تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام موسی کاظم (ع):هرگاه صبح مى‏شد پيامبر صلى‏الله‏عليه‏و‏آله دست نوازش بر سر فرزندان و نوه هاى...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817104897




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

از بدحجابي تا....


واضح آرشیو وب فارسی:رسالت: از بدحجابي تا....
طهورا مهدوي

شايد اين جمله را بارها شنيده باشيد كه سيگار اولين گام اعتياد و نقطه آغاز بسياري از مصائب است. همين منطق را براي بدحجابي نيز مي توان استفاده كرد و گفت بدحجابي ابتداي پر مصيبت است كه شايد پايان آن شقاوت است.

بدحجابي چه براي فرد و چه براي جامعه آثار بسيار سوءِ در پي دارد و مي تواند به بسياري از ناهنجاري ها دامن بزند. مي دانيم كه حجاب حافظ وقار و شخصيت و كرامت و اصالت و عظمت زن است. گرمي خانواده ها، استحكام رابطه زن و شوهر، تداوم زندگي، آرامش قلوب همسر ، برپايي خانه و خانواده، برجايي اعتماد و اطمينان مرد به زن، همه و همه مرهون پوشش و حجاب زنان است .مردان اگر به‌راحتي و به آساني در تمام
صحنه هاي اجتماعي به زنان دسترسي داشته باشند، ضمانتي براي اثبات محبت و دلبستگي آنان به همسرانشان نخواهد بود؛ تحريك هوي و هوس و شهوات آنان را از زندگي خود دلسرد مي كند و خود كلنگي براي خراب كردن كانون گرم خانواده خواهد شد.

يكي از پيامد هاي اساسي بدحجابي در منظر عمومي از بين رفتن عفت عمومي در سطح اجتماع است. در واقع با كاسته شدن از وضعيت مطلوب حجاب در كشور آمار بي بند و باري ها و فساد اخلاقي به شدت بالامي رود . به عنوان مثال يكي از مهمترين پيامدهاي گسترش بدحجابي كه بيشتر متوجه زنان هم مي شود مزاحمت هاي خياباني است. بدحجابي خود منجر به كاهش عفت عمومي و اين امر به
مزاحمت هاي خياباني منجر مي شود .

البته در خصوص اين مسئله تنها زنان آسيب
نمي بينند بلكه مردان نيز به دليل اتلاف وقت، درگير شدن در كنش هاي احساسي و از همه مهمتر دور شدن از كانون خانواده دچار آسيب هاي جدي اي مي شوند.به عبارت ديگر مي توان اذعان نمود اساسي ترين و خطرناك ترين آسيب اجتماعي كه پس از بدحجابي پديد مي آيد سست شدن كانون خانواده است.

آرامش و امنيت والاترين نعمتي است كه خداوند به جامعه عنايت مي كند و اگر جامعه اي فاقد آن باشد به يك معنا، هيچ چيز ندارد و با وجود امنيت، همه چيز دارد. از طرفي سلامت جسمي و روحي رواني جامعه در سايه امنيت حفظ مي شود. زنان بدحجاب نمي دانند كه چه ضربه هاي جبران ناپذير خانمان براندازي بر پيكره جامعه وارد مي سازند.

در جامعه اي كه بدحجابي رواج پيدا كند، چشم و هم چشمي ها و ارائه هر چه بهتر زينت آرايي، تمامي نخواهد داشت، تجمل گرايي ارزش و ترويج پيدا كرده، زنان سعي مي كنند تا چشمان بيشتري را متوجه خود سازند و در معرض ديد همگان قرار گيرند، حتي رقابتي در اين عرصه شكل مي گيرد تا جايي كه تمام افراد جامعه را آلوده سازد. در نتيجه، ناامني نه تنها دامان خود بدحجاب را مي گيرد بلكه خيلي سريع به اجتماع سرايت مي كند و جامعه را از فعاليت هاي سالم باز مي دارد.

بسياري از كج روي هاي گوناگون اجتماعي مانند مدگرايي، شورش ها و درگيري هاي خياباني، آزارهاي جنسي، از بدحجابي و بي هويتي اجتماعي سرچشمه مي گيرند. در اين بين نبايد اين نكته را از ديد پنهان داشت كه بانواني كه از حجاب كامل و يا چادر بهره مي برند، در مقايسه با بانواني كه تنها از حجاب مانتو و ... استفاده مي كنند در مصونيت بيشتري هستند.

به عبارت ديگر مي توان گفت يكي از فلسفه هاي حقيقي وجوب حجاب، حفظ آرامش زن، مصونيّت جامعه از فساد و عمق و معنا بخشيدن به امنيّت اجتماعي با توسعه آن مي باشد. زيرا نفس آدمي، دريايي موّاج از تمايلات و خواسته هاي اوست كه مهم ترين آنها به خوراكي ها، امور جنسي و مال و جاه و مقام، مربوط مي شود و بدون شك بالاترين خواسته هاي مردان، تمايل به جنس زن است.

ارائه زيبايي ها و مواضع بدن زن، به شهوت و طمع مردان، دامن مي زند و آنها را به يك كانون جدّي خطر، مبدّل مي سازد كه به سلب آرامش زن و امنيّت اجتماعي منتهي مي گردد. آنچه مي تواند از اين ناامني پيشگيري كند، پوشش زن از چشمان گرسنه نامحرمان است كه با حجاب كامل اسلامي، عملي خواهد شد.پوشش ديني، پيام عفت، شخصيّت و خداترسي زن مسلمان است و مردان جامعه نه تنها به چنين بانويي چشم طمع نخواهند داشت كه او را نيرويي بالفعل در هرچه وسعت بخشيدن امنيّت اجتماعي دانسته و نجابتش را مي ستايند.

در اين صورت است كه زن نه تنها در سنگر حجاب خود، از تير نگاه هاي زهرآلود، سخنان آزاردهنده و برخوردهاي اراذل جامعه در امان خواهد بود، بلكه امنيّت و آرامش دروني خود و اجتماع خويش را برقرار خواهد كرد.

پوششي كه اسلام آن را به عنوان يك حكم شرعي اعلام كرده است، يك عمل ظاهري و گسسته از عوامل و پايه ها نيست، بلكه حجاب، خيمه عفاف بانواني است كه آن را بر پايه هاي خود استوار نموده و باعث ترويج ارزش امنيّت اجتماعي مي گردند و به تحقق آن در جامعه اسلامي، كمك مي نمايند.

يکشنبه|ا|11|ا|تير|ا|1391





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: رسالت]
[مشاهده در: www.resalat-news.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 83]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن