واضح آرشیو وب فارسی:سایت ریسک: ساخت یک فرم سه بعدی بوسیله ی فرمی دو بعدی ea_utopia 23 آذر 1385, 23:36با سلام خدمت مجید آنلاینی ها ی عزیز آموزش تبدیل یک فرم دو بعدی مثل آرم به یک مدل سه بعدی رو می خوام واستون بنویسم پیش از شروع باید بگم این آموزش شاید خیلی ناب و بی نظیر باشه چون من این شیوه رو خودم کشف کردم و خیلی به کار می آد البته امیدوارم کسی قبل از من کشفش نکرده باشه که کلی خیط می شم. ولی اگه بلد بودین بگین. ناراحت نمی شم خوب پر حرفی بسه شروع می کنیم مهمترین قسمت اینه که فوتوشاپ رو باز کنید .اگه فراموش کنید هیچ کاری نمی تونید بکنید(هه هه. نمکدون عکسی از کار رو که می خواین سه بعدی کنین در فوتوشاپ باز کنید ea_utopia 23 آذر 1385, 23:39عکسی از کار رو که می خواین سه بعدی کنین در فوتوشاپ باز کنید بهتره عکستون دارای کنتراست بالا و کیفیت مناسب باشه از منوی سلکت گزینه *کالر رنج* رو انتخاب کنید ea_utopia 23 آذر 1385, 23:42در پنجره ای که باز شده مقدار *فوزینس* رو ماکسیمم قرار دهید و در بخشی از داخل آرم که قرار است سه بعدی شود کلیک کنید در عکس مربوط نشان داده شده که فرق نمی کنه کجای آرم کلیک کنید پنجره را *اکی* کنید تا تغییرات اعمال شود ea_utopia 23 آذر 1385, 23:46الان آرم در حالت سلک قرار داره یکی از ابزار سلکت رو انتخاب کنید روی قسمت سلک کلیک راست کرده و گزینه ی *میک ورک پس* رو انتخاب کنید . ea_utopia 23 آذر 1385, 23:50در پنجره ی باز شده یه عدد هست که مقدار دقت رو میشه با اون تنظیم کرد این عدد از نیم تا دو قابل تغییر است هر چه این عدد کمتر باشه دقتت بیشتر. ea_utopia 23 آذر 1385, 23:53حالا ما از آرم یک path داریم نوبته اینه که این path روsave کنیم از منوی فایل و قسمت export گزینه ی paths to illustrator رو انتخاب کنید و پنجره ی بعدی که برای export هست رو با دادن اسم مناسب و مکانی مشخص تایید کنید ea_utopia 23 آذر 1385, 23:55حالا مرحله دوم که از مرحله ی اول هم مهمتره اینه که 3d max رو باز کنید(شوخی تکراری. اه اه) مکس که باز شد به منوی فایل رفته و گزینه ی import رو انتخاب کنید. ea_utopia 24 آذر 1385, 00:04فرمت import رو از 3ds بهAdobe illustrator(*.AI تغییر دهید. این فرمت درست بعد از فرمت 3ds در قسمت files of type از منوی export قرار داره. فایلexport شده رو انتخاب کنید و ok رو بزنید. کار تمومه!!! ea_utopia 24 آذر 1385, 00:07آرم در حالت editable spline در مکس واردشده .فقط کافیه اون رو در حالت renderable قرار دهید یا اینکه اون رو extrude کنید و ازش استفاده کنید ea_utopia 24 آذر 1385, 00:08ازاین روش میشه در ساختن آرم و فرمهای پیچیده مثل فرفورژه یا گچبری روی دیوار استفاده کرد خیلی سریعه می دونم اگه استفاده کنید عاشقش می شید و bf , gf رو بی خیال میشید. من خیلی ازش استفاده می کنم امیدوارم به کار شما هم بیاد اگه سوالی داشتید همینجا مطرح کنید تا من یا بقیه که بلدن جواب بدیم توجه: این آموزش برای سایت مجید آنلاین نوشته شده و قرار دادنش در دیگر سایت ها فقط در صورت ذکر نام سایت مجید آنلاین عاری از ایراد است hamed-ddd 25 آذر 1385, 13:48ممنون از آموزش ظاهرا این مشکل چاره ای نداره () () البته اگه شکل در خود ایلاستریتور یا فوتوشاپ توسط anchor ها طراحی شده باشه مشکلی پیش نمیاداین مشکل با فرمتهای پیکسلی دیده میشه .... ea_utopia 25 آذر 1385, 23:26سلام حامد جان در تنظیمات که در منوی make work path وجود داره اگه عددTolerance رو به دو نزدیک کنیم از تعداد پوینت هایی که منحنی رو می سازه کم می کنه و باعث میشه که این حالت دندانه ای از بین بره ولی هر چه این عدد بیشتر به دو نزدیک بشه منحنی های path مقدار کمتر با منحنی های اصلی تطابق دارند اما با عددی میان نیم و 2 میشه یک نتیجه مطلوب به دست آورد امیدوارم جوابم مفید واقع بشه Fanous 27 آذر 1385, 18:18sسلام . فکر کنم یه نفر اینو زورتر کشف کرده بود ! این لینک توی یکی از مباحث سه بعدی مجید آنلاین بود : بهرحال بابت آموزش ممنون ! ولی من اگه بخوام ، خودم path رو از روی شکل درست می کنم ، دقتش بیشتره . einollahia 02 دي 1385, 17:36سلام حامد جان در تنظیمات که در منوی make work path وجود داره اگه عددTolerance رو به دو نزدیک کنیم از تعداد پوینت هایی که منحنی رو می سازه کم می کنه و باعث میشه که این حالت دندانه ای از بین بره ولی هر چه این عدد بیشتر به دو نزدیک بشه منحنی های path مقدار کمتر با منحنی های اصلی تطابق دارند اما با عددی میان نیم و 2 میشه یک نتیجه مطلوب به دست آورد امیدوارم جوابم مفید واقع بشه میگم اگه لطف می کردید اسم منبع، نویسنده و ... هم می گفتید بد نبود. کلی برای انگلیسی کردنش وقت گذاشتم. بعضی ها همین کارها رو کردن که دیگه آموزش فارسی نزاشتم. حالا نمی دونم چرا با آموزشهای انگلیسی ما کار دارن؟ ea_utopia 02 دي 1385, 20:31این راه رو خودم پیدا کردم اما انگار توی یه سایت خارجی این آموزش وجود داره که یکی از دوستان لینکش رو گذاشته بود من توضیح داده بودم اول آموزش امیدوارم به درد خورده باشه ea_utopia 02 دي 1385, 20:40sسلام . فکر کنم یه نفر اینو زورتر کشف کرده بود ! این لینک توی یکی از مباحث سه بعدی مجید آنلاین بود : بهرحال بابت آموزش ممنون ! ولی من اگه بخوام ، خودم path رو از روی شکل درست می کنم ، دقتش بیشتره . بین فانوس جان من نگفتم این تنها راهه و همینطور توضیح داده بودم که مطمئن نیست کسی قبل ازمن از این شیوه استفاده کرده یا نه شما از هر راهی که دوست داری می تونی استفاده کنی این صرفا یه آموزشه که ممکنه گاهی به درد بخوره از اینکه شما یه مکس مسلط هستی شکی نیست خدا هم بیشترش کنه عزیزم لطف کن و در زدن علامت هایه کم تجدید نظر کن که هر چیزی جایی داره اصلا لازم نمی بینم که این نکته رو چند بار بهت گوشزد کنم ممنون hamed-ddd 04 دي 1385, 09:08از اینکه در مورد مشکل راهنمایی کردید ممنون از دوستان خواهش دارم به جای گرفتن ایراد از مقاله آموزشی (مثل :من قبلا جایی دیدمش و یا .....) سعی کنند که مطلب رو کامل کنن این دوستمون لطف کرده و این همه مطلب نوشته ....حالا چه از خودش و چه از جای دیگه .... کسانی که بلد بودند چرا تا حالا ننوشتند ..... سعی کنید یاد بگیرید و یاد بدید .... behzadd 3 03 اسفند 1385, 09:29ea_utopia این کاری که یاد دادی فوق العاده بود . واقعا ممنونم . خیر ببینی . خیلی خیلی خیلی به کارم اومد . wwsaref 20 ارديبهشت 1387, 15:31واقعا ممنونم و خوشحالم كه دوستاني مثل شما دارم. اگر در زمينه ساخت مواد بتونيد يه مرجع فارسي آموزشي معرفي كنيد ممنون ميشم. طريقه ساخت آرم برجسته يكي از مشكلات من بود كه با لطف شما رفع شد... موفق و پيروز باشيد يا حق
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: سایت ریسک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 672]