تبلیغات
تبلیغات متنی
محبوبترینها
ماندگاری بیشتر محصولات باغ شما با این روش ساده!
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
پروازهای مشهد به دبی چه زمانی ارزان میشوند؟
تجربه غذاهای فرانسوی در قلب پاریس بهترین رستورانها و کافهها
دلایل زنگ زدن فلزات و روش های جلوگیری از آن
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1837577002
نمونه ی اجرایی با موتور طراحی بازی Main Core | کاری از گروه R.S.H.D -
واضح آرشیو وب فارسی:سایت ریسک: نمونه ی اجرایی با موتور طراحی بازی Main Core | کاری از گروه R.S.H.D Mahdi_Rashed 08 مرداد 1388, 14:48با سلام خدمت دوستان محترم مجید آنلاینی . بلاخره بعد از 8 ماه تلاش مستمر برای طراحی یک موتور طراحی بازی کاملاً ایرانی , نسخه ی اول این موتور که توسط گروه طراحی و برنامه نویسی R.S.H.D و چند نفر از دوستان متخصص در برنامه نویسی ماتریس 3بعدی با مدیریت خودم در اومد . البته فعلاً نسخه ی تستی هست که چند تا Bug کوچیک و بزرگ داره . ویژگی های این موتور طراحی به دیگر نمونه های ایرانی اینه که ورژن هسته ی موتور یا Core با Editor موتور کاملاً جداگانه فعالیت میکنه و به راحتی میشه هر کدوم رو بدون از دست دادن روابط بینشون تغییر داد . این موتور تقریبا همه ی ویژگیهای یک موتور کامل رو داره . زبان برنامه نویسی Direct XNA با پوشش DirectX 10 و shader 3 هستش . همچنین زبانهای برنامه نویسی Shader هم داره . از 3 نوع سایه استفاده شده . Soft Shadow , Hard Shadow و Area Shadow . همه ی متریالها از قبیل Diffuse , Normal Bump , Opacity , Specular , Occlusion , Glow Map و Volume map رو پشتیبانی میکنه . خاصیتهایی مثل Reflection و Mirror هم داره . این موتور از سیستم های ذره ای یا Particle سیستم هم پشتیبانی میکنه و تقریباً همه ی فرمتهای گرافیک و Autoformat های متغیر هم ساپورت میکنه . post FX های پیش فرضی مانند Fog . Glow . Lens و ... داره و همچنین خود کاربر هم میتونه بهش PostFX اضافه کنه . از 3 فرمت 3 بعدی هم پشتیبانی میکنه . 3Ds , OBJ , DirectX و از هر دو نوع صفحه ی 3گوشه و 4 گوشه پشتیبانی میکنه سیستم ایجاد زمین یا terrine هم داره . سیستم رنگ آمیزیش هم درونش هست . سیستم مدیریت انیمیشن برای اشیا و کارکتر داره و شما میتونید کارکترتون رو توی محیط Main Core ریگ کنید و ولی این بخش هنوز در دست طراحیه . Camera و 3 نوع Light داره ( Spot / Direct / Sun ) خیلی چیزای دیگه هم هست که بعضیهاش هنوز به Engine اضافه نشده . مثلاً خیلی از ویژگیهای Particle یا LOD و Dynamic که کدهاش از سیستم nvidia Phisix گرفته شده هنوز در دست طراحیه این همه از ویژگی ها گفتم حالا هم معایب رو میگم Editor برای اشیا 3بعدی نداره . یعنی اگه وسط کار دیدن یکی از اشیاتون مشکل داره توی طراحیش باید ببرین توی یک نرم افزار درستش کنید Editor برای Texture هم نداره نمیشه در حین کار نتیجه رو دید و باید حتماً اون رو توی حالت Debugger اجرا کنید تا مثلاً Paricle System دیده بشه . قابلیت shortcut برای دکمه ها نداره :cry: user Interface قابل تغییر نیست و سایز صفحه ی Engine روی 1024 در 768 ثابته . سیستم Default نداره . یعنی اگه شما میخواین فلان وضعیت همیشگی باشه متاسفانه امکانش وجود نداره . یک سری از bug ها و مشکلات داخل Engine هم میگم که هنوز در حال رفع شدنه حجم فایل Package خیلی زیاد میشه بارگذاره mesh طول میکشه بارگذاره فایل برنامه با فرمت MCE طول میکشه یک سری از کارتهای گرافیک ATI رو قبول نمیکنه ( این سری های 2 گیگگبایتی ) سایز ها رو قاطی پاتی نشون میده و ... امیدوارم که من و گروهم بتونیم این مشکلات رو رفع کنیم و یک Engine تمیز تحویل ایرانیای مشتاق طراحی بازی بدیم یادم رفت بگم که خروجی های نهایی بازی و فایلهای package هم توسط خودمون نوشته شده و database های اون هم خودمون نوشتیم . منتظر نظرات و انتقادات هستم . 3 تا عکس هم به عنوان نمونه گذاشتم . ببخشید که سادس . به علت یک سری مشکلات نمیشد فایل نسگین load کنم . توی این عکس Hard shadow , Normal bump , Specular map , Occlusion و Diffuse داره . ممنون:rose: Mahdi_Rashed 08 مرداد 1388, 14:52یادم رفت که بگم برای طراحی و برنامه نویسی از 4 منبع خارجی و 1 منبع فارسی به صورت کتاب هم استفاده شده AREF 08 مرداد 1388, 22:47عالیه.تا امثالی مثل شماها این دیوار رو نشکنن کسی به فکر بازی درست کردن نمی افته.واقعا میگم خدا قوت.دمه همتون گرم. نکته جالبش اینجاست شدین مثل بازی سازهای حرفه ای که از انویدیا پول می گیرن تا بازیشون تو Ati اچرا نشه!!. نمیگم خسته نباشین میگم خدا قوت. Mahdi_Rashed 08 مرداد 1388, 23:24عالیه.تا امثالی مثل شماها این دیوار رو نشکنن کسی به فکر بازی درست کردن نمی افته.واقعا میگم خدا قوت.دمه همتون گرم. نکته جالبش اینجاست شدین مثل بازی سازهای حرفه ای که از انویدیا پول می گیرن تا بازیشون تو Ati اچرا نشه!!.ممنون از نظرت . والا هدف من پول گرفتن از شرکت nvidia نیس . لازم نیس اصلاً پول بگیریم . ATI خودبخود اینقدر ناسازگاره که به حل کردن این مشکل در بمونیم . چون کدهای ماتریسش با همه فرق داره . کلاً ATI نه با مکس , مایا و ... سازگار نیست :D نمیگم خسته نباشین میگم خدا قوت.:rose: HòóK 10 مرداد 1388, 21:33ايول! دمتون گرم! MDP 12 مرداد 1388, 08:48خوب خوبه ولی چند تا سوال : 1 - اولن کوش برنامه ؟ عکساشو گذاشتی ما دلمون بسوزه ؟ 2 - از XNA Studio استفاده کردی ؟ 3 - حالا هدفت چی بوده از این کار ؟ Mahdi_Rashed 12 مرداد 1388, 11:211 - اولن کوش برنامه ؟ عکساشو گذاشتی ما دلمون بسوزه ؟یک عکس گذاشتم . قسمتهایی که دورش قرمزه هنوز آماده نیست و قسمتهایی که دورش آبیه در حال طراحیه :D () 2 - از XNA Studio استفاده کردی ؟مستقیم که نمیشه از XNA استفاده کرد . در اصل XNA یک Engine نه . ما از C# و C#.net استفاده کردیم و خود Editor رو ساختیم . Core هم با همون زبان نوشته شده . منظور من زبان بزنامه نویسی در محیط Editor بود که DirectX و XNA استش . 3 - حالا هدفت چی بوده از این کار ؟الان هند یک Engine طراحی بازی داره که خوب زیاد قوی نیست ولی بلاخره داره و تقریباً همه ی کشورها یکی به عنوان موتور طراحی بازی دارن . آمریکا unreal و Cry داره که معروفترینها هستن . حالا اگه ما برای کشورمون یک موتور طراحی بازی بسازیم که همه ی خصوصیات یک موتور طراحی بازی استاندارد با خصوصیات Next Gen of Games رو داشته باشه ممکنه باعث بشه که این همه بچه ها و جوونایی که بازی های خارجی رو میخرن بیان بازی های داخل رو بخرن که به همون اندازه کیفیت و حیجان داشته باشه . و داستانش هم اصلاً شبیه داستان بازیهایی که در حال حاظر در ایران ساخته شده نباشه . این هدف من و گروهمه . Mahdi_Rashed 12 مرداد 1388, 11:24البته این تسخه فعلاً تستی هستش و برای عرضه استفاده نمیشه و نسخه ی اصلی به صورت کد و فایل ارائه میشه تا کاربر بتونه عناصر رو هر جور که خواست تغییر بده . البته فقط جاشون رو . روی بحث امینیت هم خیلی کار کردیم و سعی شده از بهترین راههای ممکن برای حفاظت از کدها استفاده کنیم . سوالی بود باز هم در خدمتم :d Mirpadyab 12 مرداد 1388, 15:27. منتظر نظرات و انتقادات هستم . 3 تا عکس هم به عنوان نمونه گذاشتم . ببخشید که سادس . به علت یک سری مشکلات نمیشد فایل نسگین load کنم . توی این عکس Hard shadow , Normal bump , Specular map , Occlusion و Diffuse داره . خسته نباشین میشه نمونه خروجیهای بیشتری واسمون بزاری ؟:cool: Mahdi_Rashed 12 مرداد 1388, 15:37میشه نمونه خروجیهای بیشتری واسمون بزاری ؟:cool: سلام . فعلاً چون که انجین تعدادی باگ داره و یکی از باگها باز کردن فایلهای سنگینه تا رفع این باگ نمیشه نمونه ی بهتر از جعبه و زمین گذاشت . شب روز دوستان دارن زحمت میکشن تا این مشکل حل بشه . به محض این که مشکلش رفع شد نمونه ی بهتر میذارم :d Mirpadyab 12 مرداد 1388, 18:52سلام . فعلاً چون که انجین تعدادی باگ داره و یکی از باگها باز کردن فایلهای سنگینه تا رفع این باگ نمیشه نمونه ی بهتر از جعبه و زمین گذاشت . شب روز دوستان دارن زحمت میکشن تا این مشکل حل بشه . به محض این که مشکلش رفع شد نمونه ی بهتر میذارم :d ممنون ... Mahdi_Rashed 14 مرداد 1388, 19:22خب یکی از مهمترین مشکلات Engine مون حل شده و اون هم بارگذاری فایل سنگین بود . یک نمونه ی اجرایی جدید میذارم که داخلش hairfx وجود داره با با تکنیک plane درست میشه و چندتا درخت هم هست که به صورت 4-plane هست . متریال آب هم تغریباً درست شده ولی هنوز کار میخواد . این هم نمونه ها () () () البته به یک مشکل جدید هم برخوردیم که ایجاد smooth group هست . توی نمونه های بالا نبود smooth مشخصه و علتش اینه که engine نمیتونه گروههای تعریف شده برای Smooth رو بشناسه :) Mahdi_Rashed 14 مرداد 1388, 19:25کسی اگه میدونه چطور میشه این مشکل رو حل کرد بگه :D زبان برنامه نویسی قسمت Smooth کلاسهای DirectX هست با زبان C# . ورژن برنامه نویسی هم 9 , 10 هست ممنون Mirpadyab 14 مرداد 1388, 23:57کسی اگه میدونه چطور میشه این مشکل رو حل کرد بگه :d زبان برنامه نویسی قسمت smooth کلاسهای directx هست با زبان c# . ورژن برنامه نویسی هم 9 , 10 هست ممنون بابا خییلی بلدی من که نفهمیدم اثلا چی گفتی . Mahdi_Rashed 15 مرداد 1388, 00:34چشمای شما بلد میبینه منو . :rose: vahid_3d 15 مرداد 1388, 12:59خیلی خیلی کارتون درسته. به امید اینکه این انجین محبوب همه بشه. البته زبان فارسی رو هم اگه به اون اضافه کنید، ایرانی بودنش بیشتر معلوم می شه. دمتون گرم vahid_3d 15 مرداد 1388, 13:28خیلی خیلی کارتون درسته. به امید اینکه این انجین محبوب همه بشه. البته زبان فارسی رو هم اگه به اون اضافه کنید، ایرانی بودنش بیشتر معلوم می شه. دمتون گرم ₧ 15 مرداد 1388, 13:54ببینم متی جون این موتول که مینفیسی راینما ماینماشو هم که داری مینفیسی آره؟ بیتره راینماشو با مثالای ساده بنفیسی که جاهلین بیسوات مثل ما بتونن با یه هندل روشن شن:rose: Mahdi_Rashed 15 مرداد 1388, 14:10راهنمای Engine همراه 100 تا مثال از Beginner تا Advanced با فرمت chm در پایان ساخته میشه . masoud_warcraft 15 مرداد 1388, 18:07من هم حدود يك سالي با Directx 9 و C# روي گيم اينجين كار مي كردم. دو تا كتاب دارم كه احتمال خيلي زياد خودت هم اونارو خوندي يك سايت هم بود كه خيلي قشنگ همه چيز رو از اول ساده گفته بود تا حرفه اي و Pixel Shader 2 و XNA. راستي الگوريتم سايه هات چيه؟ فكر مي كنم Stencil بايد باشه.(درسته؟) .آيا Soft Shadows رو هم پشتيباني مي كنه؟ Mahdi_Rashed 15 مرداد 1388, 18:27دو تا كتاب دارم كه احتمال خيلي زياد خودت هم اونارو خوندي يك سايت هم بود كه خيلي قشنگ همه چيز رو از اول ساده گفته بود تا حرفه اي و Pixel Shader 2 و XNA. راستي الگوريتم سايه هات چيه؟ منظورت رو از الگوریتم نفهمیدم . Hard shadow و Soft shadow به صورت پیشفرض با کلاسهای DirectX ایجاد میشه فقط Area Shadow هست که به روش Occlusion mapping ایجاد میشه . Mirpadyab 15 مرداد 1388, 20:25مهدی ما منتظر خروجیهای جدیدتر هستیم . راستی میشه همکارات و هم معرفی کنی ؟ Mahdi_Rashed 15 مرداد 1388, 20:54مهدی ما منتظر خروجیهای جدیدتر هستیم . سرم یکم شلوغه وقت نمیکنم . هنوز باید خیلی کار بشه . راستی میشه همکارات و هم معرفی کنی ؟ من , آقای حسینی ( برنامه نویس بخش Shadrer و کدهای سخت افزاری و c# ) احسان که نمیخواد کسی فامیلشو بدونه ( طراح ui و برنامه نویس پایگاه داده ) مهندس شهبازی که برنامه نویسی ماتریس 3D رو یاد داد به ما و الان هم دیگه نیست توی گروه و چند نفر دیگه که به بهانه های مختلف ول کردن کارو . کلاً الان 3 نفریم . برای همین سرم شلوغه :D Mirpadyab 15 مرداد 1388, 22:33سرم یکم شلوغه وقت نمیکنم . هنوز باید خیلی کار بشه . من , آقای حسینی ( برنامه نویس بخش Shadrer و کدهای سخت افزاری و c# ) احسان که نمیخواد کسی فامیلشو بدونه ( طراح ui و برنامه نویس پایگاه داده ) مهندس شهبازی که برنامه نویسی ماتریس 3D رو یاد داد به ما و الان هم دیگه نیست توی گروه و چند نفر دیگه که به بهانه های مختلف ول کردن کارو . کلاً الان 3 نفریم . برای همین سرم شلوغه :D osji kباشی آبدارچی خواستی خبرم کن ...:cool: Mahdi_Rashed 15 مرداد 1388, 22:49osji kباشی آبدارچی خواستی خبرم کن ...:cool: اگه مدیریت جدید خواستیم خبرت میکنیم . اینجا هر کی آبدارچی خودشه :lol: gigamax 16 مرداد 1388, 15:20مهدی جان شرمنده یه مدت زیادی درگیر کاری بودم و نتونستم آن بشم و در مورد تلاش شما و دوستانت نظر بدم ... تبریک می گم ... واقعا خسته نباشی ... به ندرت کسی رو می بینم که به خودش جرات بده وارد مباحث پیشرفته برنامه نویسی مثل ENGIAN ها بشه ... با وجودی که نتیجه نهایی از لحاظ گرافیکی اون قدر ها عالی نیست اما با توجه به تعداد کسایی روی پروژه کار کردن ، نبود بودجه و محدودیتهایی از این قبیل که در تمام پروژه های ایرانی به چشم می خوره نتیجه بسیار بسیار عالی شده ... فقط یه سوال بهتر نبود از Visual C++ در چارچوب .net استفاده میکردی؟ c# کمی کنده در اجرای برنامه های حجیم امیدوارم روز به روز در کارتون موفق باشین .... living_for_cg 16 مرداد 1388, 16:14سلام. دوست عزیز واقعا خسته نباشید. خیلی خیلی خوشحال شدم از دیدن کارتون. امیدوارم به خوبی تمومش کنید و ما 3d کارها رو هم خوشحال کنید. باید بگم که دارید نقطه امیدی واسه بازار کار ما 3d کارها ایجاد میکنید. :wink: موفق باشید. Mahdi_Rashed 16 مرداد 1388, 23:34فقط یه سوال بهتر نبود از Visual C++ در چارچوب .net استفاده میکردی؟ c# کمی کنده در اجرای برنامه های حجیم ممنون . چون زبان XNA پایش روی C# بهتر دیدیم که با C# بنویسیم . C# با Direct هم مچ هست . حتی بهتر از C++
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: سایت ریسک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 794]
صفحات پیشنهادی
نمونه ی اجرایی با موتور طراحی بازی Main Core | کاری از گروه ...
نمونه ی اجرایی با موتور طراحی بازی Main Core | کاری از گروه R.S.H.D Mahdi_Rashed 08 مرداد 1388, 14:48با سلام خدمت دوستان محترم مجید آنلاینی . بلاخره بعد از 8 ...
نمونه ی اجرایی با موتور طراحی بازی Main Core | کاری از گروه R.S.H.D Mahdi_Rashed 08 مرداد 1388, 14:48با سلام خدمت دوستان محترم مجید آنلاینی . بلاخره بعد از 8 ...
یک برنامه ی دیگر ساخته شده توسط خودم -
29 نوامبر 2006 – نمونه ی اجرایی با موتور طراحی بازی Main Core | کاری از گروه R.S.H.D ... تلاش مستمر برای طراحی یک موتور طراحی بازی کاملاً ایرانی , نسخه ی اول این ...
29 نوامبر 2006 – نمونه ی اجرایی با موتور طراحی بازی Main Core | کاری از گروه R.S.H.D ... تلاش مستمر برای طراحی یک موتور طراحی بازی کاملاً ایرانی , نسخه ی اول این ...
قیمت کارهای اتو ران سازی و ستاپ سازی -
2-طراحی اتو ران ویژه (مثلا از اول بخوام همه چیزو جفت و جور کنم و از اوله اول بسازم) 3-ساخت نرم .... نمونه ی اجرایی با موتور طراحی بازی Main Core | کاری از گروه R.S.H.D - ...
2-طراحی اتو ران ویژه (مثلا از اول بخوام همه چیزو جفت و جور کنم و از اوله اول بسازم) 3-ساخت نرم .... نمونه ی اجرایی با موتور طراحی بازی Main Core | کاری از گروه R.S.H.D - ...
اپراتور سوم سيمكارت با گوشي ايراني عرضه ميكند -
ساختن یک سیاره بسیار زیبا سطح:حرفه ای - · متن تبلیغاتی... (فـــــــــــوری) - · نمونه ی اجرایی با موتور طراحی بازی Main Core | کاری از گروه R.S.H.D - ...
ساختن یک سیاره بسیار زیبا سطح:حرفه ای - · متن تبلیغاتی... (فـــــــــــوری) - · نمونه ی اجرایی با موتور طراحی بازی Main Core | کاری از گروه R.S.H.D - ...
درخواست سایت معرفی بازی -
نمونه ی اجرایی با موتور طراحی بازی Main Core | کاری از گروه R.S.H.D - · متن تبلیغاتی... (فـــــــــــوری) - · ساختن یک سیاره بسیار زیبا سطح:حرفه ای - ...
نمونه ی اجرایی با موتور طراحی بازی Main Core | کاری از گروه R.S.H.D - · متن تبلیغاتی... (فـــــــــــوری) - · ساختن یک سیاره بسیار زیبا سطح:حرفه ای - ...
ابعاد صفحه در After Effects -
احادیث و روایات: امام حسن عسکری (ع):وصول به خداوند عزوجل سفری است که جز با عبادت در شب .... نمونه ی اجرایی با موتور طراحی بازی Main Core | کاری از گروه R.S.H.D - ...
احادیث و روایات: امام حسن عسکری (ع):وصول به خداوند عزوجل سفری است که جز با عبادت در شب .... نمونه ی اجرایی با موتور طراحی بازی Main Core | کاری از گروه R.S.H.D - ...
ایجاد گوشه گرد برای عناصر صفحه -
Mr.Steres 16 مرداد 1388, 11:533 تا عکس برای بالا پایین و وسط طراحی کنید و به عنوان بک .... نمونه ی اجرایی با موتور طراحی بازی Main Core | کاری از گروه R.S.H.D - ...
Mr.Steres 16 مرداد 1388, 11:533 تا عکس برای بالا پایین و وسط طراحی کنید و به عنوان بک .... نمونه ی اجرایی با موتور طراحی بازی Main Core | کاری از گروه R.S.H.D - ...
...::: درخواست 2 تا فونت :::... - - واضح
من فونت هایی که در تصاویر زیر به کار رفته رو میخوام، با تشکر. تصویر فونت شماره یک: ... نمونه ی اجرایی با موتور طراحی بازی Main Core | کاری از گروه R.S.H.D - ...
من فونت هایی که در تصاویر زیر به کار رفته رو میخوام، با تشکر. تصویر فونت شماره یک: ... نمونه ی اجرایی با موتور طراحی بازی Main Core | کاری از گروه R.S.H.D - ...
مسابقه -
مسابقه --مسابقه داش ممد 11 مرداد 1388, 18:38من می خواهم مسابقه ای طراحی کنم کجا باید طراحی ... نمونه ی اجرایی با موتور طراحی بازی Main Core | کاری از گروه R.S.H.D - ...
مسابقه --مسابقه داش ممد 11 مرداد 1388, 18:38من می خواهم مسابقه ای طراحی کنم کجا باید طراحی ... نمونه ی اجرایی با موتور طراحی بازی Main Core | کاری از گروه R.S.H.D - ...
transparent کردن در Focus Photoeditor -
ديدار سفير ايران در سريلانكا با استاندار قزوين خبرگزاري موج ... چهكسي قراربزرگجاسبي ... نمونه ی اجرایی با موتور طراحی بازی Main Core | کاری از گروه R.S.H.D - ...
ديدار سفير ايران در سريلانكا با استاندار قزوين خبرگزاري موج ... چهكسي قراربزرگجاسبي ... نمونه ی اجرایی با موتور طراحی بازی Main Core | کاری از گروه R.S.H.D - ...
-
گوناگون
پربازدیدترینها