تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 30 آبان 1403    احادیث و روایات:  امام محمد باقر(ع):هيچ شفيعى براى زن نزد پروردگارش نجات بخش تر از رضايت شوهرش نيست.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

سایبان ماشین

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

خرید یخچال خارجی

موسسه خیریه

واردات از چین

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

طراحی سایت تهران سایت

irspeedy

درج اگهی ویژه

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

زانوبند زاپیامکس

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

خرید بلیط هواپیما

بلیط اتوبوس پایانه

قیمت سرور dl380 g10

تعمیرات پکیج کرج

لیست قیمت گوشی شیائومی

خرید فالوور

بهترین وکیل کرج

بهترین وکیل تهران

خرید اکانت تریدینگ ویو

خرید از چین

خرید از چین

تجهیزات کافی شاپ

نگهداری از سالمند شبانه روزی در منزل

بی متال زیمنس

ساختمان پزشکان

ویزای چک

محصولات فوراور

خرید سرور اچ پی ماهان شبکه

دوربین سیمکارتی چرخشی

همکاری آی نو و گزینه دو

کاشت ابرو طبیعی و‌ سریع

الک آزمایشگاهی

الک آزمایشگاهی

خرید سرور مجازی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

قیمت بالابر هیدرولیکی

لوله و اتصالات آذین

قرص گلوریا

نمایندگی دوو در کرج

خرید نهال سیب

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1831326583




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

یادداشت سیروس الوند بر فيلم «برف روي شيرواني داغ»


واضح آرشیو وب فارسی:برترینها: یادداشت سیروس الوند بر فيلم «برف روي شيرواني داغ» «سيروس الوند» كه اولين فيلمنامه محمدهادي كريمي را در سال 76 با نام «ساغر» و«رستگاري در 8:20» را در سال 83 كارگرداني كرده است، يادداشتي را براي فيلم«برف روي شيرواني داغ» و محمد هادي كريمي نوشت. «سيروس الوند» كه اولين فيلمنامه محمدهادي كريمي را در سال 76 با نام «ساغر» و«رستگاري در 8:20» را در سال 83 كارگرداني كرده است، يادداشتي را براي فيلم«برف روي شيرواني داغ» و محمد هادي كريمي نوشت.

متن يادداشت سيروس الوند كه نسخهاي از ان در اختيار ايلنا قرار گرفته است بدين شرح است :من فيلمنامه هاي متعددي از محمد هادي كريمي خوانده ام.زماني شايد اولين كارگرداني بودم كه «هادي» فيلمنامه اش را به اومي داد تا بخواند ونقطه نظري اگر دارد ارائه كند.دوتا از فيلمنامه هايش: ترانه هاي تنهايي(ساغر) و رستگاري در 8:20 را كاركرده ام كه هردو از متفاوت ترين فيلم هاي من است.فيلمنامه مارال هم از نمونه هاي درخشاني بود كه دوست داشتم بسازم اماشانس يار من نبود.فيلمنامه آدمكش را هم اگر به دستم مي رسيد قطعا مي ساختم چرا كه ظرفيت هاي سينمايي فوق العاده ايي داشت.موضوعي به ظاهر جنايي ولي در باطن روانشناسانه كه در خلق شخصيت هاي چندلايه ، و غير قابل پيش بيني موفق و موثر عمل كرده بود.خصوصيت اصلي «هادي» در فيلمنامه نويسي تنوع موضوع و تم است.او جرات ورودبه عرصه هاي گوناگون و متفاوت را دارد، عناصر اصلي كار او در درجه اول تحقيق و بعد شخصيت سازي است. او بيش از همه همكارانش ازكليشه ها وموضوعات تكراري و نخ نما شده كه گاها امتحان پس داده و مورد قبول هم واقعشده پرهيز مي كند واتفاقا به حوزه هايي قدم مي دهد كه چندان سابقه روشني در خصوص جلب تماشاگر ندارد از سوي ديگر كمتر ديده ام به خاطر واهمه ازمميزي و يا خوش آمد مسئولين سينمايي خود را سانسور كند و يا قصه اش را به ريا ودورويي و دروغ گويي آلوده كند تا كارش زودتر سروسامان بگيرد.هادي نجيب نگاه مي كند و نجيبانه مي نويسد از همين رو نوشته هايش حتي زماني كه در بحث و درون خود حرف و حديثي بحث برانگيز و يا خدايي ناكرده تحريك آميزدارد او در عمل به گونه ايي مي نويسد كه جان مايه داستان نه تنها از بين نمي رود و يا مخدوش نمي شود كه با قالب و ظرفي كه نويسنده برگزيده به تاثيري مضائف و پاكيزه دست ميابد.وقتي هادي دست به كارگرداني زد من چندان مسر خوش و موافقي نداشتم.تصور مي كردم عرصه تازه براي هادي كريمي عرصه چندان شناخته شده اي نيست ومي هراسيدم كه فيلمنامه نويسي درجه يك به فيلمسازي معمولي و درجه سه تبديل شود و هادي سينماي ايران را از بركت قصه هاي تازه اش محروم كند وفيلم هاي دسته چندمي به آمار بي خاصيت توليدات سالانه اضافه كند.فيلم هاي اوليه اش را نديده ام.سروشكل فيلم ها من را چندان به تماشا راغب نكرد شايد هم نگراني از بابت ديدن يك فيلم بد از يك نويسنده خوب در اين عدم رغبت تاثير گذاشت.اما خوشبختانه فيلم تازه هادي كريمي را ديدم و دوبار هم ديدم «برف روي شيرواني داغ» همه آن خصوصيات برجسته و مثال زدني هادي را در مقام يك فيلمنامه نويس دارد و در عين حال در بسياري از لحظات ،ميزانسن ها،بازيهاي قابل قبول ودوست داشتني همه بازيگران،بيان تصويري و ارائه بصري اتفاقها و گفتگوها،در ارائه ضريف و زيركانه تم و نه تحميل آن،با كارگرداني كاربلد و معتمد به نفس روبرو هستيم كه با سومين فيلمش در مكاني مي ايستدكه بسياراني با خيل فيلم هاي خوب و بد از رسيدن به آن نقطه عاجز مانده اند.كارگردان،فاصله حضور بازيگر قدري همچون شهاب حسيني را با بازيگر تازه كم كار و نوجوانش به حداقل رسانده است.

دوربين به آنكه به خواست فيلمنامه در اكثر لحظات درون يك خانه پروبال ميزند اما اسير اين محدوده نيست فيلمساز به گونه ايي عمل كرده كه ما درمقام تماشاگر گويي شهري را در چارچوب يك خانه و شمار بسياري از مردم رادر ميان چند نفر ساكنان موقت آنجا ديده ايم .«برف روي شيرواني داغ» براي هادي كريمي يك خيز بلند و براي ما يك حادثه شيرين و قابل اعتنا سينمايي است.براي فيلمساز با جرات و نجيبش آرزوي گام هاي بلندتر و شجاعانه تري دارم و در انتظار تماشاي كار بعدي او مشتاقانه مي مانم.منبع : ايلنا





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: برترینها]
[مشاهده در: www.bartarinha.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 418]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن