واضح آرشیو وب فارسی:سایت ریسک: طراحي يك بازي ساده با FLASH MX sabermax 18 مرداد 1383, 17:32با عرض سلام ضمن تشكراز گردآورندگان وگردانندگان بهترين سايت آموزشي فارسي. يك سوال داشتم اصول اساسي ساخت يك بازي ساده مثل ماروپله بوسيله فلش چكونه است البته باظاهرتقريبا سه بعدي وصرفابخش اسكريپت نويسي . آيانرم افزارديگري كه باآن بتوان بازيهاي ساده اي جون ماروپله را ساخت وجوددارد. وآياكسي درحال حاضرچنين برنامه اي نوشته كه بتواندمن راراهنمايي كند. amozesh 21 مرداد 1383, 10:21با سلام شما بايد به اكشن اسكريپت تسلط داشته باشيد فعلا برنامه كه اين كارو بكنه نيست amir_s 21 مرداد 1383, 15:12دقيقاْ ahmadnazanin 21 مرداد 1383, 17:09آخه با مرام !!!! اگه تسلط داشتم كه سوال نميكردم .قربونت fafa^mx 21 مرداد 1383, 18:26وقتي ميگه بايد يعني كاري نداره بلدي يا نه!بايد بلد باشي! ahmadnazanin 22 مرداد 1383, 14:35اي به چشم ميريم مسلططططططططط شششييم حالا چراناراحت ميشين؟ phoenix 22 مرداد 1383, 22:11ساختن بازي كلا در هر زبان برنامه نويسي كار سختي هست. شايد در فلش به خاطر وجود ابزار هاي گرافيكي كمي كار راحت تر باشه، در عوض فلش 3D Rendering و Texture Mapping رو پشتيباني نميكنه و به همين علت ايجاد خيلي از بازيها در فلش غير ممكن هست. اما صرف نظر از نوع بازي يكسري مهارتها براي برنامه نويس بازي لازم هست: - رياضيات و فيزيك پايه، هر چه بازي پيشرفته تر باشد نياز به رياضيات مخصوصا مثلثات و همچنين فيزيك مكانيك بيشتر خواهد بود ـ تسلط بر OOP و Design Patterns، حتي تصور ايجاد يك بازي بدون بكار گيري از OOP Patterns هم غير ممكنه، زماني كه debug كردن يك برنامه مبتني بر Design Pattern ميبره به مراتب بسيار كمتر از يك برنامه عادي است همچنين الگوهاي بسيار پيچيده رو ميشه به اين طريق ايجاد كرد - آگاهي از Artificial Intelligence يا هوش مصنوعي هر چند به صورت ابتدايي. AI شاخه بسيار وسيعي در مهندسي است و دانستن هر چه بيشتر اون به ايجاد برنامه هاي هوشمند تر و پيچيده تر منتهي خواهد شد اما در مورد فلش در صورتي كه تسلط كافي بر ActionScript داريد كتابهاي زير بسيار سودمند خواهند بود: Object-Oriented Programming with ActionScript (-details) از Branden Hall كه كتاب بسيار خوبي در مورد OOP در فلش هست. حتي با اينكه نسخه فلش MX رو آموزش ميده از اونجايي كه OOP رو به صورت basic گفته از تمامي كتابهاي MX 2004 متناظر بهتره Essential ActionScript 2.0 (-details) از Colin Moock كه شايد بهترين كتابي باشه كه تا به حال در مورد فلش چاپ شده در اين كتاب اصول OOP و Design Patterns و همچنين ايجاد application ها با فلش به طور كامل وجود داره. من چند فصل از اين كتاب رو بيشتر نخوندم ولي واقعا كتاب ارزشمندي هست Macromedia Flash MX 2004 Game Design Demystified (-details) از Jobe Maker بهترين كتابي هست كه در مورد ساختن بازي در فلش تا به حال نوشته شده، مطالب زيادي در مورد پياده سازي مثلثات، Gravity و Collision و همچنين اصول ابتدايي AI در فلش داره . مطالبي هم در مورد Multiplayer Games داره و كلا كتاب پر محتوايي هست amozesh 23 مرداد 1383, 18:21با سلام كاميار جان از توضيحات كاملت ممنون فكر كنم مطالب شما به درد تمام كساني كه قصد درست كردن بازي رو دارند مي خوره Ali_Evil 28 مرداد 1383, 10:35با عرض سلام خدمت دوستان گرامي مفتخريم كه با ايجاد اولين سايت آموزشي ساخت بازي به زبان فارسي در ايران در خدمت تمامي شما دوستان علاقمند هستيم... [web:4153bef5e9][/web:4153bef5e9] اميدوارم كه مطالب موجود در سايت ما رضايت خاطر شما دوستان را فراهم كند... دوستدارتان علي كسايي MnavidM 29 مرداد 1383, 11:52با سلام. علي آقا بهتون تبريك ميگم . يه سوال داشتم : اين بازي هايي كه نوشتيد با چه زبوني نوشته شده ؟
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: سایت ریسک]
[مشاهده در: www.ri3k.eu]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 1949]