واضح آرشیو وب فارسی:سایت ریسک: سوال رزلوشن iro 20 آبان 1388, 08:04سلام به دوستان عزیز.شدیدا به کمک نیازمندم.دوتا سوال داشتم. اول اینکه در تنظیمات خروجی یا بهتر بگم print size مقدار DPI رو وقتی به 300 یا بیشتر میرسونم با پیغام can not crating bitmap مواجه میشم.نمیدونم چیکار کنم؟ سوال دومم اینه که در وی ری متریال tile به دیوارم میدم(البته دیوارم هیچ bitmap رو نداره و فقط با tile مکس کار کردم) و وقتی رندر میگیرم رفلکت آسمون روش میوفته .اما من هیچ رفلکتی به دیوار ندادم.آیا اشکال از متریالمه یا تنظیمات render setup و یا مشکل کامپیوترمه؟ خیلی ممنونم که به من کمک میشه :Mohsen: 20 آبان 1388, 13:42سوال اولتو دقیق نمیدونم ولی برای سوال دومت شما tile رو با متریال پیش فرض خود مکس به دیوار دادی یا با vraymtl؟ چون ممکنه یه چیزی رو دستکاری کردی و حواست نبوده، شما کافیه اشتباهی یکم رنگ reflection را روشن کرده باشی لطفا یه عکس از تنظیمات متریالت بزار فکر نمی کنم ربطی به کامپیوترتم داشته باشه! iro 20 آبان 1388, 16:00سلام دوست عزیز.از کمکتون ممنونم.عکسشو براتون میفرستم .روی آجرها بالای درب ورودی کمی انکاس آسمون افتاده.ضمنا این کار خام هست و جزئیات ندار.چون میخواستم چیزهای رو یاد بگیرم.در ضمن از شما ممنون میشم اگه امکانش بود چند تا راهنمایی هم بکنید. Ali3D 25 آبان 1388, 23:50رمت چقدره؟ احتمالاً مشکل رم داری می تونی تو ویندوز مقداری از هارد دیسکت رو به virtual memory اختصاص بدی تا مشکلت حل بشه :) iro 26 آبان 1388, 08:00سلام.رمم 2 گیگه.اما کارهام اونقدر سنگین نیست که اختطار بده.چطوری تو محیط ویندوز میزان اشغال فضای هارد و رمم رو تغییر بدم؟توی خود مکس میتونم اما در ویندوز نه:-? :Mohsen: 26 آبان 1388, 17:19سلام دوست عزیز.از کمکتون ممنونم.عکسشو براتون میفرستم .روی آجرها بالای درب ورودی کمی انکاس آسمون افتاده.ضمنا این کار خام هست و جزئیات ندار.چون میخواستم چیزهای رو یاد بگیرم.در ضمن از شما ممنون میشم اگه امکانش بود چند تا راهنمایی هم بکنید. دوست من شما لطف کنید از تنظیمات متریالتون یه عکس بزارید نه از رندر کارتون! رمت چقدره؟ احتمالاً مشکل رم داری می تونی تو ویندوز مقداری از هارد دیسکت رو به virtual memory اختصاص بدی تا مشکلت حل بشه :) این که ربطی به رم نداره! ali_tavanaie 26 آبان 1388, 18:41والا من که رفلکتی ندیدم توی آجر ها ، شما اگر منظورت اون خطوط ضعیفه ، دلیلش احتمالاً بالا بودن مقدار glossiness هست ، مقدارش رو حدوداً 0.5 بزن ، بعد هم fresnel reflection رو روشن کن در رفلکتت ، Ior رو هم حدود 1.4-1.5 بزار Ali3D 06 آذر 1388, 13:27گوگل دوست منه این برای ویستا ست ولی برای ایکس پی هم شبیه همینه ولی اگه مشکل داشتی می تونی بگردی دنبال این how to set virtual memory in xp در ضمن وقتی یه رندر مثلاً 800*600 می گیری، موقع ذخیرش dpi رو 1000 هم که بدی، کیفیت رندرت بهتر نمی شه و نمی تونی مثلاً روی کاغذ A 3 چاپش کنی می تونی از frame buffer وی-ری هم استفاده کنی، احتمالاً کارت راه می فته (با گوگل بگرد ببین نحوه ی استفاده ش چطوریه) Ali3D 06 آذر 1388, 13:45این که ربطی به رم نداره! اتفاقاً ربط زیادی داره محسن جان موقع رندر، مقداری از رم اشغال می شه، وقتی هم که رندر تموم می شه رم به صورت کامل خالی نمی شه ایشون اگه به فرمت Jpeg یا با dpi کمتر دخیره کنن فایلشون رو احتمالش هست به مشکلی بر نخورن موقع ذخیره ی تصویر، کامپیوتر دوباره نیاز به یه مقدار رم داره تا فایل رو به صورت موقت بسازه و بعد روی هارد دیسک ذخیره کنه وقتی رم جا نداشته باشه با چنین پیغامی روبرو می شید که راه حل سادش حافظه ی مجازیه و راه حل بهترش افزایش رم
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: سایت ریسک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 337]