واضح آرشیو وب فارسی:سایت ریسک: خروجی گرفتن kazem3d 15 شهريور 1386, 13:37سلام میخواستم تو این تاپیک هرکس هر اطلاعاتی در باره ی خروجی گرفتن داره بگه مثلا اندازه ی فایل خروجی برای نمایش در تلویزیون ایران و frame rate و ... Sherlock_Holmes 15 شهريور 1386, 15:48سلام خروجي بايد 720 در 576 باشه براي تلويزيون و سيستم Pal يعني 25 فريم براي تلويزيون. NTSC هم كه مال تلويزيون آمريكاست و بدرد ما نميخوره اون Frame rateش 29.7 هست. اگه براي VCD ميخواي رزولوشن طول و عرضش تقسيم بر 2 ميشه و همون 25 فريم. البته براي استفاده از كانال آلفا و مزيتهاي ديگه خروجي رو TGA يا تارگا ميگيرن و در نرم افزار مونتاژي مثل پريمير رندر نهايي رو ميرن... gigamax 15 شهريور 1386, 21:14شرلوك جان . اين گوشه كنارا يه چيري هم مي ذاشتي ما هم بگيم ... فكر نكنم چيز ديگه اي مونده كه شرلوك نگفته . kazem3d 15 شهريور 1386, 21:51منظور از کانال آلفا چیه؟ و اگه یک انیمیشن برای تلویزیون ایران ساخته بشه میشه اون رو توی سینما یا کشور های دیگر پخش کرد. Sherlock_Holmes 16 شهريور 1386, 02:44gigamax جان شما استاد مايي. ميدونستم اين دور و برايي جسارت نميكردم زودتر جواب بدم...:) و اگه یک انیمیشن برای تلویزیون ایران ساخته بشه میشه اون رو توی سینما یا کشور های دیگر پخش کرد. والا اگه ببري آمريكا بايد 29.7 رندر كني. جاهاي ديگه كه پاله كه مشكلي نيست. سينما هم پال هست ولي 25نيست بلكه 24 فرم بر ثانيه است... ببين كانال آلفا عين آلفادر فتوشاپه! (توضيحو داشتي؟!) مثلا بكگراند تصوير رنگ ياعكسي گذاشتي يا قسمتي از متريال رو آلفا دادي. بعد از رندر و وارد كردن اون در مثلا پريمير ميبيني كه اون قسمت آلفا انگار پاك شده و خاليه و ميتوني در اون هر عكس يا رنگي قرار بدي. درنرم افزارهاي اديتي مثل پريمير اين كانال قابل شناسايي هست. مثلا در فتوشاپ در عكسهاي RGBما سه كانال R و G و Bداريم كه سه رنگ هستند. كانال آلفا هم يه كانال بيرنگه كه ميشه داخلش عكس يا هرچي گذاشت. يه مثال ديگه: مثلا يه طراحي داخلي انجام دادي كه از پنجره بيرون پيداست. خب تو منظره اي در بكگراند نميذاري بجاش خروجي رو تارگا ميگيري. رندر تمام شد عكسو ببر فتوشاپ و ببين كه يه بكگراند كه به لايه زيرش ميدي ميره زير رندر اما از پشت پنجره پيداست يعني جاهايي كه بكگراند يا هرجا آلفا بوده مثل سوراخي در عكس لايه زير رو نشون ميده. اين مثلايه تكنيك استفاده از آلفا براي طراحي داخليه... جالf بود مگه نه؟- چي جالب نبود؟! gigamax ايندفعه ديگه بيا! خودمم نفهميدم چي گفتم... gigamax 16 شهريور 1386, 07:29نه شرلوك جان شما كارتت درسته . در مورد اين يكي هم همه رو كامل گفتي . در شمن يك استاندارد تلويزيوني ديگه هم هست كه اسمش سكامه secam كه توي اروپا بيشتر استفاده ميشه . اگر تو فيلمتو مثلا با NTSC رندر كني و ببيري توي تلويزيونهاي سيستم پال نشون بدي تصوير پرش دار ميشه . يعني چطوري بگم يكم كه فيلم جلو ميره دوباره از يكم قبلترش فيلم شروع پخش ميشه و اين روند در كل فيلم تكرار ميشه . به علت تفاوت در نرخ فريم فيلم . توضيحو حال كردي ؟!! :lol: براي سينما . سينما مبحثش خيلي سختتر از تلويزيونه . چون بايد استاندارد پرده سينماي كشور مقصد بلد باشي . مثلا شايد يه جاي نسبت طول به عرض تصوير 1 به 2 باشه (پرده مستطيل شكل ) و شايد يه جا 16 به 9 باشه . البته اين مال قبل بوده . فكر نكنم الان ديگه اسكوپهاي كشورهاي مختلف فرق كنه . براي تهيه فيلمي كه قراره توي سينما پخش بشه اونو فشرده مي كنن تا سر فرصت تو دستگاه آپارات سينما اونو به حد مطلوب از هم باز كنن . اين كارو با عدسي هايي به نام عدسي آنافورميك مي كنن . توي مكس اين كارو مي توني اين كارو بكني موقع خروجي گرفتن . با پريمير هم مي توني موقع درست كردن پروژه اين كارو بكني هووووووه ه ه ه . بالاخره تموم شد . چه پر حرفم من .. سوالي ديگه اي بود در خدمتم البته با اجازه آقا شرلوك :) kazem3d 16 شهريور 1386, 07:48از هردوتون تشکر میکنم آیا این قوانین شامل صدا و compressor هم میشه kazem3d 16 شهريور 1386, 07:50راستی یعنی هیچ وقت نمیشه فیلمی که برای تلویزیون آمریکا ساخته شده رو توی تلویزیون ایران پخش کرد.یا بلعکس pythoN 16 شهريور 1386, 08:34بله میشه پخش کرد . چون اینجا کسای هستند که روی این فیلم های برای پخش شدن ( یا قابل پخش شدن ) خیلی کارا میکنن . :d البته من از میکس زیاد سر در نمیارم بهتر بود این بحث رو توی بخش پریمیر مطرح میکردی . gigamax 16 شهريور 1386, 09:48چرا نشه . مگه اين همه سريال هاي تلويزيوني كه شما از كشورهاي ديگه مي بينيد همه با پال گرفته شدن . صدا و سيما سحت افزار هاي مبدل اين كارو داره . البته با نرم افزار هاي حرفه اي هم بايد بشه اين كارو كرد . در ضمن اكثر دوربينهاي حرفه اي مولتي سيستم هستن يا هم با پال و هم با Ntsc ميشه باهاشون فيلم گرفت kazem3d 16 شهريور 1386, 10:04ممنون سوالات من تمومی نداره میخواستم بدونم فیلد چیه و چه طور میشه ازش استفاده کرد؟ pythoN 16 شهريور 1386, 11:00سلام . فیلد به شما کمک میکنه تا یه رندر نرم رو بگیرید و یه جورای انگار که fps رو زیاد میکنه . برای رندر های که توی سایز کوچیک گرفته میشه هم ضروریه توی مکس هم اگر می خوای ازش استفاده کنی F10 رو بزن . توی تب common و در رول common parameters گزینه ی render to fields رو تیک بزن . همین . () راستی خیلی خوبه که ادم سوالاش زیاد باشه . Sherlock_Holmes 16 شهريور 1386, 15:19سلام به همه راستی یعنی هیچ وقت نمیشه فیلمی که برای تلویزیون آمریکا ساخته شده رو توی تلویزیون ایران پخش کرد.یا بلعکس بچه ها درست ميگن ميشه اما اصلا كار سخت و عجيبينيست! شما با پال ساختي كافيه ببريش تو پريمير و با NTSCرندرش كن!! تفاوت NTSC و Pal تقريبا در 3 فريم هست. وقتي NTSC رو Palميكني از فرمهاش ميدزده و دقيق هم ميدزده جوري كه اصلا به چشم نمياد... آیا این قوانین شامل صدا و compressor هم میشه بله قطعا ميشه اما شما Pal رو كه انتخاب كني صدا هم 25 فريم ميشه. اگه 25 فريم نباشه مثلا طرف داره حرف ميزنه تو فيلم اما صداش عقبتر يا جلوتره و اصطلاحا سينك نيست! میخواستم بدونم فیلد چیه و چه طور میشه ازش استفاده کرد؟ توضيحات pythoN كامله. من چندتا چيز بهش اضافه ميكنم. بله كمك ميكنه رندرنرمي بگيري اما چجوري؟ وقتي كاري رو فيلمبرداري ميكني با دوربين سينمايي تو كار رو روي نگاتيو ضبط ميكني و هر فريم اصطلاحا براي خودش هويت داره. براي پخشش از سينما هم از طريق نور و عدسي هست. چه ربطي داره آره؟ خب در ويدئو اينطور نيست يعني تصاوير ضبط نميشن بلكه اسكن ميشن و موقع پخش هم از طريق هد دستگاه اسكن ميشن و پخش ميشن. اصول كار هر اسكنري هم رج زدنه! يعني خط به خط مي خونه و نشون ميده. رندر ما در مكس هم عين Video هست. تصاوير ارسالي از آنتن تلويزيون هم بصورت كد شده ارسال ميشن و تلويزيون اونها رو خط به خط نشون ميده. پس... نميتونه يهو با هم همه تصوير رو نشون بده!! پس... طبق كدهاي ارسالي فرستنده رج ميزنه، از گوشه بالاي سمت چپ لامپ تلويزيون رج زدن بصورت مورب شروعميشه و تا گوشه راست پايين (يا تا وسط كادر، يادم نيست!!) ميره. اين فيلد اوله!! رجهايي كه خالي مونده در اسكن دوم بهمون طريق پر ميشن كه اينم ميشه فيلد دوم!! فيلد اول و دوم روي هم مي افتند و تازه چي بوجود مياد؟ يك فريم!!! پس ميبيني كه اينكار با چه سرعتي انجام ميشه.. در حقيقت در سيستم Pal ما 50 تا فيلد اسكن شده داريم كه ميشه 25 فريم! كه خب هم تصوير نرمتر ميشه هم كيفيت بهتر. اصطلاحا به اون فيلد و فرم هم ميگن... و در پخش كاربرد داره. اگهكاريقراره پخش بشه موظفيذ از فيلد و فرم استفاده كنيد وگرنه تصوير با تيك و پرشهاي جزئي اما آشكار پخش ميشه... گاهي ديديد كه در يك برنامه آدمها يك سايه بيرنگ هم از خودشون كنارشون دارن. و انگار دوبيني داريد! اين مال اينه كه فيلدها روي هم نيست! يا مشكل از فرستنه و سازنده ست يا گيرنده شما كه كدها رو درست رج نميزنه! راستي يادم رفت بگم حتما مي دوني كه صفحه تلويزيون از لايه نازكي با نقاطي سه رنگ تشكيل شده يعني RGB. كه هر بار رج زدن به اونا دستور ميده كدومها روشن بشن تا چه رنگي كجا بوجود بياد..! اگه تونستم يه مقاله راجع بهش مينويسم جالب شد و مهم هم هست دربارش بدونيم. تاكيفيت كارهامون بالا بره. براي اطلاعات بيشتر هم ميتوني به كتاب "اصول مباني تلويزيون" كه كتاب معروفي هم هست و اگه كار پخش مي كنيد بايد بخونيد، مراجعه كنيد. اميدوارم خوب توضيح داده باشم.. kazem3d 16 شهريور 1386, 18:46اقای شرلوک متشکر از توضیحات کاملت یک چیز دیگه میشه یکم درباری فیلمهای دی وی دی توضیح بدی که چرا کیفیتشون اینقدر بالا است و... pythoN 17 شهريور 1386, 16:46مرسی از توضیحاتت کاملترت شرلوک . فقط کاش منم حوصلم میکشید اینقدر مفصل بنویسم :d میشه یکم درباری فیلمهای دی وی دی توضیح بدی که چرا کیفیتشون اینقدر بالا است و... خب این دیگه جواب مشخصی داره . رزلوشن و کیفیت بالا = حجم زیاد . شما روی یک دی وی دی حجم زیادی رو میتونید جا بدید پس کیفیت کار رو بالا میبرید Sherlock_Holmes 17 شهريور 1386, 21:30راستي يه چيزي يادم رفت.... (پر حرفي!!) اونم يك نكته جالبه.. بين كدهاي تصويري و كدهاي فيلد فضاي اصلاعاتي خالي هم هست كه تله تكست رو بين اون فضاهاي خالي ارسال ميكنند. منتها شما بايد تلويزيونتون قابليت خوندن و باز كردن اون كدها رو داشته باشه... (هيچ ربطي به مكس هم نداشت حرفام...:d)
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: سایت ریسک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 3148]