واضح آرشیو وب فارسی:سایت ریسک: سکه ها - 3ds max- علی امیدسالاری ifa 2002 09 دي 1385, 10:45با سلام خدمت همه دوستان عزیز. من هم تصمیم گرفتم در این مسابقه شرکت کنم. به زودی آپلود طرحها را شروع خواهم کرد. برای شروع فقط توضیح می دهم که در کار من چند عدد سکه قدیمی، اسکلت طرح را تشکیل می دهند. با تشکر :) ehsan_3dmax 09 دي 1385, 11:37سلام علی جان. خوشحالم از اینکه شما هم تو مسابقه شرکت کردی. ممنون بابت اینکه نام تاپیک رو هم بی نقص ایجاد کردی. ما منتظریم. موفق باشی عزیز. Lifer 12 دي 1385, 16:21ifa جان منتظريم بجنب پسر... موفق باشي.. منتظريم. ifa 2002 19 دي 1385, 13:07با سلام خدمت همه دوستان و عرض پوزش به خاطر تاخیر در شروع کار (مریض بودم ) طرح من شبیه سازی سقوط چند سکه در آب است که اونو با نرم افزار MAX و پلاگین Glu3D انجام داده ام. مرحله اول کار ، ساختن مش سکه است که مطابق شکل زیر از ابزار spindle استفاده کردم و بعدش یه meshSmooth بهش نسبت دادم تا لبه هاش گرد بشن. 9321 9322 در اینجا با سادگی هرچه تمام تر مرحله اول کار تمام شد. ifa 2002 19 دي 1385, 13:20در مرحله دوم من از تصویر چندتا سکه قدیمی استفاده کردم و با کمک photoshop اونا رو دستکاری کردم تا برای material سکه ازشون استفاده کنم. 9330 مش سکه بعد از ماتریال دهی: 9331 اینم تنظیمات ماتریال سکه: 9332 (طرح سیاه و سفید برای bump به کار میرود و رنگی برای diffuse) این مرحله هم خیلی ساده بود نه؟! living_for_cg 20 دي 1385, 12:54منتظر ادامش هستیم... خیلی خوبه که به صورت آموزشی کار میکنی. موفق باشید. Miladbat 21 دي 1385, 01:39برای bump این کار اگه از Displacement توی renderman استفاده کنید نقش روی سکه رو کاملا سه بعدی رندر می کنه ifa 2002 23 دي 1385, 10:52با سلام مجدد خدمت دوستان عزیز قبل از شروع این قسمت در جواب دوست عزیزم miladbat باید عرض کنم که کامپیوتر من برای رندر همین bump ساده هم کلی فس فس میکنه چه برسه که بخواد از displacement استفاده کنه . با این حال دوستانی که سیستم قوی دارند می تونند با این روش صحنه های طبیعی تری رو به دست بیاورند. و اما قسمت بعدی... من برای شبیه سازی آب از پلاگین glu3D استفاده کردم چون سرعت نسبتا مناسبی داره و کار کردن باهاش آسونه. مطابق شکل زیر برای سخت ظرف حاوی آب، یک مکعب را از داخل یک مکعب بزرگتر boolean کردم 9387 سپس یک مکعب داخل این ظرف قرار دادم و پارتیکل glu3d رو بهش نسبت دادم.(با فعال کردن گزینه object filled در منوی پارتیکل و انتخاب مکعب هدف مطابق شکل زیر) 9388 بعدش ظرف آب رو به عنوان جسم تداخل کننده در glu3d معرفی کردم و دکمه GO را زدم تا آب شکل ظرف را به خود بگیرد. 9389 اینم از طراحی ظرف آب به همین راحتی! ifa 2002 23 دي 1385, 11:16خوب کم کم داریم به جاهای جالبش نزدیک میشیم. حالا ما یه ظرف پر از آب(پارتیکل) و چند تا سکه قدیمی داریم که منتظرن تو استخر شیرجه بزنن. در سقوط هر جسمی در آب دو موضوع اتفاق میفته 1: تلاطم سطحی 2: تلاطم زیر سطحی glu3d تلاطم سطحی رو به خوبی نشون میده ولی با تلاطم زیر سطحی مشکل داره چون قسمت عمده تلاطم زیر سطحی از بر هم کنش آب و هوای وارد شده به داخل آب توسط جسم سقوط کننده به وجود میاد که این هوا! برای glu3d تعریف نشده است. برای حل این مشکل دو راه حل وجود داره 1: استفاده از یه سیستم ذره ای دیگه مثل pf برای شبیه سازی حباب های هوا و تلاطم 2:استفاده از سرعت زیاد سقوط جسم در glu3d و در نظر گرفتن خلع ایجاد شده در پشت جسم سقوط کننده به عنوان هوا!! با توجه به اینکه روش اول برای سلامتی سیستم قوی! من مضره ، من از روش دوم استفاده کردم. مطابق شکل زیر سکه ها رو چیدم و اونا رو با سرعت زیادی وارد ظرف آب کردم 9390 9391 اینم تنظیمات ماتریال برای آب 9392 SaLoOoM 23 دي 1385, 16:42با سلام مجدد خدمت دوستان عزیز قبل از شروع این قسمت در جواب دوست عزیزم miladbat باید عرض کنم که کامپیوتر من برای رندر همین bump ساده هم کلی فس فس میکنه چه برسه که بخواد از displacement استفاده کنه . با این حال دوستانی که سیستم قوی دارند می تونند با این روش صحنه های طبیعی تری رو به دست بیاورند. و اما قسمت بعدی... من برای شبیه سازی آب از پلاگین glu3D استفاده کردم چون سرعت نسبتا مناسبی داره و کار کردن باهاش آسونه. مطابق شکل زیر برای سخت ظرف حاوی آب، یک مکعب را از داخل یک مکعب بزرگتر boolean کردم 9387 سپس یک مکعب داخل این ظرف قرار دادم و پارتیکل glu3d رو بهش نسبت دادم.(با فعال کردن گزینه object filled در منوی پارتیکل و انتخاب مکعب هدف مطابق شکل زیر) 9388 بعدش ظرف آب رو به عنوان جسم تداخل کننده در glu3d معرفی کردم و دکمه GO را زدم تا آب شکل ظرف را به خود بگیرد. 9389 اینم از طراحی ظرف آب به همین راحتی! دوست عزیز میشه این پلاگین رو برای دانلود بزارید؟! ifa 2002 24 دي 1385, 09:54بازم سلام. قبل از شروع این قسمت لینک glu3d رو می زارم تا دوستانی که مایلند دانلود کنن . Glu3d 1.3.16 3dsMax9_32bit حالا بیام سر تنظیمات نهایی کار بعد از اجرای شبیه سازی آب و نسبت دادن ماتریال به آن برای راحتی کار، من مش آب را از حالت glu3d به editable mesh تبدیل کردم . برای اینکه به خوبی بشه شکست نور رو دید و کار حالت زیبایی پیدا کنه زمینه رو مشکی انتخاب کردم و دوربین رو در حالت نزدیک به آب و سکه ها قرار دادم. همچنین از چندین نور نقطه ای برای روشنایی محیط استفاده کردم. 9402 لازم به ذکره که با کمک پلاگینهایی مثل vrey و تنظیمات نور های محیطی میشه نتایج شگفت آوری به دست آورد. ولی من به خاطر محدودیت سخت افزاری از رندر خطی خود max استفاده کردم. ifa 2002 24 دي 1385, 10:22خوب پس از این همه جارو جنجال رندر نهایی طرح رو می زارم. از دوستانی که با نظراتشون منو راهنمایی کردن ممنونم. خوشحال میشم بازم نظراتون را پست کنید. رندر این تصویر 1ساعت و 49دقیقه طول کشید. 9403 با آرزوی موفقیت همه دوستان عزیز... SaLoOoM 24 دي 1385, 10:39خيلي جالب شده. میگم اگه یه بکگراند هم اضافه میکردی بد نمیشد. NAKOOT 24 دي 1385, 12:16خيلي جالب شده. میگم اگه یه بکگراند هم اضافه میکردی بد نمیشد. چه باحال شد ... با saloOom هم موافقم ... راستی از پلاگین هم ممنون ... موفق باشی ... spy4all 28 دي 1385, 15:32من هم به حرف دوستان احترام می گذارم و همین طور می گم که کارت خیلی خوبه .
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: سایت ریسک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 432]