تور لحظه آخری
امروز : دوشنبه ، 16 مهر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):عدالت نيكو است اما از دولتمردان نيكوتر، سخاوت نيكو است اما از ثروتمندان نيكوتر؛...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1821373191




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

خانه های ویلایی با تخفیف ویژه - شناختنامه قرآن 51


واضح آرشیو وب فارسی:تبیان: خانه های ویلایی با تخفیف ویژهشناختنامه قرآن 51
ویلا
سوره ی مبارکه ی محمد(صلی‌الله‌علیه‌و‌آله)سوره محمد (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله)  چهل و هفتمین سوره قرآن با 38 آیه است. سوره ی مبارکه، پیرامون منذر بودن رسول گرامی- صلی الله علیه وآله- با ذکر نازل شده بسوی او از جانب خداوند سبحان می‌باشد و دعوت کننده به توحید و اخلاص عبودیت برای حق تعالی است. سوره ی مبارکه،بیانگر استکبار و گردنکشی کفار، عدم تبعیت آنها از حق، بستن راه خدا و سخن ناحق گفتن است. رسول خدا- صلی الله علیه وآله-  را به صبر و دعوت کرده داستان بندگان الهی را در فصلی بیان می‌کند و در فصل دیگر از عاقبت متقیان و طغیانگران سخن می‌گوید. رسول خدا- صلی الله علیه و آله- را به ابلاغ دعوت و انذار، امر کرده و بیان می‌کند عاقبت پیروی از شیطان آتش است.1   «وَاذْكُرْ عَبْدَنَا دَاوُودَ ذَا الْأَیْدِ إِنَّهُ أَوَّابٌ»2  « أَوَّابٌ » به معنای کسی که بسیار به سوی خداوند رجوع می‌کند. این صفت که در این سوره و در بسیاری سوره ها، کثیراً در مورد پیامبران بیان می‌گردد،جزء صفات کلیدی و مهم و راز موفقیت پیامبران الهی است آنها با شناخت حقیقت وجود خود که همان فقر إلی الله است دائماً خود را نیازمند حق تعالی دیده و به درگاه او رجوع می‌کردند. « إِنَّا أَخْلَصْنَاهُم بِخَالِصَةٍ ذِكْرَى الدَّارِ»3    این آیه نیز یکی دیگر از صفات مهم انبیاء عظام الهی را بیان می‌کند. غرق شدن انسان در یاد دار آخرت و جوار رب العالمین و صَرف تمامی همتش در این امر موجب دستیابی به کمال معرفت، اعتقاد حق، سیر در مسیر عبودیت و خلاص شدن از فقط آخرت خانه حقیقی و دارالقرار استجمود ظاهر حیات دنیا و زینت آن می‌گردد. معنای آیه این است: ما آنها را با خصلتی عظیم، خالص گرداندیم که آن همان یاد آخرت و خانه حقیقتی انسان است. از لطایف آیه شریفه آن است که کلمه «دار» به معنای خانه در مورد آخرت استعمال شده قرآن کریم دنیا را خانه نمی‌داند و اگر هم در جائی کلمه دار را برای آن به کار می‌برد با پسوند دارالغرور آن را ذکر می‌کند و فقط آخرت را خانه حقیقی و دارالقرار می‌شناسد.4  تالیف: استاد محمد حسین رحیمی - گروه دین و اندیشه سایت تبیانتنظیم برای تبیان: حسین عسگری1- المیزان ج17ص1822- صاد :38/173- صاد :38/464- المیزان ج17 ص212-213 





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تبیان]
[مشاهده در: www.tebyan.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 162]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن