واضح آرشیو وب فارسی:سایت ریسک: آموزش مایا - Polygon spy4all 01 فروردين 1386, 12:09دوستان عزیزسلام ، عیدتان مبارک این آموزش که برای شما دوستان عزیز تهیه شده به صورت کاملا ساده و فارسی است ، به وسیله ی این آموزش می توانید با polygon ها و مقدمات کار با آن ها آشنا شوید در ضمن باید بگم این قسمت اول آموزش هست که تهیه شده است و قسمت جدید این آموزش که در سطح بالاتری است را به زودی ارائه خواهم داد . از دوستان عزیز می خواهم که لطفا نظر خود را درباره ی این آموزش بیان کنند و اگر خدایی نکرده اشکالی داشته باشد آن را به ما گزارش دهند ، برای دانلود هم باید ثبت نام کنید که برای اینکه راحت تر باشید فعال سازی با ایمیل را برداشته ام . دانلود کنید با حجم 549 کیلوبایت () Last Samurai 04 فروردين 1386, 01:09ببخشید.این آموزشو چطوری میشه دانلود کرد. spy4all 05 فروردين 1386, 10:22مشکل از من بود لینک اشتباه بود یعنی یک حرف کم داشت . درستش کردم . برای دانلود ابتدا باید بر روی عضویت از منوی ورود و خروج کلیک کنید و ثبت نام نمایید و سپس فایل Pdf را دانلود نمایید . در ضمن اگر این کارها خیلی سخت است نیازی به انجام آن ها نیست چون این آموزش را در سایت قرار دادم تا به راحتی بتوانید از آن استفاده کنید نکته جالب اینجا است که حجم آن به نصف فایل Pdf رسیده . :wink: reza_fathi50 23 اسفند 1386, 13:18:sad:حیف فارسی نیستدوستان عزیزسلام ، عیدتان مبارک این آموزش که برای شما دوستان عزیز تهیه شده به صورت کاملا ساده و فارسی است ، به وسیله ی این آموزش می توانید با polygon ها و مقدمات کار با آن ها آشنا شوید در ضمن باید بگم این قسمت اول آموزش هست که تهیه شده است و قسمت جدید این آموزش که در سطح بالاتری است را به زودی ارائه خواهم داد . از دوستان عزیز می خواهم که لطفا نظر خود را درباره ی این آموزش بیان کنند و اگر خدایی نکرده اشکالی داشته باشد آن را به ما گزارش دهند ، برای دانلود هم باید ثبت نام کنید که برای اینکه راحت تر باشید فعال سازی با ایمیل را برداشته ام . دانلود کنید با حجم 549 کیلوبایت () spy4all 23 اسفند 1386, 13:48:sad:حیف فارسی نیست اتفاقا فارسی است ، 3Dump.com دیگر کار نمی کند . من این آموزش را از فروم سایت جدید اینجا کپی می کنم : ------------------------------------------------------------------------- Polygon ها چه هستند ؟ چهار نقطه به وسیله چهار خط به هم متصل شده اند و یک سطح را به وجود آورده اند . در مدل سازی Polygon نقطه ها را vertex ، خطوط راedge و سطح تشکیل شده را face می نامند . شکل Polygon ها سه مجموعه از vertex ها و edge ها را یک شکل سه ضلعی یا Tri . چهار مجموعه از vertex ها یک چهار گوش یا quad . وبیشتر از این تعداد. شکلی است که n-side خوانده می شود . گام اول : 1-برنامه ی Maya را اجرا کنید . 2-منوی سمت چپ را به Modeling تغییر دهید (کلید F3را فشار دهید یا بر روی فلش کلیک کنید) 3-از منوی polygon < create polygons tool را انتخاب کنید . 4-در نمای ارتوگرافیک (تصویر عمود<از بالا) که شبیه نما از بالای درختی است ، چهار بار کلیک چپ کنید و با فشار دادن Enter کار را پایان دهید . 5-اگر شما در نمای wire frameهستید از منوی صحنه Panels>top<Orthographic را انتخاب نمایید . گام دوم : شکل polygon ها را تغییر دهید . کلید سمت راست موس را بر روی سطح polygon فشار داده و نگهدارید تا منو ظاهر شود . اکنون شما می توانید شکل اجزا را تغیر دهید به وسیله ی انتخاب کردن Edge, Face or Vertex . 1- کلیک راست موس را روی سطح polygonنگه داشته و vertex را از منو انتخاب کنید . 2-W را فشار داده یا ابزار حرکتی را از جعبه ابزار انتخاب نمایید. (اگر جعبه ابزار مخفی شده ، آن را از منوی display>UI element>toolbox آشکار سازید) 3-اکنون یکی از vertex ها را (نقطه بنفش) بردارید و موقعیت آن را تغییر دهید . 4-مرحله سوم را تکرار کنید تا ... 5-دوباره کلیک راست کنید و نگه دارید آن را تا منو ظاهر گردد ، حال object mode را جهت خروج از حالت ویرایشی انتخاب نمایید . (F8) گام سوم : تقسیم کردن Face ها -به حالت شیئی برنامه با زدن کلیدF8 بروید (خطوط حاشیه به رنگ سبز تغییر پیدا می کنند ) 2-از منوی edit polygons>split polygon tool را انتخاب کرده . 3-بر روی یکی از edge ها کلیک کرده (نقطه سبز ظاهر میشود) سپس بر روی edge دیگری کلیک کرده و پس از آن کلیک راست موس را برای خاتمه دادن فشار دهید . شما می توانید چندین بار عمل تقسیم را تکرار کنید . زمانی که فکر می کنید این عمل کافی است کلید Enter را برای خروج از ابزار split polygon tool بفشارید . -حال به نمای perspective بروید (در منوی صحنه از panel < perspective > persp را انتخاب کنید . ( 5-اکنون بر روی جسم polygon کلیک راست کنید و نگه دارید و از منوی ظاهر شده face را انتخاب کنید . 6-W را برای فعال کردن ابزار حرکتی بفشارید . 7-یکی از face ها را به وسیله ی کلیک در وسط نقطه آبی انتخاب کرده و موقعیت آن را تغییر دهید . 8-کلید E یا R را برای فعال کردن ابزارهای چرخاندن و مقیاس (اندازه) بفشارید و کار را بهتر کنید . 9-از edge ، vertex یا face برای بهبود دادن طرح بهم ریخته ی خود استفاده کنید اما زیاد عجله نکنید . این کار الان زیاد مهم نیست زیرا ما فقط می خواستیم با مدل سازی Polygon به صورت ابتدایی آشنا شویم . من به زودی به شما یاد خواهم داد تا هر چه که می خواهید بسازید بنابراین امیدوار باشید . 10-به حالت شیئی یعنی object mode بروید . گام چهارم : کار با اشیاء ابتدایی در Maya چندین شیء 3 بعدی ابتدایی موجود است که شما و من و هرکس می تواند برای شروع مدل سازی از آن ها استفاده کند . در Maya 7.0 این اشیاء عبارتند از : Sphere . Cube . Cylinder . Cone . Plane . Torus . Prism . Pyramid . Pipe . HelixSoccer . Ball Platonic . solids شما می توانید آن ها را از منوی : Create>polygon primitive>… یا از طاقچه Polygons استخراج کنید . برای مثال شما می توانید با استفاده از یک sphere یک سر بسازید و یا با یک cube یک صندلی را خلق کنید یا هر مدل پیچیده ای مانند یک انسان را بسازید و ... . این مدل ها شامل چند face ، edge و vertex است که شما می توانید فرم آن ها را تغیر دهید و همین طور آن ها را ترکیب کنید و یک شیء بسازید همانند این صندلی بی ریخت : خوب من فکر می کنم که دیگر کافی باشد . امیدوارم که این آموزش کوچک به شما کمکی کرده باشد . در درس بعد من چیزهای بیشتری در مورد Polygon ها به شما خواهم گفت . هر گونه رونوشت از این آموزش : تنها با ذکر منبع GoodAnimator.com مجاز می باشد .
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: سایت ریسک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 1055]