واضح آرشیو وب فارسی:سایت ریسک: دستور شرطی hitTest Arash-AS 10 مهر 1387, 07:15میشه یکی توضیح بده که چطوری میتونم یک دستور شرطی hitTest رو به چند moveClip نسبت بدم ,:oops: اینجوری امتحان کردم ولی جواب نداد : if (_root.box1 | _root.box2.hitTest(getBounds(_root).xMax, _y, true)) {:shock: Avang2005 10 مهر 1387, 08:16سلام دوست من if(mc.hitTest(mc2) || mc1.hitTest(mc2) || mc3.hitTest(mc4)){ // دستورات } موفق باشيد Arash-AS 10 مهر 1387, 21:12سلام دوست من if(mc.hitTest(mc2) || mc1.hitTest(mc2) || mc3.hitTest(mc4)){ // دستورات } موفق باشيد رفیق واقا ممنون :) حالا میشه یه کاری کرد که ،وقتی کاملا دو شی به هم بر خورد کردن دستور انجام بشه ؟، چون وقتی movie clip شکلی به غیر از مربع یا مکعب داشته باشه درست کار نمیکنه.:-? البته لازم نیست برای چند movie clip باشه. Arash-AS 11 مهر 1387, 16:14کسی میتونه به سوالام پاسخ بده!!!!!!!!!!!!!!:sad: Avang2005 12 مهر 1387, 02:45سلام دوست من چرا نشه if(mc.hitTest(mc2) && mc3.hitTest(mc4) ){ // دستورات } موفق باشيد Arash-AS 12 مهر 1387, 12:41ممنون از توجهتون من امتحان کردم ولی جواب نداد!!!!!!!!!!!! فکر کنم این بحث پیچیده ای باشه چون این کارو انجام دادم(هزار بار از انواع مختلف و روش های عجیب غریب) ولی جواب نداد :D :lol: اگه امکان داره یکی fla بذاره چون اینو خیلی نیاز دارم ! باتشکر. این fla رو بگیرید بهتر متوجه می شو ید دانلود () Avang2005 12 مهر 1387, 14:00سلام دوست من نه عزيز اصلا بحث پيچيده اي نيست البته فايل شما براي من باز نشد . اينم يه نمونه موفق باشيد Arash-AS 12 مهر 1387, 14:10آقا این مشگلم حل شده ،گفتم که !!!!!!! اگه میشه مشگل شکل mc رو حل کن ،که البته بالا توضیح دادم!:-? اینو بگیر: Avang2005 12 مهر 1387, 14:21سلام دوست من اينم يه نمونه از اين مشكلتون موفق باشيد Arash-AS 13 مهر 1387, 15:05سلام میکنم به دوست خوبم از این که توجه داشتین ممنونم :) چیزی که من می خام یه جور برنامه ای است که بتونیم فقط با اضافه کردن اسم mc ، دستورات بر روی اون نیز اجرا بشه، یعنی mc ها یک جور متغییر باشند ، چون تو این کار من mc ها دائما تغییر میکنند و کم و زیاد می شوند (البته با توجه به اون مشگل دومی که رفع کردید) اگر چیز سختی از تون خاستم دیگه ببخشید ، خوب اینم مشگل منه :D:D:D ممنون از لطفتان khorzu 13 مهر 1387, 15:10خوب شما باید از فانکشن استفاده کنی...ورودی اون اسم مووی کلیپ باشه و خروجی ... بله یا خیر. Arash-AS 13 مهر 1387, 18:05امکان داره یک fla بذاری؟ ممنون Avang2005 13 مهر 1387, 18:24سلام دوست من من منظور شما رو درست نگرفتم لطفا بيشتر توضيح دهيد و نمونه بزاريد نمونه كه مي زاريد براي ورژن 8 ذخيره كنيد من نمي تونم فايل هاي شما رو باز كنم موفق باشيد Arash-AS 13 مهر 1387, 20:54سلام ای بابا خسته شدم انقدر توضیح دادم:cry::cry::cry: ولی خوب باشه ، دو باره میگم تا دوستان دیگر هم متوجه بشن ، شاید من درست نگفتم!!!!! فرضا :من یک توپ کوچولو دارم که با چهار جهت حرکت می کنه ، و چند تا مووی کلیپ دیگر هم در آنجا وجود دارد ،که می خام از اون ها رد نشه، خوب تا اینجاشو مشگلی ندارم ،چون نام تمامی اشیا رو از قبل وارد کردم واز هیچ کدوم رد نمیشه، ولی من نمیخواهم که اسم این مووی کلیپ ها در داخل خود برنامه hitTest نوشته شده باشه ، چون در این صورت تغییر نام اون ها (مووی کلیپ ها) سخته و باید برای این کار ،نام مووی کلیپ مورد نظر رو 4 بار بنویسیم ، و از همه مهم تر اینه که ،برای اضافه کردن یک مووی کلیپ جدید باید یک بار دیگه دستور hitTest رو بنویسیم(اونم 4 بار) و این مشگل ایجاد می کنه ،من می خواهم که فقط با اضافه کردن اسم مووی کلیپ ، توپ از آن رد نشه....تمام راه حل اش فانکشن ئه ولی درست متوجه نشدم ،لطف کنید یک نمونه بذارید اگر هم زیاد کامل نبود اشگال ندارد خودم ادامه اش میدم ممنون، دوستان من رو ببخشند:) arashtavoosi 14 مهر 1387, 16:02آرش جان من مبحث خوندم اونجوری که من فهمیدم ، تو می خوای دو تا movieClip وقتی واقعا با هم برخورد می کنن (نه اینکه bounding box هاشون با هم برخورد کنن) hit اتفاق بیفته. حالا اگه منظورت اینه البته شدنیه ولی کار نسبتا پیچیده ایه (یه راهش اینه که ماتریس n*n از نقاط روی movieClip اول در نظر بگیری بعد تست کنی 1- این نقطه تو movieClip اول هست 2- این نقطه در movieClip دوم هم هست که با hitTest می شه این دو تا شرط رو چک کرد). توضیح اینکه هرچی n بیشتر باشه کار دقیقتر ولی کندتره. ولی اونجور که توضیح دادی جسمی که قراره با بقیه اجسام برخورد کنه دایره ایه و می شه با کمی اغماز از برخورد دقیق صرف نظر کرد و مرکز دایه و حالا چند تا نقطه از دور دایره رو hitTest کرد که دایره از اون جسم ها رد نشه. حالا اگه مشکلت از نظر برنامه حل بشه یا شده و فقط می خوای به یه سری movieClip آدرس دهی کنی شاید مشکلت در آدرس دهی movieClip های جدید باشه. مثلا فرض کنیم توی _root یه movieClip به نام rigidBodies داری که movieClip هایی که از قبل ساخته شدن یا در زمان runtime ساخته می شن رو توی اون می ندازی و اینکه اسم movieClip جدیدت rigid_n هست مثل rigid_5 که تو متغیری به نام currentRigidName ذخیره شده. آدرس به این movieClip هست: _root.rigidBodies[currentRigidName] خوب ایشالا که مشکت حل می شه اگه نشد من در خدمتم :). Arash-AS 15 مهر 1387, 13:46سلام آرش جان از توجهتون وتوضیحات دقیقتون ممنونم من از روش نقطه ای که گفتید استفاده کردم ، البته کمی مشکله، ولی مطمعئن هستم که کار می کنه ، ولی در مورد اسم movieClip ها ،کاری که من می خواهم بکنم اینه که توی خود محیط فلش یک movieClip درست،از اون طرف هم اسم اون رو وارد کنم و اون به لیست mc هایی که نباید ازشون رد بشه اضافه بشه. اگه امکان داره یک fla در این مورد رو بذارین...اگه از hitTest معمولی هم استفاده بشه فرقی نداره. تشکر Arash-AS 21 مهر 1387, 19:11آقا من که جواب نگرفتم ،حد اقل یکی بگه که امکانش وجود نداره خیال مارو راحت کنه!!!!!!!!!!!!!!!!!:cool: بالا خره یه سوال پرسیدم که کسی بلد نیست arashtavoosi 25 مهر 1387, 00:36امان از دست این سربازی که زندگی منو مختل کرده ببخشید اینقد دیر شد. البته می خواستم چیز خیلی پیچیده تری درست کنم ولی وقت نمی شه. یه توضیح در مورد این فایلی که گذاشتم بدم: با چند تا کلیک می تونی یه شکل بسازی اگه نزدیک نقطه اول کلیک کنی ساخت مووی کلیپ اول تموم می شه و با کلیک های بعدی مووی کلیپ بعدی ساخته می شه همونطور که می بینی اگه رو هر مووی کلیپی بری نتیجه hitTest رو می بینی. ایشالا که بدردت بخوره. :) Arash-AS 25 مهر 1387, 16:27الهی خدا خیرت بده ،دستت درد نکنه ،بالا خره جوابمو گرفتم، :oops: گر چه باید روش تغییراتی انجام بدم تا به اون چیزی که می خواهم برسم ، از اینکه به من کمک کردید واقعا ممنونم:rose: موفق باشید
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: سایت ریسک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 794]