تور لحظه آخری
امروز : یکشنبه ، 25 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):براى هر چيزى زكاتى است و زكات بدنها روزه است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815759851




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

10 برنامه ی برتر در عکاسی دیجیتال – قسمت دوم


واضح آرشیو وب فارسی:تبیان: 10 برنامه ی برتر در عکاسی دیجیتال – قسمت دومادامه قسمت اول:اگر مانند هر عکاس دیجیتال دیگری شما نیز تعداد زیادی عکس در حافظه ی کامپیوتر خود دارید که نمی توانید به آسانی همه ی آن ها را مدیریت کنید بهتر است از برنامه های رایگانی که در این جا معرفی شده اند کمک بگیرید. با استفاده از این برنامه ها قادر خواهید بود تغییراتی از قبیل تغییر نام، تغییر سایز را برای مجموعه ای از عکس هایتان باهم اعمال کنید و موارد تکراری را پیدا کرده و حذف نمایید. مرور تصاویر و مدیریت آن ها برنامه ی FastStone Image Viewerبرنامه ی FastStone Image Viewer تصاویر را با سرعتی فوق العاده بالا نمایش می دهد و به شما این امکان را می دهد که تصاویر را در محیطی مشابه با ویندوز اکسپلورر مرور کنید. برای کار کردن با این برنامه، آن را اجرا کنید و به سراغ پوشه هایی بروید که قصد دارید آن ها را مرور کنید، برنامه با سرعت بالایی تمام تصاویر را در اندازه ی بندانگشتی با پنجره ای برای پیش نمایش به شما نشان خواهد داد. برای دیدن هریک از تصاویر در ابعاد کل صفحه نمایش بر روی آن دوبار کلیک کنید.
عکاسی دیجیتال
اگر تمام کارایی این برنامه تنها برای مرور تصاویر بود، باز هم ارزش دانلود کردن را داشت. حال این که از این برنامه می توانید برای برش، چرخاندن، تغییر اندازه عکس ها و ارسال آن ها از طریق ایمیل نیز استفاده نمایید. با این برنامه امکان دیدن عکس ها بصورت اسلاید و پی در پی و نیز ابزار تبدیل فرمت آن ها نیز در اختیار شما قرار می گیرد.از برجسته ترین نقاط قوت این نرم افزار این نکته است که از مجموعه ی بزرگی از انواع مختلف فرمت ها پشتیبانی می کند. تقریبا هر نوع فرمت فایل گرافیکی یا عکس که به گوش شما رسیده باشد از طریق این نرم افزار پشتیبانی می شود. و از آنجایی که می توان فایل های ویدئویی را نیز با آن مشاهده کرد FastStone Image Viewer برنامه ی چند رسانه ای خارق العاده ای به شمار می رود.دانلود برنامه ی  FastStone Image Viewer – قیمت: رایگان برنامه ی PhotoScapeاگر تعداد عکس هایی که می گیرید بطور قابل توجهی زیاد است، شما به این نرم افزار رایگان احتیاج دارید. امکانات PhotoScape آنقدر زیاد هست که در یک معرفی نمی توان لیستی از تمام آن ها را ارائه کرد. این برنامه در اصل ابزاری توانمند برای مرور تصاویر است. با استفاده از آن می توانید عکس هایتان را پوشه به پوشه جستجو کرده و تصاویر بندانگشتی آن ها را مشاهده کنید. همچنین می توانید آن ها را به صورت اسلاید و پی درپی مرور کنید.
عکاسی دیجیتال
اما جدای از این ها PhotoScape برنامه ای برای ویرایش تصاویر است که ابزارهایی از قبیل رفع قرمزی چشم، تنظیم نور، تنظیم رنگ، اصلاح نور پشت، برش، اضافه کردن فیلتر و سایر موارد را در اختیار شما قرار می دهد. ابزار مفید دیگری از PhotoScape به شما این امکان را می دهد تا بتوانید چندین عکس را با هم ترکیب کنید یا حتی با تصاویرتان انیمیشن هایی با فرمت .gif بسازید. با استفاده از این برنامه همچنین می توانید اسامی عکس ها را به صورت گروهی تغییر دهید. در استفاده از PhotoScape بسیاری از افراد از این ویژگی برنامه که می تواند فرمت عکس ها را از RAW که به برخی از دوربین های دیجیتال اختصاص دارد به فرمت چندکاره ی .jpg تبدیل کند، استقبال می کنند.دانلود برنامه ی  PhotoScape – قیمت: رایگان برنامه ی Pictomioبرنامه ی Pictomio ابزاری رایگان و عالی برای مدیریت مجموعه عکس های شماست که از طریق آن می توانید  تصاویر را به صورت اسلاید و پی درپی مرور کنید که امکان نمایش اسلاید حلقه ای مشابه آنچه در سیستم عامل Mac OS X Leopard  و Snow Leopard دیده اید، در این برنامه وجود دارد. مرور تصاویر بصورت اسلاید کافی بود تا این برنامه برای دانلود ارزشمند باشد اما Pictomio امکانات متنوع بیشتری برای ارائه به شما در خود گنجانیده است که اضافه کردن خودکار اطلاعات جغرافیایی به عکس ها از این جمله است.
عکاسی دیجیتال
اگرچه برنامه ی Pictomio ابزارهای بسیاری برای نمایش و سر و سامان دادن به عکس ها دارد، از این برنامه می توان برای ویرایش جزئی تصاویر نیز استفاده نمود، اما نمی توان برای انجام اصلاحات و تغییرات تنها به این برنامه اتکا کرد. همچنین پیش از نصب Pictomio باید اطمینان حاصل کنید که رایانه ی شما قابلیت اجرای آن را داشته باشد. اجرای این برنامه نیازمند کارت گرافیکی ShaderModel 2.0 و حافظه ی گرافیکی حداقل 128MB است. اگر مطمئن نیستید که کارت گرافیکی شما از عهده ی اجرای این برنامه برمی آید یا خیر، بهتر است بروشور آن را مطالعه کنید.دانلود برنامه ی Pictomio  – قیمت: رایگان برنامه های سودمند برای کار با تصاویراگر تمایل دارید از مجموعه تصاویر موجود در کامپیوترتان عکس های تکراری را پیدا کرده و پاک کنید تا فضای هارد دیسک تان هم کمتر اشغال شود، یا اگر می خواهید مجموعه ای از عکس ها را با هم تغییر سایز دهید این برنامه های سودمند به شما کمک می کنند این کارها را انجام دهید. برنامه ی Image Resizer Powertoy Clone for Windows (تغییر سایز گروهی عکس‌ها)برنامه یImage Resizer PowerToy  از مایکروسافت برای کاربران ویندوز ایکس پی موهبتی به شمار می رود تا بتوانند در کمترین زمان یک عکس یا مجموعه ای از عکس ها را تغییر سایز دهند. تنها یک اشکال وجود دارد و آن اینست که این برنامه در ویندوز ویستا و ویندوز 7 قابل اجرا نیست، برای رفع این مشکل می توان از برنامه ی Image Resizer Powertoy Clone for Windows استفاده کرد. همانطور که از اسم برنامه برمی آید این نسخه نیز دقیقا مشابه نسخه ی قدیمی برنامه است با این تفاوت که با سیستم  عامل های جدیدتر نیز سازگار است.
عکاسی دیجیتال
می توانید روی یک یا چند تصویر کلیک راست نموده و گزینه ی تغییر سایز را انتخاب کنید. در پنجره ی جدیدی که باز می شود می توانید یکی از چهار گزینه ی ابعاد مختلف را انتخاب کنید که شامل کوچک (480 در 640 پیکسل)، متوسط (600 در 800 پیکسل)، بزرگ (768 در 1024 پیکسل) یا در ابعاد یک کامپیوتر دستی (320 در 240 پیکسل) خواهند بود. زمانی که سایز موردنظر خود را انتخاب و بر روی دکمه ی OK کلیک کنید، برنامه یک کپی از عکس هایتان را در سایز انتخاب شده توسط شما ایجاد می کند و نسخه ی اصلی عکس هایتان دست نخورده باقی می مانند. در صورتی که تمایل داشته باشید تغییر سایز بر روی  نسخه ی اصلی عکس هایتان اعمال شود باید قبل از کلیک بر روی OK روی گزینه ی Advance کلیک کرده و از آن جا گزینه ای را انتخاب کنید که از عکس هایتان کپی گرفته نشود. توجه کنید که با این برنامه تنها می توانید سایز عکس هایتان را کوچکتر کنید، اگر ابعادی که انتخاب می کنید بزرگتر از ابعاد اصلی عکس ها باشد، این برنامه هیچ تغییری در ابعاد آن ها اعمال نخواهد کرد.دانلود برنامه ی Image Resizer Powertoy Clone for Windows  – قیمت: رایگان برنامه ی 36-Image Converter (تبدیل فرمت)اگر می خواهید فرمت عکس تان را به فرمت دیگری تبدیل کنید برنامه ی 36-Image Converter را امتحان کنید. این برنامه می تواند عکس ها را به تعداد بسیار زیادی از فرمت های مختلف تبدیل کند و قابلیت آن به تعداد اندکی از فرمت های متداول از قبیل .jpg, .gif, .png, .tif و .bmp محدود نمی شود. این برنامه قابلیت تبدیل تصاویر به فرمت .ico و .cur را نیز دارد که به شما این امکان را می دهد که عکس هایتان را به آیکون و مکان نمای ماوس تبدیل نمایید.
عکاسی دیجیتال
برنامه ی 36-Image Converter همچنین کاربردهای خوبی برای ویرایش تصاویر از قبیل تغییر سایز، چرخاندن، برش، تنظیم شفافیت، تیره کردن و افزودن جلوه های ویژه دارا می باشد. اگرچه این برنامه به اندازه ی برنامه هایی که پیش از این معرفی کردیم قدرتمند نیست اما استفاده از آن بسیار آسان است. برای مثال برنامه ی PhotoScape ابزار مناسب تری برای ویرایش تصاویر به شمار می رود اما اگر شما به دنبال برنامه ای هستید که بتواند فرمت عکس ها را تغییر داده و برخی از ابزارهای ویرایش تصاویر را نیز داشته باشد، بدون تردید 36-Image Converter ابزار مناسبی برایتان خواهد بود.دانلود برنامه ی 36-Image Converter  – قیمت: رایگان برنامه ی VisiPics (جستجوی عکس‌های تکراری)برنامه ی VisiPics عکس‌های تکراری را برای شما پیدا می‌کند. این برنامه برای پیدا کردن موارد تکراری تنها به بررسی اسامی تکراری فایل ها بسنده نمی کند، بلکه خود فایل ها را با یکدیگر مقایسه می کند. پیش از اجرای برنامه باید انتخاب کنید که برنامه مقایسه ی بین تصاویر را در سطح سختگیرانه، مقدماتی یا غیردقیق انجام دهد که با انتخاب یکی از این سه گزینه نحوه ی بررسی تصاویر توسط برنامه مشخص می گردد. بعد از انتخاب یکی از این سه سطح، برنامه موارد تکراری را پیدا می کند و آن ها را در کنار یکدیگر نمایش می دهد. حال می توانید با ماوس بر روی هر یک از این جفت های تکراری رفته و در پنجره ی پیش نمایش آن ها را مشاهده کنید تا واقعا اطمینان حاصل کنید که موارد یافت شده دقیقا یکسان هستند. این برنامه می تواند موارد تکراری یافت شده را حذف کند. برای حذف کردن هر یک از موارد تکراری باید روی آن کلیک کنید. یا می توانید موارد تکراری یافت شده را به پوشه ای جداگانه منتقل نمایید.
عکاسی دیجیتال
من این برنامه را با 7 پوشه که شامل 359 عکس بود امتحان کردم و اندکی بیشتر از 3 دقیقه زمان طول کشید تا عکس های تکراری را پیدا کند. برای مقایسه، سطح غیردقیق را انتخاب کرده بودم و برنامه 68 عکس تکراری را در نتیجه¬ی مقایسه یافته بود. در حدود یک چهارم از این تعداد در اصل تکراری نبودند اما منظره ای یکسان داشتند که هریک از زاویه ای متفاوت گرفته شده بود. در هنگام استفاده از این برنامه اطمینان حاصل کنید که موارد یافت شده توسط نرم افزار حقیقتا تکراری هستند. دانلود برنامه ی VisiPics – قیمت: رایگان  منبع: PCWorldتهیه و ترجمه: هاجر ناظمیتنظیم برای تبیان: فاطمه مجدآبادی





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تبیان]
[مشاهده در: www.tebyan.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 280]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن