تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 27 تیر 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):به جرّاح مدائنى فرمودند: آيا به تو بگويم كه مكارم اخلاق چيست؟ گذشت كردن از مردم، سهي...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

آراد برندینگ

سایبان ماشین

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ووچر پرفکت مانی

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

ثبت نام کلاسینو

خرید نهال سیب سبز

خرید اقساطی خودرو

امداد خودرو ارومیه

ایمپلنت دندان سعادت آباد

موسسه خیریه

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1806834732




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

آموزش 3ds max 6.0 (ساخت پاشیدن آب به وسیله Particle Flow)


واضح آرشیو وب فارسی:تبیان: آموزش شماره 7 دوره پیشرفته ساخت پاشیدن آب به وسیله Particle Flow ( قسمت سوم) تنظیم سرعت ذره های زادوولد شده :در ادامه تمرین قبلی داخل پارامترهای Collision test به سمت پایین پیمایش کنید تا پارامترهای قسمتSpeed را مشاهده نمایید در این قسمت شما سرعت ذره های ایجاد شده توسط این آزمایش را تعیین می کنید.پارامترهایParent وOffspring به شما این امکان را می دهد که واکنش ذره های زادوولد شده و ذره های پدر را نسبت به برخورد تعیین نمایید. این پارامترها هر کدام دو گزینهContinue وBounce را دارا می باشند. انتخاب اول باعث می شود لفافه تأثیراتش به ذره ها باقی بماند و ذره ها به راه خود ادامه بدهند البته اگر رویداد دیگری تعریف نشود در این صحنه ذره پدر هرگز از آزمایش بیرون نمی آید. پس این تنظیمات تأثیری بر ذره ها نخواهد داشت. در این آزمایش این قابلیت وجود دارد که سرعت تکثیر ذره ها به دو روشIn units یا با روشInherited  می باشد روش اول یک مقدار معین برای سرعت انتشار در نظر می گیرد که ارتباطی به رفتار و حرکات ذره پدر ندارد. در اینجا باید ازInherited استفاده کنیم که سرعت ذره تکثیر شده ارتباط با سرعت ذره پدر داشته باشد.1)گزینهInherited را انتخاب کنید.2) پارامترVariation را معادل 15 قرار دهید.3) پارامترDivergence را معادل 15 قرار دهید.

ایجاد جریان انشعابی:

تا به حال یک آزمایش ایجاد نمودیم در رویدادEvent01 که برخی از ذره ها مورد آزمایش قرار بگیرند و ذره های واجد شرایط به رخداد بعد به وسیله دستگیره ای که بعداً از آزمایش به رخداد وصل می شود به رخداد بعدی انتقال یابند. برای ایجاد رویداد جدید یک عملگر را به فضای خالی اضافه می کنیم.

 سپس عملگرSpeed را انتخاب نموده کشیده و در فضای خالی موجود رها می کنیم. در اینجاEvent02 ایجاد شده است. این رویداد شامل دو عملگرDisplay وSpeed می باشد. عملگرDisplay به صورت خودکار به عملگرSpeed اضافه می شود تا بتوانیم طریقه نمایش و ظهور ذره ها را در نماها ببینیم. بر روی عملگرSpeed( بر روی آیکون) کلیک کرده و آنرا غیر فعال کنید( با کلیک کردن بر روی آیکون لامپ بالای رخداد می توانید کل رخداد را غیرفعال کنید).

سپس بر روی خروجی آزمایشCollision Spawn کلیک کرده و آن را بر روی ورودی رخدادEvent02 رها کنید. حاصل ارتباط بین این دو پیکان آبی است که مشخص می سازد که این دو رخداد به یکدیگر مرتبط هستند.

  



  

هر رویداد یک عملگرDisplay دارد به همین دلیل با تنظیم آن می توانید هر رویداد را با رویداد دیگر متفاوت کنید و در نماها مشخص شود که ذره در حال حاضر در کدام رویداد قرار دارد.

 بر روی این رخداد کلیک نموده و از پارامترهای آن منویType را باز کرده و گزینهLine را انتخاب نمایید. و رنگ آن را به آبی تغییر دهید. تنظیم و سازماندهی رخدادها : به پنجرهParticle View توجه نمایید می بینید که سه رویداد با اسامیPF Source وEvent01 وEvent02 وجود دارد این جریان، جریان پیچیده ای نیست ولی ممکن است در پروژه های بعدی پیچیده شود پس از همین ابتدا باید روش صحیح سازماندهی را فرا گرفت.بر روی نوار خاکستری بالای رویدادها کلیک راست نموده و گزینهRename را انتخاب نمایید و به ترتیب

Event01: Test IntersectionEvent02: Splashتغییر دهید.در حال حاضر رخدادSplash کار خاصی را انجام نمی دهد ولی هدف آن است که ذره های قرار گرفته در این رویداد تحت تأثیر شتاب و مقداری نیروی جاذبه و باد قرار گیرند و سپس از بین بروند.بر روی آیکون عملگرSpeed  کلیک کنید تا فعال شود این عملگر شتاب ذره ها را بر اساس شتاب آیکون اصلی ذره ها که در حال حاضر با شی قایق پیوند یافته است تنظیم می کند. پس در اینجا ما نیاز به یک نیروی دایره ای داریم که ذره ها در اطراف مرکز آن چرخش داشته باشند عملگرSpeed را کلیک کنید تا پارامترهای آن آشکار شود منویDirection را باز کرده و گزینهIcon Center Out را انتخاب نمایید.

پارامترSpeed را معادل 30 قرار دهید.پارامترVariation را معادل 15 قرار دهید.پارامترDivergence را معادل 45 قرار دهید. این پارامتر وضعیت تصادفی جهت حرکت ذره ها را کنترل می کند.ادامه در آموزش شماره 8 مهدی بندری





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تبیان]
[مشاهده در: www.tebyan.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 312]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن