تبلیغات
تبلیغات متنی
محبوبترینها
قیمت انواع دستگاه تصفیه آب خانگی در ایران
نمایش جنگ دینامیت شو در تهران [از بیوگرافی میلاد صالح پور تا خرید بلیط]
9 روش جرم گیری ماشین لباسشویی سامسونگ برای از بین بردن بوی بد
ساندویچ پانل: بهترین گزینه برای ساخت و ساز سریع
خرید بیمه، استعلام و مقایسه انواع بیمه درمان ✅?
پروازهای مشهد به دبی چه زمانی ارزان میشوند؟
تجربه غذاهای فرانسوی در قلب پاریس بهترین رستورانها و کافهها
دلایل زنگ زدن فلزات و روش های جلوگیری از آن
خرید بلیط چارتر هواپیمایی ماهان _ ماهان گشت
سیگنال در ترید چیست؟ بررسی انواع سیگنال در ترید
بهترین هدیه تولد برای متولدین زمستان: هدیههای کاربردی برای روزهای سرد
صفحه اول
آرشیو مطالب
ورود/عضویت
هواشناسی
قیمت طلا سکه و ارز
قیمت خودرو
مطالب در سایت شما
تبادل لینک
ارتباط با ما
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
مطالب سایت سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون
آمار وبسایت
تعداد کل بازدیدها :
1833286148
آموزش قدم به قدم 3D max -
واضح آرشیو وب فارسی:سایت ریسک: آموزش قدم به قدم 3D max geraphic22 20 خرداد 1386, 00:40سلام به همه دوستان من دانشجوی گرافیک هستم و در ترم تابستون بهمو تری دی دادن گفتم اگه شما ها استقبال کنین من هر چه از اول سر کلاس یاد میگیرم مرحله به مرحله اینجا میارم اگه دوس داشتین پیغام بدین که من بدونم واسه کاری که دارم وقت صرف می کنم تعداد بیشتری استفاده کنن ممنون............مهدیه ------------------------------------------- :cool:با اجازه صابخونه 1.آشنایی با محیط 3DS Max-------محیط برنامه و منوی file () 2.منوی edit () 3.فرمان های منوی Group () 4.نوار ابزار () 5.مدلسازی شماره 1 ----standard primitive () 6.مدلسازی شماره 2-----Extended Primitive () 7.مدلسازی شماره 3-----ساخت اشياء و معماريAEC Extended -1 () 8.مدلسازی شماره 4-----ساخت اشياء و معماريAEC Extended -2 () 9.مدلسازی شماره 5-----ساخت Splines ها () 10.مدلسازی شماره 6-----ساخت و ايجاد سيستم ها () 11.تغییر دادن اشیا و تبدیل آنها به Editable mesh () *سطح edge () *سطح face () 12.مدیفایرها () 13.آشنايي با چند برنامه كمكي () 14.سیستم ذره ای متکی بر رویداد particle Flow () 15.ایجاد یک Particle Flow () 16.ساخت پاشیدن آب به وسیله Particle Flow ( قسمت اول ) () 17.ساخت پاشیدن آب به وسیله (قسمت دوم) Particle Flow () 18. mahoo painter 20 خرداد 1386, 02:45خیلی خوبه شما شروع کنید من و دوستان هم کمکتون میکنیم S.T 20 خرداد 1386, 07:19خیلی عالیه شروع کن تاما بهره ببریم. paolina 20 خرداد 1386, 10:34سلام خیلی عالیه من خیلی وقته که دوست دارم این برنامه رو یاد بگیرم. اما نه کلاسی هست نه جایی که بشه یاد گرفت !!! ممنون james007 20 خرداد 1386, 11:23ببینم چی کار میکنی ها vahid_3d 20 خرداد 1386, 12:42بهترین فکره.شروع کنید و ما هم استفاده کنیم و اگه پروژه ای هم بود کمکتون می کنیم/مثلا هر کدوم یه چیزی رو درست می کنیم و شما می تونید استفاده کنید. ( کمک شما به ما = کمک ما به شما ) geraphic22 20 خرداد 1386, 22:00مرسی از همتون....و مرسی از شما وحید جان چون امروز اومدم همینو بگم که این هفته که رفتم سر کلاس تا زمانی که کم کم بهمون نمونه کار بده منم همین جا موضوع رو می گم تا هر کی دوست داشت نمونه کارشو بذاره شاید که من هم از شما یاد بگیرم و کاراتون برام یه ایده برای پروژه های خودم باشه پس منتظر باشید تا آخر هفته که کلاسام شروع می شه یا حق ................. مهدیه greenlandsnow 21 خرداد 1386, 01:03پيرشي جوون . ارزش هر كس به قدر همت اوست حالا اين چه ربطي داره به اين موضوع من نمي دونم !!:-? pythoN 23 خرداد 1386, 17:43کار خوبیه شروع کن . بدرد خیلی ها میخوره D.Abedi 31 خرداد 1386, 15:07سلام بابا شوالیه اینو میگن یکی برای همه و همه برای یکی موفق باشی pythoN 31 خرداد 1386, 18:46فکر کنم یادت رفته کارتو ادامه بدی . بیخیال شدی ؟ belderchin 31 خرداد 1386, 19:47سلام و خسته نباشيد به همگي اگه اجازه بديد كار دوستمون " geraphic 22 " رو من ادامه بدم :cool: اين آموزش شامل 14 قسمت هستش. فقط نظر يادتون نره يا علي :twisted: belderchin 31 خرداد 1386, 19:49آشنایی با محیط 3DS Max در اين قسمت شما را با محيط 3DSMAX آشنا مي کنيم. محيط برنامه پنجره اي است شامل ديدگاه ها، نوار ابزار، منوها و پانل ها. در محيط برنامه روش هاي زيادي براي اجراي عمليات است بعنوان مثال براي ساخت اشياء از منوهاي پانل فرمان استفاده مي کنيم. نوار منو: نوار منو درست در زير نوار عنوان برنامه قرار دارد که تمام فرمان ها و عمليات قابل اجرا در 3DS MAX در اين منوها موجود است. ما ابتدا منوهايي را توضيح مي دهيم که در پانل ها گزينه هاي آنها موجود نيست و تنها راه دست پيدا کردن آنها از طريق اين منوها يا از طريق کليدهاي ميان بر است پس ابتدا به آموزش منوهاي Group و Edit و File مي پردازيم. البته اين مرحله يه مقدار خسته کننده است ولي يادگيري آن جز کار و قسمت جداناشدني نرم افزار است منوي File اين منو شامل فرمان هاي زير مي باشد: فرمانNew اجراي اين فرمان سبب پاک شدن صحنه فعلي و جايگزيني صحنه جديد مي شود که معادل کليدهاي ميان بر Ctrl +N مي باشد. زماني که اين گزينه را انتخاب نماييد قسمت Options نمايان مي شود. گزينه اول اگر انتخاب شود هم اشياء درون صحنه و هم چنين تنظيمات سلسله مراتبي آنها حفظ شده فقط کليدهاي متحرک سازي آن از بين مي رود. انتخاب گزينه دوم سبب از بين رفتن تنظيمات سلسله مراتبي و نيز کليدهاي متحرک سازي مي شود ولي اشياء درون صحنه هنوز وجود دارند. انتخاب گزينه سوم باعث از بين رفتن تمام اشياء و تنظيمات مي شود. فرمان Reset اين فرمان تمان تنظيمات نرم افزار را به صورت پيش فرض تغيير مي دهد. فرمان Open به کمک اين فرمان مي توانيد فايل هاي با پسوند(MAX) يا يک فايل کاراکتر(CHR) يا فايل رندرVIZرا باز کرد. فايلهاي (DRF) يک فايل صحنه از يک رندر VIZ است اين نوع فايلها شباهت زيادي به فايلهاي Max دارند اما توسط رندر شرکت AutoDesk رندر مي شوند. ObseleteFlle هرگاه فايلي از نسخه هاي قبلي Max وارد نسخه جديد آن کنيد اين پنجره باز مي شود که به شما مي گويد اين فايل براي نسخه پايين تر 3DSMAX است( فايلهاي نسخه جديد در نسخه قديم باز نمي شود). فرمان Open Recent اين فرمان فهرستي از جديدترين فايل ها که باز شده را در اختيار شما قرار مي دهد و تعداد اين فايلها را تا 9 مي توان افزايش داد براي تغيير آن مي توانيد به اين منو برويد. Customize >Preference>File- Recent Files in File menu فرمانSave براي ذخيره سازي يک صحنه از اين فرمان استفاده مي شود که معادل کليدهاي ميان بر Ctrl +S است. در 3DS MAX قابليتي وجود دارد که فايل ها را مي تواند به صورت خودکار در فاصله زماني معيين ذخيره نمايد. اين قابليت را Auto backup گويند و ميزان زمان و تعداد ذخيره سازي نيز قابل تغيير مي باشد. اين فايلها در آدرس نصب شده نرم افزار در پوشه Auto backup قرار دارند. Customize- Preference- Flle- Auto backup فرمان Save as به کمک اين فرمان مي توانيد فايلهاي Max يا کاراکتر(CHR) را در مکان ها و جاهاي متفاوت ذخيره کنيد. فرمان Save Selection به کمک اين فرمان مي توانيد اشياء منتخب در صحنه را ذخيره کنيم البته اشيايي که به صورت سلسله مراتبي هستند به ترتيب سلسله مراتب ذخيره مي شوند. فرمان Merge به کمک اين فرمان مي توانيد چند صحنه را ادغام کنيد زمان Merge يک سري پيام داده مي شود که در زير توضيح مي دهيم. Merge: شي وارد شده را با استفاده از نام فيلد سمت راست در صحنه جديد ادغام مي کند. Skip: عمليات ادغام شي را لغو مي کند. Delete old: شي موجود در صحنه را از بين برده و شي جديد را که هم نام شي قبلي بوده را جايگزين مي کند. Apply to all duplicate: همه اشياء وارد شده را به صورتي وارد صحنه مي کند که نام اشياء به صورت (تکثير) تغيير نام پيدا کنند. Cancel: عمليات ادغام را لغو مي کند. Rename merged material: اسامي مواد وارد شده به صحنه را مي توان تغيير داد. Use scene material: خصوصيات مواد موجود در صحنه را بر مواد وارد شده مي دهد. Use merged material: مواد وارد شده به صحنه را به اشيا مي دهد. Auto Rename merged material: به صورت خودکار مواد وارد شده به صحنه را تغيير نام مي دهد. Apply To Duplicates: همه مواد را به صورتي وارد مي کند که نام آنها به صورت (تکثير) تغيير نام پيدا مي کند. Export: به کمک اين فرمان مي توانيد فايلهاي MAX را به صورت فايلهاي ديگر خروجي بگيريد فرمت هاي خروجي به شرح زير است. 3D Studio (3DS) Adobe illustrator (Ai) ASC scene Export (ASE) Auto CAD (DWG) Auto CAD (DXF) Shockwave 3D Film Box (FBX) Initial Graphics Exchange Standard (IGES) Lights cape material (ATR) Lights cape Blocks (BLK) Lights cape Parameter (DF) Lights cape Layers (LAY) Lights cape View (VW) Lights cape Preparation Flle (LP) Stereo lithography (STL) VRML 97 (WRL) فرمان Import توسط اين فرمان مي توانيد فايل هايي که از نوع MAX نيست را به داخل نرم افزار وارد نمود. فرمان Merge Animation توسط اين فرمان مي توان اطلاعات متحرک سازي شي ديگر يا صحنه را به شي يا صحنه اي وارد و منتقل کنيد. فرمان Replace توسط اين فرمان قادر خواهيد بود که شي يا شکل هندسي ساده تري جايگزين يک شي پيچيده تر در صحنه نموده و پس از انجام عمليات( متحرک سازي و امثال آن) دوباره شي يا شکل هندسي را جايگزين کنيد. فرمان Export selected به کمک اين فرمان مي توانيد شي يا اشياء انتخابي را خروجي بگيريد. فرمان Summary Info اين فرمان قادر است اطلاعات آماري مربوط به صحنه جاري را در اختيار شما قرار مي دهد. فرمان Flle Properties به کمک اين فرمان مي توانيد خصوصيات فايل جاري را مشاهده کنيد و در اين پنجره مي توانيد اطلاعاتي جانبي را که مربوط به فايل هست به آن اضافه کنيد. فرمان View Image Flle به کمک اين فرمان مي توانيد تصاوير ساکن موجود را مشاهده کنيد در واقع آن يک برنامه کمکي براي مشاهده عکس است. belderchin 31 خرداد 1386, 21:24فرمان های منوی Edit اين منو شامل فرمانهايي براي انتخاب و ويرايش اشياء صحنه است اين فرمان ها به قرار زير مي باشند. فرمان Undo آخرين عمليات انجام شده توسط شما را معکوس مي کند و برمي گرداند و معادل کليدهاي ميان بر Ctrl +z است. فرمان Redo اين فرمان آخرين عمليات لغو شده توسط فرمان Undo را برمي گرداند و معادل کليدهاي ميان بر Ctrl+y است براي افزايش تعداد Redo و Undo مي توان از منوي Customize = Preferences = Gene yal= Scan Undo استفاده نمود. همچنين مي توانيد از کليدهاي Undo وRedo در نوار ابزار استفاده نموده و اگر هم بر روي اين کليدها راست کليک کنيد ليستي از عملياتي که تا به حال انجام شده را در اختيار شما قرار مي دهد. فرمان Hold هرگاه مي خواهيد عملياتي را انجام دهيد که اين عمليات براي شما ناشناخته است امکان از بين رفتن و تبديل کردن شيي به شيي ديگر را داريد و امکان undo هم نيست(undo در همه موارد کار نمي کند) استفاده کنيد. اين فرمان يک فايل موقتي(max hold. my) را ايجاد مي کند. اين فايل بر روي کليپ برد يا حافظ موقت ذخيره مي شود و با بشته شدن يا خاموش شدن ناگهاني از بين مي رود. براي بازيابي اين فايل بايد از فرمان Fetch استفاده نمود. فرمان Fetch محتوي بافر Hold شامل صحنه ذخيره شده و تنظيمات سيستم را حفظ مي کند. فرمان Delete به کمک اين فرمان مي توانيد اشيا داخل صحنه را از بين ببريد و حذف نماييد البته اشياء حذف شده قابل برگشت(undo) هستند. فرمان Clone به کمک اين فرمان مي توانيد يک کپي از اشياء يا شي هاي موجود در صحنه بگيريم که کليد ميان بر آن معادل Ctrl +V مي باشد. فرمان Select All به کمک اين فرمان تمامي اشياء در صحنه را انتخاب مي نمايد که کليد ميان بر آن معادل Ctrl +A مي باشد. فرمان Select invert اين فرمان عمليات انتخاب را معکوس مي کند که کليد ميان بر آن معادل Ctrl +I مي باشد. گزينه Object Propertise اين گزينه يک سري اطلاعات و قابليت ها را در اختيار ما قرار مي دهد که در آموزش هاي بعد مفصل به آن مي پردازيم. belderchin 01 تير 1386, 09:36فرمان های منوی Group این منو و فرمان های داخل آن برای دسته بندی و اجتماع دادن چند شی در صحنه مورد استفاده قرار می گیرد. فرمان Group به کمک این فرمان شی های انتخاب شده در صحنه را به صورت یک گروه در می آوریم به این صورت که زمانی که یک شکل انتخاب می شود تمام اشکالی که با آن شکل تشکیل گروه را داده اند انتخاب می شوند. فرمان Group un این فرمان باعث از بین رفتن و متلاشی شدن یک گروه می شود. فرمان open این فرمان باعث می شود که یک گروه به صورت موقت باز شده و اشیاء موجود در گروه قابل ویرایش شوند ولی گروه هنوز از بین نرفته و نرم افزار برای ثابت کردن این مطلب معمولاً یک کادر مکعب در دور گروه باز شده می کشد که این اشیاء گروهی هستند که به صورت موقت باز شده است. فرمان Close این فرمان باعث بسته شدن گروهی می شود که آن گروه باز شده باشد. فرمان Attach به کمک این فرمان می توان اشیاء که در گروهی وجود ندارند را به یک گروه اضافه نمود. به این صورت که روی آن شی که در گروهی نیست کلیک کرده و سپس از منوی Group گزینه Attach را زده تا آن شی به آن گروه اضافه شود. فرمان Detach به کمک این فرمان می توان اشیاء که در درون یک گروه هستند را از آن گروه جدا نمود این فرمان زمانی روشن است که قبل از آن گزینه یا فرمان open را به کار برده باشیم. فرمان Explode این فرمان می تواند گروههای انتخابی را کاملاً متلاشی کند. و باعث متلاشی شدن گروههای انتخابی می شد و تفاوت این فرمان با فرمان Group un این است که فرمان Group un فقط یک گروه را از بین ولی فرمان Explode به جز از بین بردن گروهی اصلی گروههای فرعی را نیز از بین می برد. فرمان Assemble این فرمان مجموعه ای از اشیا منتخب یا اسمبلها یا گروهها را در یک اسمبل قرار داده و یک شی کمکی Liumihaire را به عنوان شی رییس (head object) ایجاد می کند هنگامی که فرمان اسمبل را اجرا می کنید می توانید اشیا اسمبل شده را به عنوان یک شی واحد و مستقل در صحنه در نظر بگیرید. برای انتخاب کل اسمبل می توانید بر روی هر یک از اشیا عضو آن کلیک کنید داخل هر اسمبل می تواند گروهها و اسمبلها دیگر را قرار داد. در هر اسمبل موقعیت و گرایش شی رییس (head) به شرح زیر تعیین می شود. اگر فرزندهای بدون واسطه برای شی رییس وجود داشته باشند آنگاه شی رییس با مرکز پایین جعبه محیطی اسمبل تراز می شود. اگر فقط یک فرزند بدون واسطه برای شی رییس وجود داشته باشد آنگاه نقطه اتکای این شی با نقطه اتکای شی فرزند تراز خواهد شد. فرمان این قسمت مانند فرمان ها قسمت Group می باشد. pythoN 01 تير 1386, 09:36خیلی ممنون .. دست درد نکنه . عالی بود اما به نظر من این بیشتر سبیه یه دیکشنری که بازم کلی به درد میخوره . کاش تو یه topic جدا به اسم دیکشنری max اینکارو میکردی و اینجوری ماهم کمک کنیم تا تمام اصطلاحات توی مکس رو برای توضیح داده باشیم . در هر صورت عالی بود . belderchin 01 تير 1386, 09:39نوار ابزار Undo اين دکمه يک مرحله قبلي را معکوس مي کند يعني آخرين عمليات انجام شده توسط شما را معکوس مي کند. Redo اين دکمه آخرين عمليات لغو شده توسط فرمان Undo را برمي گرداند. Select and Link اين دکمه اشياء انتخابي را به يکديگر مرتبط مي کند يعني(Link) مي دهد. Unlink Select اين دکمه اشياء انتخابي را که متصل هستند اتصالشان را از بين مي برد. Bind to space warp اين گزينه لفافه هاي فضايي را بر سيستم ذره اي مقيد مي کند. منوي کرکره اي Selection Filter به کمک اين منوي کرکره اي مي توانيم بر اساس انواع شي ها و ابزارهايي که در داخل نرم افزار است فيلترگذاري براي نوع انتخاب کنيم. يعني هر کدام از نوع هايي که در اين کرکره وجود دارد انتخاب کنيم همان نوع و دسته را در نماها مي توانيم انتخاب و تغيير دهيم. Select Object به کمک اين دکمه مي توانيم اشياء داخل صحنه را انتخاب کنيم. Select by Name به کمک اين گزينه مي توانيم اشياء داخل صحنه را بر اساس نام آنها انتخاب کنيم. Selection Region به کمک اين گزينه مي توان نوع و چگونگي انتخاب در صحنه را مشخص کرد. Window/ Crossing به کمک اين گزينه مي توان مشخص نمود که زمان انتخاب چند شي اگر مقداري از شي خارج از کادر ماند آن شي انتخاب شود يا خير. Select and move به کمک اين ابزار مي توان اشياء داخل صحنه را حرکت داد. Select and Rotate به کمک اين ابزار مي توان اشياء داخل صحنه را چرخاند. Select and Uniform Scale به کمک اين گزينه مي توان يک شي را در راستاي محورهاي X ,Y, Z تغيير اندازه داد. Reference Coordinate System به کمک اين منوي کرکره اي شما مي توانيد نوع مرکز ثقل و محور چرخش يک شي را مشخص کنيد. که به چه صورت باشد به صورت جهاني يا نما يا صحنه يا شخصي يا بر اساس تنظيمات سلسله مراتبي و غيره ... Use pivot point Center به کمک اين گزينه مي توانيد به صورت موقت يک محور چرخش ايجاد نماييد که به صورت مرکزي يا دلخواه يا به صورت محور چرخش پيش فرض باشد. Select and Manipulate به کمک اين گزينه مي توان پارامترهاي فرعي يک شي يا تغيير دهنده يا کمک کننده يا لفافه فضايي و غيره ... را به صورت دستي انجام دهيم. Snap toggle به کمک اين گزينه ما مي توانيم نسبت به اشياء يا گريد يا نقاط در صحنه کشش و جاذبه ايجاد نماييم تا درصد خطا کم شود. Angle shap toggle به کمک اين گزينه مي توان کششي در ميزان چرخش اشياء ايجاد کرد يعني تعيين کرد که با چرخش يک شي اين شي چند درجه چند درجه بچرخد. Percent Shap به کمک اين گزينه مي توان ميزان درصد چسبيدن را معلوم ساخت. Named Selection Sets به کمک اين گزينه مي توان گروه ها يا اشياء يا نقطه ها، خط ها و لبه ها و يا سطح هاي انتخابي را حفظ و Save نمود و در گروههاي مختلف اين انتخاب ها را نگهداري کرد. به کمک اين منوي کرکره اي مي توان گروههاي Save شده را بازخواني نمود. Mirror Selection Object به کمک اين گزينه مي توان اشياء انتخابي را به صورت آينه هاي و معکوس در راستاي محورهاي X ,Y, Z کپي يا منتقل نمود. Align به کمک اين فرمان مي توان اشياء را در صحنه بر يکديگر رديف نمود. Layer Manager اين گزينه براي مديريت لايه ها و نيز ويرايش لايه هاي موجود در صحنه مي باشد. Curve Editor اين دکمه پنجره Curve Editor را باز مي کند اين پنجره براي مديريت پارامترها و متحرک سازي مي باشد. Schematic View اين گزينه پنجرهSchematic View را باز مي کند در اين پنجره شما مي توانيد مديريت به تنظيمات سلسله مراتبي و نيز مديريت به اشياء در صحنه کنيد. Material Editor اين گزينه پنجره مواد را باز مي کند اين پنجره مي تواند موادي را که در خود مي سازد به اشياء داخل صحنه اختصاص دهد. Render Scene اين گزينه پنجره Render Scene را باز مي کند در اين پنجره شما مي تواند تنظيمات مربوط به رندر را تنظيم نماييد. Render Type اين گزينه مدل هاي مختلف رندر را در اختيار شما مي گذارد که يک رندر به انتخابي باشد يا خير. Quick Render اين گزينه يک رندر سريع از صحنه جاري مي گيرد. belderchin 01 تير 1386, 09:41مدلسازی شماره 1 در نرم افزار 3DS MAX چندين راه براي ساخت اشياء وجود دارد. يکي از اين راه ها استفاده از اشياء هندسي (استاندارد) مي باشد. اين دسته اشياء هندسي که به standard primitive معروفند در پانل create قرار دارند. اين پانل همانگونه که از نام لاتين آن معلوم است کار خلق و بوجود آوردن اشياء در صحنه را برعهده دارد. قسمتي که ما در اين آموزش با آن کار خواهيم کرد قسمت Geometry مي باشد که بخش standard primitive زير مجموعه آن است. در قسمت اشياء استاندارد اشياء هندسي وجود دارد. که اگر بر روي نام هر يک از اشياء موجود در ليست کليک کنيد و سپس در صفحه بکشيد يک شي با توجه به نوع انتخاب شما کشيده خواهد شد. شي BOX با فعال کردن اين گزينه شما مي توانيد يک جعبه در صحنه ترسيم کنيد. در قسمت creation method ما دو نوع متدد خلق کردن داريم. يکي به روش مکعب (cube) و يکي به روش جعبه (BOX) در قسمت keyboard شما مي توانيد بعد از وارد کردن اندازه ها و موقعيت قرارگيري شي در صحنه دکمه create را زده تا يک شي در صحنه ايجاد شود. در بخش parameters شما مي توانيد اندازه اشيا و تعداد خط هاي تشکيل دهنده يک شي را تعريف کنيد. Segments يا خط هايي که يک شکل را قطعه قطعه مي کنند و يک شي را به مربع هاي مساوي تقسيم مي کند هر چه اين خط ها زيادتر باشد ميزان محاسبات زياد شده در نتيجه سرعت سيستم گرفته مي شود ولي کيفيت کار بهتر خواهد شد. مجموعه اين خط ها که سطح ها را ايجاد مي کنند يک شي بوجود مي آيد. پارامتر Length تعيين کننده درازا و طول يک شي مي باشد. پارامتر Width يا پهنا، عرض يک شي را تعريف مي کند. پارامتر Height يا ارتفاع، بلندي و ارتفاع يک شي را تعريف مي کند. به همين ترتيب Lengh segs خط هاي بخش هاي طولي. Width segs خط ها و بخش هاي عرض Height segs خط ها و بخش هاي براي ارتفاع گزينه Sphere اين گزينه باعث خلق شدن يک کره مي شود. قسمت creation method دو حال وجود دارد يکي Edge که به صورت لبه اي بابعث خلق شي مي شود. و يکي به صورت center که به صورت مرکزي شي را خلق مي کند. گزينه Radius ميزان شعاع يک شي را معلوم مي کند گزينه segment ميزان شبکه و خط هاي روي شي مي باشد. گزينه Smooth باعث نرم شدن سطح شي مي شود. با تغيير پارامتر hemisphere ما مي توانيم نيم کره اي را درست کنيم. فعال کردن گزينه chap باعث که نيم کره ايجاد شده segment خود را از مقطع برش به طرف شي از دست بدهد ولي گزينه sguash تعداد و segment را حفظ مي کند. به وسيله slice on ما مي توانيم يک شي را برش دهيم يا قاچ کنيم. شي cylinder اين گزينه باعث مي شود که يک سيلندر يا استوانه ايجاد شود. پارامتر Radius 1 قطر خارجي و اندازه تويوپ را تعيين مي کند. پارامتر Radius2 تويوپ را چاق و توپر مي کند. پارامتر Rotation باعث مي شود که تويوپ به سمت داخل يا خارج بچرخد پارامتر Twist شي را پيچش مي دهد. گزينه هاي موجود در �
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: سایت ریسک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 1929]
صفحات پیشنهادی
آموزش قدم به قدم 3D max -
آموزش قدم به قدم 3D max geraphic22 20 خرداد 1386, 00:40سلام به همه دوستان من دانشجوی گرافیک هستم و در ترم تابستون بهمو تری دی دادن گفتم اگه شما ها استقبال ...
آموزش قدم به قدم 3D max geraphic22 20 خرداد 1386, 00:40سلام به همه دوستان من دانشجوی گرافیک هستم و در ترم تابستون بهمو تری دی دادن گفتم اگه شما ها استقبال ...
آموزش 3 دی مکس به صورت قدم به قدم (کامل)
آموزش 3 دی مکس به صورت قدم به قدم (کامل)-SunRise200802-04-2008, 11:07 AMسلام ... در 3DS MAX قابليتي وجود دارد که فايل ها را مي تواند به صورت خودکار در فاصله ...
آموزش 3 دی مکس به صورت قدم به قدم (کامل)-SunRise200802-04-2008, 11:07 AMسلام ... در 3DS MAX قابليتي وجود دارد که فايل ها را مي تواند به صورت خودکار در فاصله ...
آموزش 3ds max 6.0 (ساخت پاشیدن آب به وسیله Particle Flow)
آموزش 3ds max 6.0 (ساخت پاشیدن آب به وسیله Particle Flow)-آموزش شماره 7 دوره پیشرفته ساخت پاشیدن آب به وسیله ... 10 ژوئن 2007 – آموزش قدم به قدم 3D max - .
آموزش 3ds max 6.0 (ساخت پاشیدن آب به وسیله Particle Flow)-آموزش شماره 7 دوره پیشرفته ساخت پاشیدن آب به وسیله ... 10 ژوئن 2007 – آموزش قدم به قدم 3D max - .
آموزش 3ds max 6.0 (ساخت پاشیدن آب به وسیله Particle Flow)
آموزش 3ds max 6.0 (ساخت پاشیدن آب به وسیله Particle Flow)-آموزش شماره 5 پیشرفتهساخت پاشیدن آب به وسیله Particle ... 10 ژوئن 2007 – آموزش قدم به قدم 3D max - .
آموزش 3ds max 6.0 (ساخت پاشیدن آب به وسیله Particle Flow)-آموزش شماره 5 پیشرفتهساخت پاشیدن آب به وسیله Particle ... 10 ژوئن 2007 – آموزش قدم به قدم 3D max - .
آموزش 3ds max 6.0 (ساخت پاشیدن آب به وسیله5 Particle Flow)
آموزش 3ds max 6.0 (ساخت پاشیدن آب به وسیله5 Particle Flow)-آموزش شماره 9 دوره پیشرفتهساخت پاشیدن آب به وسیله5 ... 10 ژوئن 2007 – آموزش قدم به قدم 3D max - .
آموزش 3ds max 6.0 (ساخت پاشیدن آب به وسیله5 Particle Flow)-آموزش شماره 9 دوره پیشرفتهساخت پاشیدن آب به وسیله5 ... 10 ژوئن 2007 – آموزش قدم به قدم 3D max - .
آموزش 3ds max 6.0 (تغییردادن اشیاء وتبدیل آنها به Editable ...
آموزش 3ds max 6.0 (تغییردادن اشیاء وتبدیل آنها به Editable mesh)-آموزش شماره 11 دوره مبتدی تغییردادن اشیاء وتبدیل ... 10 ژوئن 2007 – آموزش قدم به قدم 3D max - .
آموزش 3ds max 6.0 (تغییردادن اشیاء وتبدیل آنها به Editable mesh)-آموزش شماره 11 دوره مبتدی تغییردادن اشیاء وتبدیل ... 10 ژوئن 2007 – آموزش قدم به قدم 3D max - .
آموزش 3ds max 6.0 (آموزش منوی Group)
10 ژوئن 2007 – آموزش قدم به قدم 3D max - ... آشنایی با محیط 3DS Max-------محیط برنامه و منوی file () 2.منوی edit () 3.فرمان های منوی Group () 4.نوار ابزار () 5.مدلسازی .
10 ژوئن 2007 – آموزش قدم به قدم 3D max - ... آشنایی با محیط 3DS Max-------محیط برنامه و منوی file () 2.منوی edit () 3.فرمان های منوی Group () 4.نوار ابزار () 5.مدلسازی .
آموزش 3ds max 6.0 (آموزش سیستم ذره ای متکی بر رویداد ...
آموزش 3ds max 6.0 (آموزش سیستم ذره ای متکی بر رویداد particle Folm)-آموزش دوره پیشرفته 3 آموزش سیستم ذره ای متکی ... 10 ژوئن 2007 – آموزش قدم به قدم 3D max - .
آموزش 3ds max 6.0 (آموزش سیستم ذره ای متکی بر رویداد particle Folm)-آموزش دوره پیشرفته 3 آموزش سیستم ذره ای متکی ... 10 ژوئن 2007 – آموزش قدم به قدم 3D max - .
آموزش 3ds max 6.0 (ساخت Splines ها)
آموزش 3ds max 6.0 (ساخت Splines ها)-آموزش شماره 9 دوره مبتدیمدلسازی شماره5ساخت Splines هااین اشیا باریکه هایی هستند ... 10 ژوئن 2007 – آموزش قدم به قدم 3D max - .
آموزش 3ds max 6.0 (ساخت Splines ها)-آموزش شماره 9 دوره مبتدیمدلسازی شماره5ساخت Splines هااین اشیا باریکه هایی هستند ... 10 ژوئن 2007 – آموزش قدم به قدم 3D max - .
آموزش 3ds max 6.0 (( Editable mesh
آموزش 3ds max 6.0 (( Editable mesh-آموزش دوره مبتدی شماره 12 Editable mesh در ادامه مبحثEditable mesh در این قسمت ... 10 ژوئن 2007 – آموزش قدم به قدم 3D max - .
آموزش 3ds max 6.0 (( Editable mesh-آموزش دوره مبتدی شماره 12 Editable mesh در ادامه مبحثEditable mesh در این قسمت ... 10 ژوئن 2007 – آموزش قدم به قدم 3D max - .
-
گوناگون
پربازدیدترینها