تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 17 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):هر كس يك روز ماه رمضان را (بدون عذر)، بخورد - روح ايمان از او جدا مى‏شود 
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1805461393




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

تکسچرینگ لبه ها.. سوال ؟ .. جواب !... سوال ؟ -


واضح آرشیو وب فارسی:سایت ریسک: تکسچرینگ لبه ها.. سوال ؟ .. جواب !... سوال ؟ borhani59 02 مهر 1389, 05:59سلام یه سوال اساسی دارم برای تکسچرینگ بهتر و راحت تر لبه ها. برای گرفتن تفاوت تکسچر بین لبه های یووی که حتی در یووی های یک تکه هم پیش میاد ظاهرا راه حل فقط کار روی مدل توی یه برنامه مثل بادی پینت یا زیبراش و zapplink توی فتوشاپه یا چیزهایی مشابه اینها که من مودباکس و تری دی کوت رو هم امتحان کردم... سوال یه جای خالی توی ابزارها هست که به نظرم اگه جواب داشته باشه خیلی کار رو سریع و با کیفیت میکنه: آیا به غیر از این روش ما میتونیم ابزاری داشته باشیم که توی اون در حالت فلت شده روی یووی کار کنیم یا یه جوری توی فتوشاپ کار کنیم که وقتی روی یه لبه (توجه دارید که منظور دو بعدیه) کار میکنید ادامه قلم لبه دیگه رو اصلاح کنه! یا مثلا تفاوت رنگ لبه این طرف و اون طرف رنگ درز یک دست رو با preview ببینیم و اصلاح کنیم. و آیا ابزاری وجود داره که شبیه ابزارهای رتوش فتوشاپ مثل patch یا همین ابزار جدید content aware محل درز رو اتوماتیک اصلاح کنه. من خودم با zapplink نتونستم کار کنم چون ظاهرا ورژن من ایراد داشت ولی با پروجکت تری دی کوت نمیشه به قدرت و دقت حالت یووی تکسچر گذاشت و فقط درزگیری میکردم و با بادی پینت و مودباکس و ابزارهای ایربراش و استمپ اونها هم برای پوشش درز لبه ها کار مشکله و کنترل دقیق رو نمیده. نهایتا ترکیبی از اینها و اسماج و اسموت و باز فتوشاپ و .... قبول کنید روش ناقصه! یک روش عجیب یه راه رو من امتحان کردم که جواب داد ولی کمی دنگ و فنگ داره: 1- ساخت یووی 1 به نحوی که استاندارد باشه و 90 درصد جاها رو جواب بده 2- گذاشتن تکسچر بدون نگرانی نسبت به لبه ها 3- ساخت یووی جدید که این دفعه با وجود مشابهت از لحاظ فشردگی اون 10 درصد رو جوری پوشش بده که دیگه لبه نباشند 4- تکسچر دهی روی لایه جدید و بدون مشکل لبه ها 5- repaint برای این مرحله از ابزار دوباره سازی تکسچر بر اسا یووی اولیه و یووی ثانویه که در نرم افزار uvlayout هست استفاده میکنم: منوی رندر آدرس تکسچر و آبجکت با یووی قبلی . اندازه مپ و تیک زدن snap shells این ابزار جابه جایی و چرخش و ریلکس متفاوت و برش متفاوت رو محاسبه میکنه و تکسچر جدید رو رندر میکنه 6 - خب تکسچر دومی که با توجه به اون 10 درصد مشکل ساز درست شده بود رو به حالت اول درمیاریم و تو فتوشاپ با قبلی مچ میکنیم. با اینکه طولانیه ولی بعضی اوقات نجات دهنده است. حالا با توجه به این سوالها و این تجربه ... شما چه پیشنهادی برای تکسچرینگ لبه ها دارید. آیا ابزار و روش خاصی سراغ دارید. آیا من جایی اشتباه و کم کاری کردم. اگه جواب بدید خوبه ها... این چندمین پست مشابه هست که دوستان آگاه نسبت بهش کم لطفی میکنن. همفکری هم خیلی وقتها چاره ساز و الهام بخشه... ممنون یا علی Baloot3D 03 مهر 1389, 22:23سلام دوست من در مورد سوالت راستش من هرچی آموزشی هم دیدم دیگه آخرش از Bodypaint و ZappLink استفاده کردند ، من هم مشکلم رو با همین 2تا حل کردم تا حالا ولی قبول دارم که خیلی روشهای محکمی نیستد ولی شخصا BodyPaint رو برای این منظور ترجیه میدم . موفق باشید :rose: borhani59 04 مهر 1389, 06:13سلام از جوابت ممنونم بلوط جان ولی اگه یه مقدار بیشتر توضیح بدی شاید من ، قدرت نهفته ای که شما باهاش از بادی پینت نتیجه میگیری رو من هم یاد بگیرم. روش من اینه ببین شما کجاهاش رو پیشنهاد میدی بهتر بشه: 1- از مدل یه یووی میگیرم که مشکل overlap و اعوجاج نداشته باشه 2- از مدل یه مپ cavity (با پلی بوست ) یا مپ AO (با مودباکس) میگیرم. 3- مپ رو تغییر رنگ میدم و میندازم روی کار تا هاله های روشن و تاریک و جاها کاملا مشخص بشه. 4- یه سری بافت ها و لایه های تکمیلی رو هم بعدا در فتوشاپ اضافه میکنم 5****-آخر سر میرسم به درزگیری این لبه ها خب ابزارهایی که اینجا بدرد میخوره چیه: چون از مپ AO استفاده کردم حجم با یک طیف متغیر تیره و روشن رنگ شده و با تک رنگ نمیشه اون رو اصلاح کرد (وقت نمونه گیری و اجرا به سختی میشه کنترل دقیق داشت) اگه تکسچری روی اون اومده باشه که دیگه فقط راه حل ظاهری استمپ هست. آیا ابزارهای پروجکت بادی پینت بدرد این کار میخورند. اون مثال خود مکسون که روی یه سر پوست رئال گذاشته بود رو دیدم . خب ظاهرا به روش پروجکت هست در داخل بادی پینت ولی من متوجه نشدم چطوری باید باهاش کارکنم. .. آخرش هم بافت رو بیخیال شدم و با ابزارهای blur توی مودباکس (شبیه همون بادی پینت) فقط اختلاف فاحش لبه ها رو کاهش دادم و نتیجه ایربراشی گرفتم.البته برای دوخت لباس میشه از درزگیری صرفنظر کرد یا مثلا بافت های ریز شلوغ رو بیخیال میشم ولی پشت و روی یک دست یا دو نیمه صورت واقعا توی چشمند. چند تا سوال دیگه هم داشتم!: توی بادی پینت میشه با تقارن مدل رو رنگ زد؟ توی zapplink وقتی از نمای نزدیک پروجکت میگیری و وقتی از نمای دور، کیفیت تکسچر نهایی باز هم یکدست هست؟ به نظرت چرا zapplink من کار نمیکنه ( یا به برنامه نقاشی نمیفرسته یا به بعضی ها که میفرسته برنمیگردونه یا تمپ قبلیش رو میفرسته ...) بهترین کار برای ارتباط بادی پینت و فتوشاپ چیه؟ من یه کپی فلت از لایه ها میگرم و به عنوان بک میگذارم رو مدل و یه داپلیکیت هم برای درزگیر میگذارم روش برای بردن مستقیم تو فتوشاپ نمیدونم ولی از مکس به بادی پینت میبردم و بعد از برگردوندن فایل تکسچر فلت رو که داده بودم تغییر میداد و دوباره روی اون کار میکردم. روشم درسته؟ در مورد این روش دو تکسچر و دو نوع رنگ زدن نظرت چیه؟ برنامه uvlayout نسخه جدیدش کم حجمه و فکر میکنم جالب باشه. شما اگه فرصت کنی و تست بزنی به نظرم بهتر از من میتونی قضاوت کنی که روش عادی بهتره یا روش کار روی دو یووی مکمل. بازم اگه روش خودتونو توی کار بنویسید ممنون میشم. در مورد ابزاری برای مچ کردن لبه ها هم به نظرم یک نیاز واقعی هست و انشاله به زودی ابزارش هم ساخته میشه! و اون وقت دیگه این مرحله ساده تر میشه و فقط یه اصلاح میخواد.(یه پیشگویی نرم افزاری!!) ممنون از توجهت میبخشید که مثل بچه ها زیاد سوال میکنم! یا علی سایت ما را در گوگل محبوب کنید با کلیک روی دکمه ای که در سمت چپ این منو با عنوان +1 قرار داده شده شما به این سایت مهر تأیید میزنید و به دوستانتان در صفحه جستجوی گوگل دیدن این سایت را پیشنهاد میکنید که این امر خود باعث افزایش رتبه سایت در گوگل میشود




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت ریسک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 707]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن