تور لحظه آخری
امروز : سه شنبه ، 27 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):بزرگ ترين مصيبت ها، نادانى است.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816304171




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

صدمات بدنی در حین خانه تکانی


واضح آرشیو وب فارسی:تبیان: صدمات بدنی در حین خانه تکانی
جابجا کردن وسایل
به گفته كارشناسان عوارض سلامتی خانه‌تکانی فقط به مسمومیت‌های ناشی از متصاعد شدن بخارهای شیمیایی مواد شوینده (که معمولا منجر به مشکلات تنفسی، حساسیت های پوستی می‌شود) ختم نشده و شامل صدمات بدنی هم می‌شود.متخصصان فیزیوتراپی می‌گویند: انجام کارهای سنگین در حین خانه‌تکانی، مانند جابه‌جا کردن مبلمان، فرش، پرده‌شویی و پاک کردن پنجره باعث بروز دردهای استخوانی و عضلانی مختلف می‌شود. این وضعیت تا جایی پیش می‌رود که شمار مراجعه کنندگان زن به درمانگاه‌ها در اثر درد دست و گردن، در روزهای پایانی سال به‌طور چشمگیری افزایش می‌یابد.دكتر مصطفی نجاتیان، فیزیكال‌تراپیست و رئیس بخش فیزیوتراپی مركز قلب تهران در این باره می گوید: "اغلب مردم ما به دلیل زندگی شهر‌نشینی آمادگی لازم را برای انجام فعالیت‌های اسكلتی-عضلانی ندارند، اما ما می‌توانیم با وجود این عدم‌آمادگی فعالیت‌هایمان را طوری انجام دهیم كه آسیب‌ جدی هم نبینیم.
کمردرد
جابه‌جایی اجسام در خانه باید به گونه‌ای باشد كه فشار زیادی به ستون فقرات و مفاصل وارد نشود، چون گاهی اوقات جابه‌جا كردن صحیح و اصولی یك جسم 10 كیلویی به فرد آسیبی نمی‌زند، اما جابه‌جا كردن نادرست یك جسم یك كیلویی، آسیب‌ها و فشارهای زیادی را به‌ فرد وارد می‌كند."به گفته دكتر نجاتیان برای شروع فعالیت‌های سنگین باید به این نكته توجه داشت كه اگر مشكلی در ستون فقرات شخص از قبل وجود دارد، از عضو آسیب‌دیده نباید به هیچ عنوان استفاده کرد. همچنین قبل از انجام فعالیت‌ سنگین بهتر است عضلات بدن شامل عضلات پشت ران، ناحیه ستون فقرات، ناحیه شكم، شانه و دست‌ها را در حالت كششی قرار دهیم، چون این حركات، عضلات را برای جابه‌جایی و فشار بیشتر آماده می‌كند.
طرز صحیح بلند کردن اجسام
این فیزیكال‌تراپیست ادامه می‌دهد: "هنگام بلند كردن اجسام هم باید حداقل فاصله را نسبت به آن جسم داشته باشیم و زانوهایمان خم شود تا به ستون فقرات فشاری وارد نیاید. همچنین باید از چند مفصل برای جابه‌جایی استفاده كنیم."دكتر نجاتیان توضیح می‌دهد: "انجام یک کار مثل تمیز كردن شیشه‌ها، نباید طوری باشد كه كاری مستمر از یك مفصل خاص بكشیم، چون بیشتر مشكلات كمر و زانو در زنان به‌علت جارو‌ كشیدن‌های متناوب، آن هم در یك حالت است. در ضمن وقتی عضله خسته می‌شود، باید به آن استراحت داد، چون خستگی و فشار پی در پی، در مدت بسیار طولانی آسیب‌های جدی به نخاع یا ستون فقرات و زانوها وارد می‌کند."به عقیده دكتر نجاتیان بیشترین موارد مراجعه‌كننده به دلیل گرفتگی (اسپاسم) عضلات ناحیه كمر و گردن و مچ دست در شب‌های قبل از عید و بیشتر در كسانی است كه سابقه قبلی ضعف عضلات ستون فقرات را داشته‌اند.سمیه شرافتی - همشهری* مطالب مرتبط:آنچه تو را نکشد، قوی‌ترت می ‌کند!هشدارهای خانگی درباره مواد شویندهخطرات آلاینده های خانگیهنگام خانه تکانی مراقب سلامتی تان باشیدراز کشتن میکروب‌ها با سفیدکننده‌هاآلاینده های هوای خانهخطر مواد پاک‌کننده خانگیپوست دست، فدای شستن ظرف!





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تبیان]
[مشاهده در: www.tebyan.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 314]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن