تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خداوند فرمود: «... هرگاه بنده بگويد: بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم، خداى متعال مى‏گ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816439108




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

z-depth -


واضح آرشیو وب فارسی:سایت ریسک: z-depth nassrin24 31 مرداد 1389, 13:07سلام. از دوستان کسی اطلاعی در مورد pass render تو منتال ری داره و تنظیمات z-depth تو pass render رو می دونه . مثلا با pass render جدا depth of field رو تو کمتر از 2 دقیقه رندر گرفت و با فتوشاپ ترکیب کنیم. کسی بلده؟؟؟ Baloot3D 01 شهريور 1389, 00:05سلام دوست عزیز اتفاقا دست رو خوب نکته ای گذاشتی . ما در یک پروژه انیمیشن می خواستیم DoF داشته باشیم ولی چنان زمان رندر رو افزایش می داد که داشتیم کلا قیدش رو میزدیم ولی با همین Z-Depth تونستیم مشکل رو حل کنیم و زمان رندر کار رو تا 4 برابر کم کنیم ! :shock: فقط کافیه داخل قسمت Render Element روی add کلیک و Z Depth رو انتخاب کنی .مقدار عددی زیرش رو باید با ابزار Tape مشخص کنی که نقش یک متر رو بازی میکنه .(طبق تصویر) یعنی سر متر رو روی اول دوربین و انتهای اون رو روی جسم یا حدود جایی که می خواید تا اونجا آروم آروم تصویر محو بشه بذارید . در قسمتی که در تصویر مشخص شده طول این فاصله مشخص میشه که باید حفظش کنید . حالا این عدد رو در Z Depth و قسمت Z Max وارد کنید . مقدار اول رو همیشه کم در نظر بگیرید .البته این بستگی به محیط شما داره . حالا یه رندر تست بگیرید .جدا از رندر یک تصویر سیاه و سفید هم گرفته میشه . قسمت های سفید یعنی واضح و تیر یعنی مات البته مقدار این ماتی و اینکه کجا مات باشه و کجا نه رو میشه بعدا تغییر داد و این در واقع موقعیت سه بعدی محیط رو برداشت میکنه . در Photoshop پلاگینی هست که باهاش میشه این کار رو انجام داد ولی اگر برای انیمیشن بخواید انجام بدبد نمیشه و باید از After Effect یا Combustion استفاده کرد البته از این نرم افزارها هم میشه به سادگی برای یک تصویر هم استفاده کرد، که بنده Combustion رو پیشنهاد میکنم که هماهنگی بالایی با Max و Maya داره . اگر بازم توضیح نیاز داره بگید تا بگم . موفق باشید :rose: داش ممد 01 شهريور 1389, 11:43چیکارا می کنه akp_german 01 شهريور 1389, 12:25سلام Baloot3D () ممنون از راهنماييت :rose: ولي وقتي Z Depth رو فعال ميكنم ، سايه هام از بين ميره و در حالت غيرفعال دوباره درست ميشه !؟ (البته در حالت mentalray ، يعني بايد از كار 2بار رندر بگيرم ، 1 بار براي Z Depth و دفعه بعد براي خروجي اصلي ؟!؟!؟ ) يه سوال ديگه هم داشتم ، اينكه ميشه نقطه فكوس تعريف كرد ؟!؟! چون با اين حالت نقطه فكوس همون دوربين هست ، ولي شايد من بخوام عوضش كنم ، يعني فكوس حركت داشته باشه و اون وسط ها باشه ... !؟!؟!؟ امكانش هست ؟!!؟ چطوري !؟!؟ Baloot3D 01 شهريور 1389, 13:15سلام Baloot3D () ممنون از راهنماييت :rose: ولي وقتي Z Depth رو فعال ميكنم ، سايه هام از بين ميره و در حالت غيرفعال دوباره درست ميشه !؟ (البته در حالت mentalray ، يعني بايد از كار 2بار رندر بگيرم ، 1 بار براي Z Depth و دفعه بعد براي خروجي اصلي ؟!؟!؟ ) يه سوال ديگه هم داشتم ، اينكه ميشه نقطه فكوس تعريف كرد ؟!؟! چون با اين حالت نقطه فكوس همون دوربين هست ، ولي شايد من بخوام عوضش كنم ، يعني فكوس حركت داشته باشه و اون وسط ها باشه ... !؟!؟!؟ امكانش هست ؟!!؟ چطوري !؟!؟ خواهش می کنم دوست من اگر همچین مشکلی دارید مطمئنا باگ هست چون منطقا نباید همچین مشکلی وجود داشته باشه . برای نقطه فوکوس هم مشکلی نیست چون شما فقط با ZDepth ، فاصله اجسام مختلف رو از دوربین ذخیره میکنید و به راحتی می تونید در Combustion نقطه فوکوس رو تغییر بدید و حتی انیمیتش کنید . موفق باشید :rose: akp_german 01 شهريور 1389, 13:49من اين كار رو توي افتر انجام دادم و درست شد ( ممنون ) ولي ميخواستم ببينم مثل DOF خود دوربين كه يه Node داره ، اين هم اين قابليت رو داره ، كه بتونيم به يه Object يا چيزاي ديگه نسبت بديم تا خودش محاسبات رو انجام بده !؟!؟!؟!؟ nassrin24 01 شهريور 1389, 20:12من اين كار رو توي افتر انجام دادم و درست شد ( ممنون ) ولي ميخواستم ببينم مثل DOF خود دوربين كه يه Node داره ، اين هم اين قابليت رو داره ، كه بتونيم به يه Object يا چيزاي ديگه نسبت بديم تا خودش محاسبات رو انجام بده !؟!؟!؟!؟ این کار می شه ولی خیلی زمان بر هست. بهتره که از pss render استفاده کنی و با برنامه های دیگه ترکیبش کنی. nassrin24 01 شهريور 1389, 20:18Baloot 3d مرسی از راهنمایی خوب و کاملی کردی.:)خیلی بهم کمک کرد. اما یک سوال دیگه؟؟ می تونیم z depth رو جوری رندر بگیریم که جدا فقط z depth رو بگیره؟ این تنظیمی رو که با راهنمایی شما می ذارم ok هست و خوبجواب می ده. ولی: اول رندر اصلی رو میگیره و بعدش تصویر سیاه سفید zdepth رو میده. می شه کاری کرد که فقط تصویر z-depth رو بده و اون رندر اصلی رو نگیره؟؟؟ یا نه در هر صورت باید رندر اصلی رو بگیره بعدش pass render هایی رو که add می کنیم .؟ می شه فقط pass ها رو گرفت؟ Baloot3D 01 شهريور 1389, 20:41سلام نسرین جان متاسفانه ظاهرا نمیشه :sad: ما هم سر کارمون هرچی گشتیم نشود کاری کنیم که فقط المنت ها رو رندر بگیره .ولی یک راه حل دیگه وجود داره ! کیفیت رندر رو در پایینترین حد خود قرار بدبد و یک متریال خام و بسیار ساده رو به حالت Override بگذارید و رندر بگیرید ، این جوری میشه با سرعتی بسیار بالا رندر گرفت و در کنارش ZDepth رو هم داشتو ذخیره کرد . موفق باشید :rose: sajjy 03 شهريور 1389, 01:10ممنونBaloot 3D که در مورد z depth توضیح دادین میشه اون پلاگین فوتوشاپ هم معرفی کنید یا اگه لینکی ازش دارین بزارید؟؟:rose: سایت ما را در گوگل محبوب کنید با کلیک روی دکمه ای که در سمت چپ این منو با عنوان +1 قرار داده شده شما به این سایت مهر تأیید میزنید و به دوستانتان در صفحه جستجوی گوگل دیدن این سایت را پیشنهاد میکنید که این امر خود باعث افزایش رتبه سایت در گوگل میشود




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت ریسک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 734]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن