تور لحظه آخری
امروز : جمعه ، 30 شهریور 1403    احادیث و روایات:  پیامبر اکرم (ص):انسان با ايمان نيرومند، نزد خداوند بهتر و محبوب تر است از انسان با ايمان ناتوان...
سرگرمی سبک زندگی سینما و تلویزیون فرهنگ و هنر پزشکی و سلامت اجتماع و خانواده تصویری دین و اندیشه ورزش اقتصادی سیاسی حوادث علم و فناوری سایتهای دانلود گوناگون شرکت ها

تبلیغات

تبلیغات متنی

تریدینگ ویو

لمینت دندان

لیست قیمت گوشی شیائومی

صرافی ارکی چنج

صرافی rkchange

دزدگیر منزل

تشریفات روناک

اجاره سند در شیراز

قیمت فنس

armanekasbokar

armanetejarat

صندوق تضمین

طراحی کاتالوگ فوری

Future Innovate Tech

پی جو مشاغل برتر شیراز

لوله بازکنی تهران

آراد برندینگ

وکیل کرج

خرید تیشرت مردانه

وام لوازم خانگی

نتایج انتخابات ریاست جمهوری

خرید ابزار دقیق

خرید ریبون

موسسه خیریه

خرید سی پی کالاف

واردات از چین

دستگاه تصفیه آب صنعتی

حمية السكري النوع الثاني

ناب مووی

دانلود فیلم

بانک کتاب

دریافت دیه موتورسیکلت از بیمه

خرید نهال سیب سبز

قیمت پنجره دوجداره

بازسازی ساختمان

طراحی سایت تهران سایت

دیوار سبز

irspeedy

درج اگهی ویژه

ماشین سازان

تعمیرات مک بوک

دانلود فیلم هندی

قیمت فرش

درب فریم لس

شات آف ولو

تله بخار

شیر برقی گاز

شیر برقی گاز

خرید کتاب رمان انگلیسی

زانوبند زاپیامکس

بهترین کف کاذب چوبی

پاد یکبار مصرف

روغن بهران بردبار ۳۲۰

قیمت سرور اچ پی

بلیط هواپیما

 






آمار وبسایت

 تعداد کل بازدیدها : 1817085075




هواشناسی

نرخ طلا سکه و  ارز

قیمت خودرو

فال حافظ

تعبیر خواب

فال انبیاء

متن قرآن



اضافه به علاقمنديها ارسال اين مطلب به دوستان آرشيو تمام مطالب
archive  refresh

رهبران روسيه و آمريكا خواستار پايان فوري خشونت‌ها در سوريه شدند


واضح آرشیو وب فارسی:اطلاعات: رهبران روسيه و آمريكا خواستار پايان فوري خشونت‌ها در سوريه شدند


سرويس خارجي: روساي جمهوري آمريكا و روسيه پس از ديدار خود در جريان نشست اقتصادي گروه 20، خواهان پايان فوري خشونت‌ها در سوريه شدند.

به گزارش ايسنا، باراك اوباما و ولاديمير پوتين در نخستين ديدارشان پس از انتخاب مجدد پوتين به رياست جمهوري روسيه، در بيانيه مشتركي اعلام كردند مردم سوريه بايد فرصت اين را داشته باشند تا خودشان براي آينده كشورشان تصميم بگيرند.

رئيس‌جمهوري آمريكا گفت: پوتين بر يافتن راه‌حلي سياسي در سوريه تاكيد كرد و گفت براي جلوگيري از وقوع جنگ داخلي در سوريه تلاش مي‌كند. پوتين همچنين گفته است تنش‌ها ميان مسكو و واشنگتن مي‌تواند حل شود.

ديدار روساي جمهوري دو كشور در حاشيه نشست گروه 20 در مكزيك انجام شد و اين نخستين ديدار دو رئيس‌جمهوري بعد از بازگشت پوتين به سمت رياست جمهوري بود.

بعد از ديدار دو ساعته دو رئيس‌جمهوري،‌اوباما گفت دو طرف قرار گذاشتند با بازيگران بين‌المللي همكاري كنند تا راهي براي حل مسئله سوريه بيابند.

پوتين نيز گفت دو كشور مي‌توانند نقاط اشتراك زيادي درباره سوريه پيدا كنند.در بيانيه مشترك دو رئيس‌جمهوري همچنين آمده است: براي پايان دادن به درگيري‌ها در سوريه، بايد به سرعت آتش‌بس اجرا شود.

آنها همچنين در بيانيه خود تاييد كردند مردم سوريه بايد فرصت اين را داشته باشند تا از راه‌هاي دموكراتيك و به صورت مستقل آينده خود را تعيين كنند.از سويي رجب طيب اردوغان نخست‌وزير تركيه نيز در حاشيه نشست سران گروه 20 در مكزيك با ولاديمير پوتين درخصوص آخرين تحولات سوريه و روابط دو كشور گفت‌وگو كرد.خبر ديگر اينكه يك منبع غيررسمي سوري اعلام كرد رئيس‌جمهوري روسيه در آينده نزديك به سوريه سفر مي‌كند.

پايگاه خبري دام پرس اعلام كرد شنيده‌ها در ميان رسانه‌هاي مسكو حاكي است ولاديمير پوتين بزودي براي ديدار با بشار اسد به سوريه سفر خواهد كرد.

در اين حال روزنامه القدس العربي مدعي شد وزير دفاع سوريه اخيراً به صورت محرمانه به مسكو سفر و با همتاي روس خود ديدار كرد.

القدس العربي مدعي شد سرتيپ داود راجحه پنجشنبه گذشته محرمانه به روسيه سفر كرد و در اين سفر با آناتولي سرديوكف همتاي روس خود ديدار كرد تا در خصوص مسائل دفاعي مذاكره كنند.

در تحولي ديگر آلكساندر لوكاشويچ سخنگوي وزارت امور خارجه روسيه از سرگيري فعاليت ناظران بين‌المللي در سوريه را خواستار شد.گفتني است ژنرال مود رئيس نروژي گروه ناظران سازمان ملل در سوريه شنبه گذشته توقف فعاليت ناظران در اين كشور را اعلام كرد.رئيس موقت شوراي امنيت نيز نسبت به تعليق فعاليت ناظران سازمان ملل در سوريه ابراز نگراني كرد.

رئيس شوراي امنيت همچنين تصريح كرد: اين شورا شرايط در سوريه را بررسي خواهد كرد و قرار است رابرت مود، رئيس ناظران سازمان ملل گزارش خود را در اين زمينه ارائه دهد.

درخواست اتحاديه عرب

دبيركل اتحاديه عرب خواستار استقرار نيروهاي حافظ صلح در سوريه و توقف درگيري‌ها در اين كشور شد.

نبيل العربي افزود: بايد اختيارات داده شده به هيات ناظران سازمان ملل در سوريه اصلاح شود چرا كه اين هيات نمي‌تواند باعث توقف درگيري‌هاي مسلحانه در اين كشور شود.

العربي تاكيد كرد: ماموريت نيروهاي حافظ صلح بايد تحقق صلح در سوريه و عدم وقوع درگيري در اين كشور را تضمين كند. از روسيه و آمريكا نيز مي‌خواهيم با دستيابي به يك نقطه مشترك براي توقف خشونت‌ها در سوريه همكاري كنند.

درخواست حضور ايران

دبيركل سازمان ملل خطاب به رئيس‌جمهوري آمريكا گفت ايران به عنوان بخشي از ائتلاف بين‌المللي براي پايان خشونت‌ها در سوريه مشاركت داشته باشد.‏

به گزارش فارس به نقل از بلومبرگ، بان كي مون در حاشيه نشست گروه 20 در مكزيك به خبرنگاران گفت: بهتر است مشاركت گسترده باشد.‏

وي در پاسخ سوالي درباره اينكه آيا ايران به عنوان متحد سوريه بايد در مذاكرات در مورد سوريه حضور داشته باشد گفت: بله، ايران بايد باشد.‏

اعزام كشتي‌هاي جنگي

دو كشتي جنگي روسيه به همراه خدمه آماده هستند در صورت نياز به سوريه اعزام شوند.به گزارش ايسنا، اين دو كشتي مي‌توانند در صورت اعزام در بندر طرطوس، كه محل يكي از پايگاه‌هاي نيروي دريايي روسيه است،‌پهلو بگيرند.گفته شده ماموريت اين دو كشتي حفظ امنيت شهروندان روسيه و تخليه تجهيزات پايگاه در صورت نياز است.از سويي نيروي دريايي انگليس از متوقف كردن يك فروند كشتي روسي عازم سوريه به بهانه لغو بيمه نامه آن خبر داد.به گزارش خبرگزاري مهر، نيروي دريايي انگلستان يك كشتي روسي را كه به احتمال زياد در حال حمل بالگرد به سوريه بود را در سواحل اسكاتلند متوقف كرد.

94 كشته

شبكه الجزيره از كشته شدن 94 تن در درگيري‌هاي مناطق مختلف سوريه خبر داد. اين گزارش افزود: در حمله نيروهاي امنيتي سوريه 10 نفر در حمص، هفت نفر در ديرالزور، 9 نفر در درعا، 19 نفر در ريف دمشق، سه تن در حما، هشت تن در حلب، پنج نفر در ادلب، دو نفر در دمشق و لاذقيه و سه فرد جداشده از ارتش نيز در ريف دمشق و حمص كشته شدند. در اين درگيري‌ها 28 نظامي نيز در دمشق، ديرالزور و درعا كشته شدند.

از سويي افراد مسلح يك خط لوله نفتي را در شرق سوريه و نزديك شهر ديرالزور در مرز اين كشور با عراق منفجر كردند.

خبر ديگر اينكه به ادعاي منابع مطلع، رژيم صهيونيستي چند طرح در خصوص نحوه اشغال فرودگاه دمشق و سيطره بر آن هر چند براي ساعاتي محدود به قطر، عربستان و ديگر حاميان گروه‌هاي مسلح سوريه ارائه كرده است.المنار اعلام كرد طرحي براي تقسيم سوريه به شش منطقه در غرب، شرق،‌شمال، جنوب و مركز (دمشق و حلب) وجود دارد كه در صورت تحقق اين طرح، رژيم صهيونيستي تا سال‌ها از جانب سوريه خطري احساس نخواهد كرد.از سويي وزارت خارجه سوريه اعلام كرد بدون هيچ قيد و شرطي حاضر است مردم برخي مناطق حمص را كه گروهك‌هاي مسلح در آنجا موضع گرفته‌اند، به مناطق امن منتقل كند.

وزارت خارجه سوريه اعلام كرد دمشق از ناظران بين‌المللي در اين خصوص خواستار همكاري شد تا كار خارج كردن مردم و انتقال آنان به مناطق امن تسهيل شود ولي تلاش‌هاي هيات ناظران موفق نشد چون گروه‌هاي مسلح مانع اين كار مي‌شوند.

از سويي رئيس شوراي ملي مخالفان سوريه با رد شايعات هم حزبي‌هاي خود گفت: دليلي بر دخالت حزب الله در اتفاقات سوريه در اختيار نداريم.‏«عبدالباسط سيدا» در گفت‌وگو با روزنامه المستقبل لبنان با رد ادعاهاي همتاي پيشين خود و ساير گروه‌هاي مخالف سوريه، شايعات در مورد دخالت حزب الله در سوريه را رد كرد و گفت: ما اطلاعاتي در اختيار نداريم كه نشان بدهد حزب الله به صورت ميداني در حوادث سوريه دخالت مي‌كند.‏





پنجشنبه|ا|1|ا|تير|ا|1391





این صفحه را در گوگل محبوب کنید

[ارسال شده از: اطلاعات]
[مشاهده در: www.ettelaat.com]
[تعداد بازديد از اين مطلب: 106]

bt

اضافه شدن مطلب/حذف مطلب




-


گوناگون

پربازدیدترینها
طراحی وب>


صفحه اول | تمام مطالب | RSS | ارتباط با ما
1390© تمامی حقوق این سایت متعلق به سایت واضح می باشد.
این سایت در ستاد ساماندهی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی ثبت شده است و پیرو قوانین جمهوری اسلامی ایران می باشد. لطفا در صورت برخورد با مطالب و صفحات خلاف قوانین در سایت آن را به ما اطلاع دهید
پایگاه خبری واضح کاری از شرکت طراحی سایت اینتن