تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 23 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام سجاد (ع):هر كس در هيچ كارى به مردم اميد نبندد و همه كارهاى خود را به خداى عزوجل واگذارد، خداو...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815179977




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

جلوه های بصری - RealFlow -


واضح آرشیو وب فارسی:سایت ریسک: جلوه های بصری - RealFlow Moralist-Boy 15 مهر 1388, 13:44خوب سلام . چطورین ؟ این آخرین کار منه . شبیه سازی با RealFlow هستش البته نه فقط آب . کار اینجوریه که آب که از بالا میریزه شکل یه سیب به خودش میگیره و بعد از اون شکل یه موز رو به خودش میگیره و دست آخر هم می پاشه زمین . simulation کار فوق العاده سخته و از Deamon ها استفاده شده برای رسیدن به نتیجه مطلوب . هنوز Simulation ش کار می بره . شاید مجبور بشم براش آخرش هم Script بنویسم . یه تک فریم رو هم رندر گرفتم که میذارم . یه تست از Simulation هم که به صورت Preview از محیط برنامه RealFlow هست هم می ذارم . Simulation که تو RealFlow بوده . بعد از اونم که 3ds Max 2010 و موتور رندر محبوبم Mental Ray (با 1000/000 فوتون caustic ) و فتوشاپ برای Composite (لایه DOF ) و Color Correction . البته به امید خدا تموم که بشه تمام کار های Post Production رو توی Digital Fusion انجام خواهم داد . منتظر نظراتتون هستم . :) :tavajoh: رندر نهایی کار () :tavajoh: .:. soroosh .:. 15 مهر 1388, 13:49واو رندرش که خیلی عالی شده . سیمولیت هم خوب بود . فکر کنم جا داشت که کمی بین تبدیل ها مکس بیشتری ایجاد بشه . یعنی شکل مورد نظر کاملتر بشه بعد تبدیل بعدی یا به هم ریختگی صورت بگیره . اما باز هم عالی شده و منتظر رندر انیمیشن نهایی هستم ... خیلی خوب پیشرفت میکنید . تبریک میگم . Mahdi_Rashed 15 مهر 1388, 14:35کچل کردی این RealFlow رو :wink: . ایول خیلی خوب شده :). موفق باشی :rose: kamifa 1986 15 مهر 1388, 15:52بسيار زيباس. موفق باشي Amin 4D 15 مهر 1388, 21:26Moralist-Boy جان کارات هر روز دارن عالی و عالی تر میشن. و از همه مهمتر اینه که کارات دارن یه کم هدمندتر می شن و از اون صرفا تست خالی و بی روح بودن در میان و به سمت یه کار مفهومی رفتن پیش می رن و این جای خوشحالی داره. منتظر یه انیمیشن کوتاه عالی از شما هستیم که بیای و غوغا به پا کنی. خب حالا می ریم در مورد خود کار صحبت کنیم. رندرت که واقعا عالیه، من با اون caustic جالبش و اون هاله روشن دور مایعت خیلی حال کردم. توی این کار تبحر خاصی پیدا کردی و دلبستگی خاصی هم به داشتن این جور جزئیات توی کارهات دیده می شه. در مورد شیوه ی نورپردازیت هم یه کوچولو واسه ما 3D کارای ناشی توضیح بده تا ما هم بتونیم این سبک نورپردازی رو توی کارهامون استفاده کنیم. این از تعریف حالا بریم سراغ مشکلات کار: به نظر من تبدیل شدن مایعت از شکل سیب به شکل موز اصلا جالب در نیومده. منظورم شیوه ی تبدیله که یهو یه جور مثل ضربه شدید به مایعت وارد می شه و اونا رو به اطراف پخش می کنه. یه جوری به نظرم این اتفاق جالبی نیست در هنگام تبدیل. نطر من این بود شاید هدف خاصی از این کار داشته بودی. بعد هم یکی دیگه اینکه امیترت که مایعات رو انتشار می ده پس از تشکیل شکل سیب توسط مایع، دیگه از کار میافته و دراتی از اون ساتع نمی شه و دوباره در اخرای کار یه چند میلی ثانیه دوباره به کار می افته و دو بار یه سری ذرات رو از خودش منتشر می کنه که بازم به نظر من جالب در نیومده. ببخشید اینقد انتقاد کردم ولی انگار توی عجله این کارو زدی. به نظرم رسید یه کم از توجه به جزئیات کارت غافل موندی و دیگه هم حوصله ات نشده دوباره کار رو اصلاح کنی (این اتفاقیه که خیلی برای خودم اتفاق میافته.)! ولی در کل گفتم کارات روز به روز داره پیشرفت می کنه و ما رو خوشحال تر از قبل می کنه. ولی به اینا بسنده نکن. به قول خودت برو دنبال یه کار شاخ، یه کار بزرگ، یه کاری که بتونه ارزشت واقعی خودت رو نشون بده. مهم نیست چقدر وقت واسش صرف کنی به نتیجه اش توجه کن. الان یه چند مدته که کارای زیادی ازت ندیدیم. کاری کن که کار بعدیت ما رو بدجور شعفناک و هیجان زده کنه. موفق باشی، فعلا بای. gigamax 15 مهر 1388, 22:50سلام دوست من ... کار خیلی جالبیه .... خصوصا اون استیل ایمیجی که رندر گرفتی اما یه ایراد غیر از ایرادی که دوستان گفتن توی کار دیدم و اونم یکنواخت بودن سرعت حرکت و انتشار ذراته که باعث میشه زیاد طبیعی نشه ... سرعت هر ذره باید ذره دیگه باید فرق کنه ... همچنین کمی جهت انتشارش ... خیلی خوشحالم که همچین کارایی می بینم ازتون ... موفق باشی دوست من fallen 16 مهر 1388, 08:56خیلی جالب شده. خسته نباشی:rose: Moralist-Boy 16 مهر 1388, 09:00سلام به همه . ممنونم از نظراتتون . خودم : هنوز Simulation ش کار می بره . شاید مجبور بشم براش آخرش هم Script بنویسم . .:. soroosh .:. : کر کنم جا داشت که کمی بین تبدیل ها مکس بیشتری ایجاد بشه . یعنی شکل مورد نظر کاملتر بشه بعد تبدیل بعدی یا به هم ریختگی صورت بگیره . آره صد در صد همینطوره . گفتم که سیمولیتش کار می بره و هنوز نهایی نشده . راستشو بخوای اون موقع سری رفتم مرحله بعد که ببینم تبدیلش به موز چجوری میشه ! مرسی :rose: Mahdi_Rashed : کچل کردی این RealFlow رو :lol: مگه بقیشون مو داشتن ؟ تازه شم کار قبلی من که FumeFx بود که :cry: دیدی کچلش نکردم ؟ :green: kamifa 1986 : تشکر :rose: amin4d : خوب نوبت شماست امین خان ! مرسی بابت لطفت . شما که استادی ما تازه کاریم (خوب این به خاطر قسمت تعریفت :green:) حالا واسه قسمت اشکالات : همش درسته و من هم صد در صد قبولشون دارم . این یه تست simulate بود که گرفتم تا متوجه بشم کجا ها باید keyframe بزنم و کجا ها باید قدرت و تاثیر عوامل موثر به مایعم چقدر باشه . از اونجایی که کار رو دیشب روزی که اینو توی فروم گذاشتم انجام دادم هنوز نشده بود اصلاحش کنم و البته هنوز هم دارم روش کار می کنم . اینو گذاشتم اینجا تا اشکالاتش رو بهم بگید تا احیانا اگه چیزی از دیدم مخفی شده متوجه بشم . ممنونم بابت لطفت :rose::) gigamax : سلام . خوشحالم میبینم از رندر خوشت اومده ( و احتمالا کمی هم از کار ) راستش این سیمولیتی که گذاشتم فیلمشو باید با دو برابر سرعت ببینید تا به سرعت واقعی برسید چون من با 100 فریم در ثانیه Simulate کردم ودو برابر این سرعت Preview گرفتم . ولی سرعت اصلی حرکت مایع 25 فریم در ثانیه هست پس باید با دو برابر سرعت ببینیدش . در مورد حرکت و جهت حرکت ذرات مایع سرعت ها فرق میکنه ولی خوب شاید چون Emiter ش صاف بوده اینا هم یه جورایی صاف میان پایین . از جهتی نمی خواستم خیلی آب یه جاها بپاشه بنابر این ترجیح دادم کمو بیش یکنواخت باشه تا تشکیل سیب از مایع دیده بشه . ممنونم و خوشحالم که خوشحال شدی :rose::) خوب در حال حاضر هنوز دارم روی سیمولیتش کار می کنم . واقعا سخت و اعصاب خورد کن شده . همش realflow کرش می کنه ! نمی دونم چرا ؟ (6 گیگ رم دارم واسه اون نیست) انگار که باگ داره شایدم به قول بعضیا به خاطر کرکش ه که بده . خلاصه هر تغییری که میدم شاید باید 2 ساعت منتظر باشم تا سیمولیت به جایی برسه که بتونم حدس بزنم چیه و کجاش مشکل داره ؟! و با توجه به اینکه اینو دارم توی خونه و وقت های خالیم انجام می دم یکمی مایوس کننده ست . قول میدم این یکی رو تموم کنم . چون خودم هم یه احساس خاصی نسبت به این کار دارم . :paint: شاد و سر خوش باشید . :oops: javadmagic 16 مهر 1388, 15:33خیلی عالی شده داش ممد 16 مهر 1388, 22:33سلام عالیه یعنی هنوزکه هیچی نداره فقط رباره ی realflow یه توضیحی میدی چجوری درست کردی و چجوری می شه ازش استفاده کرد Sherlock_Holmes 17 مهر 1388, 13:51رندرش که خیلی خوب بود.. simulate هم که خب میگی کار داره... منتظر میمونیم تا کاملشو ببینیم.. اما تا اینجایی که روش کار کردی بعد از تشکیل سیب و موز باز هم از emitter بالا Particle خارج میشه، چرا؟ و اینکه سیب که خیلی خوبه اما Particle ها توی موز خیلی منظم میشن، چرا؟ ببینم توی Daemon ها برای تشکیل شکلها از Magic و Fill_object همزمان استفاده کردی؟ یا کلا روش دیگه ای کار کردی؟ کار طاقت فرسایی هم داری میکنی! مخصوصا با خارج شدنهای پیاپی Realflow!! منتظر کار نهایی هستیم.. امین تری دی 17 مهر 1388, 16:39کارت جالب بود موفق باشی Amin 4D 17 مهر 1388, 17:34علی جان یادت نره در مورد نوع نورپردازی و تعدا نورها یه توضیحی هم برای من بدی. بازم ممنون. Moralist-Boy 18 مهر 1388, 15:08سلام به همه و تشکر . :rose: fallen جان ممنونم از لطفت javadmagic جان از شما هم تشکر داش ممد : سلام عالیه یعنی هنوزکه هیچی نداره شاید عکسش نمایش داده نشده . سعی کردید صفحه تون رو Refresh کنید ؟ در مورد realFlow یه برنامه هست برای شبیه سازی مایعات و دینامیک .توضیحات بیشتر رو راجع به کار توی پست اول گفتم اگر سوالی هست در خدمتم . Sherlock_Holmes () جان : آقا ممنونم . خوشحالم کردی که گفتی از رندر تک فریمش خوشت اومده . اما تا اینجایی که روش کار کردی بعد از تشکیل سیب و موز باز هم از emitter بالا Particle خارج میشه، چرا؟ آره مشکل داشت چون من تعریف کرده بودم برای emitter م که بعد از 40000 پارتیکل بایسته اما فراموش کردم که speed ش رو صفر بکنم برای همینم چند تا پارتیکل که از simulate خارج شدن (k Volume) دوباره راه افتاده بود که توی سیمولیت بعدی درستش کردم مشکلشو . بینم توی Daemon ها برای تشکیل شکلها از Magic و Fill_object همزمان استفاده کردی؟ یا کلا روش دیگه ای کار کردی؟ fill object که اصلا استفاده نکردم تنها می خواستم با daemon ها سعی کنم که پارتیکل ها رو کنترل کنم . magic رو امتحان کردم اما اصلا خوشم نیومد . آخرش تصمیم گرفتم از Object Field استفاده کنم . و کلی daemon دیگه همینم شد که سیمولیتش طول کشید . کار طاقت فرسایی هم داری میکنی! مخصوصا با خارج شدنهای پیاپی Realflow!! تنها می تونم بگم ... :sad:کچل شدم !! امین تری دی جان ممنونم از محبتت . amin4d جان : سلام ! هه !! شرمنده یادم رفته بود . تعداد نور ها 3 تا بود . یکی برای نور پردازی بکگراند . یکی برای foreground یکی هم تنها برای caustic چون نمی خواستم باقی نور ها الکی فتون caustic تولید کنن و رندر سنگین بشه . واسه همینم فتون های caustic با اینکه 1000000 تا بودن همش 8 تا 10 ثانیه تشکیل photon map شون طول می کشید . و در آخر : :tavajoh: رندر نهایی کار رو توی این پست و پست اول می ذارم ( توی پیوست پست ها ) :tavajoh: هر چند خودم آنچنان از رندر نهایی راضی نیستم باید بگم که : برای رندر گرفتن سریع تر 4 فریم در میون رندر گرفتم . ( پس شاید دلتون بخواد با نصف یا یک چهارم سرعت اینو نگاهش بکنید ) بعد یه pass برای depth گرفتم و اونو توی digital Fusion وارد کردم و DOF رو ایجاد کردم . Color Correction و Motion Blur هم توی digital Fusion انجام شد . امیدوارم که خوشتون بیاد . :rose: Amin 4D 18 مهر 1388, 15:22Moralist-Boy جان یهچند تا نکته در مورد آخرین رندر (برای این گفتم آخرین رندر که بازم یه رندر از کار تکمیل شدت که همه چیش تکمیله بذاری و این جوری کارو سریع رندر نگیری تا خیلی چیزا رو فنای سرعت کنی) خب توی کار اون وسط های کار یه لحظه caustic به نظرم خاموش شد. بعد هم به نظر تبدیل موزت خوب از کار در نیومده ولی تبدیل سیبت عالی شده. موفق باشی. منتظر رندر نهایی می مونیم. Moralist-Boy 18 مهر 1388, 15:36amid 4d جان : آره تبدیل موزش خیلی خوب نشد ولی خیلی حق آزمایش و خطا نداشتم ( آخه هر بار سیمولیتش یه نصفه روز طول می کشید و اگر هم می خواستم دوباره از وسط سیمولیت کنم از برنامه می پرید بیرون .) شاید اگر روزی یه بار دیگه بخوام بسازمش کلا با script بسازم و بیخیال این daemon های داخل خود realflow بشم ! ولی تا اون روز کی مرده ست کی زنده :green: بعد هم شاید یه رندر دیگه بذارم با frame های بیشتر ولی شما فعلا اینو کار نهایی بپذیر از من ! :rose: منتظر رندر نهایی می مونیم. توجه ات رو به خط بالا جلب می کنم ! :wink: Amin 4D 18 مهر 1388, 15:51Moralist-Boy جان اینو واسه خودت گفتم. اگه قرار باشه هر کاری رو شروع می کنی به دلایل مختلف به پایان نرسونیشون خیلی جالب نیست. راستی توی ساخت این صحنه توی REALFLOW از SCRIPT استفاده کردی حالا یا نه؟ اگه نکردی ضرر کردی، حتما با Script ها کار کن که خیلی کارت رو راحت می کنن. magicp30 20 مهر 1388, 14:41خیلی خفنه!! animator_blred 24 مهر 1388, 13:44خیلی عالی بود تبریک میگم موفق باشی اگه افتخار میدی میخواستم فایل عکسش رو توی گالری سایتم قرار بدم اگه موافق هستی لطفا مشخصات خودت رو و همینطور کار رو که در این پست توضیح دادی به آدرس زیر ایمیل کن ***** ویرایش شد.. (آدرس ایمیل و سایت شخصی..) Sherlock_Holmes VirtualSaeed 26 مهر 1388, 05:37moralis منم با بقیه موافقم کارت خوبه ، ممنونم از کارت ... فقط یه مشکل کوچیک سیستم داری که اونم حل میشه فقط اگه تونستی همین کارتو با پارتیکالای کوچیکتر یه رندر بگیر ، نصف این پارتیکالا یا حتی کوچیکتر ، البته اگه تونستی Moralist-Boy 26 مهر 1388, 08:38Blue Eagle جان منظورتو متوجه نشدم ! با نصف پارتیکل ها ؟ درسته که توی سیمولیت با RealFlow از پارتیکل استفاده میشه اما بعد از سیمولیت تبدیلشون میکنیم به Mesh . شایدم منظورت اینه که موقع سیمولیت پارتیکل ها رو نصف کنم .... البته اینجوری به نظرم اوضاع از چیزی که هست خراب تر میشه ! شایدم منظورت این بوده که با Particle Flow درست شده ... که خوب نه ! با RealFlow بوده. خلاصه روشنم کن :green: تشکر :rose: VirtualSaeed 26 مهر 1388, 09:41منظورم اینه که اندازه mesh های پارتیکالهاتو نصف کنی و البته اگه میتونی تعداد پارتیکالاتو دو برابر کنی یکم بیشتر طول میکشه ولی اگه سیستم جواب بده چیز خیلی خوبی در میاد که دوس دارم ببینمش ... شد ؟ :wink:




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت ریسک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 347]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن