تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):اى مردم اگر در يارى حق كوتاهى نمى كرديد و در خوار ساختن باطل سستى نمى نموديد، كسان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820082214




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

Arcberg (اتمام پروژه ی نمایشگاه شناور معماری) -


واضح آرشیو وب فارسی:سایت ریسک: Arcberg (اتمام پروژه ی نمایشگاه شناور معماری) Farrokh 15 مرداد 1387, 22:52سلام دوستان این کار رو برای یه مسابقه ی معماری که توسط سایت architectume برگزار شده انجام دادم کاربری : نمایشگاه معماری مکان : رود تیمز لندن اسم این کار هستarcberg که اقتباسی از ice berg به معنی کوه یخ خوب حالا چرا کوه یخ ؟ این نمایشگاه باید نماد معماری باشه نه معماری مدرن و نه معماری کلاسیک بلکه کل معماری باید جزئی از یک کل باشد که یک سری از خصوصیات اصلی رو به ارث ببره ایده ی iceberg از اینجا شکل می گیره که کوه یخ جزئی کوچک از یک کل عظیم هست که خصوصیات اصلی را حفظ کرده شاید کیلومتر ها شناور می شه و به نقاط متفاوت سفر می کنه و همواره توده ی یخی را که از آن جدا شده یاد آوری می کنه این نمایشگاه با الهام از iceberg arcberg نامیده می شه توی این پروژه من وظیفه ی شبیه سازی سه بعدی رو داشتم پذیرای هر نوع انتقاد و پیشنهادی حتی در مورد معماری کار هم هستیم در ضمن از پیشنهادات آقا مصطفی و همچنین دوستانی که در پیدا کردن تکسچر من رو یاری دادن تشکر می کنم اگر خواستید بگید ویو های دیگری هم از کار آپلود کنم معماران: مهندس روزبه تابنده مهندس هاله ودادی نژاد مهندس فرنوش افتخاریان شبیه سازی : فرخ تابنده لی آوت: روزبه تابنده h.khafan 16 مرداد 1387, 08:43رندر عالیه ولی اگه دقت کگنی ساختمانهای پشت همه یه ته رنگ زرد دارن که به خاطر نور افتاب تو یه ساعتهای پایان روزه ولی این رنگ روی ایس برگ نیست. همین فقط به مخم رسید. بقیه چیزاش عالی این از رندر ----------------------------------- طرح خیلی جالب و فانتزی ایه ولی به نظرم یکم خشنه / من نگاه اول احساس کردم یه پایگاه نظامیه / اگه زوایا نرم تر باشن به نظرم خیلی دلنشین تر و جذاب تر میشه. (البته میدونم تغییر چنیین طرحی خیلی مشکله / فقط نظرمو گفتم ) با ارزوی موفقیتتون در مسابقه که افتخاریه برای من و تمام ایرانیها :) موفق باشید حامد .:. soroosh .:. 16 مرداد 1387, 08:51خيلي زيباست . به خصوص ورودي اسكله كه من هر چي نگاه ميكنم برام تازگي داره :) موفق باشيد . Farrokh 16 مرداد 1387, 09:19رندر عالیه ولی اگه دقت کگنی ساختمانهای پشت همه یه ته رنگ زرد دارن که به خاطر نور افتاب تو یه ساعتهای پایان روزه ولی این رنگ روی ایس برگ نیست. همین فقط به مخم رسید. ممنونم حامد جان حرفت کاملا درسته ولی این کار بیشتر در جهت نمایان کردن ارزشهای معماری و مفهوم انجام شده به همین دلیل سعی شده سفیدی کار که تداعی کننده ی کوه یخ هست از بین نره خيلي زيباست . به خصوص ورودي اسكله كه من هر چي نگاه ميكنم برام تازگي داره :smile: موفق باشيد . متشکرم آقا سروش خدا کنه داور های مسابقه هم نظر شما رو داشته باشند برای برنده شدنمون دعا کنید .:. soroosh .:. 16 مرداد 1387, 09:48خب بقيه كارهاي اين مسابقه را كجا ميشه ديد ؟ لينكي داره كه بتونيم ببينيم . انشالا كه برنده بشيد . :) ali3dtech 16 مرداد 1387, 10:21فرخ جان کارت جالب شده تبریک میگم امیدوارم توی مسابقه هم موفق بشین راستی سایتشو هم بگی که خیلی علیه فقط یه چیزی: اون عکسای سمت راست اون گوشه هستنا یکی مونده به آخریو ببین اون پایین نمیدونم ولی به نظر اینطور میرسه که دوتا سایه توی صحنه وجود داره. یکی به سمت پایین راست یکی هم به سمت پایین چپ ممنون و موفق باشی دوست گلم Farrokh 16 مرداد 1387, 11:28ممنونم علی جان در مورد سایه هم کاملا درست می گید این کار رو کردیم تا از لحاظ گرافیکی جلوه ی بهتری به شات بدیم این آقا روزبه ما فقط می تونه به آرزو های آرشیتکتیش توی تری دی برسه اگه خدا می شد خورشید دو تا می شد ساختمونها رو هوا وا میستاد اونموقع هیچ چیز مانع اجرای ایده هاش نمی شد ولی خدا رو شکر که اینطوری نیست Farrokh 16 مرداد 1387, 11:39دوستانی که مایلند اطلاعات بیشتریاز این مسابقه معماری داشته باشنداز لینک زیر استفاده کنند پانزدهم آگوست نتایج اعلام می شه فکر کنم یه هفته بعد از اون هم گالری کارها روی سایت قرار بگیره اگه سوال یا هر گونه نظری داشته باشید در خدمتم دوستان Farrokh 16 مرداد 1387, 18:42دوستان بیشتر نظر بدین دلم گرفت چقدر گالری سوت و کوره پرنده پر نمی زنه:eek: hamed 1star 16 مرداد 1387, 22:12فرج جان کارت خوب شده ولی من کارهای یه مسابقه تو همین مایه ها رو که مال پارسال بود میدیدم چیزی که واسم جالب بود اینکه چند تا رندر وایر هم تو شیت هاشون بود بعضی هاشم نصفش وایر و بقیش رندر با متریال کامل بود میتونستی تو طراحی شیتت هم خلاقیت بیشتری به خرج بدی امیدوارم موفق بشی Divine Love 16 مرداد 1387, 22:22آفرين خوب شده تكسچرها رو هم خوب درآوردي. فقط خيلي سفيدش كردي. يه خورده تيره تر بود به صحنه هم بيشتر ميومد. Farrokh 16 مرداد 1387, 22:46فرج جان کارت خوب شده ولی من کارهای یه مسابقه تو همین مایه ها رو که مال پارسال بود میدیدم چیزی که واسم جالب بود اینکه چند تا رندر وایر هم تو شیت هاشون بود بعضی هاشم نصفش وایر و بقیش رندر با متریال کامل بود میتونستی تو طراحی شیتت هم خلاقیت بیشتری به خرج بدی امیدوارم موفق بشی از نظرت ممنونم حامد جان اگه تونستی اون عکسا رو بده ببینم خیلی دوست دارم ببینمشون آفرين خوب شده تكسچرها رو هم خوب درآوردي. فقط خيلي سفيدش كردي. يه خورده تيره تر بود به صحنه هم بيشتر ميومد. آره قبول دارم زیادی سفیده ولی خوب کوه یخ هم کاملا سفیده d نه ؟ amin2001 16 مرداد 1387, 23:07بسیار عالی فرخ جان واقعا خوب کار کردی اینشالا برنده شی موفق باشی عزیز DIMO 17 مرداد 1387, 10:26سلام بر همگی، کاره جالبی شده فقط آقای مهندس یه چندتا سوال دارم اگه مانعی نداره:(چون خودم دانشجوی رشته معماری هستم) 1-پروژه چند وقت زمانتو گرفته منظورم از همون اول هستش، Concept تا مرحله اجرا در محیط 3d ؟ 2-Concept چقدر وقتتون رو گرفت؟ 3-با فضاهای پرت چجوری کنار اومدی،یا اصلاً کنار اومدی؟ 4-از برنامه ها کومپوزیت هم برای ترکیب مدل و محیط استفاده شده؟ 5-برای مدل شما سیستم محرکی هم تعبیه شده؟ 6-میزان سایه گیری و آفتاب خور چگونه هستش؟ 7-باتوجه به ایده این طرح و مکانی که این Arcberg درون قرار داره که بیشتر فکر میکنم رودخانه ها و دریاچه ها رو در بر میگیره عکس العمل این Arcberg دربرابر باد های غالب چگونه هست؟ ولی درکل من یکی، خارج از جنبه مدل سه بعدی و محیط،از ایده و طرح این کار و کل طرح هایی که با محیط سازگارن خیلی خوشم میاد و یه جورایی منو یاد فنگ شویی میندازه،امیدوارم که خسته نشده باشی من رو هم بابت پر حرفی زیاد ببخش. اگه بچه معمار پر حرف نباشه کی باشه،:wink: موفق باشی.:) Farrokh 17 مرداد 1387, 12:04سلام بر همگی، کاره جالبی شده سلام ممنونم آقای مهندس یه چندتا سوال دارم اگه مانعی نداره:(چون خودم دانشجوی رشته معماری هستم) دوست عزیز منم هنوز مهندس نشدم در ضمن اسامی معماران این کار توی پست اول ذکر شده (که من هم توشون نیستم ) وظیفه ی شبیه سازی این کار با من بوده ولی کم و بیش در جریان مراحل طراحی پروژه هستم -پروژه چند وقت زمانتو گرفته منظورم از همون اول هستش، Concept تا مرحله اجرا در محیط 3d ؟ دقیق نمی دونم ولی فکر کنم چها پنج ماه روی چندین طرح کار شد که نهایتا تصمیم بر اجرای این یکی گرفته شد -از برنامه ها کومپوزیت هم برای ترکیب مدل و محیط استفاده شده؟ بله استفاده شده قسمتی از کامپوزیشن در خود مکس و قسمتی دیگه توی فوتوشاپ -برای مدل شما سیستم محرکی هم تعبیه شده؟ این نمایشگاه توسط یدک کش حرکت داده می شه و با مراکز مختلف فرهنگی هنری لندن که مشرف به رود تیمز هست در ارتباط خواهد بود 6-میزان سایه گیری و آفتاب خور چگونه هستش؟ همون طور که می دونی لندن معمولا ابری هست و استفاده از انر ژی خورشیدی بسیار مهمه برای تامین روشنایی و همچنین انرژی برق این مجموعه از راهکار uv panel استفاده شده این پانل ها به عنوان پوشش حجم استفاده می شن و ضمن عبور نور از خود برق مصرفی را هم تولید می کنند اساس کارشون بر پایه ی نانو تکنولوژی هست نمای این پانل ها از بیرون به صورت سفید هست و از داخل یه حالت self illumination داره و نور بیرون رو به داخل هدایت می کنه -باتوجه به ایده این طرح و مکانی که این Arcberg درون قرار داره که بیشتر فکر میکنم رودخانه ها و دریاچه ها رو در بر میگیره عکس العمل این Arcberg دربرابر باد های غالب چگونه هست؟ استراکچر این حجم رو می تونی پایین شیت به صورت conceptual و آرمانی ببینی روی شیت هم توضیحات مفیدی وجود داره هدف مسابقه بیشتر کار بر روی ارزشهای معماری بوده و فقط از ما طراحی فاز 1 رو می خواسته پس واضحه که به ایستایی سازه هم فکر شده ولی محاسبات مربوط به فاز 2 هست ولی درکل من یکی، خارج از جنبه مدل سه بعدی و محیط،از ایده و طرح این کار و کل طرح هایی که با محیط سازگارن خیلی خوشم میاد و یه جورایی منو یاد فنگ شویی میندازه،امیدوارم که خسته نشده باشی من رو هم بابت پر حرفی زیاد ببخش. اگه بچه معمار پر حرف نباشه کی باشه، نه بابا این چه حرفیه؟ اگه بازم سوال داشتی بپرس در ضمن سوالاتی رو که جواب ندادم به این دلیل بود که در تخصص من نبودن و من هم در جریانشون نیستم ممنون از نظرت موفق باشی برای برنده شدنمون دعا کنید ehsan_3dmax 17 مرداد 1387, 23:52طرح زيبا و جالبيه! كار 3d هم خيلي خوب بوده فقط يكم color correction مي خواست تا با محيط مچ بشه. موفق باشي. Farrokh 18 مرداد 1387, 00:03ممنون از نظرتون آقا احسان gigamax 18 مرداد 1387, 00:07بازم مثل هميشه . يه كار قشنگ ديگه از فرخ جان . خيلي قشنگ شده . من كه خيلي حال كردم . موفق باشي دوست من hellboy3d 20 مرداد 1387, 15:23سلام خیلی عالی بود موفق باشی Farrokh 20 مرداد 1387, 22:38سلام به همه ی مجید آنلاینی ها یادم اومد قول داده بودم که در مورد تکنیک آب توی این کار توضیح بدم شرمنده یه خورده دیر شد سرم خیلی شلوغه همین روزاست که چکهام برگشت بخوره برم prison شوخی کردم تکنیک : بارها گفتم مهمترین نکته در ساختن متریالهایی که بازتاب یا شفافیت دارند شکل مدلشونه برای ساختن آب از پلاگین ocean wave استفاده کردم که یه صفحه مربعی می سازه که شکل سطح آبه واقعا هم کارش درسته فقط ایرادش اینه که پر از سگمنته و همچنین خیلی کوچیکه پس باید ازش کپی گرفت و حتما هم از پروکسی استفاده کرد تا سیستم هنگ نکنه خوبیش به اینه که کاملا قابل تایل شدن هست حالا زاویه ی مناسبو انتخاب کنید و یه دوربین بذارید خوب باز تابو چجوری بسازیم؟ سادست کافیه روی یه صفحه عکس بک گراند رو بندازید و عمود به آب در مقابل دوربین بذاریدش می تونید رندر با کانال آلفا بگیرید و راحت تو ps بک گراندو بندازید پشتش اینجور ی کنترل بیشتری روی همه چیز دارید بقیشو هم که استادید اگه سوالی داشتید حتما بپرسید خواستم خیلی قلنبه سلنبه حرف نزنم که همه بفهمند اگرم نظر ندین خداییش دلخور می شم عکسو هم ببینید موفق باشید دوستان :Mohsen: 21 مرداد 1387, 09:02عالي بود فرخ جان يه سوال پلاگين ocean wave ، موج و ... هم ميسازه، يا فقط سطح آبو ميسازه؟ hmanafi 21 مرداد 1387, 09:10سلام کارات حرف ندارن.در ضمن من توی شیراز زندگی می کنم و با یکی از دوستام داریم کارای شبیه سازی می کنیم.می خواستم ببینم امکانش هست یه جوری با هم صحبت کنیم. ممنون h.khafan 21 مرداد 1387, 09:35سلام : خیلی خوب توضیح دادی. فقط ببینم این موجی که میسازه به صورت مدله یه بعد از رندر حالت موج میگیره؟ وی ری پروکسی رو یکم بیشتر در بارش توضیح میدی . برای چی باید از ش استفاده کنیم ؟ ممنون حامد Sherlock_Holmes 21 مرداد 1387, 10:27سلام به همه بچه ها... . کارتون خیلی خوب شده... تبریک میگم... از ایده اون خیلی خیلی به وجد اومدم... دیدن کار 3d هم خیلی برام لذت بخش بود... خسته نباشید و بجاش موفق باشید... Farrokh 21 مرداد 1387, 10:36سلام : خیلی خوب توضیح دادی. فقط ببینم این موجی که میسازه به صورت مدله یه بعد از رندر حالت موج میگیره؟ وی ری پروکسی رو یکم بیشتر در بارش توضیح میدی . برای چی باید از ش استفاده کنیم ؟ ممنون حامد __________________ علیکم السلام خواهش می کنم راستش می خواستم یه آموزشی با حال بنویسم که دیدم اصلا وقت نمی کنم شرمنده به صورت مدله پر سگمنته باید ازش کلی کپی بگیری20x20 به همین دلیل باید از وی ری پروکسی استفاده کنی که فقط زمان رندر از آبجکت ها استفاده کنه وگرنه هر سیستمی رو به زانو در میاره توی اورموشن یه آموزشی خوب از پروکسی هست حتما ببینش سلام کارات حرف ندارن.در ضمن من توی شیراز زندگی می کنم و با یکی از دوستام داریم کارای شبیه سازی می کنیم.می خواستم ببینم امکانش هست یه جوری با هم صحبت کنیم. ممنون بله آقا چرا نشه؟ فقط نمی تونم شمارمو روی سایت بذارم بهم ای میل بزن شمارمو برات می فرستم [email protected] عالي بود فرخ جان يه سوال پلاگين ocean wave ، موج و ... هم ميسازه، يا فقط سطح آبو ميسازه؟ مرسی بله موج هم می سازه فقط باید تنظیماتشو درست انجام بدی جالبه یه گزینه داره که گرانروی سیال رو مشخص می کنه یعنی شما به راحتی می تونی حتی مواد مذاب رو شبیه سازی کنی راستی حرکت هم داره و قابل انیمیته Farrokh 21 مرداد 1387, 10:42سلام به همه بچه ها... . کارتون خیلی خوب شده... تبریک میگم... از ایده اون خیلی خیلی به وجد اومدم... دیدن کار 3d هم خیلی برام لذت بخش بود... خسته نباشید و بجاش موفق باشید... به سلام شرلوک جان دیگه داشتم به این نتیجه می رسیدم که شما هم مثل آمریکا ما رو تحریم کردی :d آمدی جانم به قربانت . . . همین حالاهم که اومدی قدمت روی چشم ما خوب کردی اومدی ممنونم نظر لطفته عزیزم Sawper 24 مرداد 1387, 19:07سلام خيلي قشنگ شده. نظر. سفيدي رنگش اندازه هست يكم از اون كثيفي هاي روش كم كني بهتره .چون هنوز نوه. در مورد انعكاس اين نمايشگاه توي آب فكر كنم زود از طرف بيننده قطع شده.اگه به خورشيد رو سطح آب نگاه كنيم از پيش پامون(ساحل) هست تا محل افقش. راستي همه ي تكه يخ ها كه تيز نيستند همون تكه يخي واقعي هم كه گذاشتي يكم جاهاش گرده. اما تكنيكتون حرف نداره Farrokh 25 مرداد 1387, 01:32ممنون از نظرت کمکم داشتم نا امید می شدم که کسی به تاپیک سر نمی زنه کلی زور زدیم که اون کثیفیا رو بسازیم دمت گرم داداش ما روزای نویش رو مدل نکردیم یعنی این arcberg سالها توی تیمز حرکت کرده گیر نده اینجوری هنری تره :دی در مورد انعكاس اين نمايشگاه توي آب فكر كنم زود از طرف بيننده قطع شده.اگه به خورشيد رو سطح آب نگاه كنيم از پيش پامون(ساحل) هست تا محل افقش. راستش منظورتو نفهمیدم اگه واضح تر توضیح بدی ممنونت می شم راستي همه ي تكه يخ ها كه تيز نيستند همون تكه يخي واقعي هم كه گذاشتي يكم جاهاش گرده. درسته ولی معنی کانسپت کوه یخ اینه که فقط یه سری از ویژگی های کوه یخو داشته باشه نه اینکه کوه یخو شبیه سازی کنه هدف اینه که شما با دیدن این بنا به این فکر بیفتی که چه ربطی به معماری داره بعد که فهمیدی کلی کیف کنی وگرنه خیلی راحت تره که یه چیزیو بدن فکر عینهو کوه یخ بسازیم بعدم بگیم ماطراحیش کردیم امیدوارم جوابتو داده باشم اما تكنيكتون حرف نداره بابا اختیار دارید ما کوچیکتر از این حرفاییما به هر حال ممنون از نظرتون بچه ها شما هم یکم بیشتر اظهار نظر کنید بابابه خدا ثواب داره ها Sawper 25 مرداد 1387, 10:12سلام. منظورم این نبود که اون کثیفیها رو حذف کنید فقط ازش کم کنید.یعنی اون محل تماس با اب کثیف باشه خوبه اما اون بالا که هیچکی جز مرغ دریائی ها دستشون نمیرسه خط های گنده(مقیاس نسبت به اندازه ادم های توش) روش انداختند. نقل قول: درسته ولی معنی کانسپت کوه یخ اینه که فقط یه سری از ویژگی های کوه یخو داشته باشه نه اینکه کوه یخو شبیه سازی کنه هدف اینه که شما با دیدن این بنا به این فکر بیفتی که چه ربطی به معماری داره بعد که فهمیدی کلی کیف کنی آخه خودتون اول گفتید که این نمایشگاه باید نماد معماری باشه نه معماری مدرن و نه معماری کلاسیک بلکه کل معماری باید جزئی از یک کل باشد که یک سری از خصوصیات اصلی رو به ارث ببره بالاخره معماری هم که همش تیزی نیست اگه میخواید نماد معماری باشه. همون طور هم که میدونیم و میبینیم بیشتر معماری های اسلیمی وایرانی کمتر توشون تیزی هست یا لااقل ترکیب تیزی و گردی هست مثل مقرنس در مورد اون انعکاس بهتره بگم آب اینجا مثل آینه عمل کرده نه آب!!! میخواید یه plane سفید با گرایدنت موازی با آب بذارید تا نزدیکی دوربین ببینید فایده ای داره یا شاید اون پلاگی که گفتید تنظیماتی داشته باشه. خیلی ارادت داریم. اینا فقط نظر هست یعنی نکاتی که تو اولین دید از Image جلب توجه کرد. واسه Realistic تر بودن تصویرتون. فکر نکنید که گیر هست. Farrokh 25 مرداد 1387, 13:04نه بابا این چه حرفیه حتی اگه گیر هم بود بازم من ممنونت میشدم که برای کارم ارزش قائلی و وقت می ذاری فکر کنم شما اصل مطلب رو متوجه نشدی ایده ی این کار اینه :جزئی از کل این بنا هم جزئی از کل تاریخچه ی معماریه نمی شه همه ی سبکهای معماری رو توش به کار برد میشه آش شوربا ایدش اینه که چون این بنا مثل کوه یخ جزئی از یک کل هست پس یه ذره شبیه به کوه یخ باشه (رنگش متانتش ) در مورد اون کثیفیا هم حق با شماست ولی فکرکنم اگه کوچیکتر می بودند توی رندر درست در نمیومدند اونم رندرای با فاصله زیاد ممنون از نظرت بازم موردی بود حتما بگو خوشحال میشم مرسی




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت ریسک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 3012]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن