تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 15 تیر 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر كس روزه دارى را سير نمايد، خداوند از حوض (كوثر) من شربتى نصيب او خواهد كرد كه پس ...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

اتاق فرار

خرید ووچر پرفکت مانی

تریدینگ ویو

کاشت ابرو

لمینت دندان

ونداد کولر

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دانلود سریال سووشون

دانلود فیلم

ناب مووی

رسانه حرف تو - مقایسه و اشتراک تجربه خرید

سرور اختصاصی ایران

تور دبی

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

پیچ و مهره

طراحی کاتالوگ فوری

دانلود کتاب صوتی

تعمیرات مک بوک

Future Innovate Tech

آموزشگاه آرایشگری مردانه شفیع رسالت

پی جو مشاغل برتر شیراز

قیمت فرش

آموزش کیک پزی در تهران

لوله بازکنی تهران

میز جلو مبلی

هتل 5 ستاره شیراز

آراد برندینگ

رنگ استخری

سایبان ماشین

قالیشویی در تهران

مبل استیل

بهترین وکیل تهران

شرکت حسابداری

نظرسنجی انتخابات 1403

استعداد تحلیلی

کی شاپ

خرید دانه قهوه

دانلود رمان

وکیل کرج

آمپول بیوتین بپانتین

پرس برک

بهترین پکیج کنکور

خرید تیشرت مردانه

خرید نشادر

خرید یخچال خارجی

وکیل تبریز

اجاره سند

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید سی پی ارزان

خرید ابزار دقیق

بهترین جراح بینی خانم

تاثیر رنگ لباس بر تعاملات انسانی

خرید ریبون

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1804719590




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

مشروح نشست هفتگي سخنگوي دستگاه ديپلماسي با خبرنگارانبه عنوان ميزبان موظف به دعوت از همه اعضاي نم هستيم


واضح آرشیو وب فارسی:فارس: مشروح نشست هفتگي سخنگوي دستگاه ديپلماسي با خبرنگارانبه عنوان ميزبان موظف به دعوت از همه اعضاي "نم" هستيم
خبرگزاري فارس: سخنگوي وزارت خارجه ايران گفت كه جمهوري اسلامي به عنوان ميزبان نشست سران جنبش عدم تعهد (نم) موظف به دعوت از همه اعضاي اين جنبش براي شركت در شانزدهمين نشست سران در تهران است.


به گزارش خبرنگار سياست خارجي خبرگزاري فارس، رامين مهمان‌پرست سخنگوي وزارت خارجه كشورمان امروز (سه‌شنبه) در نشست هفتگي با خبرنگاران ضمن تبريك اعياد شعبانيه و جشن نيمه شعبان، ياد شهداي 12 تير و جنايت مقامات آمريكايي عليه ملت ايران در هدف قرار دادن هواپيماي مسافربري را گرامي داشت.

*صالحي به توكيو مي‌رود

وي در پاسخ به سؤالي از سفر علي اكبر صالحي به توكيو براي شركت در نشست مربوط به افغانستان كه قرار است يكشنبه 18 تيرماه در اين شهر برگزار شود، خبر داد و گفت: در پي دعوت وزير خارجه ژاپن، وزير خارجه ايران ضمن شركت در اين نشست طرح‌هاي متناسب با شرايط افغانستان براي بهبود وضعيت امنيتي را ارائه خواهد داد.

وي افزود: اكثر وزراي خارجه كشورهاي منطقه در اين اجلاس شركت خواهند كرد.

*توقف روند صدور ويزا فني است/ در حال مذاكره با مقامات سعودي هستيم

سخنگوي دستگاه ديپلماسي در خصوص توقف روند صدور ويزاي عمره براي زائران ايراني با بيان اينكه توقف ويزا مسئله‌اي فني است، اظهار داشت: هيئت حج و زيارت جمهوري اسلامي در حال مذاكره با مقامات سعودي براي حل اين مسئله هستند.

*سفر رئيس مجلس سوريه به تهران

مهمان‌پرست در خصوص سفر رئيس مجلس سوريه به تهران نيز رفت و آمد مقامات كشورها از جمله رؤساي مجالس را بخشي از همكاري‌ها در راستاي توسعه روابط خواند و گفت: سفر رئيس مجلس سوريه كه امروز صورت مي‌گيرد و سه روزه است، براي توسعه همكاري‌هاي پارلماني و رايزني در خصوص موضوعات مختلف سياسي و بحران سوريه و اقدامات براي حل مناسب اين بحران است.

*امنيت عرضه، بخش تفكيك ناپذير از امنيت بازار انرژي

وي در خصوص بستن تنگه هرمز در پاسخ به تحريم‌هاي غرب، اقدام اخير اتحاديه اروپا و آمريكا در اعمال تحريم‌هاي جديد عليه كشورمان را تهديد كننده امنيت انرژي و بر هم زننده تعادل بازار انرژي خواند و افزود: امنيت عرضه بخش تفكيك ناپذير از امنيت بازار انرژي است.

سخنگوي دستگاه ديپلماسي اقدام آمريكا و اروپا در اعمال تحريم‌ها عليه كشورمان را تحريك كننده و تهديد كننده اين امنيت دانست و تصريح كرد: آنها بايد مسئوليت اقداماتشان را بر عهده بگيرند و آن چيزي كه به دنبال اين تصميمات در كشورهاي غربي به بحران‌هاي اجتماعي و اقتصادي دامن مي‌زند را بپذيرند.

مهمان‌پرست درباره طرح ارائه شده از سوي نمايندگان مجلس در اين زمينه خاطرنشان كرد: نمايندگان مجلس، نمايندگان ملت هستند و نشانگر طرز فكر ملت ما و انعكاس دهنده افكار عمومي ملت ايران نسبت به اقدامات خصمانه عليه كشور مي‌باشد.ژ

وي با بيان اينكه ما امنيت خليج فارس را جزو اولويت‌هاي اصلي خود مي‌دانيم، تصريح كرد: توانايي و اقتدار كافي براي برقراري اين امنيت در منطقه و امنيت عرضه و عبور انرژي در منطقه را داريم.

*عربستان به درخواست ايران براي اعزام هيئت پاسخ نداده است

خبرنگار فارس درباره اعزام هيئتي از ايران براي پيگيري اعدام اتباع ايراني در عربستان سؤال كرد كه سخنگوي وزارت خارجه در اين باره گفت: بعد از اقدام غير انساني مقامات سعودي در اعدام برخي اتباع كشورمان، هيئتي از بخش كنسولي، حقوقي و وكلاي خانواده‌هاي زندانيان اعدام شده و زندانياني كه درحال حاضر در زندان‌هاي عربستان هستند،براي پيگيري جزئيات حادثه و مطالبات از مقامات سعودي آماده سفر به عربستان شدند.

سخنگوي دستگاه ديپلماسي با تاكيد بر پاسخگويي دولت عربستان به اين اقدام غيردوستانه و غيرانساني خاطرنشان كرد:‌ما در حال پيگيري اعزام اين هيئت هستيم ولي تا الان پاسخ مناسبي از طرف سعودي‌ دريافت نكرديم و اميدواريم در اسرع وقت ويزاي هيئت را صادر كنند و نسبت به جزئيات مسئله و اقدامات صورت گرفته پاسخگو باشند.

*به دنبال احراز هويت دو فرد بازداشت شده در كنيا هستيم

رامين مهمان‌پرست در پاسخ به پرسش ديگر خبرنگار فارس درباره دو تبعه ايراني بازداشت شده در كنيا، با بيان اينكه ما همچنان به دنبال احراز هويت اين افراد هستيم، گفت: سفارت ايران در حال پيگيري موضوع است.

وي ادامه داد:‌ موضوعي كه در اين روزها مقداري عجيب به نظر مي‌رسد،‌ اين است كه رسانه‌هاي غربي به موضوعات و پرونده‌هاي مختلفي در رابطه با اتباع ايراني در كشورهاي مختلف، دامن مي‌زنند.

سخنگوي دستگاه ديپلماسي با ذكر اين نكته كه به دنبال بررسي جزئيات اين پرونده هستيم، خاطرنشان كرد: خيلي از موضوعات ممكن است براي اتباع كشورهاي مختلف اتفاق بيفتد كه بعضي وقت‌ها اين موضوعات با اهداف سياسي بزرگ نمايي مي‌شود و جهت گيري‌هاي خاصي پيدا مي‌كند.

وي با تأكيد بر اينكه براي دفاع از حقوق اتباع‌مان تمام تلاشمان را انجام مي‌دهيم، گفت: بعد از احراز هويت و مشخص شدن جزييات مسئله، اقدامات لازم را انجام مي‌دهيم.

*سفر وزير تجارت و اقتصاد كنيا به تهران

مهمان‌پرست اضافه كرد: چيزي كه قابل توجه است ارتباطات مناسبي است كه بين ما و كنيا وجود دارد و تحرك خوب سياسي و اقتصادي ما با اين مسئله همزمان شده است و اين ما را نسبت به انگيزه‌هاي اصلي اين اقدام دچار ترديد مي‌كند.

سخنگوي وزارت خارجه همچنين از سفر وزير تجارت و اقتصاد كنيا به تهران در آينده نزديك و در راستاي گسترش همكاري‌هاي اقتصادي و تجاري دو كشور خبر داد.

*اظهاراتي براي ابراز وجود

وي در خصوص اظهارات نخست‌وزير اسرائيل مبني بر اينكه مذاكرات ايران و 1+5 هيچ نتيجه واقعي به همراه نداشته و اينكه ايران درصدد انجام غني سازي بيش از 20 درصد است، با بيان اينكه مقامات نامشروع صهيونيستي اظهاراتي را عنوان مي‌كنند كه هيچ جايي براي توجه و تأمل ندارد، گفت: اين رژيم نامشروعي است و اقدامات مختلفي را براي تنش آفريني در منطقه انجام داده و جنايات زيادي را مرتكب شده است.

مهمان‌پرست با ذكر اين نكته كه اين اظهارات به منزله ابراز وجود اين رژيم در شرايطي است كه در پي بيداري اسلامي در منطقه، رژيم صهيونيستي با وضعيت بغرنجي روبرو شده و تصريح كرد: در سياست‌هاي ما و در مذاكرات با 1+،5 هيچ حسابي براي رژيم صهيونيستي و اظهارات بي ارتباط آنها باز نكرده و نمي‌كنيم.

وي در عين حال خاطرنشان كرد: بحث ما با 1+5 ادامه دارد. امروز نشست كارشناسان فني، حقوقي و سياسي آغاز مي‌شود و آنچه براي ما ملاك است اين است كه از حقوق هسته‌اي خودمان كاملا دفاع مي‌كنيم و بر معاهده NPT پايبندي كامل داريم و براي همكاري در جهت اهداف اصلي اين معاهده كه بحث خلع سلاح و عدم اشاعه است، آمادگي خود را قبلا اعلام كرديم.

*نشست ناكارآمد ژنو

سخنگوي وزارت خارجه در پاسخ به سؤالي درباره نشست ژنو در خصوص سوريه و عدم حضور ايران در اين نشست، اظهار داشت: بحث اجلاسي كه در ژنو تشكيل شد، ابتدائاً با پيشنهادات مقامات روسيه براي كمك كردن به حل مسالمت آميز بحران سوريه و تقويت طرح عنان ارائه شد.

وي اضافه كرد: اصرار بي مورد مقامات آمريكايي و برخي از كشورهاي غربي براي اينكه چه كشورهايي در اين اجلاس حضور داشته يا نداشته باشند، به ناكارآمد بودن اين اجلاس كمك كرد.

مهمان‌پرست با بيان اينكه اختلافات اساسي بين كشورهاي موثر در بحران سوريه وجود دارد، تصريح كرد: هر راه‌حلي كه جداي از وضعيت داخل سوريه بدون حضور طرفين اصلي در سوريه و از بيرون تحميل شود، حتماً موفقيت‌آميز نيست.

سخنگوي وزارت خارجه عدم دخالت كشورهاي مختلف در مسائل داخلي كشورهاي منطقه به ويژه سوريه و ايجاد فضاي مسالمت‌آميز براي گفت‌وگوهاي دولت و مخالفان، برقراري آتش بس و توقف برخوردهاي مسلحانه را شرط انجام اقدامات مناسب و اصلاحات لازم در داخل سوريه عنوان كرد.

به گفته وي به هر ميزان به طرفين اصلي در داخل سوريه از جمله دولت و كشورهاي موثر در معادلات منطقه توجه نشود، بدين معناست كه اين اقدامات نتيجه چنداني در برنخواهد داشت.

*مقامات افغان جلوي فضاسازي‌ها عليه ايران را بگيرند

حضور اتباع افغان غيرمجاز در ايران و فضاسازي‌هاي اخير عليه ايران در افغانستان سؤال ديگري بود كه در اين نشست مطرح شد و مهمان‌پرست در اين باره گفت: رابطه دوستانه و برادرانه بين جمهوري اسلامي ايران و افغانستان با توجه به ريشه‌هاي مشترك فرهنگي، تاريخي و همسايگي و موضوعي كه در طول 33 سال گذشته در ميزباني از تعداد قابل توجهي از مردم افغانستان در كشور داشتيم و اينكه چه كساني از رابطه نزديك و برادرانه ما و همسايگان ناراحتند و تلاش مي‌كنند تنش آفريني و اختلاف ايجاد كنند، قابل توجه است.

مهمان‌پرست با بيان اينكه فتنه‌ها در منطقه براي فاصله انداختن بين كشورهاي دوست و منطقه ريشه‌هاي استكباري و صهيونيستي دارد، گفت: همه مقامات منطقه بايد مراقبت كرده و با تدبير مديريت كنند و وارد اين فضاها نشوند و اجازه ندهند كساني اين فضاها را براي بروز تنش بين كشورهاي دوست ايجاد كنند.

وي اضافه كرد: ما هر آنچه در توان داشتيم براي پذيرايي از مهمانان افغان در كشور انجام داديم از جمله تسهيلات اقتصادي، آموزشي، تحصيل و بهداشت و آنها در طول 33 سال گذشته بخشي از مردم ما تلقي شدند.

سخنگوي وزارت خارجه با اشاره به رسانه‌هايي كه تلاش مي‌كنند در جهت اهداف كشورهاي غربي و آمريكا حركت‌هايي را انجام و فضاسازي كنند، تصريح كرد: حتما با تدبير مسئولان افغانستان بايد جلوي اين فضاسازي‌ها گرفته شود. اين شايسته رفتاري كه ما با روحيه محبت‌آميز نسبت به اتباع افغان داشتيم و داريم، نيست و انتظار داريم مقامات افغانستان اقدام مناسبي را در اين زمينه صورت دهند.

*فضاي اعتمادساز دو طرفه ايجاد شود

خبرنگاري از مهمان‌پرست پرسيد آيا اعمال تحريم‌هاي نفتي عليه ايران بر مذاكرات ايران و 1+5 و نشست استانبول تأثير مي‌گذارد؟ كه وي گفت: تحريم‌ها و اثري كه مي‌تواند بر روند گفت‌وگوهاي ما و 1+5 بگذارد، كاملا روشن است. ادعاي كشورهاي غربي براي اينكه به دنبال حل منطقي بحران‌هاي مختلف هستند و مايلند براي بحث هسته‌اي با ما مذاكرات داشته باشند و به آمادگي ما براي مذاكرات جدي پاسخ دادند، با نوع عملكرد آنها تفاوت دارد.

وي خاطرنشان كرد: تا موقعي كه تصور اشتباهي داشته باشند كه اعمال فشارهاي مختلف و تحريم‌هاي غيرقانوني و غيرمشروع مي‌تواند ما را وادار به عقب‌نشيني از حقوقمان كند و تصور كنند كه مي‌توانند از موضع بالاتر در مذاكرات وارد شوند، اين تفكر اشتباه و اين تصور حتما تأثير منفي در موفقيت‌آميز بودن مذاكرات خواهد داشت.

سخنگوي وزارت خارجه تأكيد كرد: آنها بايد ملاحظه كنند براي رسيدن به توافق طرفيني، فضاي اعتمادساز دو طرفه، روحيه براي همكاري و ايجاد فضاي مناسب كه در آن به حقوق ملت‌ها احترام گذاشته شود، لازم است. در كنار به رسميت شناختن حقوق ما و احترام گذاشتن به آن، ما آمادگي همكاري براي موضوعات مختلف و رفع نگراني‌هاي آنها را خواهيم داشت.

*باغ قلهك

به گزارش خبرنگار فارس در ادامه نشست هفتگي امروز (سه‌شنبه) رامين مهمان‌پرست سخنگوي وزارت خارجه با خبرنگاران، يكي از خبرنگاران درباره استرداد باغ قلهك سؤال كرد كه مهمان‌پرست با بيان اينكه مسئولان مختلف در حال پيگيري اين موضوع هستند، گفت: اسنادي كه بتواند حق مالكيت يك كشور را نشان دهد بايد اساس كار قرار گيرد. متخصصان و مسئولان مربوطه اين مسائل را دنبال مي‌كنند و نتيجه نهايي را به اطلاع مردم مي‌رسانند.

*به عنوان ميزبان سران "نم" موظف به دعوت از همه اعضا هستيم

يكي از خبرنگاران درباره دعوت از برخي سران جنبش عدم تعهد و از جمله پادشاه بحرين براي حضور در نشست سران اين جنبش در تهران و موضع وزارت خارجه در اين زمينه سؤال كرد كه سخنگوي اين وزارتخانه با بيان اينكه موضع ما در اين زمينه كاملا شفاف است، گفت: كسي كه رياست يك اجلاس بين‌المللي را بر عهده مي‌گيرد، موظف است همه اعضا را دعوت كند. ما به عنوان ميزبان و رئيس سران عدم تعهد، موظف به دعوت از همه اعضا هستيم و اين دعوت صورت مي‌گيرد.

مهمان‌پرست اضافه كرد: اينكه كشورها بنا به شرايط مختلف سياسي و تحولات شركت كرده يا نكنند، مسئله ديگري است. وظيفه ميزبان دعوت از همه اعضاست، در غير اين صورت ميزباني به كشور ديگري واگذار مي‌شود.

*همه فعاليت‌هاي وزارت نفت منطبق با قوانين بين‌المللي است

اخبار مطرح شده مبني بر استفاده ايران از پرچم ديگر كشورها براي انتقال نفت خود سؤال ديگري بود كه در اين نشست مطرح شد كه سخنگوي دستگاه ديپلماسي در اين باره اظهار داشت: همه فعاليت‌هاي وزارت نفت براي حمل و نقل محموله‌هاي نفتي كاملا منطبق با قوانين بين‌المللي است و شايعاتي كه مطرح مي‌شود نبايد بر رسانه‌هاي ما تأثير بگذارد.

*كشف گور جمعي در مرز ايران و عراق

خبرنگاري درباره كشف گور جمعي در مرز ايران و عراق سؤال كرد كه وي در اين باره گفت: اين مسئله بايد توسط كارشناسان دو كشور بررسي شود و اگر اطلاعاتي به دست آيد به اطلاع مردم مي‌رسد. تيم‌هاي تجسس با همكاري دو كشور در حال بررسي مناطقي هستند كه حدس زده مي‌شود برخي از هموطنان ما در طول جنگ تحميلي در آنجا به خاك سپرده شده باشند و براي پيدا كردن مفقودين اقدامات مختلفي انجام مي‌شود.

*قرار شد مبناي مذاكرات NPT باشد

به گزارش خبرنگار فارس اظهارنظرات برخي كارشناسان و اينكه مذاكرات ايران و 1+5 تا انتخابات رياست جمهوري آمريكا به طول مي‌انجامد، موضوع ديگري بود كه در نشست امروز مهمان‌پرست مطرح شد كه وي در اين باره اظهار داشت: وقتي شاهد برخوردهاي خارج از چارچوب توافقات طرف مقابل هستيم و احساس مي‌كنيم ثبات در سياست‌ها و مواضع كشورهاي مقابل وجود ندارد و يا همكاري و اقدام لازم را براي به نتيجه رساندن مذاكرات دنبال نمي‌كنند، اين تصور به ذهن خيلي از مردم ما و كشورهاي ديگر خطور مي‌كند كه شايد اهداف خاصي از طولاني كردن و به نتيجه نرسيدن مذاكرات دارند كه يكي از انتقاداتي كه برخي تحليلگران مطرح مي‌كنند اين است كه ممكن است ادامه اين مذاكرات بي نتيجه ارتباطي با انتخابات رياست جمهوري آمريكا يا مسائل ديگر سياسي داشته باشد.

به گفته وي براي اينكه اين تصور به وجود نيايد كشورهاي 1+5 بايد سريع و روشن وارد موضوعاتي شوند كه مورد توافق ما بوده است.

سخنگوي وزارت خارجه با بيان اينكه قرار شد مبناي مذاكرات معاهده NPT باشد، اظهار داشت: قرار شد اقدامات متقابل و هم سطح و هم وزن صورت گيرد تا مرحله به مرحله هم حقوق ما به رسميت شناخته و به آن احترام گذاشته شود و هم ابهامات و نگراني‌هاي طرف مقابل برطرف شود.

وي تصريح كرد: هر اقدامي خارج از توافقات صورت گيرد يا برگشت به عقب و ادعاهاي جديد كه مي‌تواند مذاكرات را به بن بست برساند، مي‌تواند تداعي كننده اين باشد كه شايد قصدي براي طولاني كردن مذاكرات بي نتيجه در كار است.

*پيام مانور موشكي سپاه/ آماده برقراري امنيت خليج فارس هستيم

پيام مانور موشكي سپاه به كشورهاي فرامنطقه‌اي و متحدان منطقه‌اي آن سؤال خبرنگار آسوشيتدپرس از مهمان‌پرست بود و وي در اين باره اظهار داشت: بله؛ پيام مانور موشكي سپاه اين است كه ايران با اقتدار كامل آماده برقراري امنيت منطقه خليج فارس است و امنيت عبور و مرور محموله‌هاي نفتي و عرضه مناسب انرژي را به عهده دارد. اين شرايط تامين كننده امنيت منطقه خواهد بود و اقدامات كشورهاي اروپايي و آمريكا تهديد كننده امنيت منطقه خواهد بود.

*تلاش براي آزادي بقيه مهندسان و اتباع ايراني ربوده شده در سوريه

اقدامات صورت گرفته براي آزادي بقيه مهندسان ربوده شده در سوريه سؤال ديگري بود كه از سخنگوي وزارت خارجه پرسيده شد و وي با بيان اينكه اقدامات زيادي تاكنون صورت گرفته، خاطرنشان كرد: تمام تلاش ما از طريق مسئولان سوريه، كشورهاي همسايه و كساني كه به نحوي در ارتباط با ناآرامي‌هاي داخل سوريه هستند، دنبال مي‌شود و اميدواريم اقدامات و تلاش‌ها به زودي منجر به آزادي همه اتباع ما كه گرفتار نيروهاي مسلح در سوريه شده‌اند، بشود و ساير مهندسان و زائراني كه در سوريه ربوده شده‌اند به كشور برگردند.

*هر چه مجلس تصويب كند ملزم به اجرا هستيم

خبرنگار بلومبرگ به طرح نمايندگان مجلس براي بستن تنگه هرمز اشاره كرد كه مهمان‌پرست در پاسخ با اشاره به اظهارات قبلي‌اش در اين زمينه، گفت: نمايندگان مجلس نمايندگان ملت هستند. هر آن چيزي كه به عنوان طرح به تصويب مجلس برسانند و تبديل به قانون كنند، دولت موظف به اجراي آن است. ما هم شنيده‌ايم كه چنين طرحي را دنبال مي‌كنند. هيچ بحث مستقيمي براي اينكه ما تأييد يا حمايت كرده يا اقدام خاصي صورت دهيم، مطرح نشده است.

وي افزود: طرح نمايندگان است. هر آن چيزي كه مجلس به صلاح كشور بداند و به تصويب قانوني برساند ما به عنوان بخشي از دولت موظف به اجراي آن هستيم. البته مسئول اجراي خيلي از موضوعاتي كه تصويب مي‌شود، دستگاه‌هاي ديگري غير از وزارت خارجه هستند.

*جديت در برقراري امنيت خليج فارس

خبرنگاري نيز در ادامه موضع وزارت خارجه در مورد بسته شدن تنگه هرمز را جويا شد كه سخنگوي اين وزارتخانه گفت: موضع ما اين است كه ما در برقراري امنيت در منطقه خليج فارس بسيار جدي هستيم. تمام اقتدار خود را براي به‌كارگيري شرايط مناسب براي حفظ امنيت در خليج فارس و عبور و مرور انرژي به كار خواهيم گرفت. اقدامات آمريكا و اروپا در بر هم زدن عرضه انرژي و تعادل بازار انرژي، تهديد كننده عبور و مرور محموله‌هاي نفتي از خليج فارس خواهد بود.

*آمادگي كامل دفاعي كمك كننده به ثبات و امنيت منطقه

خبرنگار الاتجاه عراق در خصوص جزييات مانور موشكي امروز سپاه و برخي تحليل‌ها در اين زمينه‌ سؤال كرد كه مهمان‌پرست گفت: چيزهايي كه شما شنيده‌ايد ما نشنيده‌ايم. آنچه ما شنيده‌ايم اين است كه سپاه مشغول آزمايشات و انجام رزمايش براي بالا نگهداشتن آمادگي‌هاي دفاعي و اقتدار كشور در دفاع از هر نوع تعرضي است و به كارگيري سلاح‌هاي تدافعي براي برقراري امنيت در منطقه مي‌تواند نقش جدي ايفا كند.

وي افزود: بالا نگهداشته شدن آمادگي‌هاي دفاعي كشور را صد در صد به نفع امنيت منطقه و در خدمت امنيت منطقه مي‌دانيم. هر كشوري كه با قدرت آمادگي دفاع از سرزمين خود را داشته باشد، به ايجاد ثبات و امنيت كمك مي‌كند و كشورهايي كه ضعيف باشند و آمادگي دفاع از خود را نداشته باشد، شرايط ناامني و بروز جنگ را طراحي مي‌كند.

انتهاي پيام/ش

سه|ا|شنبه|ا|13|ا|تير|ا|1391





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: فارس]
[مشاهده در: www.farsnews.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 123]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن