تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 19 آبان 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نادان كسى است كه نافرمانى خدا كند، اگر چه زيبا چهره و داراى موقعيتى بزرگ باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

موسسه خیریه

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

زانوبند زاپیامکس

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

قیمت سرور dl380 g10

تعمیرات پکیج کرج

لیست قیمت گوشی شیائومی

خرید فالوور

پوستر آنلاین

بهترین وکیل کرج

بهترین وکیل تهران

اوزمپیک چیست

خرید اکانت تریدینگ ویو

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

نگهداری از سالمند شبانه روزی در منزل

بی متال زیمنس

ساختمان پزشکان

ویزای چک

محصولات فوراور

خرید سرور اچ پی ماهان شبکه

دوربین سیمکارتی چرخشی

همکاری آی نو و گزینه دو

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

الک آزمایشگاهی

الک آزمایشگاهی

چراغ خطی

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1827730142




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

wooden living room -


واضح آرشیو وب فارسی:سایت ریسک: wooden living room amin2001 29 خرداد 1387, 12:05سلام به همه 4کرم :) این هم آخرین کار من که امروز رندرش تموم شد مدل هایی که توی دکور استفاده شده آماده هستن . همینطور بلندگوها و مدل های روی میز سایر مدل ها رو خودم زدم و این که مبل ها رو قبلا ساخته بودم و از روی عکس یک مدل آماده (برای تمرین مادلینگ :lol: ) خولاصه همونو دیگه استفاده کردم که به یه دردیم خورده باشه برنامه های مورد استفاده : 3Dsmax-Photoshop Cs3-Vray-Zbrush Zbrush برای مبل ها ! خوشال میشم نظراتتون رو بدونم عکس اولی size اصلی هست . دومی رو برای اون هایی که اینترنتشون نفتیه کوچک کردم :lol: سومی هم که وایر :دی موفق باشید :) عکس آخری جدید هستش ! HOSSE!N_3DMAX 29 خرداد 1387, 12:49امين جوووون سلام اول از همه من خيلي رك هستم و كاري ندارم كه بچه هاي ديگه چي مي گن و نظر خودمو مي گم آقا از نظر مدلينگ حرف نداره اما به نظر من نور اصلا خوب نشده يعني ببخشيد اما اصلا در حد حرفه اي نيست آخه شما كه مدير انجمن 3D هستي بايد كارتون بيش از اين حرفا توپ باشه آخه اين رو شما با Vray گرفتي و با Vray اصلا خوب نيست آخه با Vray بهتر از اين ميشه كار كرد اما از نظر مدلينگ همه كارات بدون مشكل هست و من به عنوان مدلينگ كار قبولت دارم داداشي اميد وارم كه ناراحت نشده باشي منم جديدا" خودم رو قاطي شما ها كردم آخه يه چيزايي بلدم از مكس ولي خيلي وارد نيستم ببخشيد اگه زبون درازي كردم موفق باشيد 3D_Beginner 29 خرداد 1387, 12:57مبل ها که آمادست من از سایت Archibase.net/gdl گرفتم. بقیش خیلی خوبه Divine Love 29 خرداد 1387, 14:06اول از همه من خيلي رك هستم و كاري ندارم كه بچه هاي ديگه چي مي گن و نظر خودمو مي گم آقا از نظر مدلينگ حرف نداره اما به نظر من نور اصلا خوب نشده يعني ببخشيد اما اصلا در حد حرفه اي نيست آخه شما كه مدير انجمن 3d هستي بايد كارتون بيش از اين حرفا توپ باشه آخه اين رو شما با Vray گرفتي و با Vray اصلا خوب نيست آخه با Vray بهتر از اين ميشه كار كرد اما از نظر مدلينگ همه كارات بدون مشكل هست و من به عنوان مدلينگ كار قبولت دارم داداشي اميد وارم كه ناراحت نشده باشي منم جديدا" خودم رو قاطي شما ها كردم آخه يه چيزايي بلدم از مكس ولي خيلي وارد نيستم ببخشيد اگه زبون درازي كردم موفق باشيد بابا لايتنيگ به اين تميسي و نرمي مگه چش شده؟ فقط من اگه جاي امين جان بودم رنگ مبلارو عوض مي كردم در كل خيلي قشنگ شده. hamed 1star 29 خرداد 1387, 15:12امين جان خوب شده در مورد نور فكر كنم هنوز يه كم كمايي جاي كار داره راستي مگه خود مكس چشه كه با زيبراش مبل ساختي در كل خوب بود موفق باشي alionline1366 29 خرداد 1387, 18:08کار زیبایی شده امین جان فقط منم با نور کمکی مشکل دارم میتونست بهتر باشه سایه هم به خاطر نور زیاد جالب نشده deevart 29 خرداد 1387, 19:44آره داش امیر کاره جالبی هست ولی یک کم سایه ها تیزه HOSSE!N_3DMAX 29 خرداد 1387, 20:01بابا لايتنيگ به اين تميسي و نرمي مگه چش شده؟ فقط من اگه جاي امين جان بودم رنگ مبلارو عوض مي كردم در كل خيلي قشنگ شده. Divine Love عزيز حاجي اگه ميشه به من بگيد كه كجاي اين لايتنيگ نرم شده كه شما مي گي | به اين تميسي و نرمي | :eek: لطفا" راهنمايي كنيد ما هم چشمامون بهتر ببينه :cool: Divine Love 29 خرداد 1387, 20:13Divine Love عزيز حاجي اگه ميشه به من بگيد كه كجاي اين لايتنيگ نرم شده كه شما مي گي | به اين تميسي و نرمي | :eek: لطفا" راهنمايي كنيد ما هم چشمامون بهتر ببينه :cool: سيد! بابا ما بگيم غلط كرديم خوبه. :cry: به نظر من غير از اون سايه ها اشكال خاص ديگه اي نداره. :neutral: منظورم از نرم اين بود كه GI خوب تو صحنه پخش شده. كنتراست شديد نداره. نويز هم نداره. در ضمن من هيچ ادعايي هم ندارم. زير آماتورم. amin2001 29 خرداد 1387, 20:24امين جوووون سلام اول از همه من خيلي رك هستم و كاري ندارم كه بچه هاي ديگه چي مي گن و نظر خودمو مي گم آقا از نظر مدلينگ حرف نداره اما به نظر من نور اصلا خوب نشده يعني ببخشيد اما اصلا در حد حرفه اي نيست آخه شما كه مدير انجمن 3D هستي بايد كارتون بيش از اين حرفا توپ باشه آخه اين رو شما با Vray گرفتي و با Vray اصلا خوب نيست آخه با Vray بهتر از اين ميشه كار كرد اما از نظر مدلينگ همه كارات بدون مشكل هست و من به عنوان مدلينگ كار قبولت دارم داداشي اميد وارم كه ناراحت نشده باشي منم جديدا" خودم رو قاطي شما ها كردم آخه يه چيزايي بلدم از مكس ولي خيلي وارد نيستم ببخشيد اگه زبون درازي كردم موفق باشيد سلام عزیز بهر حال ممنون از نظرت . انتقاد همیشه بیشتر کمک آدم میکنه :) 4کرم مبل ها که آمادست من از سایت Archibase.net/gdl گرفتم. بقیش خیلی خوبه عزیز منم که نگفتم طرح خودمه :) گفتم که از روی مدل آماده الگو گرفتم :wink: ممنون بابا لايتنيگ به اين تميسي و نرمي مگه چش شده؟ فقط من اگه جاي امين جان بودم رنگ مبلارو عوض مي كردم در كل خيلي قشنگ شده. ممنونم داداشی اون هم چشم . چه رنگی دوس داری ؟ امين جان خوب شده در مورد نور فكر كنم هنوز يه كم كمايي جاي كار داره راستي مگه خود مكس چشه كه با زيبراش مبل ساختي در كل خوب بود موفق باشي ممنون حامد جان base توی مکس بود . چین و چروک توی Zbrush کار زیبایی شده امین جان فقط منم با نور کمکی مشکل دارم میتونست بهتر باشه سایه هم به خاطر نور زیاد جالب نشده سلام علی جان ممنون . چشم بیشتر روش کار میکنم این کار فقط 2 روز وقت برد کمتر شاید 4کرم آره داش امیر کاره جالبی هست ولی یک کم سایه ها تیزه 4کرم رضا جان امین :دی HOSSE!N_3DMAX 29 خرداد 1387, 21:21سيد! بابا ما بگيم غلط كرديم خوبه. :cry: به نظر من غير از اون سايه ها اشكال خاص ديگه اي نداره. :neutral: منظورم از نرم اين بود كه Gi خوب تو صحنه پخش شده. كنتراست شديد نداره. نويز هم نداره. در ضمن من هيچ ادعايي هم ندارم. زير آماتورم. داداشي نوكرتم ببخشيد اگه حرفي زدم آخه يه كم از حرفت تعجب كردم اما خب آره خدايي اونايي كه گفتي رو رعايت كرده و خوب شده منم 444444444 كرم :d :Mohsen: 30 خرداد 1387, 09:22امين جان كار خوبيه، البته از نظر مدل سازي كه عاليه مبلها واقعا حرفه اي مدل شدن. از poly استفاده كردي يا ...؟ ولي نور يه مقدار زيادي نرم و ملايمه، شايد روش بيشتر كار كني بهتر بشه موفق باشي amin2001 30 خرداد 1387, 09:41ممنون محسن جان مبلا خیلی ساده مدل شدن . چندتا box هستن . ولی بردمشون توی Zbrush و چین و چروک اضافه کردن یخورده Zbrush بلد باشی میتونی بسازی برای نور پردازی اگه وقت کردم تجدید نظر میکنم شما هم موفق باشی :Mohsen: 30 خرداد 1387, 15:28امين جون جدي ميگي؟ يعني به راحتي ميشه اين كارارو انجام داد توش، آخه با مكس نميشه راحت از اين مانورها دادا!!! من تاحالا zbrush كار نكردم، ميشه يه مقدار دربارش توضيح بدي؟ دقيقا چه توانايي هايي داره، رابطش با مكس چجوريه، آخرين ورژنش چنده؟ ببخشيد پر حرفي كردم، ممنون Mandana 30 خرداد 1387, 19:45امین واقعن خوشمل شده.من از نورپردازی می دونی که بنکلن سرم در نمیادش اما مدلها عالی اند.مخصوصن مبلها رو واقعن با زی براش قشنگ در آوردی.فقط یک رنگه خوشمل روش می ذاشتی بهتر بود به نظرم.یه رنگی که خودشو جدا کنه از اتاق.مثلن من باشم نارنجی درخشانه خوشگل می ذارم که چین و چروکها خوب مشخص بشه یا کرمی.البته قهوه ای تیره هم ممکنه بیاد بهش اما چین و چروکها رو خوب نشون نمیده :اسمایله تفکر: شرمنده اسمایل دون ام رو هنوز نصب نکردم.بهر حال این بود انشای من ^.^ موفق باشی amin2001 30 خرداد 1387, 22:38امين جون جدي ميگي؟ يعني به راحتي ميشه اين كارارو انجام داد توش، آخه با مكس نميشه راحت از اين مانورها دادا!!! من تاحالا zbrush كار نكردم، ميشه يه مقدار دربارش توضيح بدي؟ دقيقا چه توانايي هايي داره، رابطش با مكس چجوريه، آخرين ورژنش چنده؟ ببخشيد پر حرفي كردم، ممنون آره خاب . چند هفته ای میتونی خوب یاد بگیریش این چین و چروک ها هم که خیلی سادس فقط کمی تفکر لازم داره که کجا ار چه برنامه ای استفاده کنی Zbrus 3.1 امین واقعن خوشمل شده.من از نورپردازی می دونی که بنکلن سرم در نمیادش اما مدلها عالی اند.مخصوصن مبلها رو واقعن با زی براش قشنگ در آوردی.فقط یک رنگه خوشمل روش می ذاشتی بهتر بود به نظرم.یه رنگی که خودشو جدا کنه از اتاق.مثلن من باشم نارنجی درخشانه خوشگل می ذارم که چین و چروکها خوب مشخص بشه یا کرمی.البته قهوه ای تیره هم ممکنه بیاد بهش اما چین و چروکها رو خوب نشون نمیده :اسمایله تفکر: شرمنده اسمایل دون ام رو هنوز نصب نکردم.بهر حال این بود انشای من ^.^ موفق باشی مسی ماندانا . حتما رنگ هایی که گفتی رو امتحان میکنم به نظرم نارنجی باحال بشه سیاه چطور ؟ البته با این محیط فک کنم زیاد جور نیست قرمزچی ؟ یه مدت مد بود . هنوزم هست ؟ شما هم موفق باشی amin2001 31 خرداد 1387, 08:50این هم نارنجی به درخواست ماندانا نور پردازی رو هم تغییر دادم .:. soroosh .:. 31 خرداد 1387, 15:54درود . خسته نباشيد امين جان . ميبخشيد تا الان نظر ندادم چون .. ( بين خودمون بمونه ... :wink:) اين رندر آخري خيلي بهتر شده . اون رندر اولي سايه‌هاي خيلي خشني داشت اما اين رندر جديد سايه‌هاي خيلي ملايم و منظمي داره . فقط يك مسئله كوچيك كه من ميبينم و بهتر بود انجام ميشد اين بود كه اون اسپيكر هايي كه سمت ديوار هستن كمي از ديوار فاصله ميگرفت بهتر ميشد . چون الان خيلي به ديوار چسبيده و هيچ سايه‌هاي بين اونها و ديوار ايجاد نشده كه اين باعث يكنواختي اون قسمت شده . اما با دادن كمي فاصله بين اسپيكر ها و ديوار پشت ميتوني اين احساس را از بيننده بگيري . ضمنا من تناسب مناسبي بين اون جام‌ها ( يا همون گيلاس‌ها ) و محيط نميبينم . منظورم از نظر اندازه و فرم هست . ( البته اين نظر شخصي بنده هست كه احساس ميكنم كمي بزرگ‌تر از حدي كه بايد باشن هستن . ميبخشيد اگر زياد حرف زدم . موفق باشيد. ea_utopia 31 خرداد 1387, 16:24سلام من خیلی وقته تو این سایت نظر ندادم اما از اونجایی که امین جان مدیر این بخش هستن فکر می کنم ظرفیت انتقادشون بالا باشه متریال کف و دیوار ها اصلا خوب نیست نور در رندر آخر بهتر شده اما باز جای کار داره.چرا از این که صحنه پر نور تر بشه واهمه دارین توی همه ی رندر هاتون یه احتیاط مشهودی در افزایش نور می بینم.صحنه فاقد روحه.با روشن کردن مونیتور یا نور های سقفی و دیواری می شه این مشکل رو تا حدودی مرتفع کرد. رفلکت کف رو هم یه کم شارپش کن.موفق باشی amin2001 31 خرداد 1387, 19:15ممنون از نظراتتون سروش خیلی ممنون بله درست میگی . بهتر بود کمی فاصله میداشت در مورد تناسب به نظرم متناسبه Ea_utopia سلام ممنون از صحنه های شلوغ و خونه های شلوغ بدم میاد به نظرم این نور به خونه ظارامش میده اگه خیلی روشن باشه خوب نیس رفلکت کف رو هم باید بگم : توی همچین صحنه ای که سالن بزرگ نیست رفلکت کف کم باشه بهتره ممنون ea_utopia 31 خرداد 1387, 19:52کاش می دونستم طبق چه اصلی می گین "توی همچین صحنه ای که سالن بزرگ نیست رفلکت کف کم باشه بهتره " من همچین چیزی نشنیدم و قبول هم ندارم انا در مورد نور هم عکس نظر شما رو دارم."اگه خیلی روشن باشه خوب نیس " من نمی گم حیلی روشن میگم تا اونجایی که لازمه amin2001 31 خرداد 1387, 20:24اصل نیست عزیز احساس هستش :) ببین چی به دلت میچسبه من وقتی سالن بزرگه با رفلکت زیاد یه کار میکنم که محیط پر تر به نظر بیاد چون خوده رفلکت که هر Object که میگیره یجور شلوغی حساب میشه همون طور هم که گفتم من از شلوغی خوشم نماد . ارامش رو بهم میزنه محیط خلوت با رنگ های شاد همیشه آرامش خاصی رو برای آدم میاره :wink: roohollah 01 تير 1387, 12:17فوق العادست، یا از دستت در رفته! یا خیلی خوف کار کردی... نمیدونم میدونی که با نور چی کار کردیییییییییی! توپهههههههههه ریییییییس! چاکرییییییییییییییییم:D نه جدا از شوخی، از قصد نور رو اینتوری گزاشتی؟ اگر امدی باشه که خیلی کلکی....:wink: amin2001 01 تير 1387, 15:03مسی روحی جان نور رو راستش من میخاستم یه محیطی پشت دوربین حس بشه یعنی در واقع اونجوری که نور اومده و سایه تشکیل داده نشون دهنده ی یه محیطی پشن دوربین هست از قصد بود روحی جان البته توی تصویر دوم دیگه اون کار رو نکردم . دیدم به دل همه نمیشینه :wink: MHD 3D 03 تير 1387, 15:40خیلی خوب شده فقط تو فضایی با این نور اون سایه ها چشم و اذیت میکنه. amin2001 03 تير 1387, 16:37خیلی ممنون بله درست میفرمایی abbasi_0912 04 تير 1387, 03:32سلام امین جان مگه تو یک آف بزاری من بیام سری بزنم، چیکار کنیم دیگه کار های دیگه نمیزاره، بازم از این کارا بکن. فکر کنم آخرین نفری هستم که نظر میدم در مورد کار مدلینگ خوبه ولی فکر کنم فرو رفتگی وسط مبل ها کمی زیاد باشه در مورد متریال، رنگ دیوار زیادی یک نواخت شده، به طوری که اگر سایه ای کم اون در کار نبود اصلا متوجه نمی شدم که سطحی که تلوزیون روی اون قرار گرفته کمی آمده جلو تر. خصوصا اگر به بالای اون نگاه کنی فقط خطی که پایین اون ایجاد شده نشون میده این سطح کمی جلوتر هست. نحوه نمایش بافت ( تکسچر ) ها خوبه اما رنگ نه. همین امر باعث شده که سطحی که گفتم خودش رو نشون نده. به عکس های پایین نگاه کن. اجسام خودشون رو از دیوار جدا کردن. اون هم به خاطر تفاوت رنگ اما در مورد نور. نور بخشی از طبیعت هست. من به خیلی از افرادی که از دنیای سه بعدی خبری ندارند چند تا کار حرفه ای سه بعدی نشون دادم و ازشون پرسیدم که به نظرت این عکس رو با دوربین عکاسی گرفتن یا با کامپیوتر ساختن . اکثر اونها به خاطر وجود نور خورشید توی صحنه میگفتند که با دوربین عکاسی گرفته شده . وقتی بهشون میگفتم با کامپیوتر ساخته شده باورشون نمی شد. تازه بعضی هاشون هم میگفتن سرکارمون گذاشتی. اگر بقیه با زیادی نور مشکل دارند به عکس دوم نگاه کنند. بازم اگر مشکلی بود از عینک دودی استفاده کنند.:wink: توی عکس های اول می بینی که چطور با چند تا رنگ صحنه طبیعی تر جلوه میکنه . یک مثال معماری داخلی برات میزنم. به عکس اول نگاه کن سمت راست میز نهار خوری می بینی. زیر میز و صندلی ها یک فرش انداخت شده که مشخص میکنه این قسمت برای ناهار خوری است با توجه به این که در کنار پذیرایی هست به خاطر فرش زیر آن وجه تمایزی بین آنها پدید آمده. نمیدونم تا حالا با مترو تهران رفتی جایی یا نه توی راهرو ها خطوطی رو می بینی که در کف آن وجود دارد این خطوط نه نقط توی مترو بلکه جاهایه دیگه هم هستند این خطوط به انسان حس حرکت رو القا میکنند. به عبارتی مسیری رو مشخص میکند که انسان روی آن حرکت کند. ببخشید اگر بخوام توضیح بدم خیلی طول میکشه و ...... به نظر من یه سری به کتاب های روانشناسی رنگ، رنگ، مبانی هنر بزن یا حداقل یک اطلاعات کمی هم که شده در مورد اون پیدا کن و بخون این کتاب ها ذهنت رو بیشتر باز میکنه برای این که بهتر متوجه بشی که رنگ چیه، یک فایل فلش پیوست دادم که از یک CD آموزش معماری داخلی که تازگی ها از اینترنت دانلود کردم برات میزارم. اول برات مشخص میکنه که رنگ سرد و گرم چیه . در آخر هم نشون میده چطور از چند تا رنگ هم خانواده یک تصویر معماری داخلی درست شده. حتما ببین بقیه دوستان هم پشیمون نمیشند اگر نگاهی کنند. ببخشید که اطلاعات بنده ناقص بود. amin2001 04 تير 1387, 11:58خیلی ممنون از اطلاعات و همینطور از فایل البته این 2تا عکسی که گزاشتی کاملا معلومه که با کامپیوتر ساخته شده خیلی ممنون از لطفت :) sagharjoon 04 تير 1387, 15:46woooooooooooooooooooow u r so talentet kheili zibao ghashang bud merc amin2001 04 تير 1387, 17:37خیلی ممنون لطف دارید به من بی زحمت فارسی بنویسید ممنون امین abbasi_0912 11 تير 1387, 18:25خیلی ممنون از اطلاعات و همینطور از فایل البته این 2تا عکسی که گزاشتی کاملا معلومه که با کامپیوتر ساخته شده خیلی ممنون از لطفت :smile: امین جان ببخشید نمیشه گفت اطلاعات اما مین رو تازه دیدم کاش می دونستم طبق چه اصلی می گین "توی همچین صحنه ای که سالن بزرگ نیست رفلکت کف کم باشه بهتره " من همچین چیزی نشنیدم و قبول هم ندارم و اصل نیست عزیز احساس هستش :smile: ببین چی به دلت میچسبه من وقتی سالن بزرگه با رفلکت زیاد یه کار میکنم که محیط پر تر به نظر بیاد شاید بشه اینطور عنوان کرد، شما یک فضای کوچک دارید که نور خورشید تا عمق 3 متری آن نفوذ میکنه خوب اگر رفلکس زیاد باشه موجب از بین رفتن آسایش روانی و دید انسان میشود . اما حال یک فضای بزرگ داریم که نور خورشید تا عمق 7 متری آن نفوذ میکنه با قرار دادن رفلکس در کف زمین این نور به نوعی تا عمق 20 متری رو روشن میکنه که موجب کاهش هزینه انرژی میشه این مسائل از اهمیت خاصی برخوردارند و باید در طراحی ساختمان ها لحاظ شوند البته میزان رفلکس هم حائز اهمیت هست تقریبا طبق چنین اصلی ببخشید که من دیر به دیر جواب میدم موفق باشید




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت ریسک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 368]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن