محبوبترینها
مزایای آستر مدول الیاف سرامیکی یا زد بلوک
سررسید تبلیغاتی 1404 چگونه میتواند برندینگ کسبوکارتان را تقویت کند؟
چگونه با ثبت آگهی رایگان در سایت های نیازمندیها، کسب و کارتان را به دیگران معرفی کنید؟
بهترین لوله برای لوله کشی آب ساختمان
دانلود آهنگ های برتر ایرانی و خارجی 2024
ماندگاری بیشتر محصولات باغ شما با این روش ساده!
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
بارشهای سیلآسا در راه است! آیا خانه شما آماده است؟
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1854152784
کلینیک اینترنتی رایگان (11) - سرعت مجاز در اتوبان شهوت
واضح آرشیو وب فارسی:تبیان: کلینیک اینترنتی رایگان (11)سرعت مجاز در اتوبان شهوت
هو الشافیبه کلینیک اینترنتی "نور" خوش آمدید. اینجا یک مرکز بهداشت اخلاقی است.در اینجا با تجویز نسخه های شفابخش کلام خدا و اهل بیت علیهم السلام، در پی آنیم تا خود و شما را از شر بیماریهای مهلک روحی و اخلاقی برهانیم. پس اگر دردمند هستید و در پی درمان، با این اوراق همراه شوید.ملاحظه: جهت آشنایی بیشتر با این مرکز درمانی پیشنهاد می کنم مدخل این سلسله نوشتار را حتما بخوانید.امیال و خواستههاى درونى كه از آن به شهوات تعبیر مىشود،-مخصوصا شهوتجنسى-یك امر طبیعى و خدادادى بوده و از عوامل حركت انسان،براى پیشرفت زندگى بشمار مىآید. به همین دلیل،گر چه نمىتوان آنها را از میان برد،اما هرگز نباید براى سركوبى آنها نیز تلاش كرد،زیرا اگر این شهوات در حد اعتدال باشند،نه تنها مشكلى ایجاد نمىكنند،بلكه یكى از اسرار تكامل و تقدم انسان نیز محسوب مىگردند. نام بیماری: شهوت پرستى یكى از سرچشمههاى اصلى گناه و نافرمانى خدا، شهوت پرستی است که شخصیت و احترام اجتماعى انسان را در هم مىشكند و او را به ذلت مىكشاند. انسان شهوت پرست چنان اسیر شهوات خود مىشود كه بازگشت و دورى جستن از آنها، برایش مشكل و گاهى نیز غیر ممكن مىگردد. نمونه بارز آن،زندگى خفتبار معتادان به مواد مخدر است كه در ظاهر آزادند،ولى از هر اسیرى،اسیرترند. تعریف بیماری«شهوت» در لغت داراى مفهوم عامى است كه به هرگونه خواهش نفس و میل و رغبت به لذات مادى اطلاق مىشود; گاهى علاقه شدید به یك امر مادى را نیز شهوت مىگویند. مفهوم شهوت، علاوه بر مفهوم عام، در خصوص «شهوت جنسى» نیز به كار رفته است. واژه «شهوت» در قرآن كریم هم به معنى عام كلمه آمده است و هم به معنى خاص آن. در این بحث، نظر ما بیشتر به معناى خاص آن است، زیرا آثار مخرب و زیانبار آن بیش از سایر كششهاى مادى است. «شهوت» نقطه مقابل «عفت» است. «عفت» نیز داراى مفهوم عام و خاص است. مفهوم عام آن، خویشتن دارى در برابر هر گونه تمایل افراطى نفسانى است و مفهوم خاص آن، خویشتن دارى در برابر تمایلات بى بند و بار جنسى است. علایم بیماری
این مساله در منابع روایى اسلام،مورد توجه فراوان قرار گرفته است كه بیشتر آنها بیانگر هشدار،درباره پیامدهاى خطرناك آن است.این احادیث تكان دهنده،هرخوانندهاى را تحت تاثیر عمیق قرار داده و روشن مىسازد كه آلودگى به«شهوت» - خواهبه مفهوم عام و خواه به مفهوم خاص آن - از موانع اصلى سعادت و كمال انسانها و از اسباب مهم گسترش گناه و جنایت در جامعه بشرى است كه در ذیل،به بعضى از آن احادیث اشاره مىشود: 1-پیامبر اكرم صلى الله علیه و آله مىفرمایند: «ما تحت ظل السماء من اله یعید من دون الله اعظمعند الله من هوى متبع، در زیر آسمان معبودى جز خدا پرستیده نشده است كه در پیشگاهخدا،بدتر از هوا و هوسى باشد كه انسان را به دنبال خود مىكشاند.»1به این ترتیب،روشن مىشود كه«شهوت» و هواى نفس از خطرناكترین عوامل انحراف انسان به سوى زشتىهاست. 2-امام امیر المؤمنین على بن ابى طالب علیه السلام مىفرمایند:«الشهوات سموم قاتلات، شهوتها، زهرهاى كشنده است»2 (كه شخصیت و ایمان و مروت و اعتبار انسان را نابود مىسازد). 3-در حدیث دیگرى از همان امام بزرگوار علیه السلام آمده است:«الشهوات مصائدالشیطان، شهوات دامهاى شیطان است.»3 (كه انسانها را به وسیله آن در هر سن و سال و در هر زمان و مكان صید مىكند.) آثار زیانبار شهوت پرستى از بحثهاى قبل روشن شد كه«شهوت»داراى مفهوم عام و وسیعى بوده و شامل هر گونه دوست داشتن،تمایل و رغبتبه درك لذت و خواهش نفس مىشود.بدون اینكه اختصاص به شهوت جنسى داشته باشد،گرچه گاهى در خصوص شهوت جنسى نیز بهكار رفته است. در قرآن مجید نیز این مفهوم در یازده مورد به صورت عام استفاده شده است و تنها در دو مورد در معنى خاص آن به كار رفته است.در روایات اسلامى و كلمات علماى اخلاق نیز اغلب در مفهوم عام به كار رفته كه در مقابل آن واژه«عفت»به معنى خویشتندارى و چشم پوشى از لذایذ گناه آلوده مادى به كار مىرود. این مفهوم بیشتر در موارد منفى به كار مىرود،اما گاهى در موارد مثبت نیز به كاررفته است، مانند،آن جایى كه خداوند خطاب به بهشتیان مىفرماید:«... وَلَكُمْ فِیهَا مَا تَشْتَهِی أَنفُسُكُمْ ...، هر چه را دوست بدارید و به آن تمایل داشته باشید،در بهشتبراى شما فراهم است»4 یا آن جایى كه مىفرمایند:«... وَفِیهَا مَا تَشْتَهِیهِ الْأَنفُسُ وَتَلَذُّ الْأَعْیُنُ ...،در بهشت آنچه دلها مىخواهد و چشم از آن لذت مىبرد،موجود است.»5به هر حال این واژه،بیشتر داراى بار منفى بوده و در مواردى كه هوا و هوس افراطى بر انسان چیره گشته و تمایلات ویرانگر و گناه آلود بر تمام وجودش مستولى گردد بهكار مىرود. این واژه و مشتقات آن، در قرآن مجید،سیزده مورد به كار رفته كه شش مورد آنداراى مفهوم مثبت و هفت مورد آن داراى مفهوم منفى است. به هر حال«شهوت»به هر معنى كه باشد،هرگاه مفهوم خاص آن كه همانخواستهاى افراطى و شهوانى است مورد نظر باشد،آثار زیانبارى به دنبال خواهدداشت كه به وضوح قابل مشاهده است كه ضمن توجه به روایاتى كه در فصل قبلآوردیم،باید اذعان داشت كه سر تا سر تاریخ نیز مملو از پیامدهاى نامطلوب شهوت پرستىهاست كه به طور خلاصه مىتوان به عناوین زیر،اشاره كرد: 1-آلودگى به گناه 2-فساد عقل 3-تضعیف شخصیت اجتماعى انسان 4-اسارت نفس 5-رسوایى و بىآبرویى حضرت علی علیه السلام می فرمایند: الشهوات مصائدالشیطان، شهوات دامهاى شیطان استعوامل بیماری شهوت پرستیبارها در مباحث مشابه گفتهایم كه براى درمان مفاسد اخلاقى، باید نخست علل و ریشهها و اسباب آن را بیابیم. بزرگان علم اخلاق نیز،در مباحث این علم،به بحث از انگیزهها،اهمیت فوق العادهاى دادهاند،به همین دلیل لازم استبحث دقیقى در مورد عوامل شهوت پرستى داشته باشیم. امیال و خواستههاى درونى كه از آن به شهوات تعبیر مىشود،-مخصوصا شهوتجنسى-یك امر طبیعى و خدادادى بوده و از عوامل حركت انسان،براى پیشرفت زندگى بشمار مىآید. به همین دلیل،گر چه نمىتوان آنها را از میان برد،اما هرگز نباید براى سركوبى آنها نیز تلاش كرد،زیرا اگر این شهوات در حد اعتدال باشند،نه تنها مشكلى ایجاد نمىكنند،بلكه یكى از اسرار تكامل و تقدم انسان نیز محسوب مىگردند. آنچه كه به صورت مفسده اخلاقى ظاهر مىشود،همان طغیان شهوات و خارج شدنآنها از كنترل نیروى عقل و خرد است. حال باید ملاحظه كرد كه چه عواملى سبب خارج شدن امیال و خواستهاى درونىاز تحت كنترل عقل گشته و به صورت نیرویى ویرانگر در مىآید.به یقین،امور زیر تاثیر زیادى در این مساله دارد: 1-ضعف ایمان 2-بى اعتنایى به حیثیت اجتماعى و شخصیت انسانى 3-غفلت و بىخبرى 4-معاشرتهاى نامناسب و محیطهاى آلوده راههاى درمان شهوت پرستى
راههاى درمان مفاسد اخلاقى به صورت اصولى تقریبا همه جا یكى است كه به طور كلى در دو راه علمى و عملى خلاصه مىشود. الف- راه علمى منظور از راه علمى،این است كه انسان در آثار و پیامدهاى شهوت پرستى بیندیشد وببیند كه چگونه تسلیم شدن در برابر شهوات،انسان را به ذلت،بدبختى،اسارت،تضعیف شخصیت اجتماعى و دورى از خدا مىكشاند كه زندگى خفتبار افرادى كه آلوده شهوت شدهاند،بیانگر این واقعیت است. ب-راه عملى از نظر عملى راههاى مختلفى براى درمان«شهوت پرستى»وجود دارد از جمله: 1-یكى از بهترین راههاى عملى براى نجات از گرداب شهوت،اشباع صحیح امیالو خواستهاى جنسى است،زیرا اگر خواستها و امیالى كه در درون انسان وجوددارند از راههاى صحیح،اشباع گردند،دیگر زیانبار و مخرب نخواهند بود،به تعبیردیگر،این خواستها را نمىتوان و نباید سركوب كرد،بلكه باید از آنها در كانالهاىصحیح و سازنده استفاده كرد، در غیر این صورت ممكن است تبدیل به سیلاب ویرانگرى شود كه حرث و نسل انسان را با خود خواهد برد. به همین دلیل،اسلام نه تنها تفریحات سالم و بهرهگیرى معتدل از خواستهاىدرونى را مجاز شمرده،بلكه نسبت به آن تشویق نیز نموده است.خطبه معروفى كه ازامام جواد علیه السلام در مورد عقد همسرش نقل شده است،شاهد گویاى این مدعاست.آنحضرت در این خطبه مىفرمایند:«اما بعد فقد كان من فضل الله على الانام ان اغناهمبالحلال عن الحرام، یكى از نعمتهاى الهى بر بندگان این است كه آنها را به وسیله حلالاز حرام بىنیاز ساخته است.» (6) این حدیث معروف نیز بر همین نكته اشاره دارد:«للمؤمن ثلاث ساعات،فساعةیناجى فیها ربه، و ساعة یرم معاشه،و ساعة یخلى بین نفسه و بین لذتها فیما یحل ویجمل،انسان با ایمان ساعات زندگیش را به سه بخش تقسیم مىكند،قسمتى را صرف مناجات با پروردگارش مىكند و قسمت دیگر را در راه اصلاح معاش و بندگیش به كار مىگیرد و قسمت سوم را به بهرهگیرى از لذتهاى حلال و دلپسند اختصاص مىدهد.» 72-یكى دیگر از راههاى نجات از شهوت پرستى،برنامهریزى دقیق براى برنامههاىزندگى است،زیرا،هرگاه انسان،براى تمام اوقات خود برنامه داشته باشد (هر چند برنامه او در پارهاى از موارد جنبه تفریحى و ورزشى داشته باشد)،دیگر مجالى براى كشیده شدن به آلودگىهاى شهوانى باقى نمىماند. 3-برچیدن عوامل آلودگى نیز یكى از راههاى درمان و یا پیشگیرى است،زیرا امكان آلودگى به شهوات در محیطهاى آلوده فراوان است،یعنى،اگر محیط،آلوده شهوت شود و اسباب آن در دسترس همه قرار گیرد و آزادى نسبى نیز وجود داشتهباشد،نجات از آلودگى،مخصوصا براى قشر جوان یا كسانى كه در سطح پایینى از«معرفت»دینى قرار دارند،بسیار دشوار خواهد شد. 4-احیاى شخصیت معنوى و انسانى افراد جامعه نیز،از راههاى مهم درمان یاپیشگیرى از آلودگىهاى شهوانى است،زیرا انسان،هنگامى كه از ارزش وجود و شخصیتخود،آگاه شود و دریابد كه او عصاره جهان آفرینش و گل سر سبد جهان خلقت و خلیفه خدا در روى زمین است،به این سادگى خود را به شهوات نمىفروشد. امیر مؤمنان على علیه السلام در این رابطه مىفرمایند:«من كرمت علیه نفسه هانت علیهشهوته،كسى كه به ارزش وجود خویش پىبرد،شهوات در برابر او بىارزش مىشوند» 8 و در حدیث دیگرى از آن حضرت علیه السلام آمده است:«من عرف شرف معناه صائه عن دنائةشهوته...،كسى كه شرافت ذاتى خود را بشناسد،او را از پستى شهوت مصون مىدارد!...» 9مرحوم فیض كاشانى در كتاب«المحجة البیضاء»مىگوید:«بزرگترین عوامل هلاكت انسان، شهوت شكم است،همان بود كه آدم و حوا را از بهشتى كه دار القرار بود به دنیا كه دار نیاز و افتقار است فرستاد...،در حقیقت شكم سرچشمه شهوات و منشا دردها و آفات استآخرین نكتهاى كه ذكر آن لازم به نظر مىرسد،این است كه نه تنها در مساله مبارزهبا شهوات، بلكه در تمام موارد مبارزه با مفاسد اخلاقى،باید به مساله مبارزه عملى اهمیت داد،به این معنى كه هر قدر انسان با خلق و خوى بد به مبارزه برخیزد و در جهت مخالف آن حركت كند، آن خلق و خوها كم رنگ و ضعیف مىشود و این مبارزه از صورت فعلى به صورت حالت و از صورت حالت به صورت عادت و از صورت عادت به صورت ملكه در مىآید و خلق و خوى ثانوى در جهت مقابل شكل مىگیرد،مثلا،اگر انسان بخیل بذل و بخشش را تكرار كند،آتش بخل به تدریج در درون او فروكش كرده و خاموش مىشود. اگر شهوت پرستان نیز در برابر طغیان شهوات،مقاومت و ایستادگى نمایند،طغیان شهوت فرو نشسته و روح عفت جایگزین آن مىشود. این نكته در سخن پرمعنایى از امیر مؤمنان على علیه السلام نقل شده است:«قاوم الشهوة بالقمع لها تظفر،در برابر شهوت و امیال نفسانى،به قصد قلع و قمع مقاومت كن تا پیروز شوى »10 شكم پرستى و شهوت جنسى بزرگان علم اخلاق همچون فیض كاشانى در«المحجة البیضاء»و محقق نراقى در«معراج السعادة»و مرحوم شبر در كتاب«الاخلاق»شكم پرستى و شهوت جنسى را بهصورت مستقل، مورد بحث قرار دادهاند.در واقع از روایات اسلامى و اشاراتى كه درآیات قرآن مجید است، پیروى نموده و براى این دو بخش اهمیت ویژهاى قایل شدهاند. مرحوم فیض كاشانى در كتاب«المحجة البیضاء»مىگوید:«بزرگترین عوامل هلاكتانسان، شهوت شكم است،همان بود كه آدم و حوا را از بهشتى كه دار القرار بود به دنیا كه دار نیاز و افتقار است فرستاد...،در حقیقت شكم سرچشمه شهوات و منشا دردها و آفات است،زیرا حتى شهوت جنسى نیز پیرو آن است و به دنبال این دو،شهوت در جمع آورى مال و مقاماست كه وسیلهاى براى سفرههاى رنگینتر و زنان بیشتر محسوب مىشود و به دنبال آنها،تنازع در دسترسى به مال و مقام و كشمكشها به وجود مىآید و آفت ریا و خودنمایى و تفاخر و تكاثر و خود برتر بینى از آن متولد مىگردد،سپس این امور عاملى براى حسد،كینه،عداوتو دشمنى مىشود و دارنده آن را به ارتكاب انواع ظلمها و منكرات و فحشاء مىكشاند...،حال كه چنین است،لازم است به شرح آفات آن پرداخته شود و طرق مبارزه با آن روشن گردد»11 فرآوری: شکوری - گروه دین و اندیشه تبیان1- الدر المنثور،ج6،ص 261 به نقل از میزان الحكمة،ج 4،ص 3478،شماره 21400 2- غرر الحكم،حدیث876. 3- غرر الحكم،حدیث 2121.4- فصلت/ 31.5- زخرف/ 71. 6- بحار الانوار،ج 50،ص76. 7- نهج البلاغه،كلمات قصار،جمله 390. 8- بحار الانوار،ج 78،ص 71. 9- غرر الحكم،شماره9069. 10- شرح فارسى غرر الحكم،ج 4،ص 514،ح6803. 11- المحجة البیضاء،ج 5،ص 145. منبع: اخلاق در قرآن، آیة الله مکارم شیرازی، با تلخیص فراوان
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: تبیان]
[مشاهده در: www.tebyan.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 390]
صفحات پیشنهادی
کلینیک اینترنتی رایگان (11) - سرعت مجاز در اتوبان شهوت
کلینیک اینترنتی رایگان (11) - سرعت مجاز در اتوبان شهوت-کلینیک اینترنتی رایگان (11)سرعت مجاز در اتوبان شهوتهو الشافیبه کلینیک اینترنتی نور خوش آمدید ...
کلینیک اینترنتی رایگان (11) - سرعت مجاز در اتوبان شهوت-کلینیک اینترنتی رایگان (11)سرعت مجاز در اتوبان شهوتهو الشافیبه کلینیک اینترنتی نور خوش آمدید ...
اسارت در دام شهوت
کلینیک اینترنتی رایگان (11) - سرعت مجاز در اتوبان شهوت کلینیک اینترنتی رایگان (11) - سرعت مجاز در اتوبان شهوت-کلینیک ... از همان امام بزرگوار علیه السلام ...
کلینیک اینترنتی رایگان (11) - سرعت مجاز در اتوبان شهوت کلینیک اینترنتی رایگان (11) - سرعت مجاز در اتوبان شهوت-کلینیک ... از همان امام بزرگوار علیه السلام ...
«زن ها تنها وسیله شهوترانی هستند»!
طبيعت انسان ، ميل زيادي به محرمات و شهوت راني دارد ، اين وظيفه ماست كه درجه ... کلینیک اینترنتی رایگان (11) - سرعت مجاز در اتوبان شهوت کلینیک اینترنتی ...
طبيعت انسان ، ميل زيادي به محرمات و شهوت راني دارد ، اين وظيفه ماست كه درجه ... کلینیک اینترنتی رایگان (11) - سرعت مجاز در اتوبان شهوت کلینیک اینترنتی ...
ارسال Ems رايگان با اينترنت -
کلینیک اینترنتی رایگان (11) - سرعت مجاز در اتوبان شهوت ... فهرست تاپیک های انجمن دلفی اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب .... پروژه ...
کلینیک اینترنتی رایگان (11) - سرعت مجاز در اتوبان شهوت ... فهرست تاپیک های انجمن دلفی اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب .... پروژه ...
قرآن تنها نسخه شفابخش و نجات راه انسان است
کلینیک اینترنتی رایگان (11) - سرعت مجاز در اتوبان شهوت در اینجا با تجویز نسخه های شفابخش کلام خدا و اهل بیت علیهم السلام، در پی آنیم تا خود ... در قرآن مجید نیز ...
کلینیک اینترنتی رایگان (11) - سرعت مجاز در اتوبان شهوت در اینجا با تجویز نسخه های شفابخش کلام خدا و اهل بیت علیهم السلام، در پی آنیم تا خود ... در قرآن مجید نیز ...
معرفی هوا نیروز(1)
اكران «نسل جادويي» پس از سه سال · اگر خوب بخوانی،خوب هم می نویسی... همه فرشتگانی که میشناسیم · کلینیک اینترنتی رایگان (11) - سرعت مجاز در اتوبان شهوت ...
اكران «نسل جادويي» پس از سه سال · اگر خوب بخوانی،خوب هم می نویسی... همه فرشتگانی که میشناسیم · کلینیک اینترنتی رایگان (11) - سرعت مجاز در اتوبان شهوت ...
داغ داغ... سرد سرد...
اكران «نسل جادويي» پس از سه سال · اگر خوب بخوانی،خوب هم می نویسی... همه فرشتگانی که میشناسیم · کلینیک اینترنتی رایگان (11) - سرعت مجاز در اتوبان شهوت ...
اكران «نسل جادويي» پس از سه سال · اگر خوب بخوانی،خوب هم می نویسی... همه فرشتگانی که میشناسیم · کلینیک اینترنتی رایگان (11) - سرعت مجاز در اتوبان شهوت ...
کسب با ارزش ترین ثروت دنیا
vazeh.com 05:45:31 07:14:40 12:13:30 17:11:00 17:31:27 0:8 مانده تا طلوع خورشید. ذکر روزهای هفته .... کلینیک اینترنتی رایگان (11) - سرعت مجاز در اتوبان شهوت ...
vazeh.com 05:45:31 07:14:40 12:13:30 17:11:00 17:31:27 0:8 مانده تا طلوع خورشید. ذکر روزهای هفته .... کلینیک اینترنتی رایگان (11) - سرعت مجاز در اتوبان شهوت ...
جنگ يک تخيل شاعرانه نیست!
کلینیک اینترنتی رایگان (11) - سرعت مجاز در اتوبان شهوت · همه فرشتگانی که میشناسیم · اگر خوب بخوانی،خوب هم می نویسی... اكران «نسل جادويي» پس از سه سال ...
کلینیک اینترنتی رایگان (11) - سرعت مجاز در اتوبان شهوت · همه فرشتگانی که میشناسیم · اگر خوب بخوانی،خوب هم می نویسی... اكران «نسل جادويي» پس از سه سال ...
-
گوناگون
پربازدیدترینها