تور لحظه آخری
امروز : شنبه ، 24 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام رضا (ع):ایمان یک درجه بالاتر از اسلام است, و تقوا یک درجه بالاتر از ایمان است و به فـرزنـد...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها




آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1815407839




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

دانشجوي شهيد محمدرضا شاه‌حسيني: هر كه دارد هوس كرببلا بسم‌الله


واضح آرشیو وب فارسی:شبكه خبر دانشجو: دانشجوي شهيد محمدرضا شاه‌حسيني: هر كه دارد هوس كرببلا بسم‌الله
«هر كه دارد هوس كرببلا بسم الله» را با خودش زمزمه مي‌كرد، گفتم: بلندگو داره مي‌خونه تو ديگه ادامه نده! گفت: گوش كن دلت نمي گيره؟ گفتم: ‌براي چي دلم بگيره؟ گفت: همه رفتن كربلا و من موندم.


گروه فرهنگي «خبرگزاري دانشجو»؛ فرزند سوم طيبه و حسن در 5 خرداد 1345 در ميقان شاهرود به دنيا آمد. پدر با دامداري هزينه زندگي محمدرضا و سه برادر و خواهر ديگرش را تامين مي كرد. محمدرضا در رشته ادبيات فارسي دانشگاه تربيت معلم گرگان ادامه تحصيل دا و در 23 اسفند 1363، در عمليات بدر شهيد شد؛ پيكرش يك سال مفقود بود و از روي پلاك، وي را شناسايي كردند.

خواهر شهيد مي گويد: هر كه دارد هوس كرببلا بسم الله را با خودش زمزمه مي كرد.

گفتم: بلندگو داره مي خونه تو ديگه ادامه نده !

گفت: گوش كن دلت نمي گيره؟

گفتم:‌براي چي دلم بگيره؟

گفت: همه رفتن كربلا و من موندم.

قسمتي از نامه شهيد محمدرضا شاه حسيني به خانواده اش:

بايد تا آخرين قطره خون و تا زماني كه رمقي در بدن هست،‌ دفاع كرد و همچون شيري شرزه و خروشان به دشمن تاخت و او را به خاك مذلت كشاند. آخر تا كي در خانه بايد بنشينيم و نظاره گر شهيد شدن عزيزانمان باشيم؟

بايد وارد ميدان شد و تا زماني كه سلسله وجودمان منظم و معتدل است، جنگيد.

فرازي از وصيتنامه شهيد شاه حسيني:

با درود بر آنها كه دنيا را سه طلاقه كردند و از وابستگي هاي كاذب دنيا بريدند و خود را براي رزمي بي امان با خصم زبون آماده ساختند و در اين راه از همه چيز گذشتند و جان خود را خالصانه و عاشقانه در راه معبود خويش فدا كردند.

اي خداي مهربان! در عرصه پيكار با ستمگران وجودم را به خود آر و قدرت وجودم را افزون كن تا همچون صاعقه اي غران بخروشم و تا آخرين نفس و رمقي كه در پاهايم احساس مي كنم، با دشمن بجنگم.

خدايا! از تو مصرانه مي خواهم كه روح سلحشوري و علي وار جنگيدن را به من عطا كني و به كارزار با دشمن سلاحم را آتشين نمايي و گلوله هايم را در قلب دشمنانت بنشاني.

مادر عزيز و خواهران و برادران گرامي و پدر ارجمندم! اگر جنازه ام به دست شما رسيد، اين را به عهده خودتان مي گذارم كه هر جا كه خودتان دوست داشتيد، مرا دفن كنيد.

سه|ا|شنبه|ا|13|ا|تير|ا|1391





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: شبكه خبر دانشجو]
[مشاهده در: www.snn.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 95]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن