تور لحظه آخری
امروز : چهارشنبه ، 12 اردیبهشت 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):حد توکل چیست؟ حضرت فرمودند: اینکه با وجود خدا از هیچ کس نترسی
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

بلومبارد

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

خرید اکانت اسپاتیفای

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

تعمیر گیربکس اتوماتیک

دیزل ژنراتور موتور سازان

سرور اختصاصی ایران

سایت ایمالز

تور دبی

سایبان ماشین

جملات زیبا

دزدگیر منزل

ماربل شیت

تشریفات روناک

آموزش آرایشگری رایگان

طراحی سایت تهران سایت

آموزشگاه زبان

اجاره سند در شیراز

ترازوی آزمایشگاهی

رنگ استخری

فروش اقساطی کوییک

راهبند تبریز

ترازوی آزمایشگاهی

قطعات لیفتراک

وکیل تبریز

خرید اجاق گاز رومیزی

آموزش ارز دیجیتال در تهران

شاپیفای چیست

فروش اقساطی ایران خودرو

واردات از چین

قیمت نردبان تاشو

وکیل کرج

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پراپ تریدینگ معتبر ایرانی

نهال گردو

صنعت نواز

پیچ و مهره

خرید اکانت اسپاتیفای

صنعت نواز

لوله پلی اتیلن

کرم ضد آفتاب لاکچری کوین SPF50

دانلود آهنگ

طراحی کاتالوگ فوری

واردات از چین

اجاره کولر

دفتر شکرگزاری

تسکین فوری درد بواسیر

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

قیمت فرش

خرید سی پی ارزان

خرید تجهیزات دندانپزشکی اقساطی

خانه انزلی

تجهیزات ایمنی

رنگ استخری

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1799182571




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

10باور غلط درباره سرماخوردگی (2)


واضح آرشیو وب فارسی:تبیان: 10باور غلط درباره سرماخوردگي (2)
دل درد
در قسمت اول اين مقاله ، 5 باور غلط درباره سرماخوردگي را گفتيم. حال بقيه آنها را بيان مي کنيم.6- شكمم سرماخورده، دائم دارم بالا مي‌آورم.البته اعتقاد به اين باور كه سرماخوردگي شكمي هم نوعي سرما‌خوردگي رايج است، چندان مضر و خطرناك نيست. اما بهتر است بدانيم به ندرت مي‌توان سرماخوردگي را يافت كه تنها علامت شاخصه آن تهوع، استفراغ و اسهال باشد. عامل ايجاد اين علائم بيشتر مسموميت‌هاي غذايي و انواع ديگري از ويروس‌ها هستند. راه پيشگيري از اين بيماري، شستشوي مرتب دست ها و نخوردن غذاي مانده و غير بهداشتي است. البته بايد گفت يك سوم از ويروس‌هاي سرماخوردگي مي‌توانند علاوه بر ايجاد علائم تنفسي، باعث درجاتي از اسهال، تهوع و استفراغ، يعني علائم گوارشي هم شوند.
واکسن آنفلوانزا
7- واكسن آنفلوانزا نمي‌زنم، چون ممكنه مريض بشم.اول فصل پاييز، زمان تزريق واكسن آنفلوانزاست. كودكان، سالمندان، ديابتي‌ها ، آنها كه پيوند شده‌اند، دياليزي‌ها، آنها كه هر بيماري مزمني دارند، يا به ويروس ايدز مبتلا هستند، يا به هر دليلي دستگاه ايمني ضعيفي دارند، از جمله کساني هستند که بايد اين واکسن را بزنند. به لطف الهي الان اين واكسن به تعداد مناسبي در كشور وجود دارد و اين افراد مي‌توانند به مراكز بهداشتي - درماني مراجعه كنند و آن را رايگان دريافت كنند.اما بعضي‌ها سختشان مي‌آيد اين كار را بكنند و وقتي علت را از آنها مي‌پرسي مي‌گويند مي‌ترسم مريض بشوم. واكسن آنفلوانزا عوارض جانبي ناچيزي دارد، ولي آنچه كه مسلم است به هيچ عنوان باعث ابتلا به آنفلوانزا و هيچ بيماري ديگري نمي‌شود. ويروس موجود در اين واکسن، يك ويروس غيرفعال است كه باعث مي‌شود سيستم ايمني بدن او را بشناسد و به حال آماده باش عليه آن دربيايد، ولي نمي‌تواند بيماري ايجاد كند. پس آنهايي كه واجد شرايط هستند، مي‌توانند با خيال راحت واكسن بزنند و اميدوار باشند كه امسال سرما نخورند.
سرماخوردگي
8- سرماخورده‌ام، فقط بايد توخونه بخوابم تا خوب بشم.اشتباه نشود، كار زياد، انواع استرس، آلودگي هوا ، كم‌خوابي و همه موارد مشابه آن مي‌تواند سيستم ايمني را تحت فشار بگذارد و اجازه ندهد كارش را درست انجام دهد، بنابراين مي‌توان گفت كه اين حق شماست كه حداقل در يكي دو روز اول بيماري‌تان كمتر كار كنيد و بيشتر استراحت كنيد. اما همه درمان اين نيست، گرچه هيچ كدام از بيماري‌هاي ويروسي درمان قطعي ندارند. ولي داروهاي آنتي ويروس خاصي هستند كه مي‌توانند تا حد زيادي تكثير ويروس‌ها را كنترل كنند. پزشك مي‌تواند شما را در اين باره راهنمايي كند. البته يادتان باشد كه شروع مصرف اين داروها در دو روز اول بعد از شروع بيماري تأثير دارد و بعد از آن ديگر بي‌فايده است. داروهاي ديگري هم هستند كه با كم كردن علائم بيماري، به شما كمك مي‌كنند كمتر از اين ويروس موذي آزار ببينيد.
ويتامين c و پرتقال
9 - روزي يك قرص ويتامين C مي‌خورم تا سرما نخورم. همه باورهاي غلط از يك انديشه درست به وجود آمده‌اند. در اينجا انديشه درست آن است كه اگر در رژيم غذايي شما مقادير كافي ويتامين C وجود داشته باشد، مثلا به اندازه كافي فلفل سبز ، مركبات و ميوه‌هاي تازه مصرف كنيد، سيستم ايمني قوي تر و آماده‌تـري خواهيد داشت.اگر به بلاي سرماخوردگي هم دچار گشتيد، قرص ويتامين C از دو راه به شما كمك مي‌كند: در دوزهاي پايين مي‌تواند طول دوره بيماري را كم كند و در دوزهاي بالا علائم را تخفيف بدهد، اما متأسفانه خوردن قرص ويتامين C نمي‌تواند شما را در برابر ابتلا به سرماخوردگي مصون كند. ضمن اينكه زياد خوردن اين قرص هم مثل هر داروي ديگري مي‌تواند عوارضي مثل استفراغ و اسهال داشته باشد.
سرفه و عطسه
10- براي پيشگيري از سرماخوردگي فقط كافيه نزديك آدم سرما‌خورده نروم. البته دوري از قطرات تنفسي بيمار (در عطسه و سرفه)، راه مؤثر و خوبي براي پيشگيري از سرماخوردگي است، اما فراموش نكنيد اين قطرات ممكن است روي دست بيمار هم وجود داشته باشند. آن وقت هرجا كه او دستش را بگذارد، اعم از دستگيره در، گوشي تلفن، صفحه كليد كامپيوتر و نوشت‌افزارها مي‌تواند آنها را ويروسي کند و هنگامي که شما دستتان را به آنها بزنيد، دست شما هم  منبع ويروس مي‌شود. پس يادتان باشد با آب و صابون روزي چند بار دستتان را بشوييد. دست آلوده را به دهان و چشمتان نزنيد. صفحه كليد کامپيوتر و ميز كارتان را هم مي‌توانيد با محلول‌هاي الكلي رقيق هر روز پاك كنيد.دكتر فرنوش صفوي‌فر- همشهري*مطالب مرتبط:آغاز آلرژي‌ها در پاييزبيماري‌‌هاي پاييزيباورهاي غلط درباره سرماخوردگي كودكانآنفلوآنزا10 فرمان براي مبتلايان به گلودردسرماخوردگي، آنفلوآنزا يا آلرژي؟سرماخوردگي را جدي بگيريمسرماخوردگى، بيمارى فصلسرماخوردگي و مكمل هاي تغذيه اي فردي که سرماخورده چه بايد و چه نبايد بخورد؟ 13روش مبارزه با سرماخوردگيسرد شدن پاها و افزايش سرماخوردگيآيا افراد شاد و خوشحال کمتر دچار سرماخوردگي مي شوند ؟  سرما بخوريد ؛ آنتي بيوتيك نخوريد!  تفاوت سرماخوردگي و حساسيت طعم تلخ زمستان در گلو امان از سرماخوردگي ويتامين C عليه سرماخوردگي؟!  





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: تبیان]
[مشاهده در: www.tebyan.net]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 555]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب







-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن