واضح آرشیو وب فارسی:سیمرغ: به نظر شما در صورت حذف کدام یک از شخصیتهای ویترینی (بازیگران) سریال زن بابا ضربه ای جبران ناپذیر بر اثر وارد میشد. بهبود، شخصیتی مهربان و دلسوز که... مقوله ازدواج، عروسی و پیدا کردن جفتی مناسب، همیشه یکی از اجزای اصلی آثار ایرانی بوده و خواهد بود اما در بعضی از تولیدات تصویری به طور مشخص تر به این موضوع پرداخته میشود تا جایی که تمام داستان پردازیها، شخصیت و اتفاقها پیرامون آن بوده و هدف اصلی سریال مقوله ازدواج و به سرانجام رسیدن عشق و علاقه ای انسانی است که به نوبه خود قصد دارد مشکلات و ناهنجاریهای اخلاقی را بیان و فرهنگ سازی کند. سریال زن بابا نیز از آن دست آثاری بود که به هر شکل و ترتیبی قصد داشت ازدواج مجدد سالمندان را توجیه و مقوله بی وفایی فرزند را به زبانی طنز بیان کند. سعید آقاخانی با درک مناسبی از طنز و کمدی توانسته بود موقعیتهایی ملموس و قابل درک ایجاد کند، خلق شخصیتها و فضاهای قابل درک، معمولی و شبیه به قشر متوسط جامعه، نقصهای فیلم نامه ای را پوشانده بود. فیلم نامه سردرگم و بی هدف زن بابا که گاهی اوقات دچار کش و قوسهای بیخود و زمان پر کن میشد، با پرداخت نسبتا خوب آقاخانی به سرانجامی قابل تأمل رسیده بود. موضوع همیشگی ارث و میراث و یا کلاهبرداریهای شخصیتی چون فریدون که به طور معمول نیز دامادهای خانواده هستند، گاهی اوقات موجب دلزدگی و خستگی بیننده میشد. اما یکی از تیزهوشیهای نویسنده برای برطرف کردن خلاءها و نقصهای فیلم نامه ای خلق کاراکترهای حاشیهای بود که تا حدودی جذابیت اثر را تضمین میکرد. مثلا وجود و حضور شخصیتی به نام سوری خانم و فرزندش فرخ تا حدودی ربط دهنده موقعیتها بود و فضا را طنز آلود میکرد. چهره تاثیرگذار سریال زن بابابه نظر شما در صورت حذف کدام یک از شخصیتهای ویترینی (بازیگران) سریال زن بابا ضربه ای جبران ناپذیر بر اثر وارد میشد. بهبود، شخصیتی مهربان و دلسوز که در همه حال تنها فرزندی که به فکر پدر بود و مشکلات زیادی بر سر راه ازدواجش وجود داشت. نویسندگان کار نیز از توانمندیهای علی صادقی اطلاع کامل داشته اند و تمام بار طنز سریال را بر دوش او گذاشته اند صادقی نیز با بداهه پردازیها و خلاقیتهای منحصر به فردش از پس این مسئولیت سنگین برآمده است. به تعبیری میتوان ادعا کرد سریال زن بابا بدون حضور علی صادقی نمیتوانست تا این حد نیز موفق باشد، البته این سابقه علی صادقی دربیشتر آثار تصویری اش دیده میشود. در مجموعه سه در چهار نیز این علی صادقی بود که با طنازیهای فردی، خلق موقعیتهای خنده دار و بیانهای متفاوت توانست سریال را ماندگار کند تا جایی که تکیه کلامها و نوع بیانش چه در جامعه و چه در دنیای تصویر بارها و بارها مورد استفاده قرار گرفت، البته که شاید این مسئله مورد پسند نباشد اما حاکی از موفقیت کاراکتر و بازی بازیگر آن است. در مقابل خلاقیتهای علی صادقی خیلی از بازیگران نقش آفرینیهای روتین و تکراری داشتند، مهران غفوریان بر خلاف تلاش و کوششی که میکند نمیتواند تماشاگر را وادار به خنده کند، سیروس گرجستانی نیز که نقش فراوانی در روند داستان دارد هیچ تفاوت و نوگرایی را در ایفای نقش ارائه نداده است. به طور کلی بازیهای تکراری در سریال زن بابا مشهود و غیر قابل انکار است. به طور کلی میتوان گفت سعید آقاخانی با ارائه طنزی آشنا و نزدیک به متن جامعه و زندگی ایرانی کاستیهای موجود در فیلم نامه و بازی بازیگران را توجیه و اثر را برای بیننده دیدنی تر کرد. سعید آقاخانی و دنیای تصویرمجموعه طنز ساعت خوش آن قدر لحظات خوش و به یادماندنی به همراه داشت که همیشه به یادماندنی و دوست داشتنی باقی خواهد ماند. در میان آیتمهای جذاب و خوب این مجموعه طنز آیتمی به نام خان دایی و سعید بود که همیشه ما را به دلسوزی برای سعید وا میداشت. حال این که سعید مذکور اکنون یکی از طنز نویسان و کارگردانان موفق تلویزیون است. با وجود تلاشهای فراوان موفق به برقراری ارتباط تلفنی با آقاخانی نشدیم به همین دلیل سری به شبکه جهانی زدیم تا از این طریق شما را آگاه کنیم. «سعید آقاخانی» متولد سال 1350 در بیجار و بازیگر و نویسنده سینما و تلویزیون است. او بعد از کارگردانی سریال عید امسال برای نوروز 88 این بار نیز نوروز را برای ارائه اثر مناسبتی دیگر انتخاب کرد. در کارنامه حرفه ای و هنری او بیشتر کارهای مناسبتی به چشم میخورد. متهم گریخت را با رضا عطاران برای رمضان 84 کار کرد، او در این سریال علاوه بر بازی، نویسنده نیز بود. نویسنده حبیب آقا سریال نوروز 86، نویسنده و بازیگر سریال پیامک از دیار باقی برای نوروز 87 بوده است. همکاری او با سیروس مقدم در نوروز 87 باعث شده که او را در چاردیواری نیز ببینیم.
این صفحه را در گوگل محبوب کنید
[ارسال شده از: سیمرغ]
[مشاهده در: www.seemorgh.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 374]