تور لحظه آخری
امروز : پنجشنبه ، 29 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):هر گاه بنده‏اى هنگام خوابش، بسم اللّه‏ الرحمن الرحيم بگويد، خداوند به فرشتگان م...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1816782815




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

قويترين تيم وزنه‌برداري ايران در پي كسب 7 مدال پارالمپيك


واضح آرشیو وب فارسی:اطلاعات: قويترين تيم وزنه‌برداري ايران در پي كسب 7 مدال پارالمپيك


تيم‌ ملي وزنه‌برداري جانبازان و معلولان ايران، قويترين تيم در بين تيم‌هاي المپيكي ـ پارالمپيكي كشورمان است كه در همه اوزان به كسب مدال پارالمپيك لندن اميد دارد.

دكتر رواسي، مسئول انجمن وزنه برداري و سرمربي تيم ملي وزنه‌برداري جانبازان و معلولان اعزامي به بازي‌هاي پارالمپيك لندن، پيش از ظهر ديروز همراه با رضا استركي (مربي) سيامند رحمان و اميرجعفري (وزنه‌برداران وزن‌هاي اول و آخر تيم ملي) در نشستي با نمايندگان رسانه‌هاي جمعي با بيان مطلب بالا، تاكيد كرد: اين تيم علاوه بر اين كه قويترين تيم المپيكي ـ پارالمپيكي ايران است، جوانترين تيم ملي نيز بوده و بيشتر اعضاي آن از رده جوانان به بزرگسالان آمده‌اند.

رواسي با بيان اين كه ملي‌پوشان پارالمپيكي وزنه‌برداري از مهرماه گذشته، ماهانه 23 روز در اردو بوده و يك هفته استراحت كرده‌اند، گفت: آخرين مرحله اردوي ملي‌پوشان وزنه‌برداري، متصل به اعزام به بازي‌هاي پارالمپيك لندن خواهد بود و از 15 تير آغاز مي‌شود. اين اردو بيش از 45 روز به طول خواهد انجاميد تا وزنه‌برداران در اوج آمادگي و براي افتخار آفريني، راهي لندن شوند. او با اشاره به اين كه تيم وزنه‌برداري، داراي هشت سهميه پارالمپيك بود، ولي يك سهميه را به دليل رنكينگ پايين (وزن 90 كيلوگرم) از جمع كاروان اعزامي حذف كرد، گفت: همه اعضاي تيم وزنه‌برداري جانبازان و معلولان در شرايط بدني بسيار خوبي قرار دارند و تا زمان آغاز بازي‌هاي پارالمپيك به اوج آمادگي خواهند رسيد.

وي افزود: با آنكه تا پيش از بازي‌هاي پارالمپيك، هيچ اردوي برون مرزي و مسابقه تداركاتي نخواهيم داشت، ولي ركوردهاي حريفان را از طريق سايت بررسي كرده و رنكينگ آنهارا تعقيب مي‌كنيم. با توجه به ركورد پارالمپيكي‌ها دراوزان مختلف، همه ملي‌پوشان ما، اميد به كسب مدال دارند و اگر در روند آمادگي‌سازي ملي‌پوشان خللي ايجاد نشود و اتفاق پيش‌بيني نشده‌اي رخ ندهد به احتمال قريب به يقين در هر هفت وزن روي سكو خواهيم رفت.

رضا استركي، مربي تيم ملي وزنه‌برداري جانبازان و معلولان نيز با تاكيد بر آمادگي هفت ملي‌پوش اعزامي به بازي‌هاي پارالمپيك لندن، گفت: در اوزان هفت گانه، هفت دلاور مرد جانباز و معلول ايران، فقط چشم به سكوهاي افتخار دوخته‌اند تا با صعود از بلندترين سكوهاي افتخار، خوشرنگ‌ترين مدال‌هاي پارالمپيك را بر سينه ستبر خود نصب كنند.

او درباره تركيب تيم ملي وزنه‌برداري ايران در بازي‌هاي پارالمپيك، افزود: اميرجعفري در وزن 56 كيلوگرم، نادر مرادي در وزن 60 كيلوگرم، روح‌الله رستمي در وزن 5/67 كيلوگرم، علي حسيني در وزن 75 كيلوگرم، مجيد فردين در وزن 5/82 كيلوگرم، علي صادق‌زاده در وزن 100 كيلوگرم و سيامند رحمان در وزن به اضافه 100 كيلوگرم، نمايندگان ايران در رقابت‌هاي وزنه‌برداري بازي‌هاي پارالمپيك لندن خواهند بود .

استركي با تاكيد بر اين كه در رقابت‌هاي وزنه‌برداري پارالمپيك در هر وزن فقط يك وزنه‌بردار از هر كشور حق حضور در پيكارها را دارد، گفت: در رقابت‌هاي وزنه‌برداري پارالمپيك برخلاف المپيك از يك كشور دو نفر نمي‌توانند در يك وزن شركت كنند؛ اين امر براي توسعه و ترويج ورزش در بين معلولان همه كشورها انجام مي‌شود. رضا استركي با بيان اين كه در گذشته «تكنيك» حرف اصلي در رشته وزنه‌برداري بود، ولي امروز «قدرت» حرف اول و آخر اين رشته ورزشي است، تصريح كرد: متاسفانه دوپينگ، معضل كنوني ورزش دنياست كه خوشبختانه در تيم‌هاي ورزشي جانبازان و معلولان جايي ندارد.

قويترين معلول دنيا

سيامند رحمان، قويترين معلول جهان، وضع اردوهاي آماده‌سازي راخوب و سازنده توصيف كرد و گفت: هدف ما در بازي‌هاي پارالمپيك لندن، رسيدن به ركوردهاي خوب وغيرقابل دسترس است.

وي افزود: در تمرينات اردويي به ركورد 300 و نيم كيلوگرم رسيده‌ام كه با وضع فعلي، مدال طلاي پارالمپيك را در اختيار دارم.

رحمان با تاكيد بر اين كه در اردوهاي آماده‌سازي به حفظ شرايط فعلي و جلوگيري از آسيب‌ديدگي و مصدوميت احتمالي فكر مي‌كند،گفت: تلاش من در پارالمپيك لندن گذشتن از مرز 300 كيلوگرم و ثبت ركورد 301 كيلوگرم است تا نخستين وزنه‌برداري باشم كه در جهان از مرز 300 كيلوگرم عبور كرده است.

دكتر رواسي در تكميل سخنان سيامند رحمان، تاكيد كرد كه او توانايي ثبت ركورد 325 كيلوگرم را نيزدارد. البته به شرط آنكه در اردوها، تمرينات اورا بر اساس رسيدن به اين ركوردتنظيم كنند. ليكن با توجه به اين كه ركورد فعلي او بيش از 40 كيلوگرم از نفر دوم بالاتر است، ضروري ندانستيم كه فشار تمرينات رحمان را زيادتر كنيم؛ چرا كه با همه توانايي و استعداد بدني او، احتمال آسيب‌ديدگي وجود دارد. همه مي‌دانند كه تمرينات سنگين و پرفشار، ضريب آسيب ديدگي و مصدوميت را افزايش مي‌دهد و ما نمي‌خواستيم كه او را براي ركورد از دست بدهيم. چون هدف اول ما، مدال زرين پارالمپيك است وبعد ركورد.

وزن اول، نخستين مدال

امير جعفري، جوان 27 ساله تيم ملي وزنه‌برداري جانبازان ومعلولان كه از سال 2007 عضوتيم ملي بوده و براي ايران افتخارآفريني كرده است،گفت: شرايط فعلي اردوها، بسيار خوب است واز امكانات وتجهيزات فراهم شده كمال رضايت را داريم.

وي با اشاره به تلاش چهار ساله خود براي كسب نتيجه مطلوب در بازي‌هاي پارالمپيك لندن، افزود: اگرچه پيش‌بيني در ورزش سخت است، ولي با توجه به تلاش چهار ساله خود، اميد بسياري به كسب مدال پارالمپيك دارم.جعفري، حريفان اصلي خود را از كشورهاي مصر و نيجريه دانست و گفت: با توجه به اين كه در دسته 56 كيلوگرم وزنه مي‌زنم، نخستين‌وزنه‌بردار از تيم ايران خواهم بود كه در لندن به ميدان مي‌روم. اميدوارم با كسب خوشرنگ‌ترين مدال پارالمپيك در افزايش روحيه ساير اعضاي تيم ملي موثر واقع شوم.





دوشنبه|ا|5|ا|تير|ا|1391





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: اطلاعات]
[مشاهده در: www.ettelaat.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 107]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن