واضح آرشیو وب فارسی:تبیان: بازیگردان یك واژه بیخود، اضافی و مسخره
مطیع: از خودم برای بازی در نقش «اتابك» مایه گذاشتم.خبرگزاری فارس: بازیگر نقش «اتابك» در «سالهای مشروطه» گفت: اگر بخواهم نقشی را بازی كنم، آن كاراكتر را آنقدر در كامپیوتر ذهنم جابهجا میكنم تا نیمههای دیگرش ساخته شود. درباره نقش اتابك هم همین كار را كردم. كدهای مورد نظرم را جمع كردم و از خودم هم مایه گذاشتم تا بتوانم آنچه میخواهم، پیدا كنم.به گزارش فارس، جلسه نقد و بررسی مجموعه تلویزیونی «سالهای مشروطه» با حضور محمدرضا ورزی(كارگردان)، محمد صادقی(بازیگر نقش امیركبیر)، محمد مطیع (بازیگر نقش اتابك)، زهیر یاری (بازیگر نقش اصلان)، مسعود عجمی(برنامهریز) و محمدتقی فهیم (منتقد) در خبرگزاری فارس برگزار شد. بنابراین گزارش، محمد مطیع در این نشست، گفت: برخی از ما وسواس بسیاری به نوشته، كار و حتی شخصیتهای مقابلمان داریم. به همین دلیل خیلی محتاط با كار برخورد میكنم. من نیز همینطور هستم. كم میگویم و بیشتر میشنوم و قشنگ پازل را میچینم. برای حضور در این سریال نیز آقای ورزی از من خواست تا در كار حضور پیدا كنم. وی در پاسخ به این سوال كه شخصیت اتابك پیش از این نیز بازی شده، عكسالعمل شما در مواجه با این نقش چطور بود؟ اظهار داشت: من كار قبلی ورزی را ندیدهام و اگر قرار است شخصیتی را بازی كنم كه قبلا كسی آن را بازی میكرده، به سراغش نمیروم و آن را نمیبینم. چون به من ربطی ندارد كه چه كسی چه بازی كرده است. من در حد بضاعت خودم درباره كارآكتر تحقیق میكنم و آنچه را كه شخص كارگردان توضیح میدهد و در حدی كه توان داشته باشم، ایفا میكنم. مطیع ادامه داد: اول كار هم آقای ورزی درباره اتابك توضیحاتی دارند و من خیلی سخت كار را قبول كردم. هرچه ایشان گفت، من قبول نكردم چون آنچه كه میخواستم نبود. در نتیجه آقای ورزی چند ورسیون هم اضافه كردند و بازنویسی شد و سكانسهایی هم اضافه كردند. البته در نهایت هم آنچه نشد كه من میخواستم ولی دیگر نتوانستم در مقابل آقای ورزی مقاومت كنم. وی با بیان این كه تحقیقاتی درباره اتابك داشتهام و بیوگرافی از اتابك به دستم رسید كه توسط افراد مختلف با دیدگاههای مختلف نوشته شده بود، اظهارداشت: شگرد من در بازیگری این است كه اگر بخواهم نقشی را بازی كنم، از حتی خوردن او شروع میكنم، لباس پوشیدن و بعد كاراكتر را آنقدر در كامپیوتر ذهنم جابهجا میكنم تا نیمههای دیگر نیز ساخته شود. در رابطه با اتابك هم همین كار را كردم. كدهای مورد نظرم را جمع كردم و از خودم هم مایه گذاشتم تا بتوانم آنچه را كه خودم دلم میخواهد، پیدا كنم. آن وقت آن را ارائه میدهم و كارگردان هم در جاهایی حتی دست من را باز گذاشته كه خیلی به نفع كار است. چون خیلی موارد در صحنه و جلوی دوربین به ذهن آدم میآید و به نظرم باید این آزادی برای بازیگر وجود داشته باشد و كارگردان به بازیگر اطمینان داشته باشد تا آنچه را كه در لحظه به ذهنش میآید خلق كند. محمد مطیع كه بازیگری در سریالهایی نظیر سلطان و شبان و امیركبیر را در پرونده كاری خود دارد، درباره بازیگردانی تصریح كرد: به نظر من بازیگردانی واژه مزخرف و اضافی است. خود این بازیگردان را چه كسی تایید میكند؟ پس كارگردان چه كاره است؟ دو اتفاق در جامعه هنری ما افتاده كه متاسفانه وحشتناك است. اول باند بازیهایی كه به وجود آمده و این سینمای ما چند پدرخوانده دارد. دوم اینكه كسانی بازیگردان هستند، یعنی چه؟ آدمهایی هستند كه بازیگر انتخاب میكنند و اگر كارگردانی از این بازیگر استفاده نكند، خودش هم كنار گذاشته میشود. این مسائل باید مورد رسیدگی قرار گیرد. بازیگردان یك واژه بیخود، اضافی و مسخره است. تنظیم برای تبیان : مسعود عجمی
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: تبیان]
[مشاهده در: www.tebyan.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 133]