تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام صادق (ع):درباره آيه «ياد خدا بزرگتر است» ـ : به ياد خدا بودن در هنگام روبه رو شدن با حلال و ح...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817139878




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

ايران در رفع چالش هاي زيست محيطي در سطح فرا ملي تاثير گذار است


واضح آرشیو وب فارسی:ايرنا: ايران در رفع چالش هاي زيست محيطي در سطح فرا ملي تاثير گذار است
تهران - رييس سازمان حفاظت محيط زيست به توانايي ، پتانسيل و ظرفيت هاي علمي ايران در زمينه مسائل زيست محيطي اشاره كرد و گفت: ايران در رفع چالش ها و مشكلات زيست محيطي در سطح فرا ملي و منطقه اي تاثير گذار است.


به گزارش پايگاه اطلاع رساني سازمان حفاظت محيط زيست ، " محمد جواد محمدي زاده " روز يكشنبه در ديدار با " چيپر" دستيار وي‍‍ژه دبير كل سازمان ملل در سازمان حفاظت محيط زيست افزود: خوشبختانه ايران در زمينه توسعه پايدار منابع مالي و اعتباري خوبي در نظر گرفته كه انتظار مي رود اين منابع در سطح بين المللي از سوي سازمان ملل تقويت شود.

وي اظهارداشت: در حوزه سياستگذاري كلان سازمان ملل و جمهوري اسلامي ايران تعامل و مشاركت خوبي دارند و با توجه به ظرفيت هاي علمي موجود در ايران مي توانيم در چالش هاي جدي منطقه اي در مقياس ملي و فرا ملي تاثيرگذار باشيم.

وي در ادامه به پديده گرد و غبار اشاره كرد و گفت: به دليل تغييرات اقليمي جهان با پديده خشكسالي و ريزگردها به عنوان يك چالش جدي مواجه است.

محمدي زاده افزود: سدهايي كه توسط تركيه در بالا دست كشورهاي سوريه و عراق احداث شده اند اولين عامل مهار آبهاي بالا دستي هستند كه به خشك شدن تالاب در سوريه و عراق منحر شده و كانون ريزگردها را تشكيل داده است .

وي اظهارداشت: بر اساس مطالعات صورت گرفته توسط ماهواره 13 ميليون هكتار از اراضي عراق با پديده خشكي مواجهه و مستعد توليد ريزگرد است .

وي كانون هاي بحراني در كشور عراق را بيش از يك ميليون هكتار برشمرد و افزود: البته جنگ عراق عليه ايران و كويت و دخل و تصرف در سرزمين ها مزيد علت شده است.

رييس سازمان حفاظت محيط زيست گفت: ريزگردها در كشورهاي اردن ، عربستان و سوريه نيز مشكلاتي را به وجود آورده و اين معضل موجب شده كودكان ، زنان باردار و افرادي كه دچار بيماريهاي تنفسي هستند بيشتر در معرض خطر قرار گيرند.

وي افزود: هر سانتي متر از خاك سالها و قرن ها زمان مي برد تا ساخته شود كه متاسفانه ميليون ها تن ازاين خاك با ارزش به راحتي در هوا معلق مي شود.

رييس سازمان حفاظت محيط زيست تاكيد كرد: مقابله با اين پديده يك اراده بين المللي و جديت منطقه اي مي طلبد كه تمام كشورها بايد در كنار هم اين معضل را حل كنند.

محمدي زاده ادامه داد :بعضي كشورها به دليل امنيتي و بعضي كشورها هم به دليل عدم روحيه مشاركت و بعضي هم به دليل نبود توانايي علمي و اجرايي ، برنامه هاي زيست محيطي به خصوص ريزگردها را در اولويت كارها و برنامه هاي خود قرار نمي دهند.

رييس سازمان محيط زيست اظهارداشت: به نظر مي رسد سازمان ملل بايد در اين خصوص با جديت بيشتري وارد عمل شود تا از توان علمي ايران و كشورهاي داراي اين دانش براي حل اين بحران استفاده كند ، همچنين كشورهايي كه در اين زمينه عقب مانده هستند را متقاعد كند تا منابع مالي لازم را تامين كنند.

محمدي زاده تاكيد كرد: سازمان ملل بايستي پيگيري كند كه تركيه روي رودخانه بالادست سد احداث نكند و همانطور كه عراق براي توسعه ميادين نفتي خود كه هزينه مي كند براي محيط زيست نيز منابعي اختصاص دهد.

معاون رييس جمهور گفت: جمهوري اسلامي ايران آمادگي دارد شركت هاي توانمند و با قابليت بالا را براي اجراي طرح مقابله با ريزگردها معرفي كند.

محمدي زاده افزود: در سال 2011 كنوانسيون بيابان زدايي جمهوري اسلامي ايران را به عنوان كشور ممتاز معرفي كرد و كارشناسان ما با بهره گيري از مواد بيولوژيكي كه موجب تثبيت خاك مي شود براي جلوگيري از بيابان زايي استفاده كرده اند.

در ادامه " چيپر" دستيار ويژه دبير كل سازمان ملل افزود: ما براي حل مشكل ريزگردها بايد به دنبال راه حل مناسب و علمي باشيم نه رويكرد سياسي.

وي گفت: بدون داشتن ارزيابي و تحليل مشترك دولت هاي منطقه اي نمي توان به يك راهبرد اساسي براي حل مشكل گرد و غبار دست يافت.

چيپر افزود: من با برنامه توسعه پنجم آشنايي دارم ، در اين برنامه اولويت هاي زيست محيطي بسيار چشمگير است. من كاملا مطلع هستم كه ايران با مساله ريزگردها مواجه است و رفع اين مشكل بايد جدي گرفته شود ،

البته ايران در خصوص بيابان زدايي پيشرفت هاي خوبي داشته اما مي دانيم كه حل اين مشكل نياز به همكاري و رويكرد بين المللي دارد.

در ادامه ديدار محمد جواد محمدي زاده رييس سازمان حفاظت محيط زيست از زحمات " كنسوئلا ويدال " نماينده سازمان ملل قدرداني كرد.

علمي **9014**1544

انتهاي خبر / خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا) / كد خبر 80230936

يکشنبه|ا|25|ا|تير|ا|1391





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: ايرنا]
[مشاهده در: www.irna.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 85]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن