تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 12 مهر 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):حق را بگو اگر چه نابودى تو در آن باشد، زيرا كه نجات تو در آن است... تقواى ال...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1820231973




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

كاليبره كردن پرينتر با مانيتور -


واضح آرشیو وب فارسی:سایت ریسک: كاليبره كردن پرينتر با مانيتور Kintaro 29 مهر 1385, 20:47با سلام به همه ي اساتيد آقا ما در شركتمان4 پرينتر داريم همه با ماركهاي مختلفhp در مدلهاي 930c 7200و .. از اينها فقط دوتاش 930cجوهر داره و با ان پرينت مي گيريم بقيه مرخصه (جوهر نداره) قابل ذكر است مانيتور هايمان هم همگيLCD با مارك LG ولي كار وقتي پزينت گرفته مي شه اصلا با مانيتور قابل مقايه نيست (اين نكته را مي دانم كه هيچ وقت رنگ مثل نور جواب نميده و خروجي مانيتور با چاپگر يكي نيست ) ولي چقدر تفاوت ؟ من كار طراحي ميكنم تو مانيتور با كار چاپ شده هيچ فرقي نداره ولي پرينتر ه خيلي ناجور پرينت ميگيره هم رو حالت BEST وNORMAL يك چيزهايي شنيدم مبني بر كاليبره كردن پرينتر با مانيتور ولي نمي دانم اين ديگه جه صيغه اي است لطفا كمك كنيد MASRAR 11 آذر 1385, 16:17دستم به دامنتون اگه جوابشو میدونین به ما هم بگین askarifar 11 اسفند 1385, 11:15dada salam ye sari besite pantone.com bezan/yekhurde pulato migigre ama kareta hal mikoni ghorbun gole hadi Sepako 11 اسفند 1385, 12:43راستش این کار معولا جز با آزمون و خطا به شکل دیگه ای درست نمیشه ، نرم افزارهای پروف و تنظیم رنگ مونیتور زیادن ولی هیچ کدوم درست کار نمی کنن، چون نه مونیتورهای ما نه پرینترهای ما ، نه جوهر توی پرینتر ها و نه نور محیط کار ما ، استاندارد نیست! شما برای تنظیم رنگ باید یک صفحه پرینت از رنگ های ساده و استاندارد بگیرید بعدش هم کلوین مونیتور و برایتنس و کنتراست رو تغییر بدید تا به رنگ ها نزدیک بشن. ولی خوب برای چاپ ، باید از اطلس رنگ کمک بگیرید که مطمئن بشید رنگتون موقع چاپ به چی نزدیک میشه! mehdinasiri 12 اسفند 1385, 20:45سلام اصولا برای کار با چاپ خانه دارها باید فوتوشاپ کار باشی . طراحان وب و یا گرافیستهای آماتور هم کارشون رو RGB میبندن.در حالی که پاپخونه دار کار شما رو CMYK چاپ میکنه. وقتی یک چاپ خانه دار از فایل شما فیلم و زینک میگیره برای چاپ 4 ورقه تهیه می کنه C , M, Y, K شما یک فایل ساده رنگی در فوتوشاپ تهیه کن از منو Image کار رو از RGB به CMYK تغیر بده اون وقت متوجه تفاوت رنگها می شی. بعد پرینتر C930 از رده خارجه! فقط به درد پرینت متن می خوره برای کار گرافیک در حال حاظر Canon پیشنهاد میشه! Sepako 13 اسفند 1385, 14:27راستش من با چند تا از این حرفها مشکل دارم! اول اینکه سوال این رفیقمون اصولا در مورد چاپ نبود و در مورد پرینت بود! بعد هم اینکه فتوشاپ صرفا یک ابزاره ، مث فری هند ، مث کرل و ده ها برنامه دیگه که میشه باهشون خروجی گرفت و این جمله ی «برای کار با چاپخانه ها باید فتوشاپ کار باشی» کمی از لحاظ منطقی ایراد داره ، که البته خوب خیلی چیز مهمی نیست! بعدش هم به فرض اینکه داریم در مورد چاپ افست یا مثلا هلیو یا فلکسو حرف می زنیم ، گردش کار معولا حتی به توصیه خود گایدلاین پروف شرکت آدوب ، از ابتدا Cmyk نیست! به خاطر مساله سرعت و حجم فایل ، یعنی آدم کلی تلاش می کنه تا سخت افزار سریع بخره که کارش بهتر انجام بشه ، بعدش 25 درصد به حجم فایلش اضافه کنه تا کار اون سخت افزار 25 درصد افت کنه؟ این کاملا غیرمنطقیه! اگه دقت کرده باشید ، خود فتوشاپ هم خیلی از فیلترهاش یا اکثر فیلترهاش که در طول کار ممکنه استفاده بشن اصلا در مد 4 رنگ کار نمی کنن! پیشنهاد اصولی برای اینکه گردش کار بهینه باشه اینه که از اول آدم با 3 رنگ کار کنه و در انتها زمانی رو برای تبدیل به 4 رنگ و تصحیح تمام کانال های رنگی بگذاره. البته فکر کنم این بحث مفصلی باشه که قبلا هم اینجا شده و خودش یک تاپیک جداگانه به همین اسم گردش کار لازم داشته باشه! بعدش هم پرینتر 930c جزو پرینترهایه که هد پرینتر روی ظرف جوهرش قرار داره و این باعث میشه کیفیت پرینت و کارآییش در طول زمان تغییر نکنه و هر بار کارتریج نو بخرید ، همه ی پرینتر نو میشه و اگه پیک آپ هاش که کاغذ رو بلند می کنن سالم باشن ، هیچ تغییری توی پرینتش از زمان خرید تا حالا نکرده! (اگر کارتریج نو استفاده بشه البته!) همین! lpi 14 اسفند 1385, 03:25سلام دوست من اصولا هر ابزاري براي خودش مزايا و معايبي داره. چاپ با روش ها و ابزاري كه به عنوان يك رسانه داره سعي باز آفريني و نزديك كردن پيام يا همون محصول ما به واقعيت داره . كما اينكه پيشرفتهاي زيادي با قدم گذاشتن چاپ به دنياي ديجيتال صورت گرفته اما اينها به معني 100 در صد و عين واقعيت بودن نيست. اما خب به قول شما تا چه قدر تفاوت مي تونه قابل تحمل باشه. خود شما به خوبي متوجه تفاوت بين ديده شدن رنگ در مانيتور و يك كاره چاپي شدي. اما بايد بدوني كه علاوه بر اين حتي در حيطه چاپ هم هر روش و متد چاپي محدوديتهاي داره بنابراين ما بايد با توجه به شناختي كه از روش هاي چاپي داريم استانداردي رو براي مقايسه اختلافات به وجود آمده با توجه به ساختار همون روش در نظر بگيريم . براي مثال كاري كه شما با پرينتر جوهر افشان چاپ مي كني بايد با استانداردي كه در حقيقت با توجه به ساختار و عملكرد اون دستگاه و روشي كه اون دستگاه با اون ساخته شده مقايسه بشه نه براي مثال با خروجي چاپ افست يا حتي پرينتر ليزري! اما سوال شما: - اولين مساله مي تونه ايرادات مكانيكي پرينتر شما باشه . مهمترين اين ايردات كه مي تونه در كيفيت رنگ شما تاثير بذاره همونطور كه دوستان گفتن مربوط به هد و نازل پرينتر شماست. بطوريكه اگر خروج مركب كنترل نشه شما با اختلاف رنگ غير استاندارد روبه رو مي شي. - دومين مساله مربوط به مواد اوليه اي هست كه پرينتر شما استفاده مي كنه . نوع مركب در صورتي كه اصل نباشه يا كيفيت مناسبي نداشته باشه يا اينكه كارتريج شما شارژ يا دستكاري شده باشه مي تونه مشكل رو به وجود بياره. اما در مورد كاغذ كه به نظر من مهمترين عامل در كار كردن با پرينتر هاي ink jet يا جوهر افشان بايد بگم كه نوع كاغذ اگر كاغذ مخصوص نباشه شما شاهد اختلاف خواهي بود. عموما اگر كاغذهايي استفاده بشن كه قدرت جذب بالا دارن يا اصلا ندارن شما مشكل خواهي داشت . كاغذهاي تحرير با قدرت جذبي نسبتا بالا علي رغم اينكه سفيد هم هستند مقدار زيادي از مركب رو به داخل خودشون مي كشن كه اين باعث مي شه ضخامت مركب لازم بر روي سطح كاغذ باقي نمونه و رنگها درخشش خودشون رو از دست بدن و كدر تر به نظر بيان. كاغذ هاي گلاسه هم به دليل اينكه منافذ كاغذ به دليل فرايند سايش تا حده زيادي بسته شده مركب رو خصوصا در رنگ هاي تيره بر روي خودشون نگه مي دارن كه اين هم باعث تيره شدن و حتي ماليده شدن مركب مي شه چون عموما هم فرآيند خشك شدن از طريق تبخير نيست. شما بايد توجه كني كه ايجاد تصاوير در اين پرينترها از طريق ترامهاي نامنظم هست كه با ترامهاي منظم بكار رفته در روشهاي متداول فرق داره به همين خاطر عموما پرينترهاي جوهر افشان در تن هاي مياني از هر رنگي خوب جواب ميدن و بسته به نوع كاغذ مصرفي غير استاندارد اختلاف مي تونه به 30 % هم برسه!البته در تن هاي بالا يا خيلي پايين .پس كاغذ هاي مخصوص كوتد كه اختصاصا براي اين پرينترها ساخته شدن مي تونه شما رو به نظرت نزديك تر كنه. در مورد فايل هم كه دوستان گفتن cmyk يا RGB يا فرمت فايل TIFF بودن يا JPEG بودن همه موثره عوامل محيطي هم موثرن اينكه مثلا پرينتر در هواي زياد گرم نباشه يا روي سطح شيب دار نباشه يا مدت زيادي بدون استفاده نمون. كلا سعي كن با گرفتن پرينت از تن هاي مختلف CMYK روي كاغذ هاي مختلف و مقايسه اون با پرينتر هاي ديگه حتي با مانيتور و كار هاي چاپي افست اختلاف رو بدست بياري. يه چيز ديگه هم هست و اون نوع مانيتورت هست مانيتور هاي LCD عموما براي كارهاي گرافيكي چاپي توصيه نمي شن چون زاويه ديد و عوامل ساختاري خود رنگهاي RGB رو هم ممكنه در اونها درست نشون نده . پس اگر وارد به تركيب رنگها هستني از اين نوع مانيتور ها استفاده كن و گرنه مانيتورهاي عادي. اميدوارم كه با زهم اگه سوالي داشتي بپرسي mahoo painter 14 اسفند 1385, 05:11lpi جان ستفاده کردیم




این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: سایت ریسک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 5242]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن