تبلیغات
تبلیغات متنی
محبوبترینها
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
پروازهای مشهد به دبی چه زمانی ارزان میشوند؟
تجربه غذاهای فرانسوی در قلب پاریس بهترین رستورانها و کافهها
دلایل زنگ زدن فلزات و روش های جلوگیری از آن
خرید بلیط چارتر هواپیمایی ماهان _ ماهان گشت
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1836352890
آموزش طراحی و انيميشن -
واضح آرشیو وب فارسی:سایت ریسک: آموزش طراحی و انيميشن akshayparham 21 مرداد 1387, 07:41آموزش طراحی و انيميشن این آموزشها متعلق به آقای غلامحسين حاجی آقا (مدرس در مدارس کانادا) و سایت انیمیشن ایران می باشد. درس اول: تهيه لوازم مورد نياز برای طراحی تعداد زيادی کاغذ کاهی و يا مانند آن را هميشه در هنگام طراحی به همراه داشته باشيد مداد HB-B 1- B 2- B 3- B 4- H1 -H2 B و بالاتر مدادهای پر رنگ هستند و اثر آنها زيادتر از مدادهای H- H1 -H2 است. مدادهای H کتر رنگ دارند يا کم رنگتر هستند. فکر می کنم يک ميز طراحی ساده هم شما لازم خواهيد داشت. اگر امکان فراهم کردن آن را نداشتيد از يک ميز اداری معمولی هم می توانيد استفاده کنيد. اگر دسترسی به ميز طراحی و انيميشن را داريد اين کار بسيار بهتر خواهد بود با يک مداد معمولی شروع به طراحی دايره های متعدد نمائيد- کوچک بزرگ و يا به صورت تخم مرغ شکل - هر چه بيشتر باشد بهتر خواهد بود akshayparham 21 مرداد 1387, 07:52طراحی کاراکتر - Character Drawing برای اين کار اول از طراحی يک انسان کامل اين کار را آغاز می نمائيم. يک انسان کامل را در صورت و حالت طبيعی آن، به صورت 8 سر تقسيم می کنيم- اندازه قد به 8 قسمت تقسيم می شود. اسکلت ساده طراحی شده برای طرح اوليه که بعدها از آن بيشتر طراحی خواهيم کرد طراحی از حالات مختلف بدن در حالت ايستاده طراحی های زيادی به صورت ساده از يک مدل چوبی متحرک و يا يک انسان بايد انجام بدهيد تا انجا که در مدت زمانی کم قادر باشيد به صورت منطقی و با همان اندازه های گفته شده 8 سر طول بدن يک انسان را طراحی نمائيد. بعدها خودتان می توانيد اين اندازه ها را کوچکتر يا بزرگتر نمائيد که بستگی به کاراکتر شما خواهد داشت akshayparham 21 مرداد 1387, 08:20به خاطر داريد که گفته شده بود دايره های مختلفی بدون استفاده از پرگار و با دست خالی طراحی کنيد، به آن خاطر است که خشکی دست شما و يا به اصطلاح خودمانی ترس شما از طراحی ريخته شود. در مدت چند ثانيه بايد قادر باشيد سريع يک صفحه را پر از دواير مختلف نمائيد. akshayparham 21 مرداد 1387, 08:25درس دوم: از کجا شروع کنيم؟ اگر در خاطرتان باشد گفته بودم دايره های زيادی رادر آغاز طراحی خود و آموزش آن آغاز نمائيد. ممکن است از خود بپرسيد که چرا؟ علت اين است که با ترسيم آن دايره ها و تمرين مداوم به مرور زمان حرکت و استقامت دست شما و توان طراحی تان بالا خواهد گرفت. شما بايد قادر باشيد با ترسيم کمترين خطوط و به صورت ساده طراحی يک کاراکتر و يا همان موضوع طراحی خود را آغاز نمائيد. به عنوان مثال چند نمونه را در اين جا من برای شما طراحی خواهم کرد. در آغاز طراحی و فراگيرگيری آن هرگز به سراغ فرم ها و اشکال پيچيده نرويد از همان اول فرا گيريد که چطور کار خود را از يک طراحی ساده آغاز نمائيد. به کارهای تان نظم و ترتيب بدهيد. يک بخش آن طراحی ساده و کاراکتر و ديگری طراحی از انسان و يا در آينده از حيوانات Figure Drawing . در آينده بيشتر توضيح خواهم داد تا همين جا و همين مرحله کافی است. برای آغاز طراحی موضوع مورد نظر مانند ليوان و شيشه را در قسمت مناسبی از کاغذ و در اندازه مناسبی طراحی را با خلاصه ديدن موضوع يا شی مذبور آغاز می نمائيم. به عنوان مثال ليوان يا شيشه در کل اگر به آن توجه نمائيم مانند يک مستطيل ساده ای است که در قالب آن می توان ليوان ويا شيشه را طراحی نمود. شما هم سعی نمائيد اشياء ديگری برای اين کار پيدا نمائيد akshayparham 21 مرداد 1387, 08:27 اين همان طراحی ساده ای است که گفته ام، چند دايره و دايره تخم مرغی شکل . سعی کنيد همه کارارکترها و طراحی ها خود را بصورت ساده طراحی نمائيد. در اين طراحی کار به مرور زمان تمرين دارای شکل پيچيده تری شده است. اما ساده بودن طرح اوليه هيچ تغييری نکرده است. به طرح مدادی و با مرکب مشکی به صورت جداگانه ، لطفا دقت کنيد. akshayparham 21 مرداد 1387, 08:30چند نمونه طراحی از قسمت های مختلف بدن يک انسان، اکنون نوبت شماست که با استفاده از مدل ويا يک کتاب طراحی و تمرين نمائيد. در اينجا سعی کرده ام که صورت يک کاراکتر را از راويه های مختلف طراحی کنم. شما هم در آينده بايد يک يا چند کاراکتر را الگوی کارهای خود برای فراگيری قرار دهيد ادامه دارد.... akshayparham 23 مرداد 1387, 06:54درس سوم: ادامه طراحی بدن دو خط موازی و در فاصله دلخواهتان ترسيم کنيد و مابين ان را بدون استفاده از دايره های ترسيم و سعی کنيد تخم مرغی شکل باشد چرا که صورت و مبنای ان در يک حالت ساده اين طور است. برای چه دو خط را ترسيم می کنيد ، برای آنکه از همين اکنون نظم و رديف و دقت در طراحی را در شما به ارامی بوجود آورد. اگر دايره ها ی تخم مرغی شکل طراحی شده دقيق نبود مهم نيست. يک يا دو صفحه به همين روش طراحی نمائيد. البته اين آموزش طراحی کامل و يا همان Anamoti برای طراحی نيست اين برگرفته از يک روش و آموزشی ساده است که در آن سعی خواهد شد اندازه ها در اين بحث و دروس در مورد طراحی ناديده گرفته نشود. بدون استفاده از پرگار . با همان روش قبلی دايره و سپس يک حالت تخم مرغی شکل را طراحی کنيد. خطی را که از وسط دايره می گذرد را مکانی برای طراحی چشم و انتهای دايره خطی که با آن در تماس است را مکان انتهای بينی و قسمت ديگر را که باز به دو قسمت مساوی تقسيم می کنيم مکان لب قرار می دهيم . گوش ها هم در مکان بين خط چشم و بينی قرار می گيرند. اول بصورت گفته شده چندين بار و با همين روش تمرين نمائيد. سپس آن را در قسمت ديگر که توضيح خواهم داد به صورت کارتونی اندازه ها را بزرگتر يا کوچکتر نمائيد. چون در مرحله اول استاندارد ها را خوب فرا گرفته ايد و با استفاده از ان ها می توانيد يک مکان را حفظ و نگهداشته و مکان ديگر را تغيير فرم و شکل بدهيد . يا به انگليسی آن Exaggeration که در طراحی کاريکاتور از آن زياد استفاده می شود akshayparham 23 مرداد 1387, 07:09در ادامه دايره ها را تغيير شکل دهيد آن را کوتاهتر و بلند تر ترسيم کنيد مثل يک تخم مرغ در حالت ايستاده يا خوابيده بر روی زمين . يک لوزی در داخل همين طرح تخم مرغی شکل، مکان چشم ها و دماغ و گوش را طراحی خواهيم کرد و سپس يک صورت کامل کارتونی خواهيم ساخت. با يک تقسيم بندی ساده اين تخم مرغی را که طراحی کرده ايم به صورت يک چهره در می آوريم ، پهنای صورت مثلا بايد پنج چشم به همان اندازه در آن جای بگيرد. طول بدن مساوی است با 7.5 سر در افراد معمولی و بزرگسال - پهنای شانه ها مساوی است با يک سر. برای طراحی بدن اول از يک حالت ساده آغاز کرده و سپس استوانه ها را می توان بعنوان عضلات در آن جای داد. akshayparham 23 مرداد 1387, 07:13با يک طراحی ساده طراحی خود را آغاز کنيد. سپس استوانه ها و بعد از آن عضلات را در جای استوانه ها قرار دهيد لازم است که يک مدل چوبی ، يا يک مدل انسان برای طراحی در اختيار داشته باشيد. از کتاب ها هم می توان کمک گرفت. پس از فرا گيری طراحی بدن انسان شروع کنيد به حرکت دادن آن البته با استفاده از خطوط راهنما برایاين کار. akshayparham 25 مرداد 1387, 06:22کاراکتر خود را از حالت های مختلف و در انجام کارهای مختلف طراحی کنيد طراحی کارتون کاراکتر - اول طراحی ساده و سپس اجرای کامل آن کاراکتر خود را در حالت ها و رفتارها و شيوه های مختلف طراحی کنيد . عصبانی ، خوشحال و يا.... akshayparham 25 مرداد 1387, 06:38درس چهارم: اجزاء صورت طراحی صورت يک دايره ترسيم کنيد و سپس آن را به صورت تخم مرغی شکل يا همان لوزی درآوريد. به طراحی های نمونه مراجعه کنيد و خطوط و محل قرار گرفتن چشم ها و بينی و گوش را خوب فرا بگيريد. برای طراحی صورت از حالات مختلف لطفا به مجلات و يا تصاويری از حالات مختلف صورت که اغلب عکاسی شده است مراجعه کرده و از روی آنان و يا يک مدل انسان طراحی نمائيد akshayparham 25 مرداد 1387, 07:42مرحله ديگر طراحی جداگانه اجزاء صورت است ابروها، چشم ها، بينی ، گوش و در حالات مختلف طراحی شود. مراجعه به کتاب های طراحی هم خوب است ابتدا خوب اندازه ها و استاندارد های طبيعی را فرا گرفته و سپس در مرحله بعد به طراحی کارتون خواهيم پرداخت. زيرا اگر پايه درست و طراحی صحيح از بدن و صورت انسان و يا حيوانات را فرانگرفته ايد و يا آن را در حد مناسبی نمی دانيد. بعدها در کار حرفه ای طراحی کارتون و انيميشن با مشکل روبرو خواهيد شد. akshayparham 25 مرداد 1387, 09:13طراحی از انسان Figure Drawing تعداد اندازه در طراحی بدن انسان به صورت استاندارد بايد رعايت شود. مانند طول و قامت يک انسان کامل اندازه 7.5 يا 8 سر است. که اگر بر روی هم قرار بگيرد اندازه قامت يک انسان کامل خواهد بود. عرض شانه ها به اندازه سه سر است. مکانی که کف دستان بر روی ماهيچه ران قرار می گيرد و اندازه های ديگر که بايد به يک کتاب طراحی بدن مراجعه کرد و از روی آن تمرين نمود. در اين مرحله مدتی طراحی انسان به صورت طبيعی و با اندازه های ياد شده را فرا بگيريد سپس به طراحی کارتون خواهيم پرداخت . کاراکتر شما و يا همان طراحی از انسان بايد دارای خصوصياتی از قبيل اينکه چگونه ايستاده است و چه تکيه گاهی دارد. آيا در حرکت است و يا حرکتی ندارد. نشسته است و يا در حالت سه بعدی پرسپکتيو قرار دارد. اين کار نيازمند طراحی زياد از روی مدل يک انسان و يا مدل چوبی آن است. مدل چوبی آن را می توانيد از يک فروشگاه لوازم هنری تهيه کنيد. ادامه دارد... :rose: akshayparham 26 مرداد 1387, 07:52درس پنجم: حرکت شما باید سعی کنید طراحی مدل يا همان Figure drawing را خوب فرا بگيريد تا بتوانيد از تمامی حالات يک انسان چه در حال راه رفتن - نشستن - خوابيدن - رانندگی کردن - غذا خوردن و مانند آن طراحی کنيد. حالات بدن که چگونه در پرسپکتيو قرار می گيريد را نيز فرا بگيريد. اکنون سعی خواهيم کرد مدل فرا گرفته را با هم حرکتی داده و يا به اصلاح اولين قسمت فيلم انيميشن کوتاه چند ثانيه ای خود را بسازيم. اول از همه يک خط در قسمت پائين صفحه سفيد طراحی خود بکشيد. البته اگر دسترسی به ميز نور و طراحی انيميشن داريد، مشکل شما چندان زياد نخواهد بود. در صورت عدم دسترسی، می توانيد از کاغذهای که سه سوراخ در طرف قسمت بزرگتر کاغذ شده است که که نمونه آن را مشاهده می کنيد، استفاده کنيد، کاغذ انيميشن از اندازه کاغذ معمولی مقداری بزرگتر است و سوراخ های آن نيز با کاغذ کلاسور معمولی که من برای راحتی کار شما از ان استفاده خواهم کرد، متفاوت می باشد. اين نمونه کاغذ معمولی است که همه شما قادر به خريد آن خواهيد بود، چندان گران نيست و برای کار طراحی انيميشن و آغاز کار بسيار مناسب است. (کاغذ کلاسور) ن مونه ميز انيميشن akshayparham 27 مرداد 1387, 06:10اکنون به اين سه قسمت حرکت دايره توجه نمائيد. در قسمت اول در ميان دو قسمت دوم و سوم يک دايره از زمين به آرامی بلند می شود و به آرامی بر روی زمين يا همان خط راهنما قرار می گيرد. حرکت های معمولی به نظر می رسد. اگر تک تک طراحی شود و فيلم گرفته شود، خواهيد ديد که حرکتی ساده را نشان خواهد داد. در قسمت دوم حرکت سريعتر شده و چند طراحی حذف گرديده است. دايره با شتاب از زمين برخواسته و در قسمت دوم و سوم خود به آرامی بر روی خط حرکت می کند. در قسمت سوم در پائين صفحه آرام حرکت کرده، به ارامی به طرف بالا می رود باز می گردد و به راه خود ادامه می دهد. برای قسمت اول می توان راه رفتن معمولی را مثال زد. و برای قسمت دوم ناگهان حمله کردن و سپس آرام گرفتن مانند يگ گربه که ناگهان پرش می کند و سپس آرام به حرکت خود ادامه می دهد. برای قسمت سوم فکر کنيد يک هواپيما به ارامی از زمين بلند می شود و سپس به زمين باز می گردد. البته هواپيما در قسمت ديگر جهش ديگری ندارد که يک توپ در دفعات برخورد با زمين خواهد داشت. اکنون شما هر حرکت و تصوير را در روی يک کاغذ طراحی کرده و اگر از آنان تک فرم گرفته و در کنار هم قرار دهيد خواهيد ديد که تصوير شما حرکت می کند. akshayparham 27 مرداد 1387, 06:44درس ششم: رنگ آميزی اگر روش ساده کردن در طراحی را ياد بگيريد در مدت چند ثانيه کاراکتر خود را طراحی خواهيد کرد - اسکلت اوليه - با استفاده از روشی که در رابطه با همان طراحی از مدل ياد گرفته ايد. کافی است. اندازه ها را بزرگتر و يا کوچکتر نمائيد تا به قول خودمان کارتونی شود. اين همان تمرينی است که برای سوپرمن و طراحی Superhero می توانيد از آن استفاده کنيد . در اين طرح من با گرفتن طراحی حالت و figure ، قسمت سر را با يک سر کارتونی مانند عوض کرده ام يعنی تا حدودی همان طراحی معمولی از مدل را نزديک به طراحی کارتونی آورده ام. خطی که صورت را به دو قسمت تقسيم کرده و مسير و مکان بينی و چشم ها را نشان می دهد. برای آنکه يک دايره را به حالت کره مانند و مثل جمجمه يا همان سر تبديل کنيم خطوط راهنمای محل چشم و بينی ها و گوش ها را در آن مشخص می کنيم. akshayparham 27 مرداد 1387, 06:53با ترسيم يک لوزی خيلی ساده هم می توان طراحی از صورت را آغاز کرد. چگونگی کار با خطوط راهنما در طراحی صورت و کارتون بيشتر کمک خواهد کرد تا جهت نگاه و محل قرار دادن چشم ها و گوش ها و بينی و لب با آن مشخص گردد. ستوانه ها کار موقت و محل عضلات و فرم و شکل کلی در دست و پا را انجام می دهد سپس با کمک آنان می توان جزئيات عضلات و لباس را به مدل اضافه کرد. طراحی برای کتاب کودکان به طراحی شما برای کارتون و انيميشن کمک زيادی خواهد کرد. 1- طراحی اوليه بر روی يک کاغذ معمولی 2- پس از طراحی اوليه و برطرف کردن ايرادها و کامل شدن آن نوبت به انتقال آن به کاغذ ديگری است که معمولا از کاغذ معمولی ضخيم تر و با استقامت تر است. 3- سپس مرکبی کردن با قلم 3 جوهری 4- رنگ آميزی کردن با کامپيوتر يا با دست اگر با دست رنگ آميزی می نمائيد، بهتر است ابتدا رنگ بزنيد و سپس با قلم مرکبی اطراف آن را ببنديد. به نمونه نگاه کنيد. ادامه دارد... ( تو این مدت تمرین کنید ) akshayparham 02 شهريور 1387, 04:01امیدوارم تو این مدت خوب تمرین کرده باشید و واسه خودتون یه پا طراح حرفه ای شده باشید حالا ادامه آموزش... قبل از رنگ آمیزی و پرداختن به ان ابتدا طراحی خوب فرا بگیرید و تا طراحی شما در سطح مطلوبی قرار نگرفته است خود را با رنگ مشغول نکنيد. چرا که آن زمان از تمرين طراحی خواهید زد و به کار رنگ آميزی خواهید پرداخت، آنوقت به آرامی يک نقش خواهد شد تا يک طرح کارتونی. برای تمرین بیشتر از هر طرح کارتونی که دوست داريد طراحی کنيد. هر چه بیشتر تمرین کنید موفق تر خواهید بود. اينجا نه راز و نه جادو و نه استعداد زيادی لازم است تنها پشتکار و تمرين زياد و مطالعه لازم است. برای انهايي که کار طراحی کارتونی را دوست دارند و در صدد فراگيری آن هستند. اين دروس خلاصه تا حدی می توان کمک کند. يک کليد راهنما در دست شما، با زحمت فراوان و تمرين و مطالعه شما هم يک کارتونيست و يا يک انيماتور خوب خواهيد شد. akshayparham 02 شهريور 1387, 05:19انیمیشن و طراحی – حالات بدن درس هفتم: محل قرار گرفتن کاراکتر و حالات صورت و بدن در کارتون تا آنجا گفته شد که طراحی بصورت عادی از فيگور انسان را خوب فرا گرفته و سپس اقدام به درهم ريختن مدل و کاراکتر خود به صورت کارتونی نمائيد. يعنی اينکه شما قادر هستيد مثلا يک انسان را در حالت (مانند تصوير) طراحی نمائيد. سپس برای آنکه تصوير شما در نظر خواننده نشريه و يا بيننده کارتون شما بهتر شود . تغييراتی در آن خواهيد داد مانند صورت و يا بزرگ و کوچک کردن اندام کاراکتر. اما باز همه ماجرا در طراحی کارتون نيست. فرض می کنم شما خيلی خوب طراحی کردن را می دانيد و حتی پرسپکتيو را نيز آموخته ايد. اما آيا اين سئوال به وجود نمی آيد که از کجا شروع کنيد و کاراکتر خود را در کجای تصوير و داخل کادر و صفحه قرار دهيد. اگر طراح ماهری هم باشيد و ندانيد که چگونه صفحه طراحی خود را به قولی تقسيم بندی کنيد باز کار شما دارای ايراد است. در تصوير اول من کاراکتر را در وسط و در مقابل ديد شما قرار دادم اين نشان دهنده آن است که بيننده تصوير من می تواند کاراکتر و طراحی من را خوب مشاهده کرده و من بهترين بهره و اثر را بر روی ببيننده خود گذاشته ام. اين درست مثل ساختن انيميشن و کارتون هم است. اگر شما مرتب کارتونی را تماشا کنيد که حالات و تصاوير آن مهيج نيست و صفحه بندی و کاراکتر خوبی ندارد، آن کاراکتر خسته کننده است و آن انيميشن خوب نيست. بهترين نوع اين تقسيم بندی را در فيلم های کارتون والت ديسنی خواهيد ديد. در هر چند ثانيه برای جذاب شدن کارتون تصوير را، انيميشن را در حالات مختلف نشان می دهند. اين نکته برای سازندگان فيلم انيميشن بسيار مهم است در ساخت و پرداخت داستان انيميشن Story board همان طراحی هايی که در اول ساخت انيميشن طراحی می شود تا از روی آن داستان انيميشن ساخته شود. به هر حال چند نمونه به اين طراحی ها اضافه خواهم کرد و خودتان متوجه خواهيد شد طراحی را از کجای صفحه آغاز کنيد و بهترين نقطه ديد برای طراحی و کاراکتر شما در کجاست. به اين تصوير نگاه کنيد ... کدام بهتر است اين تصوير يا تصوير بالايي. akshayparham 05 شهريور 1387, 08:25يک امر مهم ديگر در طراحی آن است که کاراکتر شما چه رفتار و حالتی دارد ، شاداب است يا ناراحت و يا غمگين و غيره. لطفا به اين نکته توجه داشته باشيد و از اينگونه طراحی ها نيز تمرين داشته باشيد حالت های صورت و حالت های بدن در کاراکتر akshayparham 05 شهريور 1387, 08:52دوباره از اول ياد آوری و مرور می کنیم: 1-طراحی دايره برای گرم شدن دست 2- طراحی فيگور و مراحل آن، اندازه و طراحی کردن انسان زن و مرد در حالات مختلف در حرکت. در حال نشستن، غذا خوردن. بايد طراحی فيگور کامل شود تا به قسمت بعد رفت. 3- طراحی از حيوانات، حالت عادی و سپس کارتونی آن و طراحی از لوازم مان
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: سایت ریسک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 5899]
-
گوناگون
پربازدیدترینها