تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 28 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):خود را ملزم به سکوت طولانی کن، چرا که این کار موجب طرد شیطان بوده و در کار دین،...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816353371




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

حذف حدود تا کجا؟!


واضح آرشیو وب فارسی:تبیان: حذف حدود تا كجا؟!
قوه قضائیه
مقدمه:بر اساس گزارش جام جم آنلاین: یك نماینده از حذف مجازات سنگسار، ارتداد و قطع دست در لایحه جدید مجازات اسلامی خبر داد و گفته كه قرار است به زودی برای تصویب نهایی در صحن علنی مجلس به رای نمایندگان گذاشته شود.استدلال وی برای این طرح عبارت است از اینكه : اسلام در اجرای برخی حدود از جمله سنگسار، سختگیری کرده و شرایطی را تعیین کرده است که اثبات آن به ندرت اتفاق می افتد؛ از این رو اعضای کمیسیون قضایی و حقوقی به این نتیجه رسیدند که ضرورتی به ذکر برخی حدود در قانون نیست.   این نماینده  دیگر حدودی که در لایحه مجازات اسلامی مطرح نشده است ،  را"ارتداد و قطع ید " بیان كرد و افزوده كه: در این لایحه همچنین آمده است که درباره آنچه از حدود الهی بیان نشده، باید به منابع معتبر اسلامی مراجعه شود. براین پایه نكاتی حقوقی را در این باره با توجه به قانون اساسی جمهوری اسلامی و فقه امامیه تقدیم می كنیم:1- مقایسه جایگاه فقه جزایی شیعه و "حقوق بشری مورد ادعا" در قانون اساسی.بر اساس اصل 4 قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران:  لگد به قله قوانین! كلیه‏ قوانین‏ و مقررات‏ مدنی‏، جزایی‏، مالی‏، اقتصادی‏، اداری‏، فرهنگی‏، نظامی‏، سیاسی‏ و غیر اینها باید بر اساس‏ موازین‏ اسلامی‏ باشد. این‏ اصل‏ بر اطلاق‏ با عموم‏ همه‏ اصول‏ قانون‏ اساسی‏ و قوانین‏ و مقررات‏ دیگر حاكم‏ است‏ و تشخیص‏ این‏ امر بر عهده‏ فقها شورای‏ نگهبان‏ است‏.   براین اساس به آسانی می توان گفت قله قوانین ایران اصل 4 قانون اساسی است و  مطابق صراحت آنچه در اصل به وضوح مشاهده می شود این اصل حتی بر اصول خود قانون اساسی حاكم است. و معلوم نسیت آنچه  به عنوان حقوق بشر مورد ادعای اینگونه اشخاص قرار میگیرد چیست و. از چه جایسگاه والایی برخوردار است كه حتی بر قله قوانین ایران نیز برتری دارد ؟!!!  در این زمینه حقوق بشرادعایی بنگرید به : انسانی که گرگ شد! 2- اقامه حدود الهی اساس  تشكیل جمهور ی اسلامی است پس حذف آن=؟!!مطابق اصول ذیل اقامه حدود الهی و همه حدود ی كه در قرآن كریم آمده همچون ارتداد و قطع ید سارق  اساس تشكیل  جمهوری اسلامی است پس حذف آن چه معنایی دارد؟یكم – اصل یكم قانون اساسی _ اقامه عدل  قرآنبر اساس اولین اصل قانون اساسی ، عدل قرآنی كه قطعا شامل اجرای حدود الهی  مثل آنچه در این كتاب به عنوان قطع ید آمده می شود اساس حكومت جمهوری اسلامی است.دوم – اصل دوم قانون اساسی –قوانین با نقش بنیادین وحی بر اساس صراحت  بند دوم اصل دوم قانون اساسی  حكومت جمهوری اسلامی، نظامی است بر پایه نقش بنیادین وحی در بیان قوانین نه نقش پنهانی و جزئی!! و.... نتیجه بحث:هرچند رعایت حقوق بشر به معنای صحیح آن مدنظر همه ما و معتقدان به فقه امامیه و نظام جمهوری اسلامی است لكن عدم توجه كافی  به نقش بنیادین حدود اسلامی كه به تصریح اصول متعدد قانون اساسی (كه تفصیل آن بیان گردید و اصول دیگری نیز همچون اصل 61 قانون اساسی بر آن دلالت دارند ) اساس حكومت جمهوری اسلامی است  موجب ترس از بیان حدود یا اجرای آن شده ؛ امری كه با تبیین صحیح فلسفه فقه درمان می شود. به امید آن روز نوشته شده توسط زهراییگروه جامعه و سیاست





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تبیان]
[مشاهده در: www.tebyan.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 258]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن