تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):نادان كسى است كه نافرمانى خدا كند، اگر چه زيبا چهره و داراى موقعيتى بزرگ باشد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815647806




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

نماينده وزير: توپولف ايمن‏تر از بويينگ و ايرباس است ولی از شانس بد ما در ایران بر اثر خطای انسانی سقوط می کند!


واضح آرشیو وب فارسی:عصر ایران: نماينده وزير: "توپولف" ايمن‏تر از بويينگ و ايرباس است ولی از شانس بد ما در ایران بر اثر خطای انسانی سقوط می کند! وی با رد شائبه تاثير تحريم ها در افزايش سقوط هواپيما افزود: شايد قيافه و ظاهر هواپيماها مناسب نباشد اما ايمني آنها را تامين کرده ايم.  نماينده وزير راه با رد شائبه تاثير تحريم هاي اقتصادي غرب در افزايش سقوط هواپيما در ايران افزود: ما با وجود فشارهاي ناشي از تحريمها، با چنگ و دندان هواپيماها را سر پا نگه داشته و همه آنها از لحاظ ايمني چک مي شوند. شايد قيافه و ظاهر هواپيماها مناسب نباشد اما با وجود هزينه هاي بالا، قطعات لازم و ايمني آنها را تامين کرده ايم."احمد مجيدي" نماينده وزير راه و رييس کارگروه بررسي سانحه سقوط هواپيماي توپولف شرکت کاسپين با رد برخي گزارشها در باره وضعيت امنيتي اين نوع هواپيماي روسي تاکيد کرد که توپولوف ايمن تر از هواپيماهاي غربي است.  مجيدي شامگاه پنجشنبه شب در گفت و گوي خبري شبکه دوم سيما ويژه بررسي سقوط هواپيماي توپولف پرواز 7908 مسير تهران - ايروان گفت: توپولف ايمن تر از هواپيماهاي غربي است و در مقايسه بين اين دو،‌ آمارهاي جهاني گوياي سقوط کمتر توپولف است اما ما شانس بدي که آورديم اين بود که آمار سقوط آن در ايران به دليل خطاي انساني بالا بوده است.

وي در عين حال تصريح کرد که هنوز علت اصلي سقوط هواپيما معلوم نيست و کارشناسان در حال بررسي مدارک فني براي يافتن علت آن هستند.نماينده وزير راه با رد شائبه تاثير تحريم هاي اقتصادي غرب در افزايش سقوط هواپيما در ايران افزود: ما با وجود فشارهاي ناشي از تحريمها، با چنگ و دندان هواپيماها را سر پا نگه داشته و همه آنها از لحاظ ايمني چک مي شوند. شايد قيافه و ظاهر هواپيماها مناسب نباشد اما با وجود هزينه هاي بالا، قطعات لازم و ايمني آنها را تامين کرده ايم.به گفته وي، اين هواپيما آخرين چک سرويسي که طي يک ماه گذشته در روسيه انجام داده بود گواهينامه پرواز تا سال 2010 را دريافت کرده بود.مجيدي يادآور شد: هميشه شرايط اول در پروازها، برقراري ايمني است، ضمن اينکه غير ممکن است مجوز پرواز به هواپيماي غير ايمن داده شود.هواپيماي "توپولوف-154" متعلق به خطوط هوايي کاسپين صبح چهارشنبه 16 دقيقه پس از پرواز در مسير تهران- ايروان دچار حادثه شد و بر اثر سقوط آن در يک روستاي نزديک قزوين تمامي 168 مسافر و خدمه آن جان باختند.تحويل اجساد قربانيان به خانواده هامجيدي گفت: ما محل سقوط هواپيما را همچنان تحت کنترل نگه داشته ايم . بايد اجازه داد تا مطالعات دقيق کاشناسي صورت گيرد و نتايج آزمايشگاهي به دست آيد که اين کار پيچيده اي است و بايد فرصت کافي براي انجام اين کار داده شود.رييس کارگروه بحران وزارت راه و ترابري گفت: شدت ضربه در زمان سقوط هواپيما به گونه اي بود که قطعات آن به خرده هاي بسيار ريز تبديل شده اند.مجيدي خبر داد: کار جمع آوري اجساد به اتمام رسيده و نيروهاي مستقر در محل سقوط قطعات هواپيما را نيز جمع آوري کردند.وي افزود : خانواده هاي جان باختگان اين سانحه مي توانند از صبح فردا (امروز جمعه) به پزشکي قانوني کهريزک مراجعه کنند و اجساد وابستگان خود در اين حادثه را تحويل بگيرند.بحثي به نام طول عمر هواپيما نداريممهندس فرامرز سروي معاون استاندارد پرواز سازمان هواپيمايي کشوري نيز در اين گفت و گو تصريح کرد: ما بلافاصله پس از اين سانحه گروههاي يازده گانه کارشناسي را براي بررسي جامع آن شکيل داديم. تاکنون تمامي مدارک را جمع آوري کرده ايم و البته جعبه هاي آسيب ديده بايد بازسازي شوند تا عامل اصلي اين سانحه مشخص شود.وي اظهار داشت: اينکه گفته شود يک هواپيما فرسوده است،‌ يک اصطلاح فني و تخصصي نيست. هواپيماي ساقط شده داراي تمام استانداردها و گواهينامه پرواز بوده است.سروي اضافه کرد: در هواپيمايي بحثي به نام طول عمر نداريم. اگر هواپيمايي تعمير و نگهداري شود مي تواند بخوبي مورد استفاده قرار گيرد. البته هرچه عمر آن زيادتر شود هزينه هاي تعمير و نگهداري افزايش مي يابد و صرفه اقتصادي آن کاهش مي يابد. بايد توجه داشت که موضوع فناوري تعمير و نگهداري در خصوص اينگونه هواپيماها امري مهم است.کاپيتان بهاري استاد خلبان نيز در اين گفت و گو اظهار داشت: با توجه به اينکه مجوز لازم براي اين پرواز صادر شده بود بنابر اين، هواپيماي توپولف مسير تهران - ايروان داراي همه استانداردهاي ضروري براي پرواز بوده است.وي با بيان پاره اي از توضيحات فني مربوط به جعبه هاي سياه هواپيما گفت: تيم بررسي سانحه در حال مطالعه اطلاعات مدارک جعبه هاي سياه هواپيماي توپولف است و نتايج کار آنان در اسرع وقت اعلام خواهد شد. 





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: عصر ایران]
[مشاهده در: www.asriran.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 309]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن