واضح آرشیو وب فارسی:سایت ریسک: ساخت بازی جورچین با mmb For.sajjad 19 بهمن 1388, 11:40با سلام خدمت دوستان میشه لطف کنید و بفرمایید که برای ساختن جورچین که در بسیاری از مسابقه های تلوزیون به کار می ره ( همونی که یه جدول مثلا 16 تایی هستش و باید خانه های مرتبط به هم رو دو به دو بگی تا جدول کامل بشه همونی که مثلا میگن 2 با 16 نام با نام پدر مثلا امام رضا با موسی کاظم) از Image Matrix استفاده بشه بهتره یا به روش های دیگری میشه ساخت البته می خواییم هر بار که بازی باز می شه خانه ها به طور تصادفی پر بشن همین قدر کافیه یا بازم توضیح بدم البته میدونم یه کمی نا مفهوم شد ولی اگه کسی منظورم رو فهمید لطفا راهنمایی بکنه evil_gates 19 بهمن 1388, 12:50دوست عزيز پيشنهاد ميكنم از Image Matrix استفاده كنيد. مكان سلولها رو به متغير آرايه اي نسبت بديد. بعد به ازاي هر سلول كه انتخاب ميكنيد مقدار متغير آرايه اي رو با يك متغير جديد فعال كنيد و با يك شرط مقدار بازگشتي سلولهاي بعدي كه انتخاب ميشن رو با مقدار متغير چك كنيد. در صورتي كه شرط صحيح باشه گزينه هاي صحيح انتخاب شدن. و برنامه ميتونه امتياز مثبت به كاربر بده. For.sajjad 21 بهمن 1388, 12:55ممنون از شما به خاطر پاسختون اما میشه یه مثال ارائه کنید evil_gates 21 بهمن 1388, 13:36ممنون از شما به خاطر پاسختون اما میشه یه مثال ارائه کنید چند روزي رو خيلي گرفتارم. فرصت شد چشم For.sajjad 29 بهمن 1388, 16:14ازتون ممنون میشم اگه سریعتر مثال رو ارائه کنید البته اگه بشه صدا هم روش گذاشت عالی می شه مثلا در صورت صحیح بودن صدای 1 و در صورت اشتباه بودن صدای 2 پخش بشه evil_gates 29 بهمن 1388, 16:26ازتون ممنون میشم اگه سریعتر مثال رو ارائه کنید البته اگه بشه صدا هم روش گذاشت عالی می شه مثلا در صورت صحیح بودن صدای 1 و در صورت اشتباه بودن صدای 2 پخش بشه دوست عزیز پاسختون رو پیام ها دادم evil_gates 05 اسفند 1388, 13:56سلام دوست عزيز ببخشيد كه دير پاسختون رو دادم. چند روزي رو به شدت گرفتار بودم. الانم يه كوچولو فرصتي پيدا شد يواشكي اومدم. يه نمونه براتون ميزارم. ميتونيد همون رو توسعه بديد و نمونه خودتون رو بسازيد. موفق باشيد Silver Soft 05 اسفند 1388, 16:51این رو 3 ، 4 سال پیش نوشته بودم و اینجا قرار داده بودم ، کمی گشتم ولی تاپیکشو پیدا نکردم ، براتون ضمیمه کردمش ، خودتون با کمی حوصله میتونید تغییرات دلخواهتون رو اعمال کنید . Samo44 08 اسفند 1388, 21:49سلام جناب evil_gates من میخواستم از مثالی که شما زحمتش رو کشیده بودید یه نمونه 8*8 خانه بسازم .اما آخرش هم موفق نشدم.اگه برای شما یا دیگر دوستان زحمتی نیست مثال یا راهنمایی کنند ممنون میشم . evil_gates 09 اسفند 1388, 08:08سلام جناب evil_gates من میخواستم از مثالی که شما زحمتش رو کشیده بودید یه نمونه 8*8 خانه بسازم .اما آخرش هم موفق نشدم.اگه برای شما یا دیگر دوستان زحمتی نیست مثال یا راهنمایی کنند ممنون میشم . دوست عزیز شما همون نمونه ای که ساختم رو میتونید توسعه بدید و چیزی که مد نظرتون هست رو بسازید. فقط کافیه که موقعیت قرارگیری تصاویر هم شکل رو به متغیر آرایه ای اضافه کنید و تعداد چرخش حلقه رو افزایش بدید همین. Samo44 09 اسفند 1388, 09:28سلام اگه یه مقدار روی کدها توضیح بدین ،لطف کردین. evil_gates 09 اسفند 1388, 09:55دوست عزیز تو شی Image Matrix هر خونه مختصاتی بر اساس سطرها و ستون ها داره. شما میتونید این موقعیت رو با MXROW و MXCOL بدست بیارید. بر اساس الگوریتم من کافیه که موقعیت دو خونه هم شکل رو به یک واحد در متغیر آرایه ای نسبت بدید. بعد تو اسکریپت ایجاد شده موقعیت خونه های که انتخاب میشه رو تو یک متغیر جدید بر میگردونید و این متغیر رو با یک شرط تو یک حلقه که به تعداد آیتمهای متغیر آرایه ای میچرخه با اون متغیر چک میکنید. در صورت صحت شرط یعنی دوتا خونه انتخاب شده صحیح هستند. در غیر اینصورت یعنی تا پایان چرخش حلقه اگه متغیر ما با هیچکدوم از آیتمهای متغیر آرایه ای برابر نبود یعنی دوتا خونه انتخاب شده همشکل نیستند. برای اینکه بتونید درک بهتری از دستورات mmb و روش برنامه نویسی تو این نرم افزار پیدا کنید پیشنهاد میکنم مرجع آموزشی جناب silvercover رو با دقت مطالعه کنید. کمک زیادی بهتون میکنه. Samo44 09 اسفند 1388, 10:04ای کاش یکی یه مثال می گذاشت! evil_gates 09 اسفند 1388, 10:33ای کاش یکی یه مثال می گذاشت! من که یک مثال گذاشتم براتون جناب SilverSoft هم یک مثال دیگه گذاشتن. منظورتون چجور مثالی هست؟ :shock:
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: سایت ریسک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 1764]