تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  امام علی (ع):ياد خدا عقل را آرامش مى دهد، دل را روشن مى كند و رحمت او را فرود مى آورد.
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816739480




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

اولويت پليس در سال 91 امنيت اجتماعي و اخلاقي و اجراي طرح هاي تابستانه


واضح آرشیو وب فارسی:جام جم آنلاین: اولويت پليس در سال 91 امنيت اجتماعي و اخلاقي و اجراي طرح هاي تابستانه
جام جم آنلاين: فرمانده نيروي انتظامي، امنيت اجتماعي و اخلاقي و اجراي طرح هاي تابستانه را اولويت پليس در سال 91 عنوان كرد و افزود: در فصل تابستان به دليل افزايش مسافرت ها و ازدحام شهروندان در تفرجگاه ها، پارك ها و خيابان ها، مزاحمت هاو هنجارشكني ها افزايش پيدا مي كند بنابراين بايد با اجراي طرح هاي ويژه امنيت اجتماعي، تابستاني همراه با آرامش براي شهروندان فراهم كنيم.


به گزارش روز چهارشنبه جام جم آنلاين به نقل از پايگاه پليس، سردار اسماعيل احمدي مقدم در همايش سراسري معاونان عمليات سراسر كشور با تاكيد براينكه اعتماد عمومي و جلب رضايت مردم، موجب جلب رضايت خداست، گفت: معاونت عمليات نيروي انتظامي، وظيفه تامين امنيت اجتماعي در كشور را برعهده دارد و طي شش سالي كه از تشكيل آن مي گذرد، اين معاونت توانسته جايگاه خود را بدست آورد و در كاهش بسياري از جرايم تاثير بسزايي داشته باشد.

وي با بيان اينكه سال 90 در تاريخ جمهوري اسلامي ايران، درخشانترين سال به لحاظ كسب دستاوردهاي امنيتي است، افزود: در سال گذشته شاهد افزايش تهديدات بين المللي و امنيتي از جمله ترور دانشمندان، فشار براي ورود موادمخدر و سلاح، قاچاق سوخت و غيره از سوي دشمنان بوديم زيرا آنها قصد داشتند از اين طريق، كشور را ناامن و در نهايت براي نظام چالش هاي امنيتي ايجاد كنند اما با افزايش اشراف اطلاعاتي نيروهاي نظامي و انتظامي، امنيت كشور افزايش پيدا كرد.

كاهش جرايم در سال 90

فرمانده ناجا با اشاره به كاهش جرايم در سال 90 و ادامه اين روند در سه ماهه اول امسال، تصريح كرد: تنها جرم سرقت خودرو و لوازم داخل آن با افزايش روبرو بوده است كه با انجام طرح هاي مختلف به خصوص در گام اول در تهران به دنبال مهار آن هستيم.

سردار احمدي مقدم يادآور شد: يك سوم كل سرقت ها مربوط به سرقت خودرو، لوازم خودرو، وسايل داخل آن و موتورسيكلت مي باشد كه بايد به طور جدي با برخوردهاي پيشگيرانه و تشديد برخورد هاي انتظامي آن را مهار كنيم.

اين مقام انتظامي با بيان اينكه پليس عملكرد خوبي در حوزه امنيت اخلاقي داشته است، افزود: به عنوان مثال در حوزه جمع‌آوري ماهواره در شهرستان‌هاي كشور، اقدامات خوب و موثري صورت گرفته، هرچند در شهر تهران پيشرفت در اين زمينه سخت‌تر است.

وي به نظرسنجي يك نشريه آمريكايي در مورد ميزان استفاده ايرانيان از گيرنده‌هاي ماهواره‌ اشاره كرد و گفت: البته من تحقيقات اين نشريه آمريكايي را تاييد نمي‌كنم اما تحقيقات نشان داد كه تنها 20 درصد از شهروندان ايراني از ماهواره استفاده مي‌كنند.

به گفته سردار احمدي مقدم، طي يكسال گذشته و با توجه به اقدامات انجام شده، ميزان استفاده خانواده‌ها از گيرنده‌هاي ماهواره‌اي به نصف كاهش يافته كه اين مسئله، مرهون زحمات صدا و سيما نيز بوده است.

فرمانده ناجا با بيان اينكه پليس در حوزه مبارزه با باندهاي فساد نيز جدي‌تر شده است، اظهارداشت: آمار جرايم اين گونه باندها از جمله فساد، تجاوز، اغفال و غيره كاهش يافته است.

سردار احمدي مقدم درخصوص كشف و برخورد با قاچاق محصولات فرهنگي و ضد فرهنگي نيز گفت: فشار در برخورد با قاچاقچيان اين حوزه افزايش يافته است و افزايش كشفيات حاكي از توفيقات پليس در اين حوزه مي باشد.

وي با اشاره به آغاز فصل تابستان، اظهارداشت: در اين فصل، به دليل افزايش مسافرت ها و خالي بودن منازل و افزايش ازدحام در تفرجگاه ها، پارك ها و خيابان ها، مزاحمت ها، هنجارشكني ها و ترافيك نيز افزايش پيدا خواهد كرد بنابراين بايد طرح هاي ويژه امنيت اجتماعي مردم را در اولويت قرار دهيم تا آنان تابستاني همراه با آرامش و فارغ از مزاحمان بگذرانند.

فرمانده ناجا با اشاره به برخورد قاطع پليس در ماجراي پارك طالقاني، افزود: براساس بررسي هاي صورت گرفته، مردم از اين اقتدار پليس، استقبال كردند و اين اقدام به آنها روحيه داد چراكه آنها احساس كردند قدرتي وجود دارد كه با ناامن كنندگان اجتماعي برخورد مي كند.

سردار احمدي مقدم تاكيد كرد: امنيت اجتماعي و اخلاقي و اجراي طرح هاي تابستانه اولويت اول ما در سال 91 است.

فرمانده ناجا از كاهش جرايم جنايي و همچنين كاهش 40 درصدي مجموعه اقدامات ضد امنيتي در كشور خبر داد و گفت: كاهش جرايم امنيتي شامل جرايم گروگانگيري، اقدامات ضد انقلابي، راهبندي، سرقت مسلحانه و اقدامات تروريستي در كشور اميدوار كننده است كه بايد اين خط موفقيت را با سرعت به جلو ببريم.

موفقيت هاي نيروي انتظامي در كاهش جرايم مرهون قاطعيت دستگاه قضايي است

وي با تاكيد براينكه در مبارزه با موادمخدر، جرايم جنايي و امنيت اجتماعي، قاطعيت دستگاه قضايي بسيار مهم است، افزود: بخشي از موفقيت هاي نيروي انتظامي در كاهش جرايم، مرهون قاطعيت دستگاه قضايي در برخورد با اين جرايم مي باشد.

اين مقام انتظامي يادآور شد: در استان خراسان رضوي شاهد بوديم كه به دنبال شديد ترين برخورد با قاچاقچيان مواد مخدر از سوي قوه قضائيه، اين استان با وجود آنكه اصلي ترين دروازه ورود موادمخدر به ايران است، قاچاقچيان جرأت به مبادرت قاچاق مواد مخدر در حجم زياد نمي كنند.

سردار احمدي مقدم، قاطعيت دستگاه قضايي، قابل تقدير عنوان كرد و با اشاره به اقدامات اين دستگاه در استان هاي هرمزگان، فارس و كرمان، گفت: براساس نظرسنجي صورت گرفته از سوي معاونت اجتماعي ناجا به دليل اين قاطعيت، جايگاه قوه قضائيه در نگاه مردم افزايش چشمگيري داشته است و قوه قضائيه بايد اقدامات خود در اين استان ها را الگو براي اقدامات بعدي خود قرار دهد.

تقويت مرزباني، اولويت نيروي انتظامي در برنامه پنجم

فرمانده ناجا، اولويت اصلي ديگر نيروي انتظامي در برنامه پنجم را تقويت مرزباني دانست و افزود: با انسداد مرزها، مسير ترانزيت مواد مخدر به سمت درياها كشيده شد بنابراين توجه به مرز، مانع از ورود موادمخدر به داخل كشور از مبادي ورودي مي شود كه در اين راستا بايد گلوگاه ها را به شدت تقويت كرد.

وي، مبارزه با قاچاق كالا، كاهش تصادفات، تقويت مراكز عملياتي و كنترل، پايش تصويري شهرها و جاده ها را از وظايف اصلي معاونت عمليات ناجا دانست و افزود: مركز كنترل و عمليات اين معاونت، گسترده ترين شبكه فرماندهي و كنترل براي رصد كشور و هدايت بحران ها را برعهده دارد.

به گفته سردار احمدي مقدم، نيروي انتظامي امروز با برخورداري از امكانات بسيار عالي و سامانه بسيار خوبي كه در اختيار دارد و همچنين برخورداري از دوربين هاي شهري و جاده اي كه حتي متصل به مرز و پاسگاه ها مي باشد قادر به كنترل تمامي اين مناطق از سوي مركز كنترل مي باشد تا اگر حادثه اي در شهري به وقوع پيوست بلافاصله با اعزام نيروهاي عملياتي، آن را كنترل كند.

وي با تاكيد بر پايش تصويري مركز عمليات، يادآور شد: به دنبال آن هستيم، تا با ورود بخش خصوصي طي مدت دوسال پايش تصويري خود را در حد كفايت برسانيم.

احمدي مقدم، همچنين لينك دوربين ها در بخش خصوصي مثل پاساژها به كلانتري ها را يادآور شد و افزود: با اين اقدام، در صورتي وقوع حوادث، از طريق مراكز عمليات مي توانيم حادثه مزبور را مشاهده و هدايت كنيم.

فرمانده ناجا همچنين بر آمادگي رزمي واحدهاي يگان ويژه تاكيد كرد و افزود: تعداد اين نيروها 60 هزار نفر است كه در مرزها و مناطق ديگر كشور فعاليت مي كنند بنابراين اگر در شهري هنگام شب، حادثه امنيتي رخ دهد و اگر در نظر بگيريم تعداد نيروهاي يگان كنترل اجتماعات آن استان يك دسته 40 نفره باشد، قطعاً بخشي از اين نيروها در مرخصي و بخشي ديگر در منازلشان به سرمي برند كه در اين موقع ممكن است ما با كاهش نيرو و عدم كنترل مواجه شويم بنابراين لازم است يك سيستم پيش بيني و برآورد حوادث، داشته باشيم.

وي افزود: با ايجاد اين سيستم مي توانيم حوزه هاي چالشي را پيش بيني و رصد كنيم در اين صورت قادر خواهيم بود در صورت وقوع حادثه امنيتي در كشور با اعزام نيروها از مركز، در محل فوق، نيروهاي مكفي در اختيار داشته باشيم.

اين مقام انتظامي خاطرنشان كرد: شهرونداني كه در آپارتمان هاي خود دوربين دارند نيز در صورت تمايل مي توانند به سيستم هاي كنترلي ما متصل شوند چراكه با اين اقدام پليس مي تواند هنگام وقوع حوادث، عكس العمل و واكنش سريعتري داشته باشد و اين دوربين ها سرنخ هاي ارزشمندي در كشف جرايم در اختيار پليس قرار مي دهند.

سردار احمدي مقدم به در خواست اعضاي شوراي شهر تهران در مورد حضور پليس در اين شورا اشاره كرد و افزود: پليس از اين طرح استقبال مي‌كند، زيرا شوراي شهر تهران و شهرداري تهران ظرفيت‌هاي خوبي در حوزه‌ ارتقاي امنيت اخلاقي دارند.

فرمانده ناجا، وضعيت پوشش و ضوابط كاركنان شهرداري تهران را مناسب عنوان كرد و اظهارداشت: در صورتي كه شهرداري با اقدامات ايجابي خود در حوزه امنيت اخلاقي وارد شود از بار اقدامات سلبي ناجا كاسته خواهد شد و نيروي انتظامي مي‌تواند ورود حداقلي به اين مسئله داشته باشد.

طرح هاي ويژه پليس در ماه مبارك رمضان

اين مقام انتظامي از طرح‌هاي ويژه پليس در ماه رمضان خبر داد و گفت: اين طرح‌ها عمدتا در بحث ايجاد تسهيلات عبور و مرور در ساعت نزديك به افطار، تنظيم و نظارت اصناف و فروشندگان موادغذايي و همچنين اصناف و فروشندگان سرويس‌دهنده به مسافران است.

وي با بيان اينكه تظاهر به روزه‌خواري از نظر شرعي، قانوني، عرفي و غيره امري ناپسند است، از برخورد پليس با اين افراد همانند سال‌هاي گذشته خبرداد.

سردار احمدي مقدم در خصوص برخورد پليس با پوشش برخي از سازمان ها و بيمارستان ها، گفت: پليس معترض به پوشش كاركنان و مراجعه‌كننده سازمان‌ها نيست اما بايد بپذيريم كه برخي از يونيفرم‌ها با ارزش‌هاي ما در تضاد است كه برخي رسما آن را ترويج مي كنند.

اين مقام انتظامي با بيان اينكه انتظار است همه دستگاه‌ها نسبت به اقدامات سازمان‌هاي زيردست خود حساس باشند، افزود: برخي سازمان‌ها از دربان تا پذيرش و همچنين كادر خدمات‌درماني از يك يونيفرم كه با ارزش‌هاي ما در تضاد است، استفاده مي‌كنند كه اين سازمان‌ها و افراد سعي در برندسازي دارند.

وي يادآور شد: برخي بيمارستان ها نيز مي خواهند القاء كنند كه استفاده از كراوات از سوي كاركنان نشان دهنده ارايه خدمات درماني بهتر است تا از لحاظ اقتصادي با ديگران رقابت كنند كه اين دو موضوع اصلا ربطي به يكديگر ندارند. پليس معتقد است برخي اقدامات به صورت سازمان يافته و هدفمند و در راستاي تغيير ذائقه مردم صورت مي‌گيرد.

سردار احمدي‌مقدم تصريح كرد: لباس متحدالشكل ايرادي ندارد اما بايد لباس منطبق بر ضوابط خاصي باشد ما همچنين تلاش كرديم تا در همان ابتداي كار موضوع مديريت شود.

وي درباره فعاليت برخي سازمان‌ها و گروه‌هاي ديگر در امر تذكر و انتقال بانوان بدحجاب، اظهارداشت: طبيعتاً هر دستگاهي كه در حوزه سلبي وارد مي شود، بايد با نيروي انتظامي هماهنگي‌هاي لازم را انجام دهد.

فرمانده نيروي انتظامي تذكر لساني را وظيفه عمومي دانست و گفت: اگر سازماني مردم نهاد، خود راسا به اين اقدام وارد شود، تعارضي با نيروي انتظامي ندارد اما در حوزه سلبي بايد با ناجا هماهنگي ايجاد شود.

چهارشنبه|ا|7|ا|تير|ا|1391





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: جام جم آنلاین]
[مشاهده در: www.jamejamonline.ir]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 89]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن