واضح آرشیو وب فارسی:سایت ریسک: Displace Alireza MH 15 اسفند 1387, 09:49سلام میخواستم بدونم که میشه یکی از Face ها یا مثلا چند تا از Poli ها رو روی کار displace کرد؟ مثلا اگه روی یه دیوار چند مدل سنگ کاری بصورت ترکیبی داشته باشیم. :wink: :Mohsen: 15 اسفند 1387, 14:46اگه منظورتو درست فهميده باشم آره اگه ميخواي با editable poly اين كارو بكني، فقط كافيه چند پلي رو انتخاب كني و بعد قسمت subdivision displacement رو فعال كني و ماده خودتو كه displace داره رو به مدل اعمال كني ولي اينجوري كارت زياد جالب نميشه چون پلي هاي انتخاب شده از سطح يكم جدا ميشن پيشنهاد من اينه كه براي جسمت يه تكسچر كلي بساز و بعد اون نواحي كه نياز به displace داره رو به صورت دو رنگ سياه و سفيد و بقيه نواحي كه بي نياز از displace هستن رو سفيد قرار بده و بعد به قسمت Displacement متريالت اعمال كن Alireza MH 15 اسفند 1387, 16:42ممنون محسن جان ، حالا اگه بخوام کاری که گفتی انجام بدم ( ساختن تکسچر ) چطوری کاری کنم که دقیقا منطبق با کارم بشه، اگه نسبت طول به عرض رو رعایت کنم کافیه، مثلا اگه نسبت طول به عرض سطحم 2 به 1 هست، یه تکسچر 2000*1000 پیکسل بسازم روی کارم میشنه؟ یه سواله دیگه ، تو مکس اگه اشتباه نکنم یه کاری میشد کرد که مدل رو مثل جعبه باز میکرد بعد میشد اونو بصورت عکس ذخیره کرد و بعد هر بلایی که میخوایم سرش بیاریم . میشه اون رو هم لطف کنی بگی . بازم ممنون که وقت میذاری:rose: :Mohsen: 16 اسفند 1387, 14:23خواهش ميكنم ... حالا اگه بخوام کاری که گفتی انجام بدم ( ساختن تکسچر ) چطوری کاری کنم که دقیقا منطبق با کارم بشه، اگه نسبت طول به عرض رو رعایت کنم کافیه، مثلا اگه نسبت طول به عرض سطحم 2 به 1 هست، یه تکسچر 2000*1000 پیکسل بسازم روی کارم میشنه؟ساخت تكسچر تو مكس يكم پيچيدست، البته اگه نمي خواي زياد درگير تكسچر بشي، ميشه با همين روش ساده هم حدودا كارتو درست دربياري، البته به شرطي كه مدلتم ساده باشه ولي يكم برات توضيح ميدم تا دستت بياد اصولا كار اصلي تكسچر تو مكس با تابع Unwrap UVW هست، ولي با تابع UVW Mapping هم ميتوني اجسام ساده تري مثل plan, box , ... تكسچر بدي به اينجا يه سري بزن () اينم همينطور () البته اينا چندان حرفه اي نيستن پيشنهاد ميكنم اگه ميخواي تكسچرو حرفه اي ياد بگيري، آموزشهاي شركتهاي مثل cg academy رو يه نگاه بندازي مثل Texturing Fundamentals 1 uv Mapping &Texturing، كه مباني Unwrap UVW رو ياد ميده Intermediate Texturing 1the Unwrap UVW tool , advance Texturing 1Creature uv Unwrapping كه حرفه اي ترن آموزشهاي ديگه اي هم از شركت 3dtotal , gnomon , ... در اين رابطه هست، كه اونا هم خيلي خوبن و البته حرفه اي موفق باشي Farrokh 16 اسفند 1387, 16:53یه راه هم من می گم اون پلی ها رو دیتچ کن بعد هم یه مدیفایر شل بهشون بده بعد توی وی ری دیسپلیسمنت گزینه ی keep continiuty )فکر کنم اسپلش رو اشتباه نوشتم)رو بزن meysam_flash 07 فروردين 1388, 15:51دوستان اگه شما اینترنت پر سرعت دارین من پیشنهاد میکنم یه سری به سایت cgcult.com () بزنید.در قسمت آموزش 3dmax توضیح نسبتا کاملی در مورد تکستچر داده. موفق باشین ali_tavanaie 08 فروردين 1388, 14:42سلام میخواستم بدونم که میشه یکی از Face ها یا مثلا چند تا از Poli ها رو روی کار displace کرد؟ مثلا اگه روی یه دیوار چند مدل سنگ کاری بصورت ترکیبی داشته باشیم. :wink: میتونید اون face ها رو انتخاب کنید و به اون material id متفاوت بدید. بعد به جسمتون یک multi/sub material بدید و بر روی هر id متریال مورد نطرتون رو بدید. اگرم منظورتون displace modifier هست امتحان کردم میشه اون face ها رو انتخاب کنید و از منوی modifier به اون ها displace اعمال کنید. Alireza MH 27 فروردين 1388, 13:18دوستان حالا که Face ها رو انتخواب کردم چطوری Segment هاشونو زیاد کنم برای Displace ؟ Farrokh 27 فروردين 1388, 13:56subdivide modifier Alireza MH 27 فروردين 1388, 14:58چرا با اینکه فقط یه Face رو انتخواب میکنم همشون رو تقسیم میکنه؟ Farrokh 27 فروردين 1388, 15:36یه فیس رو detach کن
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: سایت ریسک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 388]