتوان به گزینه های این صفحه دسترسی پیدا کرد ) همان طور که در تصویر مشخص می باشد تعدادی از گزینه های گفته شده در منو ها قرار داده شده اند . در فلش همانند اکثریت نرم افزار ها برای سرعت بخشیدن به کار ها میتوانید از کلید ها میانبر استفاده کنید . به جای استفاده از مسیر File /Save As از کلید های ترکیبی Crtl+Shift + S استفاده میکنیم . "سوالات متداول" سوال : چرا در قسمت Create New گزینه های زیادی قرار داده شده ؟ آیا همه ی این گزینه ها قابل استفاده می باشند ؟ جواب : به نظر میرسد در پیدا کردن گزینه ها کمی سردرگمی وجود دارد ، اگر شما فقط میخواهید به یادگیری خود برنامه فلش بپردازید گزینه ی اول برای شما کافی خواهد بود . دیگر گزینه ها استفاده ی زیادی دارند از جمله ی انها میتوان به استفاده دستگاه های خاص همانند آی فون و یا ایجاد کلاس های برنامه نویسی اشاره کرد . سوال : ایجاد برنامه آی فون چیست ؟ جواب : با انتخاب این گزینه فلش یک سند تازه را با امکانات ،گزینه ها و برنامه نویسی مناسب آی فون برای شما ایجاد میکند. ( PDF آموزش پیوست شد ) [email protected] با تشکر : صیفوری FlashBank 15 مهر 1389, 01:13به نام یگانه خالق زیبایی آموزش امروز : گشتی درمحیط فلش : بهترین راه برای یاد گیری فلش CS5 این است که به تقسیم بندی محیط آن بپردازیم .این بدان معناست که شما برای بار اول باید با تمرکز کامل به این نکته توجه داشته باشید که فلش به سه بخش اصلی (صفحه اصلی – خط زمان و کادر پنل ها ) تقسیم می شود یکی از مشکلاتی که کاربران تازه کار فلش با آن روبرو می شوند حالت سفارشی بودن محیط می باشد . شما می توانید پنل ها ، نوار ابزار ها و .. را جا به جا کنید . شما میتوانید خط زمانی ( time line ) را بالا یا پایین برده و یا به صورت شناور در هر کجای صفحه قرار دهید .البته این کار خوبی ها فراوانی دارد و آن این است که شما می توانید با این کار طوری صفحه خود را سافرشی سازید که به ابزار های بیشتر دسترسی خواهید داشت . اگر شما میخواهید یاد گیری فلش را با این دوره از اموزش ها اغاز کنید و یا پی گیری کنید شاید این محیط کاری پیشنهاد شده بهترین نباشد ولی مناسب با دسترسی سریع شما به ابزار ها و پنل ها قرار داده شده است . خوشبختانه راه های راحتی برای دسترسی به محیط های کاری متفاوت وجود دارد . درنرم افزار فلش ابزاری وجود دارد که به شما این اجازه را میدهد که با کلیک بر روی گزینه ی مورد نظر محیط کاری خود را مرتب سازی نمایید . فضای کار ها در فلش متفاوت خواهد بود : به طور مثال فضای کار ایدآل برای انیمیشن های کارتونی با فضای کار برای طراحی صفحات وب متفاوت خواهد بود. منوی تغییر فضای کاری در قسمت بالا سمت راست در کنار جعبه ی جستجو قرار داده شده است . هنگامی که شما برای اولین بار برنامه فلش را باز می کنید بر روی محیط اصلی قرار داده شده است . این فضای کاری دارای محیطی بزرگ می باشد که ابزار هایی را که اغلب مورد استفاده قرار میگیرد در آن قرار داده شده اند . ( این فضا در اغلب کتب اموزش مورد استفاده قرار میگیرد ) در این قسمت از اموزش با هم یک تمرین کوچک و سریع را انجام خواهیم داد که متوجه خواهید شد که تغییرات در فضای کاری چقدر متفاوت می باشد و محیط های گوناگونی دارد و چطور برای تنظیم مجدد ما می توانیم پانل ها کشیده و به صورت اول نمایش دهیم . 1- برنامه فلش را باز کنید : بعد از باز شدن برنامه فلش اگر تغییراتی در ظاهر ان نداده باشید همانند شکل زیر به نمایش در خواهد امد . 2- فضای کاری را ازقسمت بالا سمت راست بر روی Classic قرار دهید با انتخاب این گزینه فلش همانند نسخه های گذشته خواهد شد یعنی خط زمانی به بالا انتقال خواهد یافت 3- دوباره فضای کاری اصلی را انتخاب کنید . با برگشت به فضای کار اصلی TimeLine در پایین قرار خواهد گرفت .( این کار ممکن است چند لحظه طول بکشد ) 4- در قسمت پنل ها بر روی تب Properties کلیک کنید و ان را به یک مکان جدید در صفحه نمایش بکشید . نکته : پنل ها میتوانند در صفحه نمایش شناور باشند و یا میتوانند به حالت چسبان به یکی از لبه ها بچسبند . 5- رنگ ها ، ابزار ها و نمونه ها را به مکان جدید بکشید . نوار ابزار رنگ به صورت یک پالت رنگ در بالای صفحه قرار دارد . همانند پنل ها ، تولبار ها هم میتوانند حالت شناور و یا ایستا داشته باشند . شما میتوانید پنل ها و... را در هر نقطه بر روی مانیتور بکشید و قرار دهید . با کلیک بر روی علامت دو مثلت که در گوشه ی بالا سمت راست قرار دارد می توانید پنل ها را بسته ، باز و یا بزرگتر کنید . 6- به مسیر زیر بروید Window Order Panels History فلش پنجره های زیادی دارد ، شما از تعداد کمی میتوانید استفاده کنید / 7- یا استفاده از منوی ( فضای کار ) تغییر فضای اصلی ( Essentials )را انتخاب کنید .فضای کاری شما به حالت اصلی ( اورجینال ) باز خواهت گشت . در ، درس های آینده هم اموزش ترتیبی را ادامه خواهیم داد وهم به اموزش حرفه ای تر فلش خواهیم پرداخت .آموزش های ترتیبی با عنوان ترتیبی و دیگر اموزش ها با عنوان متفرقه قرار داده خواهند شد . ( PDF اموزش پیوست شد ) [email protected] با تشکر : صیفوری FlashBank 17 مهر 1389, 00:30به نام یگانه خالق زیبایی مقدمه ای بر Actions Script 3.0 هنگامی که شما کار را با یک سند جدید در فلش آغاز می کنید میتوانید به طور کامل سند خود را کنترل نمایید . شما می توانید هر کار را در هر زمان که میخواهید انجام دهید . شما در فلش به یک انیمیشن نمیتوانید به صورت گفتاری کد برنامه ای را دستور دهی کنید که مثلا بگویید ( با زدن فلان دکمه صدا ها را قطع کن ) . شما برای این کار نیاز به یک سری دستورالعمل های خاص دارید که به طور خود کار انجام می شوند. شما در انیمیشن خود یا به صورت خود کار و یا به صورت دستی از Action Script استفاده میکنید ، به طور مثال شما در انیمیشن در صفحات وب استفاده می کنید که با زدن فلان کلید یک صفحه جدید بازشود و یا همان طور در بازی ها ... فلش تمامی کد های شما را به انیمیشن ضمیمه می کند ، تمامی کار ها در انیمیشن ضمیمه می شود و این باعث می شود که مخاطب با انیمیشن شما ارتباط بهتری بر قرار کند . ( این از خاصیت های بسیار خوب فلش و Action Script می باشد . ) در آغاز این آموزش توضیح می دهیم که چگونه Action Script از یک زبان ساده به نام ماکرو شروع به رشد کرد و به یک زبان تمام عیار برای انیمیشن سازی رسید . در ادامه برخی از مفاهیم اولیه Action Script را همراه با نمونه مثال هایی توضیح خواهیم داد . شما باید این نمونه ها را انجام دهید و سعی داشته باشید که در انها تغییراتی ایجاد نمایید . (باید به سطح بالاتری برسید ف شما میتوانید به سطح کاملا جدید در فلش برسید و برای این کار کمی نیازبه تمرین دارید . ) آشنایی با Action Script 3.0 Action Script یک زبان برنامه نویسی بسیار مهم و جدی می باشد . همان طور که در ادامه خواهیم گفت بسیار امروزه از Action Script به عنوان یک زبان برنامه نویسی بزرگ و توسعه یافته استفاده میکنند .به طور مثال برای خرید بلیط ، سیستم های رزرو و... Action Script دارای مفاهیم مهم برنامه نویسی همانند متغیر ها ، توابع ، پارامتر ها و.. می باشد . در داخل خود فلش بسیاری از این اسامی مورد نیاز برای انیمیشن قرار داده شده است . در واقع فلش برخی از ابزار های مناسب را برای سهولت در برنامه نویسی در اختیار شما قرار می دهد . مانند پنل برنامه نویسی ، نمونه کد های موچک و.. . فلش امکان خروجی در جا را دارد این بدان معنی است که : به شما این اجازه داده می دهد که بدانید در چه موقع Script شما کار میکند و در چه موقع کار نمی کند . با ترکیب تمامی این ویژگی ها شما میتوانید پای در دریای برنامه نویسی فلش قرار دهید . حتی با یافتن مهارت در برنامه نویسی Action Script می توانید به سراغ برنامه های تحت وب همانند جاوا اسکریپت بروید . مشارکت فلش / Action Script Action Script در زبان های برنامه نویسی یک نام بزرگ به حساب می آید . شاید تمام برنامه های کامپیوتری نیز Actions هایی برای اجرا دارند ولی نکته ای که در باره ی Flash و Action Script هست این است که Actions های Flash قابل رویت می باشد .. در Action Script شما فقط یک مقدار را به یک متغیر نمیدهید بلکه شما از یک زبان برنامه نویسی بزرگ استفاده میکنید . به عنوان مثال برنامه ای برای کم کردن حجم فایل موسیقی ، ساخت کلیپ ، انیمیشن و یا حرکت ماه در آسمان و ... یکی از دلایل زیبایی این زبان این است که بسیاری از کارها ( برنامه ها )که نوشته می شوند وقتی به اجرا در می آیند قابل رویت می باشد . در نسخه های قدیمی این زبان Action Script وابسته به انیمیشن بود و در ادامه برنامه نویسی به روش ماکرو جایگزین آن شد و در ادامه نیز واژه پرداز ها و صفحه گسترده ها اضافه شدند . شما با استفاده از شرط ها و حلقه ها در تکنیک های خاص می توانید انیمیشن های فلش را به خوبی کنترل نمایید ، به طور خلاصه می توانید بسیاری جلوه های زیبا و دیدنی ایجاد کنید . شاید فکر کنید که انیمیشن ساز ها و برنامه نویسان آدم های عجیبی هستند و جز افراد خاصی تعلق میگیرند ولی با کمی دقت متوجه می شوید که هر دوی آنها انسان های خلاقی هستند ، درست همانند یک نقاش یک برنامه نویس نیاز به یک قوه ی تخیل قوی و یک دید باز دارد . انیمیشن سازی در فلش یک فعالیت هنری می باشد که با استفاده از Actions تکمیل میگردد . امروزه اکثر حرفه ای های فلش در آثار خود ( پروژه ها )از برنامه نوبسی به طور مکرر استفاده می کنند . در تیم های بزرگ طراحی انیمیشن های فلش از برنامه نویسی برای حرکت دادن و اکثر کار های مهم در فلش استفاده می شود. ( PDF آموزش پیوست شد ) [email protected] با تشکر : صیفوری FlashBank 20 مهر 1389, 23:49به نام یگانه خالق زیبایی Action Script 3.0 هر نسخه از فلش که به بازار آمده ویزگی ها و پیچیده گی های بیشتری را معرفی کرده است . به عنوان مثال : Flash Cs4 یک ویرایش گر قوی برای حرکت ارئه داده است ( Tweens ) Flash Cs5 : طرح چهارچوب بندی فلش را معرفی کرده است . .همه این موارد با سرعت Action Script در کنار هم قرار گرفته اند . با پیدایش Action Script3.0 فلش تبدیل به یک ورودی قوی برای درک مفاهیم برنامه نویسی شده است . از Action Script بیشتر میتوان برای تیم های گروهی بهره گرفت زیرا اگر بخواهید به صورت تکی کار یک تیم گروهی بزرگ را انجام دهید این مسئله ممکن است با توجه به گستردگی Action Script3.0 برای شما مشکل ساز باشد . شما باید از قدرت Action Script به بهترین نحو استفاده کنید . ابزار های جدید و بهتر که در Flash CS5 قرار گرفته است باعث بهتر شدن برنامه نویسی در فلش خواهند شد . Action Script Vs , Java Scri And Other Languages استفاده از Action Script و Java Script در کنار یکدیگر در بسیاری از گروه های برنامه نویسی رایج می باشد . یکی از نقطه مشترک این دو زبان این است که هر دوی انها در داخل برنامه های دیگر اجرا می شوند . Action Script در داخل فلش اجرا می شود Java Script در داخل متن اجرا می شود .(کدی که برای نمایش صفحات وب در مرورگر های اینترنتی اجرا میشود ) هر دوی این زبان ها از خصوصیات زبان ECMA-262 بهره گرفته اند تابلو اعلانات آموزش امروزه کاربران فلش میتوانند براحتی در فلش از زبان Action Script 1.2.3 استفاده کنند و نتیجه ان را در Flash Player خود مشاهده کنند . اما لازم است این نکته را بدانید که با اینکه از Action Script 1,2 استفاده می کنید اما برای اجرا به طور کامل از موتور های Action Script3.0 استفاده می شود . (با استفاده از Action Script 3.0 برنامه ها سریع تر اجرا میشوند .Action Script 3.0 خیلی بهتر و راحت تر با XML کار می کند . محبوبیت بیشتری دارد و برای ذخیره داده ها قدرت بیشتری دارد . Action Script 1.0 - 2000 : در فلش 5 برای اولین بار اصطلاح Action بر سر زبان ها آمد و برای اولین بار بود که انیماتور ها در کار های خود از کد های برنامه نویسی واقعی استفاده کردند . Action Script بر اساس ECMAScript بر پا شد که این عمل یک حرکت بزرگ به شمار می آمد ، همچنین دارای ریشه های مشابه با Java Script می باشد . Action Script 2.0 - 2003 : در Flash MX2004 چند ماه زودتر از قرار گذاشته شده ، معرفی شد . ( Action Script2.0 به تصویب رسید ) با اضافه شدن مفاهیم شی گرادر برنامه نویسی ان ف آن را به ابزاری بهتر و قدرت مند تر برای طرح های بزرگ و پروژه های گروهی تبدیل کرد . Action Script3.0 - 2006 شرکت Adobe ، Action Script3.0 و Adobe Flex2.0 را همزمان معرفی کرد . در Action Script 3.0 برنامه نویسی شی گرا پیشرفت کرد و مشکلات نسخه های قبلی نیز برطرف شد . Adobe Flash CS3 اولین نسخه فلش بود که As 3 را به عنوان یک گزینه در صفحه اول خود داشت. با تشکر :صیفوری ( PDF اموزش قرار داده شد ) FlashBank 26 مهر 1389, 20:54به نام یگانه خالق زیبایی آغاز پروژه Action Script شما : زمانی که پروژه شما دارای برنامه نویسی Action Script باشد شما باید بعضی تصمیمات را در ابتدا بگیرید .همان طور در قسمت های قبلی اموزش گفتیم شما میتوانید به طور کلی اموزش را از Action Script 3.0 شروع کنید . شما وقتی که یک سند فلش را آغاز می کنید می توانید از Action Script 2.0 و یا از Action Script 3.0 استفاده کنید ، ولی این را بدانید که به طور همزمان نمیتوانید از هر دوی آنها در یک پروژه استفاده کنید . تابلو اعلانات : به طور کل Action Script یک ابزار کمکی برای طراحی انیمیشن ها در نظر گرفته شده است . به طور مثال اگر بخواهید در انیمیشن خود یک حرکت را داشته باشید باید به شی مورد نظر خود که می خواهید حرکت کند یک قطعه کد اضافه کنید . در یک کار انیمیشن بزرگ اگر کد ها را مرتب سازی نکنید برای ایجاد تغییرات هراندازه کم هم باشد با مشکل روبرو خواهید شد . به همین دلیل میتوانید برای مرتب سازی Action Script را به لایه ها اختصاص دهید . با توجه به پیش رفت روز افزون شما می توانید کد ها را به صورت جداگانه نیز در کنار فایل فلش خود قرار دهید . در این قسمت هر دو نوع برنامه نویسی را مورد بررسی قرار می دهیم ( روش ضمیمه در فایل FLA و روش برنامه نویسی فایل جدا ) TimeLine Programming : این نوع برنامه نویسی یکی از روش های رایج می باشد ، شما Action Script را به فریم های فردی در لایه ها اختصاص می دهید . این روش دسترسی به کد ها را سریع تر می کند . یکی از مشکلات این روش این است که اگر در گوشه ای از فایل با مشکل روبرو شوید پیدا کردن کد اشتباه کمی مشکل خواهد بود و کی دیگر از مشکلات این است اگر پروژه ای برای ادامه تکمیل به دیگری تحویل دهید در پیدا کردن کد ها با مشکل روبرو خواهد شد . Action Script با برنامه نویسی جدا : از این روش برای پروژه های بسیار بزرگ و شی گرای واقعی استفاده می شود .یکی از اهداف برنامه نویسی شی گرا این است که ما بتوانیم براحتی فایل مورد نظر را ویرایش کنیم و یا از آن استفاده مجدد کنیم . اول از ویژگی های مهم آن قابل خواندن و درک بودن آن می باشد . دوم : تکه کد های آن تا حدودی مستقل می باشد . کد های خود را جداگانه قرار می دهیم . شما میتوانید از کد های یک پروژه براحتی در دیگر پروژه ها استفاده کنید . هنگامی که تیمی از برنامه نویسان بر روی یک پروژه مشترک کار میکنند با استفاده از این روش بروز رسانی و ایجاد تغییرات در آن راحت تر خواهد بود . در پایان این دو قسمت باید گفت که خود شما باید با توجه به نیاز های پروژه از یکی از این دو روش استفاده کنید . توضیحات تکمیلی در مورد برنامه نویسی در فلش : 1- برای قرار دادن دستورات Action Script در خود سند FLA به مسیر زیر بروید : File—New—Action Script 3.0 بعد از انتخاب Action Script 2.0 و یا Action Script 3.0 بعد از ایجاد فای� سایت ما را در گوگل محبوب کنید با کلیک روی دکمه ای که در سمت چپ این منو با عنوان +1 قرار داده شده شما به این سایت مهر تأیید میزنید و به دوستانتان در صفحه جستجوی گوگل دیدن این سایت را پیشنهاد میکنید که این امر خود باعث افزایش رتبه سایت در گوگل میشود




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت ریسک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 983]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن