تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 5 آذر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):نماز قلعه و دژ محکمی است که نمازگزار را از حملات شیطان نگاه می دارد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

خرید یخچال خارجی

موسسه خیریه

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

زانوبند زاپیامکس

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

قیمت سرور dl380 g10

تعمیرات پکیج کرج

لیست قیمت گوشی شیائومی

خرید فالوور

بهترین وکیل کرج

بهترین وکیل تهران

خرید اکانت تریدینگ ویو

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

ویزای چک

محصولات فوراور

خرید سرور اچ پی ماهان شبکه

دوربین سیمکارتی چرخشی

همکاری آی نو و گزینه دو

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

الک آزمایشگاهی

الک آزمایشگاهی

خرید سرور مجازی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

لوله و اتصالات آذین

قرص گلوریا

نمایندگی دوو در کرج

خرید نهال سیب

وکیل ایرانی در استانبول

وکیل ایرانی در استانبول

وکیل ایرانی در استانبول

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1833611028




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

از موسیقی تا جادو ؛شیطان پرستی در ایران (2)


واضح آرشیو وب فارسی:سیمرغ: شیطان‌پرستی در ایران موضوعی است كه به ویژه در سالهای اخیر سخنان بسیاری درباره آن مطرح شده و اخبار زیادی از دستگیری طرفداران آن انتشار یافته است اما واقعیت چیست؟، آیا ما شیطان‌پرستی داریم؟ مخاطبان موسیقی‌ متال علاقه‌مندان موسیقی متال دارای گروه سنی مشخصی هستند. این رنج سنی از حدود 14 12 سالگی شروع و عموما به 30 28 ختم می‌شوند. بندرت اتفاق می‌افتد كه این جوانان بعد از سن 30 سالگی یا ازدواج، به علاقه‌مندی خود به این موسیقی‌ها ادامه دهند. سن شایع علاقه‌مندان 24 ‌16 می‌باشد و نسبت حضور دختران به پسران در این موسیقی حدودا یك به 10 می‌باشد و این به خاطر سبك و شكل این موسیقی و یا حتی ضد زن در این موسیقی است. دختران كمتر به موسیقی متال و بیشتر به موسیقی رپ علاقه‌مندند. عده زیادی از دختران علاقه‌مند به این موسیقی‌ها توسط دوستان جنس مخالف خود جذب این موسیقی‌ها می‌شوند و عموما اطلاعات غلطی از اصل و ریشه این موسیقی‌ها دارند. بعضی از دختران علاقه‌مند به این موسیقی‌ها جهت حفظ سلامت جنسی خود سعی می‌كنند به صورت فردی و بدون ارتباط با پسران با این موسیقی‌ها در ارتباط باشند. بیشتر علاقه‌مندان از نظر روحی و شخصیتی دارای ویژگی های خاصی هستند. آنها دوست دارند متفاوت از دیگران به نظر برسند. آنها عموما از نظر روانی سالم نیستند یا به طور كلی از معیارهای عمومی سلامت روحی روانی درجامعه سطح پایین‌تری دارند. آنها از نظر خانوادگی نیز دارای مشكلات خاصی هستند و عموما از طرف خانواده دچار فشارها یا تنش‌هایی هستند. غالبا روابط جوانان علاقه‌مند به این موسیقی‌ها با پدر و مادر یا افراد خانواده تیره است و حتی عده‌ای خانواده را به طور كامل ترك كرده‌اند. علاقه‌مندان موسیقی متال عموما از طرف دوستان، یا افراد فامیل یا افراد نزدیك خانواده مانند برادر یا خواهر به این موسیقی‌ها وارد می‌شوند. چرا كه علاقه‌مندی به این موسیقی‌ها نیازمند گذشت زمان و مجاورت با آن می‌باشد. جوانان علاقه‌مند به این موسیقی‌ها از همه نوع خانواده‌هایی هستند ولی بیشتر آنها از رفاه نسبی در خانواده برخوردارند. گرایش مذهبی در خانواده نقش مهمی را در علاقه‌مندی جوانان به این موسیقی‌ها بازی می‌كند. طرفداران این موسیقی بیشتر از خانواده‌هایی هستند كه از نظر گرایشات و تعصبات مذهبی در خانواده و یا میزان آزادی عمل فرزند در خانواده دچار افراط و تفریط شده‌اند. در بین این گروه‌ها عموما خانواده‌ها از گرایشات اعتقادی فرزندان خود اطلاعی ندارند و فقط ممكن است آشنایی بسیار ضعیفی با موسیقی مورد علاقه آنها داشته باشند. بسیاری از خانواده‌ها یا در مورد علائم یا نشانه‌های مورد استفاده فرزندان اطلاعی ندارند و عده بسیار كمی هم اگر اطلاع دارند این مسائل را فانتزی گونه و زودگذر می‌دانند و نسبت به آن بی‌توجه هستند. در بعضی از خانواده‌ها وقتی خانواده به فرزندان خود در مورد این موسیقی‌ها اخطار می‌دهد فرزندان، پدر و مادر را به شكل‌های مختلف اغفال می‌كنند و موضوع را به شكلی دیگر به آنها وانمود می‌كنند مثلا تعدادی از كلیپ‌های كم خطر را به خانواده نمایش می‌دهند و وانمود می‌كنند كه آنها علاقه‌ای به گروه‌های شیطانی ندارند. علت علاقه‌مندی جوانان به این موسیقی‌ها عموما جوانان به علت مجاورت با این موسیقی‌ها از طرف دوستان، برادر و ... به آن جذب می‌شوند و كمتر می‌توان گفت كه در آنها علاقه یا استعدادی ذاتی به این موسیقی‌ها وجود دارد چرا كه این موسیقی‌ها با فطرت انسانی همخوانی ندارند و با آن در تعارض هستند. حتی عده‌ای از طرفداران این موسیقی واقعا علاقه‌ای به این موسیقی ندارند ولی برای جلب توجه به زور هم كه شده سعی دارند خود را به آن علاقه‌مند كرده و خود را طرفدار آن نشان دهند. آنها حتی برای ایجاد كردن علاقه در خود به تمرین و خود آزاری هم می‌پردازند. علت اصلی ورود به این موسیقی‌ها از طرف جوانان خود نمایی و جلب توجه است. در مرحله دوم جذابیت‌های رسانه‌ای این نوع موسیقی‌هاست. (خشونت، سكس و...) در مرحله بعدی فضاهای جنسی این موسیقی‌هاست كه علاقه‌مندان از طریق آن می‌توانند وارد محیط‌های پر خطر شوند و در مرحله بعدی، روحیه اعتراض، عصیان، گریز، انكار و ... نهفته در این موسیقی‌هاست. چگونگی ورود به این موسیقی‌ها بیشتر جوانان از گروه‌های ساده و كم خطری مانند متالیكا (هوی متال) كه بیشتر دارای اشعار اجتماعی است شروع می‌كنند اما كم‌كم تحت تاثیر تحریك و تشویق دوستان به گروه‌های پرخطر بلك متال وارد می‌شوند. فعالیت‌های فرهنگی مربوط به این موسیقی‌ها در داخل كشور كتاب: در داخل كشور از حدود سال 1375 تا به حال ده‌ها كتاب كه عموما به صورت متن اشعار گروه‌های معروف همراه با ترجمه آنها می‌باشند، به چاپ رسیده است. در كنار آنها ده‌ها نشریه نیز غافل از گرایشات اعتقادی و خصوصیات اخلاقی این گروه‌ها اقدام به چاپ شعر یا مصاحبه از این گروه‌ها كرده‌اند. البته كتاب‌هایی نیز با موضوع آموزش نواختن انواع سازهای این نوع موسیقی‌ها در كشور مجوز گرفته و چاپ شده است. در متن این كتاب‌ها، اشعاری با موضوعات ضد دین، خشونت، سكس و ... موج می‌زند. در این كتاب‌ها، نویسندگان با چاپ بیوگرافی و تصاویری از اعضای گروه یا مصاحبه با آنها اقدام به تبلیغ گروه‌های موسیقی كرده‌اند. حتی در یكی از این كتاب‌ها، نویسنده پای خود را فراتر گذاشته و اقدام به چاپ علائم خاص كلیسای شیطان روی جلد كتاب خود كرده است. در صفحات مقدمه عموم این كتاب‌ها سعی شده این نكته بیان شود كه گروهی كه كتاب درباره آن نوشته شده، گرایشات ضد آمریكایی و مخالف با صهیونیسم داشته است و این در حالی است كه عموم این گروه‌ها آنارشیست و اصلا با هر حكومت و دولتی مخالف هستند. تنها تعداد كمی از این كتاب‌ها و نشریات بعد از چاپ توقیف شده‌اند یا اجازه چاپ مجدد آنها لغو شده است. جهت درك بهتر جریان چاپ این كتاب‌ها در كشور، به معرفی و نقد یكی از این كتابها با نام «در انتظار آفتاب» می‌پردازیم كه در سال 1380 به چاپ رسیده است. این كتاب درباره زندگی و اشعار خواننده گروه«The Door»  جیم موریسون می‌باشد. روی جلد كتاب عكس خواننده و در پشت آن عكسی از مقبره و مجسمه خواننده همراه با چند دسته گل به چشم می‌خورد. البته در كتاب عكس‌های زیادی از خواننده دیده می‌‌شود، همچون عكس‌هایی از دوران كودكی و جوانی خواننده، عكس‌هایی ازخواننده همراه با گروه موسیقی‌اش، عكسی از دستگیری خواننده در هنگام اجرا به خاطر توهین به مقدسات، عكس چند ستاره راك و جملات آنها درباره ممتاز بودن شخصیت خواننده. جهت بررسی شخصیت جیم موریسون و كتاب چاپ شده از او در ایران زندگی او را از روی فیلمی از الیور استون با نام«The Door»  كه در مورد زندگی او ساخته شده است، مورد بررسی قرار می‌دهیم. در سكانسی از فیلم جیم مورسیون در یك بار، مشغول به خواندن می‌شود. او به یكباره در اشعار خود رو به پدرش می‌گوید: «پدر، می‌خواهم تو را بكشم» و بعد از آن جملات منحرفانه‌ای در مورد مادرش با مضمون زنا با محارم بیان می‌كند. همه كسانی كه در بار حاضر هستند به یكباره ساكت شده و به او نگاه می‌كنند. رئیس بار به او فحاشی كرده و از او می‌خواهد كه اجرا را متوقف و بار را ترك كند. موریسون بعد از پایان اجرا به شدت از رئیس بار به خاطر بیان جملات وقیحانه‌اش كتك می‌خورد و مورد فحاشی قرار می‌گیرد. در فیلم الیور استون پلان‌های مختلفی درباره فساد اخلاقی او وجود دارد كه بسیاری از آنها قابل بیان در این مقاله نیستند. در جایی از فیلم او در یك بار در حضور همگان ادرار می‌كند، یا در اجراهای زنده لخت می‌شود، یا جملات ركیك و زننده به كار می‌برد، به شكلی كه پلیس در هنگام اجرا بارها به او هشدار می‌دهد. در فیلم، او دائم‌الخمر نشان داده می‌شود و مصرف مواد مخدر كار همیشگی اوست، ‌او حتی مصرف مواد یا مشروبات الكلی را روی سن هم رها نمی‌كند، او چنان شیفته مواد مخدر است كه تماشاگران برای ابراز علاقه به او، در هنگام اجرا، گراس و مواد مخدر برای او روی سن پرتاب می‌كنند. او در چند جا به مقدسات توهین كرده و جملات كفرآمیز بر زبان می‌آورد. مثلا در یك جا رو به همه می‌گوید: «من ابلیسم و هر كاری بخواهم می‌كنم.» او در فیلم با زنی كه به نظر می‌رسد از فرقه پگان‌ها یا شیطان‌پرست‌هاست، دوست شده و با او به شیوه شیطان‌پرست‌ها هم‌قسم می‌شود (بریدن دست‌ها و آمیختن خون دست‌ها به هم.) او در سكانس معروف فیلم بعد از روابط نامشروع با زن شیطان‌پرست اقدام به خودزنی و خونخواری می‌كند. خواننده در فیلم در چند جا اعلام می‌كند كه جسم او توسط روح یك سرخپوست تسخیر شده است. كارگردان در تمام فیلم این مساله را به طور واضح به كرات تاكیده كرده است. حضور روح سرخپوست بیشتر در جاهایی به چشم می‌خورد كه خواننده از خود بی‌خود شده و اقدام به انجام اعمال غیراخلاقی می‌كند. كارگردان در بیشتر بخش‌های فیلم سعی كرده جیم موریسون را منحرف نشان دهد. مثلا در ارتباط او با معشوقه‌اش نشان می‌دهد كه او خیانتكار است و با دختران و زنان زیادی رابطه دارد. در چند جای فیلم، پلیس به خاطر حركات ناشایست خواننده روی سن به او اخطار می‌دهد تا این‌كه بالاخره در 20 سپتامبر 1970 دادگاه او را به علت رفتار ناشایست در ملا‡عام و انجام رفتارهای منحرفانه جنسی و وضع بد متهم در اماكن عمومی محكوم به پرداخت 50 هزار دلار جریمه نقدی و 6 ماه حبس با اعمال شاقه محكوم می‌كنند. این در حالی است كه در كتابی كه درباره خواننده در ایران چاپ شده است، نویسنده سعی كرده جیم موریسون را مردی صلح‌طلب و معترض بر ضد دولت نشان دهد. مثلا او در كتاب بیان كرده است كه اخطارهای پلیس به او به خاطر افكار انتقادی و معترضانه او بر ضد دولت بوده است. او در كتاب خود در آلبوم«The End»  جملات منحرفانه جیم موریسون درباره مادرش را سانسور كرده و این در حالی است كه نویسنده در كتاب خود بیان می‌كند كه فیلم الیور استون را دیده است. كارگردان فیلم كه با خواننده هموطن می‌باشد در فیلمش سعی كرده او را انسانی عیاش و شهوت‌پرست معرفی كند، مثلا در سكانسی از فیلم دوستان خواننده در چند جا به او در مورد اضافه‌وزن او هشدار می‌دهند و از او می‌خواهند كه سكس، مشروب و مواد مخدر را كنار بگذارد. نویسنده در كتاب عكس‌هایی از اجراهای خواننده و مراسم سی‌امین سالگرد او برای علاقه‌مندان چاپ كرده است. همچنین در پایان كتاب خود 8 سایت مطرح اینترنتی حاوی مطالب خواندنی و عكس‌های خاطره‌انگیز در مورد خواننده و اعضای گروه او را معرفی كرده است. همچنین به ستارگان دیگر راك ایمیل زده و از آنها خواسته كه در مدح جیم موریسون جمله‌ای بگویند و جملات تحسین‌برانگیز آنها در مورد خواننده را همراه با عكس آنها به چاپ رسانده است. نویسنده در ابتدای كتاب خود علت نگارش این كتاب را اشعار زیبا و شخصیت خواننده معرفی كرده است. در مورد تعداد كتاب‌های چاپ شده با این مضامین در ایران می‌توان بیش از 50 جلد كتاب را تخمین زد. البته بعضی از گروه‌های تحقیقاتی تعداد كتاب‌های چاپ شده در این زمینه را تا 200 عنوان نیز بیان كرده‌اند. در كشور معمولا انتشارات خاصی اقدام به چاپ این‌گونه كتاب‌ها می‌كنند، به‌شكلی كه در مورد چاپ آنها می‌توان تنها چند انتشارات خاص را نام برد. اگر بخواهیم بیشتر در مورد گذشته چاپ این كتاب‌ها صحبت كنیم جالب است بگوییم این كتاب‌ها هر ساله از طریق انتشارات مربوط در نمایشگاه بین‌المللی كتاب به فروش می‌رفتند و موجی از مخاطبان خود را به نمایشگاه می‌كشاندند. جالب‌تر آن‌كه دكوراسیون غرفه‌ها نیز مانند محتوا و جلد كتاب‌ها با رنگ‌های سیاه و سرخ طراحی می‌شدند. در غرفه‌ها پوستر خواننده و گروهی كه كتاب درباره آن چاپ شده بود به عنوان هدیه به خریداران كتاب اهدا می‌شد. جوانان علاقه‌مند بعد از خرید این كتاب‌ها، كتاب را برای بارها می‌خوانند (حتی اقدام به حفظ اشعار انگلیسی آن می‌كنند) و همراه با كتاب كلیپ‌های غیرمجاز گروه مربوطه را از طریق سی‌دی‌‌های قاچاقی یا ماهواره تماشا می‌كنند. بعد از خواندن این كتاب‌ها، علاقه‌مندان اطلاعات و نظرات خود را درباره گروه و اشعارش در میتینگ‌های گفتگو، یا در پارك‌ها و یا چت‌روم‌های اینترنتی رد و بدل می‌كنند. برگزاری كنسرت موسیقی با وجود ممنوع بودن آموزش یا تحصیل موسیقی متال در آموزشگاه‌های موسیقی انواع سازهای آن در مغازه‌های سازفروشی به فروش می‌رود و انواع كلاس‌های آموزشی آن در آموزشگاه‌های دارای مجوز آموزش داده می‌شود. البته انواع كتاب‌های آموزشی این موسیقی در كشور دارای مجوز هستند و حتی به چاپ‌های مجدد نیز رسیده‌اند. عموم جوانانی كه به‌صورت خصوصی زیر نظر اساتید یا به صورت عمومی در آموزشگاه‌ها آموزش دیده‌اند، علاقه‌مند به برگزاری كنسرت هستند. تا به حال در بعضی از استان‌های كشور گروه‌های مختلف متال موفق به برگزاری كنسرت شده‌اند. از جمله اجراهای مهم می‌توان به اجرای سال 1384، در دانشكده ادبیات دانشگاه تهران، جشنواره گروه‌ها در سال 1385 در دانشگاه تهران و همچنین اجرای دیگری در تالار خانه معلم تهران در سال 1385 و اجراهای متعدد دیگری در تهران، اصفهان، شیراز، مشهد و... اشاره كرد. براساس ترفندهای گروه‌ها جهت گرفتن مجوز، اجراها معمولا در دانشگاه‌ها و در تعطیلات اعیاد مذهبی مانند عید مبعث، عید قربان و... برگزار می‌شوند. عموما مجوزدهندگان به این اجراها از محتوای این موسیقی‌ها و شكل و شیوه اجرای آن مطلع نیستند و گروه‌ها برای گرفتن مجوز اجرا، جهت اغفال مسوولان مربوطه به انواع ترفندها دست می‌زنند. دانشگاه‌های مختلفی از كشور تا به حال اجرای موسیقی متال یا راك را به خود دیده‌اند. برگزاری تعد‌ادی از این اجراها از طرف دانشجویان و تعدادی از آنها از طرف غیردانشجویان صورت گرفته است. بعضی از این كنسرت‌ها با وجود داشتن مجوز در زمان اجرا به علت هیجانات شدید تماشاگران تعطیل شده‌اند. اجراها معمولا با نورپردازی‌ها و دكوراسیون‌ها یا آرایش‌ها و تیپ‌های جالب‌توجه مخاطبان و نوازندگان همراه است، به شكلی كه حراست دانشگاه بعد از برگزاری اجرا و در ایام تحصیلی اجازه ورود نوازندگان یا تماشاگران را به دانشگاه‌ها با این تیپ‌ها و آرایش‌ها‌ نمی‌دهد. حتی ممكن است تماشاگران در روز اجرا در مسیر حركت به دانشگاه توسط نیروی انتظامی دستگیر شوند. این اتفاق چند سال پیش در شیراز رخ داد و اجرای زیرزمینی یك گروه به‌خاطر دستگیری تماشاگران كه با مینی‌بوس قصد حركت به محل اجرا را داشتند، لغو شد. نكته دیگری كه قابل توجه است حضور خبرنگاران خارجی قبل و بعد از اجرا و تهیه گزارش‌های مستند خبری توسط آنها می‌باشد. تا به حال گزارش‌ها یا برنامه‌های مستند زیادی توسط گروه‌های غربی و اروپایی در مورد موسیقی غربی در ایران ساخته شده است. حتی دیده شده است كه یك محقق خارجی از طرف فلان دانشگاه غربی برای دریافت مدرك دكتری یا انجام پروژه تحقیقاتی به ایران آمده و به تحقیق درباره گروه‌‌های موسیقی یا گروه‌های شیطانی پرداخته است. برگزاری اجراهای زیرزمینی چون در بیشتر مواقع برگزاری اجرا روی سن و یا در اماكن دولتی و عمومی غیرممكن است، گروه‌ها اقدام به برگزاری اجراهای زیرزمینی می‌كنند كه معمولا در محافل خانگی صورت می‌گیرد. در این اجراها تماشاگران و علاقه‌مندان به رقص متال به جنباندن شدید سر مانند دراویش اهل تصوف  می‌پردازند. این رقص انرژی زیادی از تماشاگر می‌‌گیرد و بعضی از تماشاگران با مصرف قرص، انرژی خود را برای انجام چند ساعته‌ آن تقویت می‌كنند. گاه انجام این رقص برای مدت زیاد باعث بروز اختلالات جسمی در بین علاقه‌مندان شده و كار آنها به بیمارستان كشیده می‌شود. تلویزیون و رادیو در تلویزیون، برنامه‌هایی كه ریتمی تند و نیاز به موسیقی‌های پرجنب‌وجوش دارند مانند برنامه‌های ورزشی، خبری یا تبلیغات بازرگانی و... از این موسیقی‌ها در برنامه‌های خود استفاده می‌كنند. البته بعضی از سریال‌ها یا فیلم‌های داخلی كه محتوای ترسناك یا موضوعات مربوط به شیطان دارند نیز از این موسیقی‌ها استفاده می‌كنند كه در این صورت موزیك آنها توسط آهنگسازان داخلی ساخته می‌شود. بعضی از موسیقی‌هایی كه در برنامه‌های غیرداستانی تلویزیون مورد استفاده قرار می‌گیرند، توسط بعضی از گروه‌های شیطانی با گرایشات منحرفانه كار شده‌اند. استفاده برنامه‌سازان از این موسیقی‌ها به دلایل زیر است: 1 - ساختار این موسیقی‌ها با محتوای برنامه‌ها متناسب است و در صورت استفاده نكردن از این موسیقی‌ها، پیدا كردن موسیقی جایگزین كار مشكلی است. 2 - برنامه‌سازان چون تنها از ساختار مفرح و شاد این موسیقی‌‌ها بهره می‌گیرند از محتوای این گروه‌ها یا گرایشات سازندگان آن آگاه نیستند. به غیر از تلویزیون، این موسیقی در برنامه‌های رادیویی نیز به كرات مورد استفاده قرار می‌‌گیرد كه برای نمونه می‌توان به رادیو جوان اشاره كرد كه بیش از همه از این موسیقی‌ها استفاده كرده است. البته به غیر از موسیقی‌ها، تلویزیون تا به حال چندین بار از نشانه‌ها یا مفاهیم شیطانی در برنامه‌های خود استفاده كرده كه همه به صورت ناآگاهانه بوده است. برای مثال پخش تیزر تبلیغاتی از موسسه‌ای كه جایزه آن دارای عدد 666 بود یا همچنین شعری كه بارها در یكی از سریال‌های شبكه 3 توسط هنرپیشگان خوانده می‌شد و این عدد در آن به كار رفته بود. یا همچنین دكور و لوگوی یكی از برنامه‌های شبانه شبكه 3 كه متناسب با یك نشانه شیطانی بود. این علائم در برنامه‌های خارجی كودك و نوجوان نیز مورد استفاده قرار گرفته‌اند مانند علامت «كرانادو» یا دست شیطان در كارتون مرد عنكبوتی، البته پیش از برنامه‌های داخلی، فیلم‌های خارجی پخش شده دارای مشكل بوده‌اند كه از آن جمله می‌توان به فیلم ارباب حلقه‌ها و هری پاتر و برنامه سینما ماوراء با فیلم‌هایی مانند كنستانتین و كودك را دعا كن و... اشاره كرد. اینترنت اینترنت به خاطر آن كه رسانه‌ای با قابلیت فعالیت‌های زیرزمینی است و ردیابی و شناسایی كاربران در آن عملا غیرممكن است به یكی از رسانه‌های اصلی شیطان‌گرایان تبدیل شده و بیشتر گروه‌های شیطانی برای تبلیغات و بحث و گفتگو از آن استفاده می‌كنند. گروه‌های شیطان‌پرست در داخل كشور، وبلاگ‌ها و سایت‌های مختلفی را راه‌‌اندازی كرده‌اند كه از طریق آن به تبادل اطلاعات می‌پردازند. عموم گروه‌‌های بلك‌متال از طریق اینترنت به تبلیغ گروه خود می‌پردازند، یا موسیقی خود را از این طریق در اختیار علاقه‌مندان قرار می‌دهند. همچنین همه برنامه‌ها یا میتینگ‌ها از طریق اینترنت تنظیم می‌شوند. ارتباط با كلیساهای شیطانی یا شیطان‌پرستان خارجی یا سایر گروه‌های متال دیگر نیز از همین طریق صورت می‌‌پذیرد.   قسمت اول :از موسیقی تا جادو ؛شیطان پرستی در ایران -1  




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سیمرغ]
[مشاهده در: www.seemorgh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 1945]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن